Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
Infra
RedCloud
6 posters

Veckans SD-tomte

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Veckans SD-tomte Empty Veckans SD-tomte

Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 07:44

En Sverigedemokrat står åtalad vid Falu tingsrätt för att ha hotat två socialsekreterare och en väktare. Politikern nekar till brott.

– Jag ser ett mönster. Det finns krafter som inte jag rår över som vill mig illa. Jag har velat bli fri från dem, men i samma veva som jag blir politiker kommer det här upp. Jag ser ett mönster. Vi väljer syndabockar i Sverige. Det finns en slags elit och ett etablissemang på riksnivå, men också på kommunnivå. Om de använder hemliga koder vet jag inte, men de ger sig på människor som är svaga, säger politikern angående brottsanklagelserna mot honom.

49-åringen, som i början av januari ersatte en sverigedemokrat i en kommun i Dalarna att han inte kandiderat för partiet utan att hans namn skrivits in på partiets valsedlar. Det ska ha skett för att han uttryckt åsikter som kan ha "låtit sverigedemokratiska". Han uppger även att han inte bestämt sig för om han kommer att företräda Sverigedemokraterna i kommunfullmäktige.

- Det beror på hur jag blir mottagen där, säger han.

Den 21 mars misstänks politikern för att hotat två socialsekreterare. Politikern anklagas för att ha ringt upp en enhetschef på socialkontoret och sagt:

"Jag är stridslysten. Jag vill döda. Jag har ju blivit av med mitt jobb. Hur ska jag nu kunna försörja mig? Nu är jag så förbannad att jag kan döda.".

Politikern ska sedan ha lagt på för att återigen ringa upp och då rikta dödshot mot en specifik socialsekreterare. Han sa att denne "skulle dödas". När politikern inte fick tala med sin socialsekretare ska han ha hotat enhetschefen.

" Jag ska döda dig. Jag ska knulla dig.", sa han enligt åtalet.

49-åringen anklagas även ha hotat att bränna ner sin lägenhet som tillhör socialtjänsten. Efter hoten har socialkontoret satt in en väktare. Politikern förnekar i förhör att han uttalat hoten. Men uppger att han velat konfrontera sin socialsekreterare för att han anser att han behandlats dåligt.

Två dagar efter att hoten mot socialkontoret ska ha ägt rum, den 23 mars 2012, misstänks politikern för att ha hotat en ordningsvakt. Enligt åtalet ska mannen ha upprätt berusat på Systembolaget vilket ledde till att en ordningsvakt ville avlägsna honom. Politikern ska då ha gjort motstånd. Han ska även ha hotat vakten med att antyda att han "vet att något ska hända" och att han "känner folk så han behöver inte vara inblandad i det". Politikern ska även "varnat vakten för att han inte vet vem han har att göra med".

----------------------------------------------------------------------------

Rasistpartiet verkar till största delen bestå av våldsbenägna fyllerister.
    Undrar vad rasistäcklet SEEL och hans lilla talande papegoja till kumpan SDsecrist ser för bra i detta ?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Veckans SD-tomte Empty Sv: Veckans SD-tomte

Inlägg  Infra 2013-01-25, 08:29

RedCloud skrev:En Sverigedemokrat står åtalad vid Falu tingsrätt för att ha hotat två socialsekreterare och en väktare. Politikern nekar till brott.

– Jag ser ett mönster. Det finns krafter som inte jag rår över som vill mig illa. Jag har velat bli fri från dem, men i samma veva som jag blir politiker kommer det här upp. Jag ser ett mönster. Vi väljer syndabockar i Sverige. Det finns en slags elit och ett etablissemang på riksnivå, men också på kommunnivå. Om de använder hemliga koder vet jag inte, men de ger sig på människor som är svaga, säger politikern angående brottsanklagelserna mot honom.

49-åringen, som i början av januari ersatte en sverigedemokrat i en kommun i Dalarna att han inte kandiderat för partiet utan att hans namn skrivits in på partiets valsedlar. Det ska ha skett för att han uttryckt åsikter som kan ha "låtit sverigedemokratiska". Han uppger även att han inte bestämt sig för om han kommer att företräda Sverigedemokraterna i kommunfullmäktige.

- Det beror på hur jag blir mottagen där, säger han.

Den 21 mars misstänks politikern för att hotat två socialsekreterare. Politikern anklagas för att ha ringt upp en enhetschef på socialkontoret och sagt:

"Jag är stridslysten. Jag vill döda. Jag har ju blivit av med mitt jobb. Hur ska jag nu kunna försörja mig? Nu är jag så förbannad att jag kan döda.".

Politikern ska sedan ha lagt på för att återigen ringa upp och då rikta dödshot mot en specifik socialsekreterare. Han sa att denne "skulle dödas". När politikern inte fick tala med sin socialsekretare ska han ha hotat enhetschefen.

" Jag ska döda dig. Jag ska knulla dig.", sa han enligt åtalet.

49-åringen anklagas även ha hotat att bränna ner sin lägenhet som tillhör socialtjänsten. Efter hoten har socialkontoret satt in en väktare. Politikern förnekar i förhör att han uttalat hoten. Men uppger att han velat konfrontera sin socialsekreterare för att han anser att han behandlats dåligt.

Två dagar efter att hoten mot socialkontoret ska ha ägt rum, den 23 mars 2012, misstänks politikern för att ha hotat en ordningsvakt. Enligt åtalet ska mannen ha upprätt berusat på Systembolaget vilket ledde till att en ordningsvakt ville avlägsna honom. Politikern ska då ha gjort motstånd. Han ska även ha hotat vakten med att antyda att han "vet att något ska hända" och att han "känner folk så han behöver inte vara inblandad i det". Politikern ska även "varnat vakten för att han inte vet vem han har att göra med".

----------------------------------------------------------------------------

Rasistpartiet verkar till största delen bestå av våldsbenägna fyllerister.
    Undrar vad rasistäcklet SEEL och hans lilla talande papegoja till kumpan SDsecrist ser för bra i detta ?
    Word!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Veckans SD-tomte Empty SD?

Inlägg  Secrist 2013-01-25, 09:18

Hade han någon koppling till SD överhuvudtaget?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 09:22

Secrist skrev:Hade han någon koppling till SD överhuvudtaget?

[fniss] SDsecrist i förnekelsestadiet. ha ha ha ha

Läs trådstarten, men visst ja du lider ju av grav läsförståelse.

Han ska representera SD i fullmäktige.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-01-25, 09:26

RedCloud skrev:

Jag citerar:

RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 09:32

Secrist skrev:
    RedCloud skrev:

Jag citerar:

Som sagt, SDsecrist i förnekelsestadiet.
    Du vet han sitter på en Sdstol i fullmäktige, går det att få kopplingen klarare än så ?

Kanske dags för för dig att acceptera stt det fascistsiska rasistiska partiet Sverigedemokraterna som du vurmar så varmt för innehåller allt för många rötägg som mannen här ovan.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-01-25, 10:57

Tydligen inte mer än att NÅGON (som kanske inte heller var medlem i sd) Hade skrivit dennes namn på en sdvalsedel utan att denne visstedet, och det ska lastas SD, herrejävlar vilken logik.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-01-25, 10:57

RedCloud skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:

Jag citerar:

Som sagt, SDsecrist i förnekelsestadiet.
    Du vet han sitter på en Sdstol i fullmäktige, går det att få kopplingen klarare än så ?

Kanske dags för för dig att acceptera stt det fascistsiska rasistiska partiet Sverigedemokraterna som du vurmar så varmt för innehåller allt för många rötägg som mannen här ovan.

Kanske dags för dig att tagga ner lite och läsa artikeln igen. Lås långsamt om det känns krångligt utan dina illröda fördomsglasögon på dig.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-01-25, 10:59

Sniperace skrev:

Tydligen inte mer än att NÅGON (som kanske inte heller var medlem i sd) Hade skrivit dennes namn på en sdvalsedel utan att denne visstedet, och det ska lastas SD, herrejävlar vilken logik.

KP-RC och logik är inte kompatibla. Det glödande hatet mot alla oliktänkande sätter all logisk tankeverksamhet ur spel.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 11:40

SD kramarna i förnekelsestadiet.

Kille SKA sitta på en SDstol i fullmäktige....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-01-25, 11:52

RedCloud skrev:SD kramarna i förnekelsestadiet.

det är resultatet av de svenska valreglerna, så jag förstår till fullo att de vill ändra dessa till att kandidater måste vara registrerade innan valet och att det inte kommer in folk på stolar utan att tillhöra detta parti.

i princip kan en högerextremist väljas in för vänsterpartiet, om tillräckligt många tar en blank valsedel och dör skriver V plus ett namn på en högerextremist, är det då V som skulle ha skiten för vad denne är?
    knappast.

men är det sd det gäller så ska det..... *asg*

samma sak gäller även tvärtom, en vänsterextremist skulle på samma sätt kunna kuppas in i sd, men DÅ vore det väl jättebra antar jag Laughing
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-01-25, 12:00

Högerretorik:

Om en vänsterperon gör ett brott, är det bevis för att vänstern, speciellt kommunismen, är dumma!

Om en muslim gör ett brott, är det bevis för att islam är en ond lära.

Om en Sverigedemokrat gör ett brott, får man inte anklaga SD det minsta för detta...

Skillnad på folk och folk, i vanlig ordning...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-01-25, 12:03

Dao skrev:Högerretorik:

Om en vänsterperon gör ett brott, är det bevis för att vänstern, speciellt kommunismen, är dumma!

Om en Sverigedemokrat gör ett brott, får man inte anklaga SD det minsta för detta...

men nu var han ju inte sverigedemokrat, han var invald utan att vara medlem eller nominerad av sverigedemokraterna, utan istället av en väljare som ingen vet vem var.

det är vad jag förklarat, och du ser som försvar av högern, samma sak skulle som sagt kunna hända vänstern eller hur?
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-25, 12:04

Vad tror du om en muslim gör ett brott och säger att han gjorde det i Islams namn då?
    Ser du någon skillnad då då?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 12:49

Att han inte ens är Sverigedemokrat men ska representera rasistpartiet säger väl en hel del vilket pajasparti det är......
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-01-25, 12:55

RedCloud skrev:Att han inte ens är Sverigedemokrat men ska representera rasistpartiet säger väl en hel del vilket pajasparti det är......

skulle det sägas samma om någon som inte är vänsterpartist blir invald på vänstern i någon ort?
    visar det då vilket pajasparti vänstern är?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 12:57

skulle det sägas samma om någon som inte är vänsterpartist blir invald på vänstern i någon ort?

REKORD i tomma stolar och politiska vildar har ´tata´ Sverigedemokraterna.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-25, 13:01

RedCloud skrev:

Priset för att upprätthålla demokratin i vissa kommuner har väl blivit för högt. Det har ju dina kompisar i stenkastarvänstern sett till.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-01-25, 13:01

Sniperace skrev:

men nu var han ju inte sverigedemokrat, han var invald utan att vara medlem eller nominerad av sverigedemokraterna, utan istället av en väljare som ingen vet vem var.

det är vad jag förklarat, och du ser som försvar av högern, samma sak skulle som sagt kunna hända vänstern eller hur?

Det är liksom det jag menar! Samma bakomliggande faktorer är aktuella även när det gäller många av de dumheter de andra gör OCKSÅ!

Men då betraktas det av höger unisont som "bortförklaringar", eller till och med att man skulle tolerera det aktuella brottet, eller ibland att "alla är skyldiga utom den själv", etc...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-01-25, 13:02

Thetaxpayer skrev:

Vad tror du om en muslim gör ett brott och säger att han gjorde det i Islams namn då?
    Ser du någon skillnad då då?

Nej!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-01-25, 13:02

RedCloud skrev:

Beroende på att fler valdes in än de kunde tänka sig....
    dvs fler röstade på dem än vad de väntat.

tyder på ganska stort stöd.
    avhoppare tyder på våld och hot mot invalda representatnter
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-01-25, 13:34

RedCloud skrev:SD kramarna i förnekelsestadiet.

Vad har SD sagt om det då?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-01-25, 13:36

RedCloud skrev:

Miljöpartiet hade lite samma problem på 90-talet med mer mandat än man kunde fylla. Och händelser där folk blivit av med jobben för att de öppet berättar att de engagerar sig för SD gör ju inte direkt det lättare att rekrytera folk.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-13, 11:14