Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Thetaxpayer
F.I.S.T
Infra
RedCloud
Dao
redalert
Sniperace
Secrist
12 posters

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-26, 13:01

    så frågan är ÄR det MISSHANDEL att ta en uppstudsig elev i armen?

    Om domstolen anser det får vi nog böja oss för det.
    Rättskipning ska inte ske hemma vid köksbordet utan i våra domstolar.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-26, 13:04

    RedCloud skrev:
    så frågan är ÄR det MISSHANDEL att ta en uppstudsig elev i armen?

    Om domstolen anser det får vi nog böja oss för det.
    Rättskipning ska inte ske hemma vid köksbordet utan i våra domstolar.

    vad är det du brukar säga om att när något är fel så blir det en skyldighet att vara rebell?

    anser du själv att det är misshandel att ta en upstudsig elev i armen om han ex vägrar gå ut när du säger till honom?

    så nu anser du plötsligt att alla lagar är heeeelt okej och inget att gnälla om? *asg*
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-26, 13:19

    vad är det du brukar säga om att när något är fel så blir det en skyldighet att vara rebell?

    Det är inte samma sak att som att bli pöbelmobb...

    anser du själv att det är misshandel att ta en upstudsig elev i armen om han ex vägrar gå ut när du säger till honom?

    Det går inte att säga generellt, det beror helt på sammanhanget och situationen.

    När jag fysiskt hindrade en elev med sax att anfalla en annan elev så blev det inget som helst eftermäle för jag hindrade ett allvarligare brott.

    En uppstudsig elev som inte går ut efter anmodan gör jag inget emot, jag hämtar rektorn.
    Lyder han inte rektorn hämtas polis, är eleven under arton kontaktas föräldrar/vårdnadshavare.
    DET är den korrekta gången, ingen annat.

    så nu anser du plötsligt att alla lagar är heeeelt okej och inget att gnälla om?

    Men herre jösses människa, det finns fler färger än dina svart o vitt, vi har lagar om musselodling och vi har lagar fortkörning. För att man har åsikter om att föräldrar inte ska ta lagen i egna händer innebär ju inte det att man gillar eller ogillar alla lagar.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-26, 13:41

    RedCloud skrev:
    vad är det du brukar säga om att när något är fel så blir det en skyldighet att vara rebell?

    Det är inte samma sak att som att bli pöbelmobb...

    anser du själv att det är misshandel att ta en upstudsig elev i armen om han ex vägrar gå ut när du säger till honom?

    Det går inte att säga generellt, det beror helt på sammanhanget och situationen.

    När jag fysiskt hindrade en elev med sax att anfalla en annan elev så blev det inget som helst eftermäle för jag hindrade ett allvarligare brott.

    En uppstudsig elev som inte går ut efter anmodan gör jag inget emot, jag hämtar rektorn.
    Lyder han inte rektorn hämtas polis, är eleven under arton kontaktas föräldrar/vårdnadshavare.
    DET är den korrekta gången, ingen annat.

    så nu anser du plötsligt att alla lagar är heeeelt okej och inget att gnälla om?

    Men herre jösses människa, det finns fler färger än dina svart o vitt, vi har lagar om musselodling och vi har lagar fortkörning. För att man har åsikter om att föräldrar inte ska ta lagen i egna händer innebär ju inte det att man gillar eller ogillar alla lagar.

    EN PERSON pöbelmobb?
    att bara ta i armen misshandel?

    Den gången du tog eleven polisanmäldes du då av denne eller dennes föräldrar för misshandel?
    blev det någon utredning om det var befogat?
    tror du du hade klarat dig om det blivit utredning, och att de inte ansett att det kunde klarats utan ditt "våld"



    HUr som helst så kommer jag ge fadern et bidrag till skadeståndet.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-26, 13:49

    Den gången du tog eleven polisanmäldes du då av denne eller dennes föräldrar för misshandel?

    Alla inblandade, eleven, hans vårdnadshavare och skolledning ansåg att det var befogat för att jag hindrade ett grövre "brott", så nej ingen polisanmälan.


    HUr som helst så kommer jag ge fadern et bidrag till skadeståndet.

    Att uppmuntra våld och lagöverträdelser verkar du ju inte ha några problem med...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-26, 13:52

    RedCloud skrev:
    Den gången du tog eleven polisanmäldes du då av denne eller dennes föräldrar för misshandel?

    Alla inblandade, eleven, hans vårdnadshavare och skolledning ansåg att det var befogat för att jag hindrade ett grövre "brott", så nej ingen polisanmälan.


    HUr som helst så kommer jag ge fadern et bidrag till skadeståndet.

    Att uppmuntra våld och lagöverträdelser verkar du ju inte ha några problem med...

    Uppmuntra våld, snarare hjälpa en stackars förälder som ställt upp för sin dotter, men som sagt du ville ju hjälpa ett riktigt kriminellt svin som dödshotar och bär sig allmänt illa åt, och kom inte med att du ville ha kan kontonr av annan anledning än att ge honom ett litet bidrag till HANS böter, för det tror ingen på ändå.

    det är att vara lite hycklare eller hur?


    Du hade tur, för hade denne anmält är frågan hur det skulle gått, du HADE kunnat åka dit för misshandel, för det fanns med all säkerhet andra sätt att stoppa denne än att ta honom hårt i armen.
    HAde du då accepterat att bli dömd och bara konstaterat att domstolen sa så?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-26, 13:55

    Uppmuntra våld

    Det är EXAKT vad du gör.

    men som sagt du ville ju hjälpa ett riktigt kriminellt svin som dödshotar och bär sig allmänt illa åt,

    Jag frågade efter hans bankkontonr, inget annat. Sluta hitta på så blir debatten lite högre...

    och kom inte med att du ville ha kan kontonr av annan anledning än att ge honom ett litet bidrag till HANS böter, för det tror ingen på ändå.

    Du vill gärna ha tolkningsföreträde till vad andra skriver, men det fungerar inte på det viset.

    det är att vara lite hycklare eller hur?

    Hycklandet står du för till 100%
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  SiP 2013-01-26, 14:04

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Ja, självklart skulle han undersöka varför de mobbade hans dotter för antagligen är det väldigt synd om dem. Rolling Eyes

    Han tog lagen i egna händer, och förvärrade situationen för sin dotter! Vill man komma åt mobbing och liknande problem, finns det redan gott om vägar att gå som innebär en hållbar lösning på problemen!

    Ja dessa mobbingoffers anhöriga tycker säkert att dina "vägar" och "lösningar" funkar klockrent..

    http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5ns_Jenninger

    http://www.expressen.se/nyheter/michaela-14-ar-tog-sitt-liv/

    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/mobbad-elev-tog-sitt-liv-skarp-kritik-mot-lomma
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-26, 15:35

    RedCloud skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:
    Något som ligger högre på prioriteringslistan månne?

    Jobbskatteavdrag `?

    Däremot så skenar socialbidragskostnaderna i många kommuner.

    Du undrar aldrig: Varför?




    Jodå. Gör inte du det? Hint

    http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1800382/rdquoVi-maste-begransa-invandringenrdquo.html

    Det är fler än denna kommun som skriker efter hjälp. Tror inte du att det påverkar annan verksamhet?

    Ahhh, så det är invandringens "fel" att sveriges kommuner har dålig ekonomi ?





    Nej det är politikernas fel. Det är de som sköter prioriteringarna.

    och kanske den viktigaste frågan , vad gör regeringen Reinfeldt ?




    Du har rätt. Det är en viktig fråga. Svaret är att det undrar jag med. Uppgörelsen med miljötalibanerna var ju såklart ett stort misstag. Jag anser att han borde gjort upp med SD och därmed tagit över deras frågor och voila stark majoritet i många år medans jätten glufs glufs sakta äter upp SD och förpassar dem till historien.


    Senast ändrad av Thetaxpayer den 2013-01-26, 15:41, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-26, 15:40

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:
    Något som ligger högre på prioriteringslistan månne?

    Jobbskatteavdrag `?

    Däremot så skenar socialbidragskostnaderna i många kommuner.

    Du undrar aldrig: Varför?




    Jodå. Gör inte du det? Hint

    http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1800382/rdquoVi-maste-begransa-invandringenrdquo.html

    Det är fler än denna kommun som skriker efter hjälp. Tror inte du att det påverkar annan verksamhet?

    Så det är invandrarnas fel att arrogansen inte klarar av att regera?

    Invandungen har varit "stor" även då folket inte behövts bli straffade för detta innan! Är det alltid "de Andras" fel när ni misslyckas?






    Invandringen har aldrig varit såhär stor. Invandringen från länder med så låg utbildningsgrad som vi har nu är ju gigantisk mot någon tidigare jämförelse.
    Men nej det är inte invandrarnas fel. Felet ligger ju precis som du säger i politiken.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-26, 15:41

    Och vad skulle bli bättre med ett fascistiskt rasistiskt parti med rötterna i nazism ?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-26, 15:42

    RedCloud skrev:Och vad skulle bli bättre med ett fascistiskt rasistiskt parti med rötterna i nazism ?






    Jo om du läser vad jag skrev så kanske du kan utläsa svaren där.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Secrist 2013-01-26, 17:57

    RedCloud skrev:Och vad skulle bli bättre med ett fascistiskt rasistiskt parti med rötterna i nazism ?

    Skulle ett parti med rötter i stalinismen vara bättre menar du?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  F.I.S.T 2013-01-26, 23:12

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:Sånt här upprör mig....

    Det är mycket möjligt att jag skulle reagerat som farsan i fallet, vet faktiskt inte, men det är fullt möjligt..... detta är ur ett mänskligt perspektiv hur man kan tänkas reagera.
    Om det är så att samma pojkar gjort sig skyldiga till mobbing av dottern under en längre tid, så är det högst troligt att det är rätt pojkar han konfronterar....

    Och det är där nånstans problematiken uppstår, att "ta rätt pojkar"

    Men jag håller inte med om att det är moraliskt fel det farsan gör, och inte heller att det skulle förvärra för dottern...
    Pappan visade till slut att han står upp för sin dotter, vilket är en enormt viktig signal till henne.... som stärker hennes självkänsla för all framtid..
    Felet ligger faktisk i att ungdomarna i Sverige har makten över vuxna, istället för som det är hos alla andra djurarter än människan, de vuxna som uppfostrar och tillrättavisar de unga.

    Att pappan tar tag i armen eller nacken skulle enl mig aldrig få klassas som misshandel.
    Det är ett grepp som alla medvuxna och lärare skulle få ta till.... och det är INTE detsamma som aga...

    Naturligtvis måste alla verbala metoder som finns till gagns prövas först, men det finns tillfällen då det krävs ett fast handlag...

    Jag spelade pingis med ett gäng andra "gubbar". Pingislokalen låg mellan omklädningsrummen och gymnastiksalen. Och det var en del trafik av ungdomar mellan 13-15 år gamla....

    Att ungarna skrek och levde om opponerade jag mig inte över, eftersom det rörde sig om gymnastiken, där det skall vara rörelse och stoj. Men det hände att de gick lös på inredningen, pingisbord, skåp etc och gjorde åverkan, bvarpå jag sa till flera gånger om det, först vänligt men bestämt.... utan effekt, sedan lite högre, utan respons, till slut så skrek jag och var kontrollerat arg på rösten, med budskapet att de inte kunde slå sönder pingisbord etc...

    varpå en av ungdomarna tittade förvånat på mig och sa:

    "är du sur på oss eller ? ".... ungefär som att det var första gången de blivit tillsagda i hela sitt liv.

    Kontentan av detta blev att någon "försmådd elev" gick till mamma och grät, varpå rektorn blev inkopplad, och resultatet blev att pingisen fick flytta på sig, så att förstörelsen kunde fortsätta....

    Jag håller med. Aga är inte ok men att ta tag i någon även om det är hårt och bestämt kan knappast kallas för aga eller misshansdel. Skärpning Sverige.

    jepp ....Lärarna måste få mandat att agera vuxna utan att riskera åtal

    Javisst, men tar denne då en elev i armen, och denne sedan påstår att det gjorde jätteont så åker denne dit för misshandel och får pröjsa kanske 17.000 i skadestånd.
    DVS lärare vågar inte ingripa och eleven har övertaget.

    så frågan är ÄR det MISSHANDEL att ta en uppstudsig elev i armen? Snarare liger lärare eller vuxen genast i underläge och har ingen större chans, undra på att elever ser att de har ett övertag

    Mmm det är ju det jag säger !
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Vercingetorix 2013-01-27, 00:28

    Förtäljer historien något om huruvida fadern i fråga stämt skolan för underlåtenhet av att agera i sagda mobbingärende? Man kan ju tycka att det vore värt ett avsevärt större belopp än, säg 17000:-...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-27, 00:35

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:Sånt här upprör mig....

    Det är mycket möjligt att jag skulle reagerat som farsan i fallet, vet faktiskt inte, men det är fullt möjligt..... detta är ur ett mänskligt perspektiv hur man kan tänkas reagera.
    Om det är så att samma pojkar gjort sig skyldiga till mobbing av dottern under en längre tid, så är det högst troligt att det är rätt pojkar han konfronterar....

    Och det är där nånstans problematiken uppstår, att "ta rätt pojkar"

    Men jag håller inte med om att det är moraliskt fel det farsan gör, och inte heller att det skulle förvärra för dottern...
    Pappan visade till slut att han står upp för sin dotter, vilket är en enormt viktig signal till henne.... som stärker hennes självkänsla för all framtid..
    Felet ligger faktisk i att ungdomarna i Sverige har makten över vuxna, istället för som det är hos alla andra djurarter än människan, de vuxna som uppfostrar och tillrättavisar de unga.

    Att pappan tar tag i armen eller nacken skulle enl mig aldrig få klassas som misshandel.
    Det är ett grepp som alla medvuxna och lärare skulle få ta till.... och det är INTE detsamma som aga...

    Naturligtvis måste alla verbala metoder som finns till gagns prövas först, men det finns tillfällen då det krävs ett fast handlag...

    Jag spelade pingis med ett gäng andra "gubbar". Pingislokalen låg mellan omklädningsrummen och gymnastiksalen. Och det var en del trafik av ungdomar mellan 13-15 år gamla....

    Att ungarna skrek och levde om opponerade jag mig inte över, eftersom det rörde sig om gymnastiken, där det skall vara rörelse och stoj. Men det hände att de gick lös på inredningen, pingisbord, skåp etc och gjorde åverkan, bvarpå jag sa till flera gånger om det, först vänligt men bestämt.... utan effekt, sedan lite högre, utan respons, till slut så skrek jag och var kontrollerat arg på rösten, med budskapet att de inte kunde slå sönder pingisbord etc...

    varpå en av ungdomarna tittade förvånat på mig och sa:

    "är du sur på oss eller ? ".... ungefär som att det var första gången de blivit tillsagda i hela sitt liv.

    Kontentan av detta blev att någon "försmådd elev" gick till mamma och grät, varpå rektorn blev inkopplad, och resultatet blev att pingisen fick flytta på sig, så att förstörelsen kunde fortsätta....

    Jag håller med. Aga är inte ok men att ta tag i någon även om det är hårt och bestämt kan knappast kallas för aga eller misshansdel. Skärpning Sverige.

    jepp ....Lärarna måste få mandat att agera vuxna utan att riskera åtal

    Javisst, men tar denne då en elev i armen, och denne sedan påstår att det gjorde jätteont så åker denne dit för misshandel och får pröjsa kanske 17.000 i skadestånd.
    DVS lärare vågar inte ingripa och eleven har övertaget.

    så frågan är ÄR det MISSHANDEL att ta en uppstudsig elev i armen? Snarare liger lärare eller vuxen genast i underläge och har ingen större chans, undra på att elever ser att de har ett övertag

    Mmm det är ju det jag säger !

    Tack, här är vi på total kollisionskurs med RC, som står helt på mobbarnas sida i detta och kraftigt fördömer fadern.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-27, 00:38

    Vercingetorix skrev:Förtäljer historien något om huruvida fadern i fråga stämt skolan för underlåtenhet av att agera i sagda mobbingärende? Man kan ju tycka att det vore värt ett avsevärt större belopp än, säg 17000:-...

    Får hoppas detta, jag har skrivit till falu tingsrätt och begärt ut domen, här kommer både faderns och mobbarnas namn finnas med.

    JAg kommer kontakta fadern och framföra att vi är många som ekonomiskt vill stötta honom, säger han inte nej till detta så kommmer vi att upplysa här och på andra ställen.
    Sjävlfallet får ni veta vilka mobbarna var
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Secrist 2013-01-27, 02:43

    Sniperace skrev:
    Vercingetorix skrev:Förtäljer historien något om huruvida fadern i fråga stämt skolan för underlåtenhet av att agera i sagda mobbingärende? Man kan ju tycka att det vore värt ett avsevärt större belopp än, säg 17000:-...

    Får hoppas detta, jag har skrivit till falu tingsrätt och begärt ut domen, här kommer både faderns och mobbarnas namn finnas med.

    JAg kommer kontakta fadern och framföra att vi är många som ekonomiskt vill stötta honom, säger han inte nej till detta så kommmer vi att upplysa här och på andra ställen.
    Sjävlfallet får ni veta vilka mobbarna var

    Själv ser jag ingen anledning att hänga ut folk. Det är trots allt barn vi talar om. Även om det är fel av pappan att gå till handgripligheter så har han gjort något som säkert många förtvivlade föräldrar skulle vilja göra för att få ett slut på eländet när skolan inte klarar av det. Eller inte bryr sig.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  formsvackan 2013-01-27, 03:32

    Sniperace skrev:Sjävlfallet får ni veta vilka mobbarna var
    Varför i hela h-vete då ?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Dao 2013-01-27, 06:28

    SiP skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Ja, självklart skulle han undersöka varför de mobbade hans dotter för antagligen är det väldigt synd om dem. Rolling Eyes

    Han tog lagen i egna händer, och förvärrade situationen för sin dotter! Vill man komma åt mobbing och liknande problem, finns det redan gott om vägar att gå som innebär en hållbar lösning på problemen!

    Ja dessa mobbingoffers anhöriga tycker säkert att dina "vägar" och "lösningar" funkar klockrent..

    http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5ns_Jenninger

    http://www.expressen.se/nyheter/michaela-14-ar-tog-sitt-liv/

    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/mobbad-elev-tog-sitt-liv-skarp-kritik-mot-lomma

    Ja, dessa hade säkert varit nöjdare med konstruktivare lösningar. Nu tvingas de tjäna som exempel på din groteska instängdhet. Att du inte skäms människa? De är döda nu, det finns inga att mobba mer!!! Låt dem vila i frid!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Dao 2013-01-27, 06:31

    Thetaxpayer skrev:Invandringen har aldrig varit såhär stor. Invandringen från länder med så låg utbildningsgrad som vi har nu är ju gigantisk mot någon tidigare jämförelse.
    Men nej det är inte invandrarnas fel. Felet ligger ju precis som du säger i politiken.

    Invandringen har varit mycket större vid andra tillfällen i historien, och alltid lett till regional utveckling i landet.

    Men det är sant att det är "politiken" som är problemet. Politiken att inte ta tillvara på möjligheterna som finns!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-27, 11:22

    Secrist skrev:
    Sniperace skrev:
    Vercingetorix skrev:Förtäljer historien något om huruvida fadern i fråga stämt skolan för underlåtenhet av att agera i sagda mobbingärende? Man kan ju tycka att det vore värt ett avsevärt större belopp än, säg 17000:-...

    Får hoppas detta, jag har skrivit till falu tingsrätt och begärt ut domen, här kommer både faderns och mobbarnas namn finnas med.

    JAg kommer kontakta fadern och framföra att vi är många som ekonomiskt vill stötta honom, säger han inte nej till detta så kommmer vi att upplysa här och på andra ställen.
    Sjävlfallet får ni veta vilka mobbarna var

    Själv ser jag ingen anledning att hänga ut folk. Det är trots allt barn vi talar om. Även om det är fel av pappan att gå till handgripligheter så har han gjort något som säkert många förtvivlade föräldrar skulle vilja göra för att få ett slut på eländet när skolan inte klarar av det. Eller inte bryr sig.
    jag hänget intr uy honom tvärtom stöder jag honom genm att många kommer skicka pengar så han kan betala skadeståndet.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-27, 11:25

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Sjävlfallet får ni veta vilka mobbarna var
    Varför i hela h-vete då ?
    eftersom det dtår i fomrn som ju är en allmän handling.
    jag lägger alltså ut denna och tar varken bort eller lägger till någit i denna.

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Secrist 2013-01-27, 11:26

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Invandringen har aldrig varit såhär stor. Invandringen från länder med så låg utbildningsgrad som vi har nu är ju gigantisk mot någon tidigare jämförelse.
    Men nej det är inte invandrarnas fel. Felet ligger ju precis som du säger i politiken.

    Invandringen har varit mycket större vid andra tillfällen i historien, och alltid lett till regional utveckling i landet.

    Men det är sant att det är "politiken" som är problemet. Politiken att inte ta tillvara på möjligheterna som finns!

    När då menar du?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 11:35

    eftersom det dtår i fomrn som ju är en allmän handling.

    Du kanske ska läsa på lite, du kan publicera det på siter som har utgivningsbevis, det har tex inte AC. Du begår ett brott om du gör det någon annan stans.

    Sponsored content


    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 4 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 15:24