Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Thetaxpayer
F.I.S.T
Infra
RedCloud
Dao
redalert
Sniperace
Secrist
12 posters

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-25, 20:20

    RedCloud skrev:
    jag kommer se till att arbeta för att samla in så han får pengar över, HAN ställde upp för sitt barn, mot mobbarmentaliteten!!!!!!

    HAN tog sig rätten att sätta sig över lagen, inget annat.
    Det ska inte uppmuntras utan bestraffas.

    Så jag frågar igen, kära våldsromantiker, vad är nästa steg, spöa snattare, fortkörare ?

    Eftersom skolan inte gjorde detta så gjorde han rätt, och jag ska se till att hans konto kommer fram och dessutom se till att så många som möjligt skickar pengar.

    jag kommer lägga den info som behövs även här!!

    och som sagt, ingen har sagt tt någon ska kroppsligt bestraffas....

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  formsvackan 2013-01-25, 20:22

    Sniperace skrev:jag kommer se till att arbeta för att samla in så han får pengar över, HAN ställde upp för sitt barn, mot mobbarmentaliteten!!!!!!
    Vänta litet nu Snipern. Barnet kan ju ha blivit mobbat pga synlig relativ fattigdom och då bryr ju dig inte, om man nu ska tro det du skriver.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 20:23

    Eftersom skolan inte gjorde detta så gjorde han rätt,

    Inte då. Det finns andra vägar att gå än våld.

    och jag ska se till att hans konto kommer fram och dessutom se till att så många som möjligt skickar pengar.

    Ja ja, mig provocerar du inte. Du utmålar dig själv som våldsromantiker som accepterar att folk tar lagen i egna händer. Du kanske önskar ett sådant samhälle, jag gör det inte.

    jag kommer lägga den info som behövs även här!!

    Ja att hänga ut folk verkar du ju gå igång på....

    ingen har sagt tt någon ska kroppsligt bestraffas..

    Det är exakt vad mannen är dömd för....något som du tänker stödja....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-25, 20:25

    RedCloud skrev:
    Eftersom skolan inte gjorde detta så gjorde han rätt,

    Inte då. Det finns andra vägar att gå än våld.

    och jag ska se till att hans konto kommer fram och dessutom se till att så många som möjligt skickar pengar.

    Ja ja, mig provocerar du inte. Du utmålar dig själv som våldsromantiker som accepterar att folk tar lagen i egna händer. Du kanske önskar ett sådant samhälle, jag gör det inte.

    jag kommer lägga den info som behövs även här!!

    Ja att hänga ut folk verkar du ju gå igång på....

    ingen har sagt tt någon ska kroppsligt bestraffas..

    Det är exakt vad mannen är dömd för....något som du tänker stödja....

    kroppsstraff? att ha råkat ta för hårt i en arm, inget sägs om slag......
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-25, 20:27

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:jag kommer se till att arbeta för att samla in så han får pengar över, HAN ställde upp för sitt barn, mot mobbarmentaliteten!!!!!!
    Vänta litet nu Snipern. Barnet kan ju ha blivit mobbat pga synlig relativ fattigdom och då bryr ju dig inte, om man nu ska tro det du skriver.

    ser du det som ett skäl att inte hjälpa denne?

    och dessutom mobbar någon för vad den andre inte har ska han få ont Laughing
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Dao 2013-01-25, 20:30

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Ska man tvingas byta skola för att man inte gillar att ens barn mobbas menar du?

    JAG lyckades genom att råskälla ut mobbarna, som jag sagt gjordes försök att polisanmäla av en idiotförälder, men jag vann, mobbarna fick e sig.

    tyvärr vet jag andra fall där de tvingades flytta pga flathet från skolan.

    men nu vet vi at du står på mobbarnas sida och anser att tvivs man inte med den får man flytta, du e go du daoren

    Jag menade enbart det jag skrev. Verkar vara svårt för dig att förstå svenska. Undra varför...?

    Så du menar inte att det är den mobbade som ska flytta då?
    varför skrev du då den meningen i samband med att barn mobbas?

    Ingen skall behöva flytta av den anledningem, inte heller mobbaren. Man skall l´ösa problemen så det blir bra för alla parter. Det som du oftast inte gillar iu andra konflikter...

    Det jag skrev var att om man inte gillar skolan, hur den gör, skall man försöka påverka så det blir som man vill. Funkar inte detta så finns alltid alternativet att byta skola. För man vill väl alltid sitt barn det bästa, eller? Varför skall man låta ens barn gå i en skola man inte gillar?

    Eller vill du inte att folk skall vara fria att själva välja skola, att byta när man själv vill?

    Hur vill du lösa problemen, ska den mobbade böja nacken och ta emot?
    är det så jävla farligt att en förälder skäller ut mobbarna, tror du de tar obotlig psykisk skada av det?
    ett tag i armen på en mobbare och det räknas som misshandel, när det är överdrivet.

    gör inte skolan sin plikt tvingas föräldrar att ingripa.

    kommer mannens namn och adressuppgifter kommer jag skänka pengar till denne.

    ditt dravel om att byta skola, ska de tvingas buýta bostadsort med, det kan vara upp till 5 mil till närmsta skola för många, eller ska kommunen stå för taxi till det mobbade barnet?

    Som vanligt sår du på mobbarens sida, han får inte kränkas och känna sig som förlorare

    Nu är du nästan roande... Smile
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 20:30

    kroppsstraff? att ha råkat ta för hårt i en arm, inget sägs om slag

    Vilken tur att du inte bestämmer vad som är vad, utan att domstolar får sköta det.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-25, 20:33

    RedCloud skrev:
    kroppsstraff? att ha råkat ta för hårt i en arm, inget sägs om slag

    Vilken tur att du inte bestämmer vad som är vad, utan att domstolar får sköta det.

    Tycker du, undrar om du fortfarande tycker det om DU råkar ta tag i armen på en elev och han påstår det gjorde ont och du blir dömd för MISSHANDEL pga detta *asg*
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Dao 2013-01-25, 20:34

    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    jag kommer se till att arbeta för att samla in så han får pengar över, HAN ställde upp för sitt barn, mot mobbarmentaliteten!!!!!!

    HAN tog sig rätten att sätta sig över lagen, inget annat.
    Det ska inte uppmuntras utan bestraffas.

    Så jag frågar igen, kära våldsromantiker, vad är nästa steg, spöa snattare, fortkörare ?

    Eftersom skolan inte gjorde detta så gjorde han rätt, och jag ska se till att hans konto kommer fram och dessutom se till att så många som möjligt skickar pengar.

    jag kommer lägga den info som behövs även här!!

    och som sagt, ingen har sagt tt någon ska kroppsligt bestraffas....


    Vet du mer än vad som stod i artikeln? Vore kanske bra om du delade med dig av detta då, så vi vet vad du pratar om.

    Till om med fadern i artikeln visste att han hade gjort fel och bad om ursäkt...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 20:34

    Tycker du, undrar om du fortfarande tycker det om DU råkar ta tag i armen på en elev och han påstår det gjorde ont och du blir dömd för MISSHANDEL pga detta *asg*

    Du var inte där....menar du att tingsrätten gjort fel, du vet de där med hela bilden ?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Dao 2013-01-25, 20:35

    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    kroppsstraff? att ha råkat ta för hårt i en arm, inget sägs om slag

    Vilken tur att du inte bestämmer vad som är vad, utan att domstolar får sköta det.

    Tycker du, undrar om du fortfarande tycker det om DU råkar ta tag i armen på en elev och han påstår det gjorde ont och du blir dömd för MISSHANDEL pga detta *asg*

    ...eller om du var slyngeln som någon av dina "kämpar" valde att "korrigera"..!?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-25, 20:36

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    jag kommer se till att arbeta för att samla in så han får pengar över, HAN ställde upp för sitt barn, mot mobbarmentaliteten!!!!!!

    HAN tog sig rätten att sätta sig över lagen, inget annat.
    Det ska inte uppmuntras utan bestraffas.

    Så jag frågar igen, kära våldsromantiker, vad är nästa steg, spöa snattare, fortkörare ?

    Eftersom skolan inte gjorde detta så gjorde han rätt, och jag ska se till att hans konto kommer fram och dessutom se till att så många som möjligt skickar pengar.

    jag kommer lägga den info som behövs även här!!

    och som sagt, ingen har sagt tt någon ska kroppsligt bestraffas....


    Vet du mer än vad som stod i artikeln? Vore kanske bra om du delade med dig av detta då, så vi vet vad du pratar om.

    Till om med fadern i artikeln visste att han hade gjort fel och bad om ursäkt...

    där står att inga slag utdelades och att misshandeln var att han tog ett grepp runt mobbarens arm.....
    och som du sa, han visste att även sådant är förbjudet i vårt land, sedan kan man ju tycka vad man vill om en sådan lag...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-25, 20:37

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    kroppsstraff? att ha råkat ta för hårt i en arm, inget sägs om slag

    Vilken tur att du inte bestämmer vad som är vad, utan att domstolar får sköta det.

    Tycker du, undrar om du fortfarande tycker det om DU råkar ta tag i armen på en elev och han påstår det gjorde ont och du blir dömd för MISSHANDEL pga detta *asg*

    ...eller om du var slyngeln som någon av dina "kämpar" valde att "korrigera"..!?

    Jag HAR i min skolgång tagits hårt i armen, det var inte mycket att säga om det.....
    inte försökte vi sätta dit för misshandel.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-25, 20:53

    [quote="Dao"]
    Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:
    Vad har hänt med tillsynsläraren?

    har inte synts till på den här sidan millenieskiftet....






    Återinföra kanske? scratch

    De flesta som aktivt jobbat med dessa problem har sålts ut takt med "besparingarna", vilket de som jobbar i skolan länge klagat på, utan gehör.
    111





    Ja som med allt annat så är det naturligtvis en prioriteringsfråga. Det kan vi ju nog vara överens om. Så då är skolan vården och de äldre drabbade. Vet du något som inte är drabbat? Något som ligger högre på prioriteringslistan månne?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 20:58

    Något som ligger högre på prioriteringslistan månne?

    Jobbskatteavdrag `?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-25, 21:09

    RedCloud skrev:
    Något som ligger högre på prioriteringslistan månne?

    Jobbskatteavdrag `?







    Fel, Den helt nödvändiga reformen uteblev. Har du missat det? Däremot så skenar socialbidragskostnaderna i många kommuner.







    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Secrist 2013-01-25, 22:48

    RedCloud skrev:
    Vad har hänt med tillsynsläraren?

    har inte synts till på den här sidan millenieskiftet....


    **************************

    Sniper och våldsromantikern Sdsecrist, vad är nästa steg i er våldsbana ?

    Spöa upp snattare ? Fortkörare ?

    Så du jämställer förstörd skolgång med snatteri? Moget.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-25, 23:28

    Så du jämställer förstörd skolgång med snatteri?

    Alltid lika intressant när våldsromantikern & SDkramaren "järnrörs" secrist talar om vad andra tycker.

    Enda sättet för honom att få vara med och leka tydligen....

    btw: varför gillar du kvinnlig omskärelse ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  F.I.S.T 2013-01-25, 23:44

    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:Sånt här upprör mig....

    Det är mycket möjligt att jag skulle reagerat som farsan i fallet, vet faktiskt inte, men det är fullt möjligt..... detta är ur ett mänskligt perspektiv hur man kan tänkas reagera.
    Om det är så att samma pojkar gjort sig skyldiga till mobbing av dottern under en längre tid, så är det högst troligt att det är rätt pojkar han konfronterar....

    Och det är där nånstans problematiken uppstår, att "ta rätt pojkar"

    Men jag håller inte med om att det är moraliskt fel det farsan gör, och inte heller att det skulle förvärra för dottern...
    Pappan visade till slut att han står upp för sin dotter, vilket är en enormt viktig signal till henne.... som stärker hennes självkänsla för all framtid..
    Felet ligger faktisk i att ungdomarna i Sverige har makten över vuxna, istället för som det är hos alla andra djurarter än människan, de vuxna som uppfostrar och tillrättavisar de unga.

    Att pappan tar tag i armen eller nacken skulle enl mig aldrig få klassas som misshandel.
    Det är ett grepp som alla medvuxna och lärare skulle få ta till.... och det är INTE detsamma som aga...

    Naturligtvis måste alla verbala metoder som finns till gagns prövas först, men det finns tillfällen då det krävs ett fast handlag...

    Jag spelade pingis med ett gäng andra "gubbar". Pingislokalen låg mellan omklädningsrummen och gymnastiksalen. Och det var en del trafik av ungdomar mellan 13-15 år gamla....

    Att ungarna skrek och levde om opponerade jag mig inte över, eftersom det rörde sig om gymnastiken, där det skall vara rörelse och stoj. Men det hände att de gick lös på inredningen, pingisbord, skåp etc och gjorde åverkan, bvarpå jag sa till flera gånger om det, först vänligt men bestämt.... utan effekt, sedan lite högre, utan respons, till slut så skrek jag och var kontrollerat arg på rösten, med budskapet att de inte kunde slå sönder pingisbord etc...

    varpå en av ungdomarna tittade förvånat på mig och sa:

    "är du sur på oss eller ? ".... ungefär som att det var första gången de blivit tillsagda i hela sitt liv.

    Kontentan av detta blev att någon "försmådd elev" gick till mamma och grät, varpå rektorn blev inkopplad, och resultatet blev att pingisen fick flytta på sig, så att förstörelsen kunde fortsätta....

    Jag håller med. Aga är inte ok men att ta tag i någon även om det är hårt och bestämt kan knappast kallas för aga eller misshansdel. Skärpning Sverige.

    jepp ....Lärarna måste få mandat att agera vuxna utan att riskera åtal
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Dao 2013-01-26, 11:48

    [quote="Thetaxpayer"]
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:
    Vad har hänt med tillsynsläraren?

    har inte synts till på den här sidan millenieskiftet....






    Återinföra kanske? scratch

    De flesta som aktivt jobbat med dessa problem har sålts ut takt med "besparingarna", vilket de som jobbar i skolan länge klagat på, utan gehör.
    111





    Ja som med allt annat så är det naturligtvis en prioriteringsfråga. Det kan vi ju nog vara överens om. Så då är skolan vården och de äldre drabbade. Vet du något som inte är drabbat? Något som ligger högre på prioriteringslistan månne?

    Ekonomin! De har "sparat" i snart trettio år nu, så nånstans måste det ju finnas massor av pengar...! Typ...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Dao 2013-01-26, 11:49

    Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:
    Något som ligger högre på prioriteringslistan månne?

    Jobbskatteavdrag `?

    Däremot så skenar socialbidragskostnaderna i många kommuner.

    Du undrar aldrig: Varför?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-26, 12:06

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:
    Något som ligger högre på prioriteringslistan månne?

    Jobbskatteavdrag `?

    Däremot så skenar socialbidragskostnaderna i många kommuner.

    Du undrar aldrig: Varför?




    Jodå. Gör inte du det? Hint

    http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1800382/rdquoVi-maste-begransa-invandringenrdquo.html

    Det är fler än denna kommun som skriker efter hjälp. Tror inte du att det påverkar annan verksamhet?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-26, 12:27

    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:
    Något som ligger högre på prioriteringslistan månne?

    Jobbskatteavdrag `?

    Däremot så skenar socialbidragskostnaderna i många kommuner.

    Du undrar aldrig: Varför?




    Jodå. Gör inte du det? Hint

    http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1800382/rdquoVi-maste-begransa-invandringenrdquo.html

    Det är fler än denna kommun som skriker efter hjälp. Tror inte du att det påverkar annan verksamhet?

    Ahhh, så det är invandringens "fel" att sveriges kommuner har dålig ekonomi ?

    och kanske den viktigaste frågan , vad gör regeringen Reinfeldt ?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Dao 2013-01-26, 12:48

    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:
    Något som ligger högre på prioriteringslistan månne?

    Jobbskatteavdrag `?

    Däremot så skenar socialbidragskostnaderna i många kommuner.

    Du undrar aldrig: Varför?




    Jodå. Gör inte du det? Hint

    http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1800382/rdquoVi-maste-begransa-invandringenrdquo.html

    Det är fler än denna kommun som skriker efter hjälp. Tror inte du att det påverkar annan verksamhet?

    Så det är invandrarnas fel att arrogansen inte klarar av att regera?

    Invandungen har varit "stor" även då folket inte behövts bli straffade för detta innan! Är det alltid "de Andras" fel när ni misslyckas?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-26, 13:00

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:Sånt här upprör mig....

    Det är mycket möjligt att jag skulle reagerat som farsan i fallet, vet faktiskt inte, men det är fullt möjligt..... detta är ur ett mänskligt perspektiv hur man kan tänkas reagera.
    Om det är så att samma pojkar gjort sig skyldiga till mobbing av dottern under en längre tid, så är det högst troligt att det är rätt pojkar han konfronterar....

    Och det är där nånstans problematiken uppstår, att "ta rätt pojkar"

    Men jag håller inte med om att det är moraliskt fel det farsan gör, och inte heller att det skulle förvärra för dottern...
    Pappan visade till slut att han står upp för sin dotter, vilket är en enormt viktig signal till henne.... som stärker hennes självkänsla för all framtid..
    Felet ligger faktisk i att ungdomarna i Sverige har makten över vuxna, istället för som det är hos alla andra djurarter än människan, de vuxna som uppfostrar och tillrättavisar de unga.

    Att pappan tar tag i armen eller nacken skulle enl mig aldrig få klassas som misshandel.
    Det är ett grepp som alla medvuxna och lärare skulle få ta till.... och det är INTE detsamma som aga...

    Naturligtvis måste alla verbala metoder som finns till gagns prövas först, men det finns tillfällen då det krävs ett fast handlag...

    Jag spelade pingis med ett gäng andra "gubbar". Pingislokalen låg mellan omklädningsrummen och gymnastiksalen. Och det var en del trafik av ungdomar mellan 13-15 år gamla....

    Att ungarna skrek och levde om opponerade jag mig inte över, eftersom det rörde sig om gymnastiken, där det skall vara rörelse och stoj. Men det hände att de gick lös på inredningen, pingisbord, skåp etc och gjorde åverkan, bvarpå jag sa till flera gånger om det, först vänligt men bestämt.... utan effekt, sedan lite högre, utan respons, till slut så skrek jag och var kontrollerat arg på rösten, med budskapet att de inte kunde slå sönder pingisbord etc...

    varpå en av ungdomarna tittade förvånat på mig och sa:

    "är du sur på oss eller ? ".... ungefär som att det var första gången de blivit tillsagda i hela sitt liv.

    Kontentan av detta blev att någon "försmådd elev" gick till mamma och grät, varpå rektorn blev inkopplad, och resultatet blev att pingisen fick flytta på sig, så att förstörelsen kunde fortsätta....

    Jag håller med. Aga är inte ok men att ta tag i någon även om det är hårt och bestämt kan knappast kallas för aga eller misshansdel. Skärpning Sverige.

    jepp ....Lärarna måste få mandat att agera vuxna utan att riskera åtal

    Javisst, men tar denne då en elev i armen, och denne sedan påstår att det gjorde jätteont så åker denne dit för misshandel och får pröjsa kanske 17.000 i skadestånd.
    DVS lärare vågar inte ingripa och eleven har övertaget.

    så frågan är ÄR det MISSHANDEL att ta en uppstudsig elev i armen? Snarare liger lärare eller vuxen genast i underläge och har ingen större chans, undra på att elever ser att de har ett övertag

    Sponsored content


    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 3 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 15:17