Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Thetaxpayer
F.I.S.T
Infra
RedCloud
Dao
redalert
Sniperace
Secrist
12 posters

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-27, 11:44

    RedCloud skrev:
    eftersom det dtår i fomrn som ju är en allmän handling.

    Du kanske ska läsa på lite, du kan publicera det på siter som har utgivningsbevis, det har tex inte AC. Du begår ett brott om du gör det någon annan stans.
    nej det gör jag inte jag länkar bara till stället den ligger på.

    delgivningsbevis?
    du tänker möjligen inte på utgivningsbevis?

    behövs inte när servern inte finns i sverige!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 11:48

    du tänker möjligen inte på utgivningsbevis?

    utgivningsbevis var vad jag skrev....

    Anser fortfarande att det du gör är så jävla osmakligt, oförsvarbart och moraliskt förkastligt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-27, 12:00

    RedCloud skrev:
    du tänker möjligen inte på utgivningsbevis?

    utgivningsbevis var vad jag skrev....

    Anser fortfarande att det du gör är så jävla osmakligt, oförsvarbart och moraliskt förkastligt.
    men ändå en lagstadgad allmän handling.du får väl försöka få sådana sekretessbelagda om du inte är nöjd men då gäller det ju även högerextremisters brott
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 12:06

    men ändå en lagstadgad allmän handling
    .

    Jag vet, men du gör den aktiva handling att lämna ut andra människor.

    Det är vidrigt, sjukt och på gränsen till perverst att göra det.

    I vilket syfte vet du nog inte ens själv.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-27, 12:11

    RedCloud skrev:
    men ändå en lagstadgad allmän handling
    .

    Jag vet, men du gör den aktiva handling att lämna ut andra människor.

    Det är vidrigt, sjukt och på gränsen till perverst att göra det.

    I vilket syfte vet du nog inte ens själv.
    att folk ska kunna läsa denna och ta ställning om de voll hjälpa honom med pengar till skadeståndet. har fu problem med att människor kanske är villigs till detta gnom att de känner empati för hans situation?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-27, 12:14

    RedCloud skrev:
    eftersom det dtår i fomrn som ju är en allmän handling.

    Du kanske ska läsa på lite, du kan publicera det på siter som har utgivningsbevis, det har tex inte AC. Du begår ett brott om du gör det någon annan stans.
    ac befinner sig INTE i sverige. servern domen hamnar på befinner sig inte i sverige.
    killen som lägger upp den befinner sig inte heller i Sverige utan i USA. SÅ Inget brott som blir åtalbart i sverige begås därmed.....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 12:24

    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    eftersom det dtår i fomrn som ju är en allmän handling.

    Du kanske ska läsa på lite, du kan publicera det på siter som har utgivningsbevis, det har tex inte AC. Du begår ett brott om du gör det någon annan stans.
    ac befinner sig INTE i sverige. servern domen hamnar på befinner sig inte i sverige.
    killen som lägger upp den befinner sig inte heller i Sverige utan i USA. SÅ Inget brott som blir åtalbart i sverige begås därmed.....

    Moral o etik verkar inte vara din grej riktigt,,,,,
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-27, 12:29

    RedCloud skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    eftersom det dtår i fomrn som ju är en allmän handling.

    Du kanske ska läsa på lite, du kan publicera det på siter som har utgivningsbevis, det har tex inte AC. Du begår ett brott om du gör det någon annan stans.
    ac befinner sig INTE i sverige. servern domen hamnar på befinner sig inte i sverige.
    killen som lägger upp den befinner sig inte heller i Sverige utan i USA. SÅ Inget brott som blir åtalbart i sverige begås därmed.....

    Moral o etik verkar inte vara din grej riktigt,,,,,

    Jag ser det som moraliskt att hjälpa denne man som försvarade sin dotter.... Jag tycker synd om honom att han straffas för det
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 12:32

    Jag ser det som moraliskt att hjälpa denne man som försvarade sin dotter..

    Du säger ju att du ska hänga ut alla inblandade....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-27, 12:40

    RedCloud skrev:
    Jag ser det som moraliskt att hjälpa denne man som försvarade sin dotter..

    Du säger ju att du ska hänga ut alla inblandade....

    det blir väl fel att editera domen?
    ska sanningen undanhållas?

    eller är felet att det syns vilka som vunnit målet?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 12:48

    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    Jag ser det som moraliskt att hjälpa denne man som försvarade sin dotter..

    Du säger ju att du ska hänga ut alla inblandade....

    det blir väl fel att editera domen?
    ska sanningen undanhållas?

    eller är felet att det syns vilka som vunnit målet?

    Uppriktigt tror jag inte du begriper vad du håller på med.

    Ja, det är en offentlig dom, den är tillgänglig för alla, men tar DU ansvar vad som ev händer efteråt när du publicerat domen ?

    Jag gissar på att du inte gör det. Om någon "jag tar lagen i egna händer" stolle söker upp gärningsmännen och misshandlar dom anser jag att du har ansvar i detta.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 12:51

    Sverigedemokraterna på Avpixlat gör precis likadant.
    Man lägger ut kontaktuppgifter adresser mm och låter fotsoldaterna göra jobbet.
    Sedan tvår man sina händer "jag har inte gjort något olagligt"

    Du kanske eftersträvar ett sådant samhälle där folk tar lagen i egna händer, jag gör det inte.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  F.I.S.T 2013-01-27, 13:48

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:Sånt här upprör mig....

    Det är mycket möjligt att jag skulle reagerat som farsan i fallet, vet faktiskt inte, men det är fullt möjligt..... detta är ur ett mänskligt perspektiv hur man kan tänkas reagera.
    Om det är så att samma pojkar gjort sig skyldiga till mobbing av dottern under en längre tid, så är det högst troligt att det är rätt pojkar han konfronterar....

    Och det är där nånstans problematiken uppstår, att "ta rätt pojkar"

    Men jag håller inte med om att det är moraliskt fel det farsan gör, och inte heller att det skulle förvärra för dottern...
    Pappan visade till slut att han står upp för sin dotter, vilket är en enormt viktig signal till henne.... som stärker hennes självkänsla för all framtid..
    Felet ligger faktisk i att ungdomarna i Sverige har makten över vuxna, istället för som det är hos alla andra djurarter än människan, de vuxna som uppfostrar och tillrättavisar de unga.

    Att pappan tar tag i armen eller nacken skulle enl mig aldrig få klassas som misshandel.
    Det är ett grepp som alla medvuxna och lärare skulle få ta till.... och det är INTE detsamma som aga...

    Naturligtvis måste alla verbala metoder som finns till gagns prövas först, men det finns tillfällen då det krävs ett fast handlag...

    Jag spelade pingis med ett gäng andra "gubbar". Pingislokalen låg mellan omklädningsrummen och gymnastiksalen. Och det var en del trafik av ungdomar mellan 13-15 år gamla....

    Att ungarna skrek och levde om opponerade jag mig inte över, eftersom det rörde sig om gymnastiken, där det skall vara rörelse och stoj. Men det hände att de gick lös på inredningen, pingisbord, skåp etc och gjorde åverkan, bvarpå jag sa till flera gånger om det, först vänligt men bestämt.... utan effekt, sedan lite högre, utan respons, till slut så skrek jag och var kontrollerat arg på rösten, med budskapet att de inte kunde slå sönder pingisbord etc...

    varpå en av ungdomarna tittade förvånat på mig och sa:

    "är du sur på oss eller ? ".... ungefär som att det var första gången de blivit tillsagda i hela sitt liv.

    Kontentan av detta blev att någon "försmådd elev" gick till mamma och grät, varpå rektorn blev inkopplad, och resultatet blev att pingisen fick flytta på sig, så att förstörelsen kunde fortsätta....

    Jag håller med. Aga är inte ok men att ta tag i någon även om det är hårt och bestämt kan knappast kallas för aga eller misshansdel. Skärpning Sverige.

    jepp ....Lärarna måste få mandat att agera vuxna utan att riskera åtal

    Javisst, men tar denne då en elev i armen, och denne sedan påstår att det gjorde jätteont så åker denne dit för misshandel och får pröjsa kanske 17.000 i skadestånd.
    DVS lärare vågar inte ingripa och eleven har övertaget.

    så frågan är ÄR det MISSHANDEL att ta en uppstudsig elev i armen? Snarare liger lärare eller vuxen genast i underläge och har ingen större chans, undra på att elever ser att de har ett övertag

    Mmm det är ju det jag säger !

    Tack, här är vi på total kollisionskurs med RC, som står helt på mobbarnas sida i detta och kraftigt fördömer fadern.

    Oki det har jag inte läst om.... men jag håller inte alls med dig om att hänga ut mobbarna för den skull, om det nu var vad du hade tänkt dig
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 13:51

    Tack, här är vi på total kollisionskurs med RC, som står helt på mobbarnas sida i detta och kraftigt fördömer fadern.

    Men för helvete vad är det för fel på forumhögern ?

    Nu står jag HELT PÅ MOBBARNAS SIDA helt plötsligt.

    Den enda åsikt jag yppat är att jag inte tycker privatpersoner ska ta lagen i egna händer.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-27, 13:55

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:Sånt här upprör mig....

    Det är mycket möjligt att jag skulle reagerat som farsan i fallet, vet faktiskt inte, men det är fullt möjligt..... detta är ur ett mänskligt perspektiv hur man kan tänkas reagera.
    Om det är så att samma pojkar gjort sig skyldiga till mobbing av dottern under en längre tid, så är det högst troligt att det är rätt pojkar han konfronterar....

    Och det är där nånstans problematiken uppstår, att "ta rätt pojkar"

    Men jag håller inte med om att det är moraliskt fel det farsan gör, och inte heller att det skulle förvärra för dottern...
    Pappan visade till slut att han står upp för sin dotter, vilket är en enormt viktig signal till henne.... som stärker hennes självkänsla för all framtid..
    Felet ligger faktisk i att ungdomarna i Sverige har makten över vuxna, istället för som det är hos alla andra djurarter än människan, de vuxna som uppfostrar och tillrättavisar de unga.

    Att pappan tar tag i armen eller nacken skulle enl mig aldrig få klassas som misshandel.
    Det är ett grepp som alla medvuxna och lärare skulle få ta till.... och det är INTE detsamma som aga...

    Naturligtvis måste alla verbala metoder som finns till gagns prövas först, men det finns tillfällen då det krävs ett fast handlag...

    Jag spelade pingis med ett gäng andra "gubbar". Pingislokalen låg mellan omklädningsrummen och gymnastiksalen. Och det var en del trafik av ungdomar mellan 13-15 år gamla....

    Att ungarna skrek och levde om opponerade jag mig inte över, eftersom det rörde sig om gymnastiken, där det skall vara rörelse och stoj. Men det hände att de gick lös på inredningen, pingisbord, skåp etc och gjorde åverkan, bvarpå jag sa till flera gånger om det, först vänligt men bestämt.... utan effekt, sedan lite högre, utan respons, till slut så skrek jag och var kontrollerat arg på rösten, med budskapet att de inte kunde slå sönder pingisbord etc...

    varpå en av ungdomarna tittade förvånat på mig och sa:

    "är du sur på oss eller ? ".... ungefär som att det var första gången de blivit tillsagda i hela sitt liv.

    Kontentan av detta blev att någon "försmådd elev" gick till mamma och grät, varpå rektorn blev inkopplad, och resultatet blev att pingisen fick flytta på sig, så att förstörelsen kunde fortsätta....

    Jag håller med. Aga är inte ok men att ta tag i någon även om det är hårt och bestämt kan knappast kallas för aga eller misshansdel. Skärpning Sverige.

    jepp ....Lärarna måste få mandat att agera vuxna utan att riskera åtal

    Javisst, men tar denne då en elev i armen, och denne sedan påstår att det gjorde jätteont så åker denne dit för misshandel och får pröjsa kanske 17.000 i skadestånd.
    DVS lärare vågar inte ingripa och eleven har övertaget.

    så frågan är ÄR det MISSHANDEL att ta en uppstudsig elev i armen? Snarare liger lärare eller vuxen genast i underläge och har ingen större chans, undra på att elever ser att de har ett övertag

    Mmm det är ju det jag säger !

    Tack, här är vi på total kollisionskurs med RC, som står helt på mobbarnas sida i detta och kraftigt fördömer fadern.

    Oki det har jag inte läst om.... men jag håller inte alls med dig om att hänga ut mobbarna för den skull, om det nu var vad du hade tänkt dig

    Det är inte att jag ska hänga ut mobbarna, jag läger ut domen mot mannen, så att folk kan avgöra själva om de vill stötta honom.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-27, 13:57

    RedCloud skrev:
    Tack, här är vi på total kollisionskurs med RC, som står helt på mobbarnas sida i detta och kraftigt fördömer fadern.

    Men för helvete vad är det för fel på forumhögern ?

    Nu står jag HELT PÅ MOBBARNAS SIDA helt plötsligt.

    Den enda åsikt jag yppat är att jag inte tycker privatpersoner ska ta lagen i egna händer.

    och du tycker det är hemskt att vi vill stödja fadern genom att bidra till det skadestånd han dömdes att betala, har du glömt det, det är ju vad diskussionen eg gäller.

    Så återigen, har du något emot att vi som vill hjälper honom med detta?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 13:59


    och du tycker det är hemskt att vi vill stödja fadern genom att bidra till det skadestånd han dömdes att betala

    Är det samma sak som "att jag står HELT PÅ MOBBARNAS SIDA " ?

    , har du något emot att vi som vill hjälper honom med detta?

    du uppmuntrar våld....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  F.I.S.T 2013-01-27, 14:01

    RedCloud skrev:
    Tack, här är vi på total kollisionskurs med RC, som står helt på mobbarnas sida i detta och kraftigt fördömer fadern.

    Men för helvete vad är det för fel på forumhögern ?

    Nu står jag HELT PÅ MOBBARNAS SIDA helt plötsligt.

    Den enda åsikt jag yppat är att jag inte tycker privatpersoner ska ta lagen i egna händer.

    Håller med dig där... reaktionen från fadern är förståelig,men inte en bra lösning och kanske jag reagerat likadant efter en längre tids mobbing. Jag menar på att om större befogenheter för lärarna getts så skulle kanske aldrig denna situation uppstått.
    Rent allmänt är det illa att det på många skolor är barnen som bestämmer, för att lärarna inte vågar ingripa, pga att de helt naturligt är rädda för att bli åtalade.... kanske inte på alla skolor, men så kan vi inte ha det.
    Naturligtvis är det ultimata att bygga en skola på grunden av ömsesidig respekt, men när det inte fungerar måste vuxenvärlden träda in och vara de ledande..


    ...dock som sagt stöder jag INTE att hänga ut någon, inte heller mobbarna, för då blir man själv mobbare
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sniperace 2013-01-27, 14:03

    RedCloud skrev:
    och du tycker det är hemskt att vi vill stödja fadern genom att bidra till det skadestånd han dömdes att betala

    Är det samma sak som "att jag står HELT PÅ MOBBARNAS SIDA " ?

    , har du något emot att vi som vill hjälper honom med detta?

    du uppmuntrar våld....

    JA, du verkar vara helt på mobbarnas sida genom ditt totala oförstående att fadern försvarade sid dotter där skolan inget gjort.
    BAra spyor om hur hemsk han var och det stackars barnet som togs armen....

    Uppmuntrar till våld genom att hjälpa en man som enbart haft viljan att hjälpa sin mobbade dotter, och där råkat tagit ett grepp runt armen på mobbaren?

    kanske känner du till fallet du bor väl i närheten eller?
    vet du sådant andra inte vet?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 14:05

    Håller med dig där... reaktionen från fadern är förståelig,men inte en bra lösning och kanske jag reagerat likadant efter en längre tids mobbing.

    Ja man vet inte hur man själv skulle reagera, jag skulle nog hålla min unge hemma från skolan tills skolan kunde garantera att mobbningen försvunnit.

    Skollagen är solklar på den punkten, skolan och ytterst rektorn har det juridiska ansvaret.
    Ett ansvar som man i några tragiska fall flytt ifrån.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 14:06

    du verkar vara helt på mobbarnas sida genom ditt totala oförstående att fadern försvarade sid dotter där skolan inget gjort.
    BAra spyor om hur hemsk han var och det stackars barnet som togs armen....

    Nu har jag faktiskt tolkningsföreträde till vad jag tänker och vad jag skriver, du har det inte....

    Uppmuntrar till våld genom att hjälpa en man som enbart haft viljan att hjälpa sin mobbade dotter, och där råkat tagit ett grepp runt armen på mobbaren?

    Ja

    kanske känner du till fallet du bor väl i närheten eller?
    vet du sådant andra inte vet?

    Vet precis lika mycket som du efter ha läst i lokalpressen...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  formsvackan 2013-01-27, 17:59

    RedCloud skrev:
    Tack, här är vi på total kollisionskurs med RC, som står helt på mobbarnas sida i detta och kraftigt fördömer fadern.

    Men för helvete vad är det för fel på forumhögern ?

    Nu står jag HELT PÅ MOBBARNAS SIDA helt plötsligt.

    Den enda åsikt jag yppat är att jag inte tycker privatpersoner ska ta lagen i egna händer.
    Somliga är inte nöjda med vårt rättsväsende och anser sig tydligen då själva vara satta att i dess ställe döma andra. Ett ytterst osmakligt beteende !!!

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  redalert 2013-01-27, 19:09

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Sjävlfallet får ni veta vilka mobbarna var
    Varför i hela h-vete då ?

    Skall de skyddas och belönas menar du? Shocked

    Snacka om osmaklig! geek
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Secrist 2013-01-27, 19:33

    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:
    Tack, här är vi på total kollisionskurs med RC, som står helt på mobbarnas sida i detta och kraftigt fördömer fadern.

    Men för helvete vad är det för fel på forumhögern ?

    Nu står jag HELT PÅ MOBBARNAS SIDA helt plötsligt.

    Den enda åsikt jag yppat är att jag inte tycker privatpersoner ska ta lagen i egna händer.
    Somliga är inte nöjda med vårt rättsväsende och anser sig tydligen då själva vara satta att i dess ställe döma andra. Ett ytterst osmakligt beteende !!!


    Eftersom rättväsendet (skolan) i vanlig ordning var passivt och ointresserat av att hjälpa offret. De var väl för upptagna med att stötta mobbarna. För det är ju dem det är synd om. Rolling Eyes
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  RedCloud 2013-01-27, 19:44


    Eftersom rättväsendet (skolan) i vanlig ordning var passivt och ointresserat av att hjälpa offret.

    Länk/källa ?

    det är väl inte till att generalisera

    Sponsored content


    Läxade upp dotterns mobbare – dömdes - Sida 5 Empty Sv: Läxade upp dotterns mobbare – dömdes

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 15:23