VArför skulle någon ge sig på barnen
Du kan inte ge nån 100% garanti för att så inte sker......kom ihåg att du, om det händer nåt, är medskyldig. Hoppas du är stolt...
VArför skulle någon ge sig på barnen
Vem försöker han lura, assholet rc?
F.I.S.T skrev:Sniper är ute på hal is här.
Att känna viss förståelse för faderns reaktion, som kan betecknas som mänsklig är en sak
Att vädra åsikter om lärarnas maktlöshet inför sådana situationer är en sak
Att diskutera och föreslå lösningar via lagar eller skolsystemet kontra föräldraansvar är en grej...
Men att som Sniper tangera på att agera Vigilante är självklart något jag inte stödjer.
Men det finns tydligen inom högerrörelsen många sådana åsikter, att tex våld är bra, bara "rätt personer använder det"
RedCloud skrev:Moraliskt riktigt vore om du plockade bort länken och skämdes en smula sniper.
Jag tror inte du vill se ett samhälle med folk som tar lagen i egna händer, hänger ut folk och hoppas på fotsoldater ska göra jobbet.
Eller så vill du det....
Efter att ha läst domen..."tagit tag i armen" är ju det minsta killen gjort.
Dödshotat, tagit stryptag, kommit med rasistiska tillmälen.
Förstår att du vill stötta någon sådan med ekonomiska bidrag.....
btw: jag känner åklagaren
anser att mannen ska ha stöd får detta genom penningbidrag att betala skadeståndet.
RedCloud skrev:anser att mannen ska ha stöd får detta genom penningbidrag att betala skadeståndet.
en man som tar struptag, dödshotar ungdomar och kommer med rasistiska tillmälen ?
Tja vi har olika förebilder här i livet,,,,,
Dao skrev:Man årgärdar inte mobbing genom att mobba mobbarna!
När skall forumhögern lära sig detta enkla?
Dao skrev:Man årgärdar inte mobbing genom att mobba mobbarna!
Sniperace skrev:Dao skrev:Man årgärdar inte mobbing genom att mobba mobbarna!
Vem har sagt att mobbare ska mobbas, jag tror de flesta vill att mobbingen ska stoppas, men visst det KAN kanske vara rätt att en mobbare får känna på själv vad han eller hon sysslat med, men det är inget jag rekommenderar
Secrist skrev:Dao skrev:Man årgärdar inte mobbing genom att mobba mobbarna!
Och man åtgärdar inte problemet genom att dalta och tycka synd om mobbarna.
hur mobbar jag genom at förstå fsderns reaktion och att jag lade ut domen så läsare själva kan avgöra om de vill stötta fadern?F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Man årgärdar inte mobbing genom att mobba mobbarna!
Vem har sagt att mobbare ska mobbas, jag tror de flesta vill att mobbingen ska stoppas, men visst det KAN kanske vara rätt att en mobbare får känna på själv vad han eller hon sysslat med, men det är inget jag rekommenderar
Men det är ju precis det du rekommenderar, mobbing stoppar du inte på det viset du agerar nu. Mobbing stoppas genom vaket föräldraskap, ickevåldsprincip, lagföring av brott,bättre skolmiljö, mindre utanförskap, bättre integration... gemenskap
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Man årgärdar inte mobbing genom att mobba mobbarna!
vad innebär "dalta" för dig i detta exempel ?
Dao skrev:SiP skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Ja, självklart skulle han undersöka varför de mobbade hans dotter för antagligen är det väldigt synd om dem.
Han tog lagen i egna händer, och förvärrade situationen för sin dotter! Vill man komma åt mobbing och liknande problem, finns det redan gott om vägar att gå som innebär en hållbar lösning på problemen!
Ja dessa mobbingoffers anhöriga tycker säkert att dina "vägar" och "lösningar" funkar klockrent..
http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5ns_Jenninger
http://www.expressen.se/nyheter/michaela-14-ar-tog-sitt-liv/
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/mobbad-elev-tog-sitt-liv-skarp-kritik-mot-lomma
Ja, dessa hade säkert varit nöjdare med konstruktivare lösningar. Nu tvingas de tjäna som exempel på din groteska instängdhet. Att du inte skäms människa? De är döda nu, det finns inga att mobba mer!!! Låt dem vila i frid!!
Secrist skrev:Dao skrev:Man årgärdar inte mobbing genom att mobba mobbarna!
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Man årgärdar inte mobbing genom att mobba mobbarna!
Ingen förslår detta heller...
Du tror inte det finns något någonstans mitt emellan, kanske - där ALLA gå¨r ifrån en erfarenhet rikare?
Sniperace skrev:Dao skrev:Man årgärdar inte mobbing genom att mobba mobbarna!
Sniperace skrev:hur mobbar jag genom at förstå fsderns reaktion och att jag lade ut domen så läsare själva kan avgöra om de vill stötta fadern?F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Man årgärdar inte mobbing genom att mobba mobbarna!
Men det är ju precis det du rekommenderar, mobbing stoppar du inte på det viset du agerar nu. Mobbing stoppas genom vaket föräldraskap, ickevåldsprincip, lagföring av brott,bättre skolmiljö, mindre utanförskap, bättre integration... gemenskap
inte någonstans har jag skrivit att man ska göra annat än just stötta fadern ekonomist om man vill detta eftrt att ha läst domen.
det är raka rör och öppenhet inget annat
SiP skrev:Tycker nog att det är du som skall skämmas, du förespråkar andra vägar och lösningar som uppenbarligen inte funkar, vi har en lärarkår där ett antal hellre vänder ryggen till och "inte ser" vad som försigår i deras skola på grund av ren lathet, därtill kommer det rektorer som bara ser elevtappet om det skulle framkomma att det föreligger mobbing på deras skola och därför förenar sig med lärarna i "ser vi inte så händer det inte" strategi.
Och dessa stackars offer är döda på grund av att de anhöriga satte sin tilltro till ett system som bygger på dina grunder, ett system som om det funkat antagligen hade räddat ett flertal av dessa, men att det sitter så djävla blinda idioter som du själv i ledande ställningar gör att vi kommer att se dels mer av föräldrar som tar lagen i egna händer och antagligen Sveriges första skolmassaker där ett mobbingoffer tar hämd på de som mobbat dom och de vuxna som precis som du väljer att blunda för problemen..
Så frågan är hur djävla långt upp du har huvudet i röven för att du inte ska se problemen, har du passerat markeringen för din ovilja att se problemen med hedersmorden eller???
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Man årgärdar inte mobbing genom att mobba mobbarna!
Du tror inte det finns något någonstans mitt emellan, kanske - där ALLA gå¨r ifrån en erfarenhet rikare?
Fast problemet är att alldeles för ofta så fokuserar man på mobbarna. Vilka är det som får byta skola? Förövarna eller offret?
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Man årgärdar inte mobbing genom att mobba mobbarna!
Fast problemet är att alldeles för ofta så fokuserar man på mobbarna. Vilka är det som får byta skola? Förövarna eller offret?
Man skall fokusera på ALLA parter! Idag fungerar det inte bra i många skolor, och det blir ofta till slut de som mobbas som tvingas byta skola. Faktorerna bakom detta kan dock vara betydligt flera, eller mer, än att de blev mobbade. Att bli ett offer för mobbing har också en del faktorer som man måste studera närmare. Många byter skola i ett, om och om igen, men barnet drabbas hela tiden av mobbing. Även i skolor där antimobbningstem och liknande fungerar bra.
Att bliunda för dessa problem, som ni väljder att göra, innebär ingen konstruktiv lösning för någon.
Alla parter är offer i konflikten, även "mobbarna"!
Alla offer behöver stöd och hjälp!