Satsa på utbildning och subventionerade jobb. Visa arbetslösa människor lite respekt. De är inga brickor på någon spelplanSecrist skrev:Konstigt inlägg.
Vad i detta är det som du inte förstår ?
Satsa på utbildning och subventionerade jobb. Visa arbetslösa människor lite respekt. De är inga brickor på någon spelplanSecrist skrev:Konstigt inlägg.
formsvackan skrev:Satsa på utbildning och subventionerade jobb. Visa arbetslösa människor lite respekt. De är inga brickor på någon spelplanSecrist skrev:Konstigt inlägg.
Vad i detta är det som du inte förstår ?
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:DMustaine skrev:Det är så jätteintressant vänstermedia lr för den delen övrig vänster ALDRIG nämner finanskrisen. Du ser dem aldrig jämföra Sverige med övriga EU stater...kort och gott du ser dem aldrig tala sanning! Hade vi sen 2006 fått behålla god ekonomi, goda förutsättningar för vår exportindustri så skulle siffrorna förmodligen få vänstern att kräkas....ty de frodas av misär och dåliga tider. Det är lätt att se att fram till 2008 ökade antalet arbetande dramatiskt pga goda tider. Likt Nazismen i Grekland tror sig Kommunismen i Sverige få mer luft under vingarna! Sorry...Kommunism kommer ALDRIG nå framgång i ett redan demokratiskt samhälle! Blir det så skulle jag vara en av dem som var med och startade ett inbördeskrig..sanna mig! Kommunism och mänsklighet är inte kompatibla!
Vänstermedia tar OFTA upp Finansmedia. Det är bara det att vi aldrig stannar vid att dunka en finansminister i ryggen för att han inte gör något åt problemen!
För de som jobbat inom offentliga sektorn har det varit finanskris sedan 80-talet.
Detta nämner högermedia dock aldrig.
Du tycker inte att du går överstyr när du glorifierar "vänstermedia"? Det verkar vara ett ständigt återkommande tema i din propaganda hur fantastisk media är på vänsterkanten och hur usel den är på högerkanten. Detta utan någonsin styrka det med källhänvisning eller något annat. Bara svepande argument som att det görs "ofta" etc.
Högerns "källkritik"!
Lite svårt att granska källor som du aldrig nämner. Inte ens du lyckas väl peta in Chomsky här.
Och när jag ger källor, så ogillar ni den för att personen i fråga är "dum" - och "dum" är denne för den säger saker ni inte vill höra!
Högerns "källkritik"!
Secrist skrev:Man kan ju misstänka att du inte ger några länkar eftersom dina obskyra hemsidor knappast tillhör kategorin etablerad media.
RedCloud skrev:Idag räknas arbetslösa - som arbetslösa
Inte de 30 000+ i FAS3....
F.ö. var det korrekta siffror från scb.....anktrions fantasigenerator ger sig inget besvär
Det nya arbetarpartiet [sic] gör ett ganska dåligt jobb....
Dao skrev:ericTheDog skrev:RedCloud skrev:psykfallet & skattesmitaren DANI NOVAC skrev:Vad jag vet, och det är naturligtvis rätt ihågkommit, så var arbetslösheten HÖGRE under sosseriet,
2005 december 198 000 arbetslösa (kallad massarbetslöshet)
2012 januari 394 000 arbetslösa
Med en skenande fantasigenerator kan man lätt trixa med siffror
Nu räknar du som en vänstermupp igen. De siffror du anger är inte jämförbara eftersom definitionen på arbtslöshet ändrats. Idag räknas arbetslösa - som arbetslösa.
Fakta är att under 2012 ökade antalet arbetande med 48000 - till ny rekordnivå, dygt 4,6 miljoner arbetar.
Enligt AF minskade dessutom arbetslösheten i December.
Då räknades arbetslösa som arbetslösa också! Goran hade, precis som arrogansen idag, en rad åtgärder som kunde snygga till statistiken i önskvärd riktning. Varianter på samma tema...
Har du kollat statistiken för massarbetslöshet?
RedCloud skrev:Idag räknas arbetslösa - som arbetslösa
Inte de 30 000+ i FAS3....
F.ö. var det korrekta siffror från scb.....anktrions fantasigenerator ger sig inget besvär
Det nya arbetarpartiet [sic] gör ett ganska dåligt jobb....
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:DMustaine skrev:Det är så jätteintressant vänstermedia lr för den delen övrig vänster ALDRIG nämner finanskrisen. Du ser dem aldrig jämföra Sverige med övriga EU stater...kort och gott du ser dem aldrig tala sanning! Hade vi sen 2006 fått behålla god ekonomi, goda förutsättningar för vår exportindustri så skulle siffrorna förmodligen få vänstern att kräkas....ty de frodas av misär och dåliga tider. Det är lätt att se att fram till 2008 ökade antalet arbetande dramatiskt pga goda tider. Likt Nazismen i Grekland tror sig Kommunismen i Sverige få mer luft under vingarna! Sorry...Kommunism kommer ALDRIG nå framgång i ett redan demokratiskt samhälle! Blir det så skulle jag vara en av dem som var med och startade ett inbördeskrig..sanna mig! Kommunism och mänsklighet är inte kompatibla!
Vänstermedia tar OFTA upp Finansmedia. Det är bara det att vi aldrig stannar vid att dunka en finansminister i ryggen för att han inte gör något åt problemen!
För de som jobbat inom offentliga sektorn har det varit finanskris sedan 80-talet.
Du tycker inte att du går överstyr när du glorifierar "vänstermedia"? Det verkar vara ett ständigt återkommande tema i din propaganda hur fantastisk media är på vänsterkanten och hur usel den är på högerkanten. Detta utan någonsin styrka det med källhänvisning eller något annat. Bara svepande argument som att det görs "ofta" etc.
Högerns "källkritik"!
Lite svårt att granska källor som du aldrig nämner. Inte ens du lyckas väl peta in Chomsky här.
Och när jag ger källor, så ogillar ni den för att personen i fråga är "dum" - och "dum" är denne för den säger saker ni inte vill höra!
Högerns "källkritik"!
ericTheDog skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:RedCloud skrev:psykfallet & skattesmitaren DANI NOVAC skrev:Vad jag vet, och det är naturligtvis rätt ihågkommit, så var arbetslösheten HÖGRE under sosseriet,
Nu räknar du som en vänstermupp igen. De siffror du anger är inte jämförbara eftersom definitionen på arbtslöshet ändrats. Idag räknas arbetslösa - som arbetslösa.
Fakta är att under 2012 ökade antalet arbetande med 48000 - till ny rekordnivå, dygt 4,6 miljoner arbetar.
Då räknades arbetslösa som arbetslösa också! Goran hade, precis som arrogansen idag, en rad åtgärder som kunde snygga till statistiken i önskvärd riktning. Varianter på samma tema...
Jösses, det är ju lätt som en plätt att få ett jobb idag - om man vill.
R.O.F.L skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:DMustaine skrev:Det är så jätteintressant vänstermedia lr för den delen övrig vänster ALDRIG nämner finanskrisen. Du ser dem aldrig jämföra Sverige med övriga EU stater...kort och gott du ser dem aldrig tala sanning! Hade vi sen 2006 fått behålla god ekonomi, goda förutsättningar för vår exportindustri så skulle siffrorna förmodligen få vänstern att kräkas....ty de frodas av misär och dåliga tider. Det är lätt att se att fram till 2008 ökade antalet arbetande dramatiskt pga goda tider. Likt Nazismen i Grekland tror sig Kommunismen i Sverige få mer luft under vingarna! Sorry...Kommunism kommer ALDRIG nå framgång i ett redan demokratiskt samhälle! Blir det så skulle jag vara en av dem som var med och startade ett inbördeskrig..sanna mig! Kommunism och mänsklighet är inte kompatibla!
Högerns "källkritik"!
Högerns "källkritik"!
Är denna hemsida ok utifrån källkritisk synvinkel?
http://revfront.org/
Dao skrev:Secrist skrev:Man kan ju misstänka att du inte ger några länkar eftersom dina obskyra hemsidor knappast tillhör kategorin etablerad media.
Som sagt: Högerns "källkritik"!
Om nånting påstås som de inte vill höra, är hela källan "fel", enbart av det skälet!
Kan det bero på att nätet är fullt av sidor som kan "bevisa" precis vad du vill?
RedCloud skrev:Kan det bero på att nätet är fullt av sidor som kan "bevisa" precis vad du vill?
http://theflatearthsociety.org/cms/
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Man kan ju misstänka att du inte ger några länkar eftersom dina obskyra hemsidor knappast tillhör kategorin etablerad media.
Om nånting påstås som de inte vill höra, är hela källan "fel", enbart av det skälet!
Kan det bero på att nätet är fullt av sidor som kan "bevisa" precis vad du vill?
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Man kan ju misstänka att du inte ger några länkar eftersom dina obskyra hemsidor knappast tillhör kategorin etablerad media.
Exakt! Det är därför det är bra att lära sig den vetenskapliga metoden som kallas för källkritik! Detta för att man lättare skall kunna sålla bort mindre seriösa källor.
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Man kan ju misstänka att du inte ger några länkar eftersom dina obskyra hemsidor knappast tillhör kategorin etablerad media.
Exakt! Det är därför det är bra att lära sig den vetenskapliga metoden som kallas för källkritik! Detta för att man lättare skall kunna sålla bort mindre seriösa källor.
Då kanske du kunde praktisera denna metod lite oftare. Du är inte riktigt så objektiv som du själv vill tro.
... och om man halverar sina lönekrav.ericTheDog skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:RedCloud skrev:psykfallet & skattesmitaren DANI NOVAC skrev:Vad jag vet, och det är naturligtvis rätt ihågkommit, så var arbetslösheten HÖGRE under sosseriet,
http://www.expressen.se/nyheter/wallenberg-domer-ut-reinfeldts-forslag/RedCloud skrev:Jösses, det är ju lätt som en plätt att få ett jobb idag - om man vill.
Extremhögern spottar på 400 000 arbetslösa....
Undrar om Reinfeldt lyssnar ?
IKEA bygger just nu i Borlänge, förmodligen stadens största byggnadsprojekt någonsin. Samtidigt har arbetslösheten fördubblats inom Byggnads.RedCloud skrev:Undrar om Reinfeldt lyssnar ?
man biter inte den hand som föder en, klart Fredrik kommer göra en kovändning.
Trots allt är ju (m) bara S.N.s politiska gren...
Du tror dig förmodligen vara vaccinerad mot den samhällssmitta som Moderaterna nu vill sprida i landet, låg kvalitet och lönedumpning.RedMentalCase skrev:Jag har ingenting att säga om en foliedåres fantasier om min lön.
formsvackan skrev:Du tror dig förmodligen vara vaccinerad mot den samhällssmitta som Moderaterna nu vill sprida i landet, låg kvalitet och lönedumpning.RedMentalCase skrev:Jag har ingenting att säga om en foliedåres fantasier om min lön.
Vad har det med saken att göra ?RedMentalCase skrev:Du kan välöstudera den här grafen ( bild som förklarar saker idioter som du och roffan inte förstår) över den reella löneutvecklingen under tiden.