http://www.alliansfrittsverige.nu/2011/03/muf-tidningen-kritiskt-tankande-ger.html
+7
Vercingetorix
Thetaxpayer
Secrist
DirtyDog
Freedom
ericTheDog
F.I.S.T
11 posters
Moderater ogillar kritiskt tänkande i skolan !!!
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Moderater ogillar kritiskt tänkande i skolan.... undrar varför ??
http://www.alliansfrittsverige.nu/2011/03/muf-tidningen-kritiskt-tankande-ger.html
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Vem tror du orkar klicka på dina kommunistlänkar?
Freedom- Antal inlägg : 1404
Vem tror du orkar klicka på dina kommunistlänkar?
Eric 15.....
Eric 15.....
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
Tja, om DU hade behärskat kritiskt tänkande så hade du insett att din slutsats inte stämmer.F.I.S.T skrev:Moderater ogillar kritiskt tänkande i skolan.... undrar varför ??
Sorgligt nog verkar din länk leda till en hel drös idioter som saknar förmågan till "kritiskt tänkande" och utan tvekan accepterar de märkliga slutsatserna som författaren drar.
"Skolan ska förmedla kunskap till eleverna och inte dimmiga visioner om ”kritiskt tänkande”."
En mycket BRA ståndpunkt i mina ögon och tänk om den där MUF:aren istället hade skrivit:
- Skolan ska förmedla kunskap till eleverna och inte dimmiga visioner om ”en värld i fred”.
Man undrar då om författaren hade dragit slutsatsen att Moderater ogillar fred?
- Skolan ska förmedla kunskap till eleverna och inte dimmiga visioner om ”ett välutbildat folk”.
Är då moderater emot att folk blir välutbildade samtidigt som man är för kunskap?
Är det märkligt om man drar den slutsatsen? Tydligen inte om man är en fan av "Ett alliansfritt Sverige" då okunskap tydligen inte är ett problem utan det skolan skall satsa på är kritiskt tänkande?
Visst är det bra om man ÄR kritiskt tänkande, men precis som MUF:aren så tror jag att förmågan att tänka kritiskt ÖKAR i takt med en persons kunskaper och är helt värdelöst UTAN kunskaper. De folkgrupper som är enklast att styra är de som saknar kunskaper. I takt med ökande kunskaper så ökar även deras drift att ifrågasätta saker. Övriga idioter lyssnar bara på sin ledare som en grupp fotbollssupporters och anser säkert att det där med att "tänka själv" är överdrivet.
Om vi ser på folken i tredje världen så beror deras elände i stor del på brist på kunskaper. Med kunskaper så blir de inte lika lätt lurade av folk från andra delar av världen. Kunskap ger dem även de verktyg de behöver för att förbättra sin situation. Endast kritiskt tänkande ger dem inga svar utan endast problem. Indianerna var säkert kritiska till nybyggarnas invasion av Amerika. Det krävs inga kunskaper för att vara kritisk. Dock krävs det kunskaper för att kunna lösa sina problem på ett fördelaktigt sätt.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 5
Trött
Moderater ogillar kritiskt tänkande i skolan.... undrar varför ??
Din länk till en organisation som får tidningen Proletären att framstå som nyanserad är det väl inte någon som tror på va?
Din länk till en organisation som får tidningen Proletären att framstå som nyanserad är det väl inte någon som tror på va?
Jag skrev ett inlägg på sidan (som Nattuggla). Blir intressant att se om det får ligga kvar?
DirtyDog skrev:Jag skrev ett inlägg på sidan (som Nattuggla). Blir intressant att se om det får ligga kvar?
Skulle tippa att tokvänstern tillämpar samma åsiktscencur som skaparen av detta forum.
Är du lönsam lille vän....
En fråga fler borde ställa sig.
En fråga fler borde ställa sig.
Naiv inställning av en femtonåring som inte verkar vara torr bakom öronen.
Tror du livet går ut på att vara "lönsam", du tror inte det finns andra värden att sträva efter ?
I ditt fall att bli vuxen tex ?
Uppriktigt tycker jag synd om dig....
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Freedom skrev:En fråga fler borde ställa sig.
Tror du livet går ut på att vara "lönsam", du tror inte det finns andra värden att sträva efter ?
Vad tror du händerom ingen är lönsam då?
Vem är egentligen naiv?
Vad tror du händer om ingen är lönsam då?
Lönsam för vem ?
Vem är egentligen naiv?
jag tror lillEric vinner det priset
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
Lönsam är bara ett annat ord för produktiv, och det ligger i allas intresse att vara så produktiv som möjligt, både i arbete och själsligen... Både för samhällets utveckling som för den personliga diton.
Freedom skrev:Vad tror du händer om ingen är lönsam då?
Lönsam för vem ?
Vem är egentligen naiv?
jag tror lillEric vinner det priset
Vem är lillEric?
Lönsam är bara ett annat ord för produktiv
Inte nödvändighetsvis, du kan vara produktiv men ändå inte "lönsam"
Men det är bara en lek med ord.
Du har så rätt. Du är väldigt produktiv när det kommer till att skriva inlägg här. Dock saknar inläggen något värde.Freedom skrev:Lönsam är bara ett annat ord för produktiv
Inte nödvändighetsvis, du kan vara produktiv men ändå inte "lönsam".
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Freedom skrev:
Ja, det är något de flesta borde FUNDERA PÅ, det ÄR JU GRUNDEN TILL VÅR VÄLFÄRD ATT MAN SKA KUNNA FÖRSÖRJA DE SOM inte BLIR DET.
Utan lönsamma individer faller välfärdssamhället till botten, är dedt dit vänstern vill driva det?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
DirtyDog skrev:Du har så rätt. Du är väldigt produktiv när det kommer till att skriva inlägg här. Dock saknar inläggen något värde.Freedom skrev:Lönsam är bara ett annat ord för produktiv
Det räcker inte att vara produktiv, utan lönsamhet finns ingen grund för arbete, och det ger då inget tiull statskassan i form av skatter, utan bara bidragstagare som ska få från vad?
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
Sniperace skrev:Freedom skrev:
Ja, det är något de flesta borde FUNDERA PÅ, det ÄR JU GRUNDEN TILL VÅR VÄLFÄRD ATT MAN SKA KUNNA FÖRSÖRJA DE SOM inte BLIR DET.
Utan lönsamma individer faller välfärdssamhället till botten, är dedt dit vänstern vill driva det?
Det här med "lönsamma individer" låter inte klokt! Herregud säger jag och man ska börja redan i skolåldern !!!
DirtyDog skrev:Du har så rätt. Du är väldigt produktiv när det kommer till att skriva inlägg här. Dock saknar inläggen något värde.Freedom skrev:Lönsam är bara ett annat ord för produktiv
Som man brukar säga ibland. WORD
Men Lilla Anna. Det är inte högern som påstår att SKOLBARN skall vara lönsamma. Det är VÄNSTERN som förvrider fakta.ANNA2LINK skrev:Det här med "lönsamma individer" låter inte klokt! Herregud säger jag och man ska börja redan i skolåldern !!!
Det högern förespråkar är att SKOLAN skall bedriva en undervisning som gör att barnen (åtminstone merparten av dem) skall få KUNSKAPER och därmed en FÖRUTSÄTTNING att bli lönsamma när de kommer ut i arbetslivet. Ju färre som blir lönsamma som vuxna desto färre kan då BIDRA till välfärden för de som INTE blir lönsamma. Det är ju trots allt de LÖNSAMMA som skall försörja de som INTE är det.
Ett välfärdssamhälle kan inte överleva på medborgare som tänker kritiskt. Det krävs medborgare som har KUNSKAP. Det finns INGET som förhindrar någon med kunskap att uttrycka sig kritiskt, tvärtom. Det är därför VIKTIGT att vi ger barnen MÖJLIGHETEN till kritiskt tänkande genom att ge dem kunskap FÖRST. Utan kunskap så kan du aldrig kritisera oss med annan åsikt med framgång. Skaffa dig därför lite kunskap FÖRST så skall du se att du kommer lyckas mycket bättre med din kritik.
redalert- Antal inlägg : 13973
DirtyDog skrev:Men Lilla Anna. Det är inte högern som påstår att SKOLBARN skall vara lönsamma. Det är VÄNSTERN som förvrider fakta.ANNA2LINK skrev:Det här med "lönsamma individer" låter inte klokt! Herregud säger jag och man ska börja redan i skolåldern !!!
Det högern förespråkar är att SKOLAN skall bedriva en undervisning som gör att barnen (åtminstone merparten av dem) skall få KUNSKAPER och därmed en FÖRUTSÄTTNING att bli lönsamma när de kommer ut i arbetslivet. Ju färre som blir lönsamma som vuxna desto färre kan då BIDRA till välfärden för de som INTE blir lönsamma. Det är ju trots allt de LÖNSAMMA som skall försörja de som INTE är det.
Ett välfärdssamhälle kan inte överleva på medborgare som tänker kritiskt. Det krävs medborgare som har KUNSKAP. Det finns INGET som förhindrar någon med kunskap att uttrycka sig kritiskt, tvärtom. Det är därför VIKTIGT att vi ger barnen MÖJLIGHETEN till kritiskt tänkande genom att ge dem kunskap FÖRST. Utan kunskap så kan du aldrig kritisera oss med annan åsikt med framgång. Skaffa dig därför lite kunskap FÖRST så skall du se att du kommer lyckas mycket bättre med din kritik.
Och därmed tror jag lilla Anna försvann från denna debatt..........
Freedom skrev:En fråga fler borde ställa sig.
Naiv inställning av 15-åring? Hur tänkte du nu? Avdelning dumstrut på!
Nej, jag tror inte livet går ut på att vara lönsam, tror du det? Varför tar du upp en så vansinnigt korkad frågeställning?
Om det finns andra värden att sträva efter? Det är väl upp till var och en hur man vill leva sitt liv. Har du problem med det?
Det finns ingen anledning att du ska tycka synd om mig. Det visar bara att du t.ex saknar empati med tsunami-offren i Japan. Du borde faktiskt skämmas.
Min ålder kan du diskutera i den tråd som är avsedd för ändamålet.
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
ericTheDog skrev:Freedom skrev:En fråga fler borde ställa sig.
Naiv inställning av 15-åring? Hur tänkte du nu? Avdelning dumstrut på!
Nej, jag tror inte livet går ut på att vara lönsam, tror du det? Varför tar du upp en så vansinnigt korkad frågeställning?
Om det finns andra värden att sträva efter? Det är väl upp till var och en hur man vill leva sitt liv. Har du problem med det?
Det finns ingen anledning att du ska tycka synd om mig. Det visar bara att du t.ex saknar empati med tsunami-offren i Japan. Du borde faktiskt skämmas.
Min ålder kan du diskutera i den tråd som är avsedd för ändamålet.
Vilket jävla pannben han är denne freedom!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 25
Lönsam
Det här med "lönsamma individer" låter inte klokt! Herregud säger jag och man ska börja redan i skolåldern !!!
Lönsamheten kommer av sig själv om en ungdom går ut i livet med goda kunskaper i den yrkesinriktning de har valt. Är det chockerande?
Lönsamheten kommer av sig själv om en ungdom går ut i livet med goda kunskaper i den yrkesinriktning de har valt. Är det chockerande?