[quote="F.I.S.T"]
Sniperace skrev:
HAr det någon större betydelse tycker du, vill denna kvinna detta med glädje så saknar det väl betydelse, det ger henne nog mer pengar och kanske glädje än att vara undersköterska och torka gamla i röver för småpengar.
Här tycker jag du uttrycker dig på ett förnedrande sätt mot de som torkar gamla i röven för småpengar... fy på dig !
Ok, dessa kvinnor är beundransvärda eftersom de gör detta för småpengarna.....
nästan ideellt arbetande bara för sakens skull....
Sniperace skrev:men jag tror att för dig är det primära just detta med PENGAR, att kanske få mer än andra osv och att denne rika har så att han kan göra det
Nej du har i vanlig ordning förstått det hela fel.... det primära för mig är det tragiska i avsaknaden av kärlek, så att man måste köpa sex/"kärlek" och "ungdom"
Jag har däremot sedan länge förstått att många högermänniskor har behov av att TRO att det finns massor av människor som är "avundsjuka" på dem för deras "rikedom". Faktum är att många av dem faktisk ser till att bli rika bara för att kunna hävda att andra är avundsjuka.... det är liksom hela grejen för dem med att vara rika... och då faller hela världen för dem när inte alla är avundsjuka på deras pengar....
VArför inte säga som det är, du beklagar dessa och ser dem som ömkansvärda för deras egna val, och säg är det INTE kvinnan som är den som UTNYTTJAR för girighetens skull, utnyttjar en man för att denne har pengarna...... FY PÅ HENNE så hemsk hon är
för tänk om han inte hade råkat ha pengar skulle hon struntat i hopnom, eller inte.... det finns ju fall med även vanliga äldre utan extrapengar som får unga kvinnor....
Sniperace skrev:men som sagt vem är du att tala om hur hemska dessa är
Har inte sagt att de är hemska .. sluta ljug nån gång !!!
men du utmålar dem som stackare ömkaqnsvärda och därmed lite mindre värda än andra
Sniperace skrev:och ömka dem för att de inte fyller din åsikt om moral?
Det är däremot sant att jag ömkar dem, men inte pga moral, utan medkänsla för de stackare som måste köpa "kärlek"
Är inte det lite av MORAL så kan man fråga vad detta är *asg*
Sniperace skrev:det är lika illa som den gamla moralen om att inte ha sex innan giftermålet osv osv
ger du människor som har den moralen samma stöd och anser att det är deras egen sak att tycka så, eller protesterar du mot det?
Tycker du verkligen att det är samma sak ?
JO, det är båda MORALISKA VÄRDERINGAR som man lägger på sin omgivning.
nej, att döma två personer som väljer av ekonomiska skäl osv att sammalveva ser jag som moralism, och du dömer dem ´genom att säga att de är ömkansvärda pga att de gör så osv osv...
men som sagt, det är ju KVINNAN som UTNYTTJAR mannens behov och hans pengar, INGEN tvingar henne utom hennes girighet eller hur?
Mannen tvingar inte på något sätt henne eller hur?