Dannehof skrev: F.I.S.T skrev: Dannehof skrev: F.I.S.T skrev: Sossar ee lata skrev:V-kommunisterna åker ur 2014....
hmm .... hur var det med KD och C n u då ?
Sverige behöver ett parti som ser alla problemen i samhället.Varken S,M eller någon utav de 7 partierna i riksdagen ser det.SD ser dom problemen som de flesta partier vägrar se själva.De funkar inte att ta in mer och mer flyktingar till Sverige.Hade S fått styra hade det blivit högre skatter vi kommer få betala och skattetrycket lär bara bli högre och högre ju mer flyktingar som tas in.Det är så det är i Danmark nu efter att S fått styra igen.Skatten där ligger nu på runt 40 % och de lär bli högre om inte det sluta tas in mer flyktingar.Danmark ligger före oss i allt.Där har redan det främlingsfientliga partiet Danska folkpartiet haft runt 13 % och i senaste valet sjunkit till runt 12 %,men det lär bli en vändning igen och förmodligen lär Danska folkpartiet återigen få mera väljarstöd,för Dansken kommer inse att skatten bara blir högre hela tiden ju mer flyktingar dom tvingas ta in.
Jag beklagar din förvirrade världsbild kring frågor om skatter, "kostnader" och invandringspolitik.
Tyvärr tycks även du, trots att du inte påstår dig vara höger, gått på propagandan om invandringens kostnader. Och vidare riktar tydligen även du pekfingret mot invandrare när förhållandena försämras för de ekonomiskt svaga i samhället, pensionärer, arbetslösa, sjukskrivna, och just flyktingar. Det är alldeles som om du missat vad som skett de senaste 6 åren i omvänd Robin-Hood-politik.... det är dit du borde rikta din ilska ... inte till invandringen.
Invandringen medför både kostnader och intäkter, i ett scenario där kostnaderna är lättare att ta fram siffror på än förtjänsterna. Vidare är inte invandringskvoten det stora problemet, utan integrationssvårigheterna, och det är inte det samma som att problem uppstår pga invandring, utan HUR vi som medborgare är med och integrerar invandrarna hur politikerna GER FÖRUTSÄTTNINGAR för de nyanlända att bli en del av samhället, samt att invandrarna själva gör allt de kan, vilket jag kan försäkra herrn om att de allra allra flesta gör....
SD är på intet sätt någon lösning för någonting i Sverige .... protektionism och stängda gränser kommer leda till isolation internationellt
Jag har aldrig riktat min ilska mot invandrare,eller flyktingar.Har jag skrivit att de beror på dom? Jag vet att det är våra folkvalda som ligger bakom alla problemen,men menar också att man inte gör det bättre att ta in mer nu när vi redan har många arbetslösa i vårt land.Man bygger bara på utanförskapet om man tar in mer och fler blir tvungna att söka socialbidrag,och det är något jag inte vill ska ske.Vill alla ska ha ett jobb att gå till.Om alla har ett jobb så försvinner också mycket av den brottsligheten vi har idag.Sen tillhör inte jag högern,eller vänstern då jag inte stödjer något av partierna.Jag skulle aldrig rösta på SD då det partiet har så mycket rasister och de senaste skandalerna man hört,men kan iaf säga att SD kommer bara fortsätta öka om inte politikerna börjar lyssna till folket.Sen är jag inte så dum som tror på att Sverige skulle klara sig att va isolerad.Island t.ex är ett bra exempel hur de kan gå om man håller sig isolerad.”Verklighetsfrånvänt”
Sverigedemokraternas partiledare, Jimmie Åkesson, menar att Centerns förslag är orimligt.
– Det är verklighetsfrånvänt. Vi bör gå i motsatt riktning. Vi har redan problem med segregation och invandrare som befinner sig i permanent utanförskap. Och det löser man inte genom att ta in fler. Det löser man genom att begränsa invandringen i stället, säger han.
Han menar att välfärdsresurserna inte kommer att räcka om gränserna öppnas.
Men är det inte en mänsklig rättighet att människor i flykt får någonstans att bo?
– Man blandar äpplen och päron, tycker jag. Huvudskälet att man går in på denna liberala riktning är att man gör det av ideologiska skäl och då är det lätt att man använder sig av känsloargument. Det handlar om fri invandring men det finns inga jobb för de som kommer hit. Det finns en del jobb som är obesatta, men det beror på att vi har en dålig matchning av kompetensen på arbetsmarknaden, säger Jimmie Åkesson.
”Måste regleras”
Kristdemokraternas talesperson i migratonspolitik, Emma Henriksson, tycker att invandringen måste regleras för att systemet ska vara rättssäkert.
– Det ger oss förutsättningar att hjälpa dem som har den största behoven och ha ett humant bemötande.
Men hon vill inte kommentera centerpartiets förslag till idéprogram innan det tagits något stämmobeslut.
– Det går inte att spekulera kring sådant som kanske inte kommer längre än till tankestadiet, säger hon till Aftonbladet.
Miljöpartiet och Socialdemokraterna har avböjt att kommentera Centerpartiets förslag till idéprogram
Ett tydligt bevis på att det inte bara är Sverigedemokrater som kritiserar den förda invandringspolitiken vi har.Fler börjar inse detta,att detta inte är hållbart i slutändan.