Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Sniperace skrev:RedMentalCase skrev:Jag håller med secrist här, ganska ofta har våld från vänsterkanten skönmålats i våra medier i nån rosa färg och kallats relevanta protester.
Nåt ska väl extremvänstern tjäna på att det finns så många journalister som också är extremvänster.
Här håller jag med, ex blev rubriken här NYNAZISTER i slagsmål, när det borde vara VÄNSTAREMISTER startade slagsmål med nynazister.
Men det framhålls alltid med just nazister vilket sammanhang det än har.
jag ger mig fan på att om en nazist mördas av ett vänstergäng står det NAZIST mördades av aktivister, INTE att en försvarslös ensam kille mördades av ett gäng vänsterextremister pga sin politiska åsikt.
De undviker NOGA att nämna att det finns ett VÄNSTERVÅLD som tyvärr inte är ringa.
OBS jag anklagar INTE RD för att vara våldsam, så jag nu inte får skäll för detta, jag anklagar inte heller per Jönsson, nisse almström, inge Johansson osv som alla är vänsterorienterade, tyvärr finns inte tiden att leta upp alla namnen som skulle kunna finnas på sådana och som är oskydliga
I princip håller jag också med. Min lilla invändning gäller att det finns massor av trevliga medmänniskor som drabbas hårt av Aftonbladets kassa journalistik. Även om det är lika fel när en nynazist drabbas så kan jag ärligen säga att jag knappast kunde bry mig mindre.
Så lite snedvridning av rapporteringen är inget man ska bry sig om?
Det var väl en bagatell i sammanhanget, men var och en får ju fokusera som den vill.
Knappast en bagatell när det sätts i system. Jag pratar inte bara om en enstaka artikel. Jag pratar om ett förhållningssätt som genomsyrar media i stort. Vänstern våldsanvändning tonas ner och förskönas systematiskt.
Även om jag håller med i sak så finns inte media till för att beskriva vänstern på det sätt du och jag finner rättvist. Det är ju trots allt fritt fram för vem som helst att yttra sin egen åsikt om saken, eller rent av starta en egen tidning. Dock vill jag påpeka att jag tycker högerextremisterna beskrevs på ett korrekt sätt.
Dels var inte frågan huruvida de högerextrema beskrevs felaktigt och dels så är åsikten att det står var och en fritt att starta en egen tidning om man inte är nöjd synnerligen fjantig. De stora mediala företagen är giganter med en enorm genomslagskraft. Denna makten innebär ett ansvar. Ingen vill ju ha en polariserad media som i USA med Fox i spetsen.
Medias makt i dessa sammanhang är mindre än någonsin. Snart sagt alla nyheter som fångar individens intresse kommer individen att ta reda på fakta från annat håll än maktmedia. Dock har de fortfarande en hel del makt, en position de kommer få svårt att behålla.
Men faktum kvarstår. Du och Dao skulle t.ex aldrig kunna komma överens om hur en nyhet ska presenteras för att anses ovinklad.
Dock har jag fortfarande svårt att förstå din upprördhet. Vad är värst för vänstern?
- Nazister blev misshandlade av ungdomsgäng med vänstersympatier
eller
- Nazister blev misshandlade av extremvänstern
Vem i herrans namn begriper inte vad som hände?