Sniperace 2012-11-26, 22:28
ericTheDog skrev: Sniperace skrev: RedMentalCase skrev:Jag håller med secrist här, ganska ofta har våld från vänsterkanten skönmålats i våra medier i nån rosa färg och kallats relevanta protester.
Nåt ska väl extremvänstern tjäna på att det finns så många journalister som också är extremvänster.
Här håller jag med, ex blev rubriken här NYNAZISTER i slagsmål, när det borde vara VÄNSTAREMISTER startade slagsmål med nynazister.
Men det framhålls alltid med just nazister vilket sammanhang det än har.
jag ger mig fan på att om en nazist mördas av ett vänstergäng står det NAZIST mördades av aktivister, INTE att en försvarslös ensam kille mördades av ett gäng vänsterextremister pga sin politiska åsikt.
De undviker NOGA att nämna att det finns ett VÄNSTERVÅLD som tyvärr inte är ringa.
OBS jag anklagar INTE RD för att vara våldsam, så jag nu inte får skäll för detta, jag anklagar inte heller per Jönsson, nisse almström, inge Johansson osv som alla är vänsterorienterade, tyvärr finns inte tiden att leta upp alla namnen som skulle kunna finnas på sådana och som är oskydliga
I princip håller jag också med. Min lilla invändning gäller att det finns massor av trevliga medmänniskor som drabbas hårt av Aftonbladets kassa journalistik. Även om det är lika fel när en nynazist drabbas så kan jag ärligen säga att jag knappast kunde bry mig mindre.
bry sig os´ch bry sig, själv tycker jag allt våld mot folk pga olika politiska åsikter är åt helvete, vilka som än begår det, jag anser inte någon gör sig förtjänt av våld enbart på deras åsikter, det är först när de gör en våldshandling det kan vara befogat att själv ta till våld i försvarssyfte, inte för att straffa någon för dennes ÅSIKTER, men detta anser väldigt många vänster....
obs jag säger INBTE att det är RD,s åsikt, skriver detta just för att annars tar hon åt sig och menar att jag avser hgenne när jag skriver vänster.....