ericTheDog skrev:DirtyDog skrev:Och så undrar du varför jag kallar dig för idiot?ericTheDog skrev:Det svaret innehöll bara en massa osammanhängande pladder. Du verkar inte kunna skilja på personuppgift och "användande av personuppgift".
Nej, det undrar jag inte.
Så fint. Då slipper du undra ensam.
----------------------------------
Det är JAG som hävdar att det är skillnad på personuppgift och "användande av personuppgift".
Så bra då, det gör alla andra också btw
Eeeeeh, nej!
Det finns idioter som hävdar (på fullt allvar!) att om en ip-adress går till en privatbostad så är det en PERSONUPPGIFT och leder den till ett internetcafé så är det INTE en personuppgift? Jo, det är faktiskt sant för så står det i lagen enligt denne person. Man vet inte om man skall skratta eller gråta.
Det roliga är att du hänvisade till denna pajas inlägg och påstod att det var korrekt. FAIL!
-----------------------------------
Åsikt är ingen personuppgift men lagras åsikten i ett register där man kan knyta det till en identitet så BLIR det en personuppgift pga själva kopplingen. Samma sak är det med ett ip-nummer som inte är en personuppgift om uppgifter om vem som HAR detta nummer inte finns med i registret.
Vilket register?
Eeeh, om jag skriver att en sten sjunker om man släpper den i en djup sjö så anser du att frågan "vilken sjö?" är relevant?
Så sjön kanske är frusen? Det är nåt seriöst fel på dig.
------------------------------------
Det var därför jag hävdade att det var APB's ANVÄNDANDE av personuppgifter (de ville ju ha namn och adress till en ip-adress) som gjorde själva adressen till en personuppgift.
Hur kan en ip-adress ge dem namn och adress? Det är ju inte en personuppgift enligt dig.
Tja du, hur kan ett bilnummer ge dig namn och adress på ägaren samt obegränsad information om bilen om du lämnar numret till bilregistret?
Svaret är INTE att ett bilnummer är en personuppgift utan att man kan få UT uppgifter med HJÄLP AV bilnumret.
-------------------------------------
En admin på detta board kan se ip-adressen på varenda jävla inlägg (jag vet då jag driver några forum) och han behöver inget tillstånd för det. På mina vanliga webbsidor och webbshop kan jag också se varenda ip och alla meddelanden eller beställningar som kommer från kunder har också ip-adressen angiven.
Och?
Men skall jag inte oroa mig för PUL då jag enligt er hanterar personuppgifter?
Blir det enklare för dig att citera nu när jag gör som dig? Visst blir det även lätt för utomstående att se vem som skrivit vad och när? ELLER?
+17
Sniperace
lazy
Infra
SiP
Dao
DMustaine
Vercingetorix
R.O.F.L
Secrist
ericTheDog
F.I.S.T
formsvackan
redalert
Redvictory
RedMentalCase
Regndrottning
RedCloud
21 posters
Raka rör.....
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 301
Sv: Raka rör.....
- Inlägg 302
Jag behöver inte bevisa något för dig. Att du är efterbliven har du redan själv bevisat.ericTheDog skrev:Men du fortsätter att kraxa emot eftersom du VET att just de orden inte är "dina" eftersom du kopierat det från en sida för förståndshandikappade (där du också är medlem).
Bevisa detta.
ericTheDog skrev:om du inte anger att det är ett citat så ÄR det dina ord hur mycket du än hävdar motsatsen.
Copy-Paste gör knappast orden till mina.
- Inlägg 303
Är det du som bestämmer vad jag borde fråga eller anse?ericTheDog skrev:Ja, när man frågar VEM som gjort något så "implicerar man att någon gjort något".
Japp, det gjorde du. Därav mitt svar.
Och då är det väl märkligt att du svarar - Har någon uppmanat mig till det? istället för att svara Robert Lind eller "- det säger jag inte eftersom jag är en idiot"?
Är det du som bestämmer vad jag borde svara?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 304
DirtyDog skrev:Jag behöver inte bevisa något för dig. Att du är efterbliven har du redan själv bevisat.ericTheDog skrev:Men du fortsätter att kraxa emot eftersom du VET att just de orden inte är "dina" eftersom du kopierat det från en sida för förståndshandikappade (där du också är medlem).
Bevisa detta.ericTheDog skrev:om du inte anger att det är ett citat så ÄR det dina ord hur mycket du än hävdar motsatsen.
Copy-Paste gör knappast orden till mina.
Det enda du har att komma med tycks vara personangrepp.
- Inlägg 305
DirtyDog skrev:Är det du som bestämmer vad jag borde fråga eller anse?ericTheDog skrev:Ja, när man frågar VEM som gjort något så "implicerar man att någon gjort något".
Och då är det väl märkligt att du svarar - Har någon uppmanat mig till det? istället för att svara Robert Lind eller "- det säger jag inte eftersom jag är en idiot"?
Var har jag gjort det?
- Inlägg 306
Enligt PTS:
"Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till en fysisk person som är i livet."
Exakt vad är det du inte begriper? Och lycka till med att koppla en godtycklig åsikt till en fysisk person.
"Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till en fysisk person som är i livet."
Exakt vad är det du inte begriper? Och lycka till med att koppla en godtycklig åsikt till en fysisk person.
- Inlägg 307
Eeeh, om jag skriver att en sten sjunker om man släpper den i en djup sjö så anser du att frågan "vilken sjö?" är relevant?
Vilken sten?
Vilken sten?
- Inlägg 308
Men skall jag inte oroa mig för PUL då jag enligt er hanterar personuppgifter?
Du får oroa dig för vad du vill.
Du får oroa dig för vad du vill.
- Inlägg 309
Blir det enklare för dig att citera nu när jag gör som dig? Visst blir det även lätt för utomstående att se vem som skrivit vad och när? ELLER?
Tror inte någon utomstående läser din goja.
Tror inte någon utomstående läser din goja.
- Inlägg 310
Var har jag bestämt vad du borde svara?ericTheDog skrev:DirtyDog skrev:Är det du som bestämmer vad jag borde fråga eller anse?ericTheDog skrev:Ja, när man frågar VEM som gjort något så "implicerar man att någon gjort något".
Var har jag gjort det?
- Inlägg 311
Lycka till att koppla en ip-adress till en fysisk person.ericTheDog skrev:Enligt PTS:
http://utsiktfranhojden.wordpress.com/2008/10/10/ip-nummer-och-personuppgifter-ar-inte-samma-sak/
- Inlägg 312
Som sagt....ericTheDog skrev:Eeeh, om jag skriver att en sten sjunker om man släpper den i en djup sjö så anser du att frågan "vilken sjö?" är relevant?
Vilken sten?
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 313
Även om våra åsikter allt som oftast skiljer sig åt gläds jag åt att kunna klassa dig som råttans motsats. Hur råttan klassas har med eftertryck och i klartext påvisats i denna tråd.DirtyDog skrev:Som sagt....ericTheDog skrev:Eeeh, om jag skriver att en sten sjunker om man släpper den i en djup sjö så anser du att frågan "vilken sjö?" är relevant?
Vilken sten?
- Inlägg 314
DirtyDog skrev:Var har jag bestämt vad du borde svara?ericTheDog skrev:DirtyDog skrev:Är det du som bestämmer vad jag borde fråga eller anse?ericTheDog skrev:Ja, när man frågar VEM som gjort något så "implicerar man att någon gjort något".
Var har jag gjort det?
Ingen har skrivit att du bestämt vad jag ska svara. Frågor på det?
- Inlägg 315
DirtyDog skrev:Lycka till att koppla en ip-adress till en fysisk person.ericTheDog skrev:Enligt PTS:
http://utsiktfranhojden.wordpress.com/2008/10/10/ip-nummer-och-personuppgifter-ar-inte-samma-sak/
I många fall är det ganska enkelt.
- Inlägg 316
formsvackan skrev:Även om våra åsikter allt som oftast skiljer sig åt gläds jag åt att kunna klassa dig som råttans motsats. Hur råttan klassas har med eftertryck och i klartext påvisats i denna tråd.DirtyDog skrev:Som sagt....ericTheDog skrev:Eeeh, om jag skriver att en sten sjunker om man släpper den i en djup sjö så anser du att frågan "vilken sjö?" är relevant?
Vilken sten?
Visst har det!
- Inlägg 317
Ja, möjligen varför du frågade om det är jag som bestämmer vad du borde svara när jag frågade varför du besvarade en fråga med en ny fråga istället för ett svar på frågan?ericTheDog skrev:DirtyDog skrev:Var har jag bestämt vad du borde svara?ericTheDog skrev:DirtyDog skrev:Är det du som bestämmer vad jag borde fråga eller anse?ericTheDog skrev:Ja, när man frågar VEM som gjort något så "implicerar man att någon gjort något".
Var har jag gjort det?
- Inlägg 318
Jo, i de fall som man griper individen med nätverkssladden hängande i arslet kanske?ericTheDog skrev:DirtyDog skrev:Lycka till att koppla en ip-adress till en fysisk person.ericTheDog skrev:Enligt PTS:
Annars blir det lite svårt att avgöra vilken av mina grannar som utnyttjat mitt trådlösa nätverk, eller hur?
- Inlägg 319
Äntligen är vi alla överens!ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Även om våra åsikter allt som oftast skiljer sig åt gläds jag åt att kunna klassa dig som råttans motsats. Hur råttan klassas har med eftertryck och i klartext påvisats i denna tråd.DirtyDog skrev:Som sagt....ericTheDog skrev:Eeeh, om jag skriver att en sten sjunker om man släpper den i en djup sjö så anser du att frågan "vilken sjö?" är relevant?
Vilken sten?
Visst har det!
- Inlägg 320
DirtyDog skrev:Ja, möjligen varför du frågade om det är jag som bestämmer vad du borde svara när jag frågade varför du besvarade en fråga med en ny fråga istället för ett svar på frågan?ericTheDog skrev:DirtyDog skrev:Var har jag bestämt vad du borde svara?ericTheDog skrev:DirtyDog skrev:Är det du som bestämmer vad jag borde fråga eller anse?ericTheDog skrev:Ja, när man frågar VEM som gjort något så "implicerar man att någon gjort något".
Var har jag gjort det?
Det fanns naturligtvis rimliga skäl till att jag skrev det. I detta fall p.g.a att du inte har med att göra varför jag svarar som jag svarar.
- Inlägg 321
DirtyDog skrev:Jo, i de fall som man griper individen med nätverkssladden hängande i arslet kanske?ericTheDog skrev:DirtyDog skrev:Lycka till att koppla en ip-adress till en fysisk person.ericTheDog skrev:Enligt PTS:
Annars blir det lite svårt att avgöra vilken av mina grannar som utnyttjat mitt trådlösa nätverk, eller hur?
Nej, det är ganska enkelt, det också.
- Inlägg 322
DirtyDog skrev:Äntligen är vi alla överens!ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Även om våra åsikter allt som oftast skiljer sig åt gläds jag åt att kunna klassa dig som råttans motsats. Hur råttan klassas har med eftertryck och i klartext påvisats i denna tråd.DirtyDog skrev:Som sagt....ericTheDog skrev:Eeeh, om jag skriver att en sten sjunker om man släpper den i en djup sjö så anser du att frågan "vilken sjö?" är relevant?
Vilken sten?
Visst har det!
Tror du det?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 323
ericTheDog skrev:DirtyDog skrev:Jo, i de fall som man griper individen med nätverkssladden hängande i arslet kanske?ericTheDog skrev:DirtyDog skrev:Lycka till att koppla en ip-adress till en fysisk person.ericTheDog skrev:Enligt PTS:
Nej, det är ganska enkelt, det också.
Tror du?
jag har under lång tid kört öppen wifihotspot, med antenn uppe på skorstenen, på minder tid än ett år har jag haft mer än 600 olika användare som utnyttjat denna kortare tider.
hur ska den ip som använts kopplas till rätt användare?
bla så når denna åtkomstpunkt byns busstation, byns skola och medborgarhus dit det är fri sikt.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 324
dd, en rättshaverist, tror hans egan åsikter om svensk lag står över svensk lag?
Tomte,som tillsammans med sippan och foliet ligger i hårdträning inför tomtarnas vaktparad där de har första ledet.
Tomte,som tillsammans med sippan och foliet ligger i hårdträning inför tomtarnas vaktparad där de har första ledet.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 325
RedMentalCase skrev:dd, en rättshaverist, tror hans egan åsikter om svensk lag står över svensk lag?
Men svensk lag säger inte att ip i sig själv är en personuppgift, men den kan bli det beroende på hur den hanteras.
kan min ip vara en personuppgift med hänsyn tiull min öppna hotspot där vem som helst inom räckhåll kan koppla upp sig?
är ett företags ip som i stort sett alla på företaget använder vid internetanvändande en personuppgift, eller blir denna då samtidigt trettio personuppgifter eftersom den har ett trettiotal användare?