Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Jag tror ssecrist klämde på en öm punkt.
Det är bara det att det inte märktes var han skulle ha klämt... Kalla mig gärna dum, men jag fattar ingenting av vad Secrist vill säga. Om man satsat´r på människan kan man inte hålla budget? Är det någon form av naturlag inom högerextremismen?
Och självklart måste alla som styr fatta beslut som man helst inte velat fatta!!! Detta gäller ALLA, inte bara de som bryr sig om människan!
Så... förklara gärna vad som är Secrist poäng, innan ni börjar förklara er som "segrare", eller vad det nu är ni går igång på...
Är det inte bättre att sluta innan du trasslar in dig fullständigt? Men det är såklart helt upp till dig.
Jaha... Du vet inte HELLER vad poängen var, alltså!?
Ja, det förklarar ju varför jag inte får några konkreta svar...
Och som vanligt när högern gör bort sig, är det "de Andras" fel!
Poänagen är att vänsterpartiet avsäger sig budgetreglerna. Och då blir det givetvis mycket lättare att ösa på med pengar.
Det gör de inte!
I opposition kan man hävda många saker, sedan blir man mer realist när man själv har makten. Så har det alltid varit, vilket bland annat arrogansen fått erfara! Det som var "fruktansvärt" under Goran, är nu helt plötsligt "godkänt", trots att det är lika illa eller värre!
Jonas egna ord (till skillnad från dig citerar jag ordagrant)
Jag, Jens Holm, Ann-Margrethe Livh och Lars Ohly intervjuades och vi var alla överens om att dagens system med budgettak inte är bra och att det hindrar oss att bekämpa arbetslösheten och att bygga ut välfärden