RedMentalCase 2012-10-04, 14:28
F.I.S.T skrev: F.I.S.T skrev:ja det verkar ju en "tokig" målsättning att alla som kan jobba ska kunna jobba... helt emot Alliansens praktiska politik faktisk, där man ökar på arbetslösheten,.... förstår att du blir upprörd
RedMentalCase skrev:Inte ens du själv tror på sagorna eftersom du säger att det är en målsättning .
För att nå till trädtopparna, måste man sikta mot stjärnorna. Målsättningen är bra för att sträva åt rätt håll,målsättning något Alliansen inte i praktiken har
RedMentalCase skrev:Du håller alltså med mig.
Det tvivlar jag starkt på
RedMentalCase skrev:Har du funderat på hur många arbetstillfällen slopandet av RUT och ROT kommer att innebära?
50 000? 100.000?
spekulationer !.... sen kan man ju funderar på att det SKAPAR jobb oxå att underlätta för SMÅFÖRETAGARE i Sverige vilket V och MP tycks vara ensamma om. Samt den positiva arbetsmarknadseffekt det får att minska utanförskapskänslan genom att folk får jobb inom offentlig sektor, där det idag finns ett skriande behov. Och nog måste det vara bättre att din farmor får vård på gamla dar, än att Reinfeldt får subventionering till att putsa ktistallkronor. Det ÄR viktigt hur man använder pengarna, och pengar FINNS det är bara fråga om vilja
Trädtopparna?, det enda stället V ( och du) hamnar i är gödselstacken, ni är kvar på samma ställe alltså.
Sen gapskrattar jag rakt ut åt ditt svar om ROT, du kallar det spekulationer, men vad är V,s svammel om nya jobb då?
Klart att du håller med mig, men du är så urbota ideologist blåst och blåst för övrigt att du inte fattar det själv.
Och jag ser att du diggar kackerlackans sinnesslöhet, kan du utveckla vad det är för arbetslinje som kommer att döda 50-100.000 jobb inom rotsektorn?
Alla ska ha jobb , säger dumvänstern, och deras första förslag dödar 100.000 jobb!, lol
Senast ändrad av RedMentalCase den 2012-10-04, 14:30, ändrad totalt 1 gång