Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:fram till 25 stanna hemma hos dina föräldrar är drt vad du menar, för så säger soc, och låter föräldrarna försörja efersom hushållets ssmmanlagda inklmster räknas i dettaDao skrev:Sniperace skrev:berätta för mig hur svenska ungdomar får detta från csn eller annan myndighet UTAN säkerhet och referenser, berätta också samtidigt om dessa får bosträder på samma villkjor osv
Genom det sociala får de som har det tufft i samhället hjälp med det nödvändigaste! Arrogansen och Goran tidigare, gjorde tyvärr ganska mycket för att detta inte skulle fungera smärtfritt, men fortfarande är det så!
Det krävs inga säkerheter eller referenser för att få hjälp från soc, bara intyg som visar att du verkligen har det tufft!
Nej, det var inte det jag syftade på! Utan hjälp till ungdomar som inte har föräldrar som kan stödja dem!
men oavsett det så ställer soc inte upp och ger pengar till ungdom under 25 år att flytta hemifrån, där de fixar lägenhet och heminredning.
och detta ger heller inte csn något till vanlig svensk ungdom, det är helt förbehåller invandrarungdom..... varför denna skillnad tror du? BORDE inte samma kriterier gälla där?
Inte till de som flyttar hemifrån. Jag syftade på de som verkligen behöver stöd och hjälp!
´"Skillnaden" är att det i vissa fall finns de unga som kommer hit som inte har någonting, och i vissa fall av dessa så avskrivs lånet - vid behov.
Det rör sig alltså om de som VERKLIGEN saknar NÅGONTING! Samma kritierier gäller alla, men då svenska ungdomar aldrig är i den situationen så blir det inte på det sättet att de får DEN hjälpen. Vid behov finns dock annan hjälp!