Jag vet att det var Ann Wibble.
Ingen mig veterligen.
Inte vaknat riktigt än SD-secrist ?
Dina efterkonstruktioner är lika tunna som nattgammal is....
Ingen mig veterligen.
RedCloud skrev:
Ingen mig veterligen.
jag skrev så för jag ville se hur han svarade. Och hon sade det inte på det viset som presenteras. Hon felciteras. Alltså har hon inte sagt det.
RedCloud skrev:jag skrev så för jag ville se hur han svarade. Och hon sade det inte på det viset som presenteras. Hon felciteras. Alltså har hon inte sagt det.
historieförfalskarklubben på nya äventyr.....
KP-RC trasslar in sig i diskussioner han inte reder ut. Igen.
RedCloud skrev:KP-RC trasslar in sig i diskussioner han inte reder ut. Igen.
1. du påstår att ingen minister sagt så
2. du ändrar dig med att hon sagt så men inte menar det
3. du skyller på mig....
4. sen tolkar du....
Herrejävlaar SD-secrist försök komma in i matchen nån gång....
Dao skrev:ericTheDog skrev:Dao skrev:Uppenbarligen är det vissa här som tror att samhällsbilden, eller kanske hela världsbilden, måste speglas i sin egen familj för att kunna existera!
Det är kanske en av de tydligaste skillnaderna mellan "höger" och "vänster", och en av orsakerna att jag en gång i tiden gick just från höger till vänster, att förmågan att empatiskt kunna förstå de problem som finns i samhället, men som man själv inte drabbas av - eller kanske en själv är med och skapar - verkar saknas på högerkanten.
Det förklarar också en hel del av deras ställningstaganden, för att inte tala om politik...
Snarare är det väl så att man inte behöver gå längre än till familj och bekanta för att avslöja att psykvänsterns omvärldsbeskrivning är rena rama barnsagorna.
Vilket också förklarar en hel del av era ställningstaganden... Vilken högerminister var det som tyckte det var självklart att att halla hade en årslön sparade på banken!
Dao skrev:I en annan tråd hävdar högertomtarna att det är självklart att bedömningarna av världspolitiken bör utgå från hur ens egen familj har det! Men här får man helt plötsligt inte relatera till ens egen erfarenhet ens!
Ni är sannerligen märkliga människor ibland...
RedCloud skrev:Ingen mig veterligen.
Nä, du är ju inte så hemma på något område du debatterar, men för att ge dig lite ljus i mörkret....det var Ann Wibble, då folkpartistisk finansminister som kläckte den grodan. Välkommen till verkligheten SD-secrist...
"Hon är känd för ha yttrat "alla svenskar borde ha en årslön på banken". Detta var avsett som en målsättning att långsiktigt sträva efter i syfte att stärka den enskildes frihet. Kommentaren väckte uppseende eftersom det för många svenskar är en orealistisk vision."
[wiki]
ericTheDog skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Dao skrev:Uppenbarligen är det vissa här som tror att samhällsbilden, eller kanske hela världsbilden, måste speglas i sin egen familj för att kunna existera!
Det är kanske en av de tydligaste skillnaderna mellan "höger" och "vänster", och en av orsakerna att jag en gång i tiden gick just från höger till vänster, att förmågan att empatiskt kunna förstå de problem som finns i samhället, men som man själv inte drabbas av - eller kanske en själv är med och skapar - verkar saknas på högerkanten.
Det förklarar också en hel del av deras ställningstaganden, för att inte tala om politik...
Snarare är det väl så att man inte behöver gå längre än till familj och bekanta för att avslöja att psykvänsterns omvärldsbeskrivning är rena rama barnsagorna.
Vilket också förklarar en hel del av era ställningstaganden... Vilken högerminister var det som tyckte det var självklart att att halla hade en årslön sparade på banken!
Ingen minister har väl någonsin uttryckt detta. Det Anne Wibble sade var att alla svenskar borde ha en årslön på banken. Du kanske inte fattar skillnaden.
Det tog tid, men det tog skruv. Idag rekommenderar såväl banke som privatekonomer att man har åtminstone 2 månadslöner på banken.
RedCloud skrev:
Ingen mig veterligen.
ericTheDog skrev:RedCloud skrev:
Ingen mig veterligen.
Men nu blandade du ihop 2 olika påståenden, varav Wibble hävdade det ena, men inte det andra. Hur blev du så korkad?
Secrist skrev:ericTheDog skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Dao skrev:Uppenbarligen är det vissa här som tror att samhällsbilden, eller kanske hela världsbilden, måste speglas i sin egen familj för att kunna existera!
Ingen minister har väl någonsin uttryckt detta. Det Anne Wibble sade var att alla svenskar borde ha en årslön på banken. Du kanske inte fattar skillnaden.
Det tog tid, men det tog skruv. Idag rekommenderar såväl banke som privatekonomer att man har åtminstone 2 månadslöner på banken.
Jag tror varken Dao eller KP-RC är intresserade av dessa fakta.
Secrist skrev:ericTheDog skrev:RedCloud skrev:
Ingen mig veterligen.
Men nu blandade du ihop 2 olika påståenden, varav Wibble hävdade det ena, men inte det andra. Hur blev du så korkad?
När man återfinns på den yttersta vänsterkanten så kan man inte begära så mycket. Okunskap är snarast en förutsättning då.
RedCloud skrev:
samtidigt som svenskarna är mer skuldsatta än någonsin......ha ha vilka stolpskott ni är på högersidan
Skulderna som avses är balanserade av tillgångar, så vad är problemet?
RedCloud skrev:Skulderna som avses är balanserade av tillgångar, så vad är problemet?
Ja jävlar, anktrions ekonomiska talesman är på villovägar igen....ha ha ha
"I söndags oroade sig Svenskt Näringslivs chefsekonom, Stefan Fölster, för att en räntesänkning skulle kunna öka svenskarnas lust att låna ännu mer pengar. Sverige hör nämligen redan till de fem länder i Europas vars privata skulder är högst."
I vilket fall så tar det inte bort det positiva med att ha några månadslöner på banken.
RedCloud skrev:I vilket fall så tar det inte bort det positiva med att ha några månadslöner på banken.
ha ha, från årslön till "några månadslöner"......ni är bra goa ni högertomtar...
Mer realistiskt är kanske två månadslöner.
RedCloud skrev:Mer realistiskt är kanske två månadslöner.
I högerns Sverige, där fler o fler inte ens klarar sig med lönerna de får.....delar du fantasigenerator med Mentalfallet ?
ericTheDog skrev:Redvictory skrev:
Att det drog in ett regnoväder i slutet av förra veckan med en 6-7 döda här i närheten av Torrevieja är inget jag märkt av så mycket mer är att det blev skräpigare än normalt efter vägarna
Den ampatiska vänstern har talat. Vad bryr sig extremvänstern om 6-7 spanjorer tvingas sätta livet till?
Redvictory skrev:ericTheDog skrev:Redvictory skrev:
Att det drog in ett regnoväder i slutet av förra veckan med en 6-7 döda här i närheten av Torrevieja är inget jag märkt av så mycket mer är att det blev skräpigare än normalt efter vägarna
Den ampatiska vänstern har talat. Vad bryr sig extremvänstern om 6-7 spanjorer tvingas sätta livet till?
Och vad skulle jag gjort tycker du? ska jag ta reda på var de bodde vilka de var skicka blommor? du är ju totalt högervriden (dumma dumma lilleric!)
Igår såg jag en massa moderater! hur ser man det? jo på deras magar och sättet att föra sig! dvs de vräker i sig så mycket de kan vid buffén för att man får äta så mycket man vill trots att de har överklassfetma som heter duga! tragiska människor de där högerlurkarna!
Nu ska jag ner till marknaden och handla lite apelsiner och presenter till mina barn! sen brukar jag ta en öl och sitta och titta på när de överklassfeta drar förbi
RedCloud skrev:Skulderna som avses är balanserade av tillgångar, så vad är problemet?
Ja jävlar, anktrions ekonomiska talesman är på villovägar igen....ha ha ha
"I söndags oroade sig Svenskt Näringslivs chefsekonom, Stefan Fölster, för att en räntesänkning skulle kunna öka svenskarnas lust att låna ännu mer pengar. Sverige hör nämligen redan till de fem länder i Europas vars privata skulder är högst."
TIPS: satsa inte på en karriär som ekonom lillErik, dpå blir du lika arbetslös som din BlueHeaven