Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Dao skrev:Secrist skrev:lazy skrev:DirtyDog skrev:
De sämsta föräldrarna är de som INTE ställer krav på sina barn. Det ger dem barn som inte kommer att kunna klara sig själva den dagen de tvingas till det. Man skall tvinga hemmaboende barn att spara en massa pengar om de har inkomster. Annars får de en chock den dagen de skall betala sitt eget boende.
Den sämta regeringen skämmer bort sin befolkning och ger dem ett behagligt liv utan att ställa krav. Same - same !
Håller med till 100%, jag själv var ganska bortskämd när jag flyttade hemifrån och fick faktiskt en chock när jag upptäckte att allt inte kunde gå till mina kläder och nöjen, det tog en viss tid att "landa" och det ville jag inte att mina barn skulle få uppleva, bättre att lära sig från början.
Själv hade jag inte ens fyllt 16 när jag flyttade till elevhem på ett gymnasium. Har klarat mig i princip själv sedan dess.
Ni är "jätteduktiga"! "Vänstern" är uppenbarligen "jättedumma", här också!
Förr var förr, nu är nu - det är ett annat samhälle idag! Möjligheterna är på många olika sätt sämre idag än för typ 20-30 år sedan!
Försämringen har ett namn; Nyliberalism - ett "sköt dig själv skit i andra"!
Möjligheterna var fantastiska för 20-30 år sedan. Idag är möjligheterna ännu större. Jag avundas faktiskt de som är unga idag. Tänk om fler unga ens visste vilka möjligheter de har.
Det stämmer inte! De unga har små möjligheter till jobb och de tvingas bo kvar hemma när de är vuxna. Möjligheterna finns, men de är knappast bättre än tidigare. Det som HAR förändrats är möjligheten till verklighetsflykt och tron på att kunna fixa förmögenhet utan att arbeta...
Är ABSOLUT INTE avundsjuk på dagens ungdomar idag.
Det har nog aldrig i modern tid varit så svårt att vara ungdom som idag!
Små möjligheter till jobb?
Vilket land pratar du om? Sverige eller Grekland?
Sverige! Tyvärr!
Varför skulle de vara små?
Det undrar jag också. Men har man en moderat "arbetarregering", med en minst sagt högervriden sosseregering före detta, så är det väl bara att gilla läget - gissar jag...
Men det är ju lätt som en plätt att få ett jobb. Bara man fört skaffar sig en utbildning, och det är ju hur kul som helst. Företagen skriker ju efter nyexade.