Dao skrev:ericTheDog skrev:Att leva innebär osäkerhet, så den biten kan vi släppa.
En demokrati där väljarna kan välja emellan trovärdiga alternativ kommer alltid att vara starkare en en demokrati där väljarna inte vet vad de får med respektive alternativ.
Det är du som vill begränsa demokratin. Jag har inget emot att de partier som så önskar går till val ensamma. Det ska självfallet vara upp till varje parti hur man vill göra. Jag anser dock att ditt förslag ger mindre makt åt väljarna och mer makt åt politikerna att manipulera väljarnas vilja. Det är inte okej.
Förvirrade extremistalternativ på resp. kant, som v och sd - kommer alltid att bli marginaliserade. De har ingen reell makt och ska heller inte ha det. Väljarna har tydligt valt bort dessa.
Alliansen sitter vid makten för att de är det end seriösa alternativet i svensk politik idag.
I en diktatur finns ingen osäkerhet alls vem som bestämmer, så jag förstår att du vill "släöppa det"! Det var du som tog upp det...
Att ha många val är bättre än två val!
Hur vill jag begränsa demokratin???
"Mitt förslag" kallas för representativ demokrati!
Arrogansen sitter vid makten för att folket valde dem i förra valet. Inget annat!
I en diktatur har väljarna noll makt, det är riktigt. Men den som tog upp diktatur var ju du. Du vill inte att partier ska presentera sina regeringsalternativ innan valet. Därmed tvingas den lilla människan köpa grisen i säcken. Väljarens röst blir inget värd om politikerna kan missbruka den efter behag.
Folket ville inte ha Tobleronepolitik. Därför regerar Allians för Sverige.