Secrist skrev:Infra skrev:Det finns inga såna ty det har du skickligt undvikit att säga rent ut.Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Att hitta på problem som inte finns lär heller inte vara speciellt konstruktivt. Makten, och möjligheterna till förändring, ligger i deras egna händer. Vad gäller Haiti så är mycket av problemen självförvållade.
Självklart... USA är ju ALDRIG skyldiga, oavsett vad de gör...
När påstod jag det?
I flera av dina inlägg i denna tråden, där du anser att alla har ett individuellt ansvar, utom USA - vars agerande helt är fri från skuld!
Visa gärna genom citat där jag påstått att USA är helt fria från skuld och ansvar i alla lägen.
Men om man kan läsa mellan raderna blir det uppenbart
att du är inne på den linjen i var och varannan kommentar
du gör.
+10
DMustaine
ericTheDog
redalert
Dao
RedclownIII
Sniperace
RedMentalCase
RedCloud
Infra
Secrist
14 posters
Vänstern: "Kuba är en demokrati"
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 101
Sv: Vänstern: "Kuba är en demokrati"
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 102
Infra skrev:Secrist skrev:Infra skrev:Det finns inga såna ty det har du skickligt undvikit att säga rent ut.Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Att hitta på problem som inte finns lär heller inte vara speciellt konstruktivt. Makten, och möjligheterna till förändring, ligger i deras egna händer. Vad gäller Haiti så är mycket av problemen självförvållade.
När påstod jag det?
I flera av dina inlägg i denna tråden, där du anser att alla har ett individuellt ansvar, utom USA - vars agerande helt är fri från skuld!
Visa gärna genom citat där jag påstått att USA är helt fria från skuld och ansvar i alla lägen.
du gör.
Med andra ord så har jag aldrig skrivit det utan du betämmer själv vad jag tycker.
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 103
Tänk att du alltid ska ha sista ordet.Secrist skrev:Infra skrev:Secrist skrev:Infra skrev:Det finns inga såna ty det har du skickligt undvikit att säga rent ut.Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Att hitta på problem som inte finns lär heller inte vara speciellt konstruktivt. Makten, och möjligheterna till förändring, ligger i deras egna händer. Vad gäller Haiti så är mycket av problemen självförvållade.
När påstod jag det?
du gör.
Med andra ord så har jag aldrig skrivit det utan du betämmer själv vad jag tycker.
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 104
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Att hitta på problem som inte finns lär heller inte vara speciellt konstruktivt. Makten, och möjligheterna till förändring, ligger i deras egna händer. Vad gäller Haiti så är mycket av problemen självförvållade.
När påstod jag det?
Varje gång NÅGON lyfter fram USA:s skuld, eller bara nämner blockaden kritiskt, blir du sur och hävdar att detta inte spelar roll!
Jag försöker hävda att det spelar stor roll, men att regimen inte är skuldfri heller! Typ lite nyans... Men för dig är det bara en "skurk", trots FN:s och andra internationella organisationers kritik av USA:s agerande, är det bara "kommunisterna" som är problemet, i din värld.
Det är inte bara tröttsamt, utan också naivt och felaktigt!
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 105
(han är inte större än så vår tama Sverigedemokrat)
- Inlägg 106
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Att hitta på problem som inte finns lär heller inte vara speciellt konstruktivt. Makten, och möjligheterna till förändring, ligger i deras egna händer. Vad gäller Haiti så är mycket av problemen självförvållade.
När påstod jag det?
Varje gång NÅGON lyfter fram USA:s skuld, eller bara nämner blockaden kritiskt, blir du sur och hävdar att detta inte spelar roll!
Jag försöker hävda att det spelar stor roll, men att regimen inte är skuldfri heller! Typ lite nyans... Men för dig är det bara en "skurk", trots FN:s och andra internationella organisationers kritik av USA:s agerande, är det bara "kommunisterna" som är problemet, i din värld.
Du tolkar som en kratta. För det första så blir jag inte "sur" (det hade varit extremt fjantigt) och för det andra så ligger makten att förändras fortfarande i deras egna händer i första hand. Men det finns ju röster inom USA som hellre hade sett att man lyfte blockaden för då hade regimen inte haft USA att skylla på när inget fungerar. Och detta skulle enligt teorin snabba på demokratiseringen.
- Inlägg 107
RedCloud skrev:Det är inte bara tröttsamt, utan också naivt och felaktigt!
Folkpartist tack.
- Inlägg 108
Folkpartist tack.
SD-light, same shit- different name....
- Inlägg 109
RedCloud skrev:Folkpartist tack.
SD-light, same shit- different name....
Mmmm...som V och KP. Samma skit.
- Inlägg 110
Secrist skrev:Du tolkar som en kratta. För det första så blir jag inte "sur" (det hade varit extremt fjantigt) och för det andra så ligger makten att förändras fortfarande i deras egna händer i första hand. Men det finns ju röster inom USA som hellre hade sett att man lyfte blockaden för då hade regimen inte haft USA att skylla på när inget fungerar. Och detta skulle enligt teorin snabba på demokratiseringen.
Du säger det igen! Trots att det skulle vara en "tolkning" av mig! Fast nu har du lagt till "i första hand"!
Med det resonemanget skulle det i "första hand" vara offrets fel att det blev våldtaget också!
Det sista är dock intressant, och ligger nära min egen inställning - men inte av det skälet som du uppger. Genom att ta bort blockaden, så skapar detta större möjligheter för kubanerna att SJÄLVA bestämma hur samhället skall vara. Om inte annat kan då regimen där visa i praktiken, huruvida deras ansattser och uttalanden om demokrati verkligen stämmer.
Före blockaden tas bort är det inte möjligt i dagens läge att helt bygga ut en demokrati!
När Sverige stod under hot under andra världskriget, valde vi också att begränsa demokratin. Demokrati innebär ett öppnare samhälle, vilket medför även en ökad sårbarhet gentemot närbelägna stormakters nycker. Och eftersom resten av världen inte får protestera mot USA:s agerande, eller USA helt enkelt skiter i detta, så är det omöjligt att lita på USA godtycke innan de verkligen visar detta själva!
- Inlägg 111
Secrist skrev:RedCloud skrev:Det är inte bara tröttsamt, utan också naivt och felaktigt!
Folkpartist tack.
Nästan samma sak idag!
- Inlägg 112
Dao skrev:Secrist skrev:Du tolkar som en kratta. För det första så blir jag inte "sur" (det hade varit extremt fjantigt) och för det andra så ligger makten att förändras fortfarande i deras egna händer i första hand. Men det finns ju röster inom USA som hellre hade sett att man lyfte blockaden för då hade regimen inte haft USA att skylla på när inget fungerar. Och detta skulle enligt teorin snabba på demokratiseringen.
Du säger det igen! Trots att det skulle vara en "tolkning" av mig! Fast nu har du lagt till "i första hand"!
Med det resonemanget skulle det i "första hand" vara offrets fel att det blev våldtaget också!
Det sista är dock intressant, och ligger nära min egen inställning - men inte av det skälet som du uppger. Genom att ta bort blockaden, så skapar detta större möjligheter för kubanerna att SJÄLVA bestämma hur samhället skall vara. Om inte annat kan då regimen där visa i praktiken, huruvida deras ansattser och uttalanden om demokrati verkligen stämmer.
Före blockaden tas bort är det inte möjligt i dagens läge att helt bygga ut en demokrati!
När Sverige stod under hot under andra världskriget, valde vi också att begränsa demokratin. Demokrati innebär ett öppnare samhälle, vilket medför även en ökad sårbarhet gentemot närbelägna stormakters nycker. Och eftersom resten av världen inte får protestera mot USA:s agerande, eller USA helt enkelt skiter i detta, så är det omöjligt att lita på USA godtycke innan de verkligen visar detta själva!
Varför inte då?
Och att jämföra sverige under andra världskriget med diktaturstat som Kuba är bara trams.
Mycket av dina påståenden kan också ses bland vänsterfolk gällande Nordkorea. De stödjer inte Nordkorea men.....och så kommer lite raljerande om det stygga USA (underförstått, det är USA:s fel att de är diktatur).
- Inlägg 113
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Du tolkar som en kratta. För det första så blir jag inte "sur" (det hade varit extremt fjantigt) och för det andra så ligger makten att förändras fortfarande i deras egna händer i första hand. Men det finns ju röster inom USA som hellre hade sett att man lyfte blockaden för då hade regimen inte haft USA att skylla på när inget fungerar. Och detta skulle enligt teorin snabba på demokratiseringen.
Varför inte då?
Och att jämföra sverige under andra världskriget med diktaturstat som Kuba är bara trams.
Mycket av dina påståenden kan också ses bland vänsterfolk gällande Nordkorea. De stödjer inte Nordkorea men.....och så kommer lite raljerande om det stygga USA (underförstått, det är USA:s fel att de är diktatur).
"Goddag Yxskaft", alltså...
Alltid "de Andras fel", alltid och överallt...
Och så detta evinnerliga Nordkorea...
När du saknar sakargument, blir det minst sagt ganska innehållslösa inlägg från dig...
Kanske du bara klarar av att vara seriös ett inlägg i taget, och måste vila ett dygn mellan varje... Föreslår att du gör detta framöver...
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
- Inlägg 114
Dao skrev:Secrist skrev:RedCloud skrev:Det är inte bara tröttsamt, utan också naivt och felaktigt!
Folkpartist tack.
Nästan samma sak idag!
Inga rätt idag heller?
- Inlägg 115
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Du tolkar som en kratta. För det första så blir jag inte "sur" (det hade varit extremt fjantigt) och för det andra så ligger makten att förändras fortfarande i deras egna händer i första hand. Men det finns ju röster inom USA som hellre hade sett att man lyfte blockaden för då hade regimen inte haft USA att skylla på när inget fungerar. Och detta skulle enligt teorin snabba på demokratiseringen.
Varför inte då?
När du saknar sakargument, blir det minst sagt ganska innehållslösa inlägg från dig...
Kanske du bara klarar av att vara seriös ett inlägg i taget, och måste vila ett dygn mellan varje... Föreslår att du gör detta framöver...
Forumets störste tomte med hybris har talat.
- Inlägg 116
När du saknar sakargument, blir det minst sagt ganska innehållslösa inlägg från dig.
I princip varje inlägg....
- Inlägg 117
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Du tolkar som en kratta. För det första så blir jag inte "sur" (det hade varit extremt fjantigt) och för det andra så ligger makten att förändras fortfarande i deras egna händer i första hand. Men det finns ju röster inom USA som hellre hade sett att man lyfte blockaden för då hade regimen inte haft USA att skylla på när inget fungerar. Och detta skulle enligt teorin snabba på demokratiseringen.
Varför inte då?
Ber om ursäkt att jag aldrig införskaffat vänsterns flosklegenerator. Var köper man dem? Med den så kan man fylla sidan med ord utan att egentligen säga något. Praktiskt.
- Inlägg 118
Secrist skrev:Ber om ursäkt att jag aldrig införskaffat vänsterns flosklegenerator. Var köper man dem? Med den så kan man fylla sidan med ord utan att egentligen säga något. Praktiskt.
Kan du inte bara svara på ett seriöst debattinlägg med dina åsikter i sak, istället för att komma med floskler (ja, det är DU som gör detta), om Nordkorea och att de som kritiserar USA för deras faktiska agerande anser "att allt är USA:s fel"?
Tydlig fakta i denna tråd:
Kuba är en diktatur!
Det finns tendenser i Kuba som visar bra förutsättningar, men också dåliga.
USA har en olaglig och brutal blockad mot Kuba, en som STARKT minskar handlingsutrymmet för regimen där.
Demokrati är att föredra, men det är en omöjlighet inför stora hot (som exemplet med Sverige under wwII visade). Detta för att demokrati betyder ett öppet samhälle, och ett öppet samhälle är mer sårbart än ett slutet.
Är LITE tröttsam att hela tiden behöva komma med grundskoleundervisning om vad demokrati innebär hela tiden!
Sedan detta om "egna ansvaret"! Ja, alla människor eller regeringar har eget ansvar, utifrån de förutsättningar de har att utgå från! Det är dock så att många gånger andra människor, eller regeringar, genom SINA enskilda ageranden påverkar dessa förutsättningar. Och även de har ett eget ansvar för sina egna val och ageranden!
Därför kan man också kritisera, inte bara regimen, utan alla de enskilda människor, eller regeringar, vars ageranden försämrar dessa förutsättningar!!!
Om nu ex. Secrist inte tycker så, vill jag gärna ha en saklig förklarting om VARFÖR, istället för att blanda in Nordkorea, "vänstern", eller "allt är USA:s fel", eller liknande floskler!!!
- Inlägg 119
Dao skrev:Secrist skrev:Ber om ursäkt att jag aldrig införskaffat vänsterns flosklegenerator. Var köper man dem? Med den så kan man fylla sidan med ord utan att egentligen säga något. Praktiskt.
Kan du inte bara svara på ett seriöst debattinlägg med dina åsikter i sak, istället för att komma med floskler (ja, det är DU som gör detta), om Nordkorea och att de som kritiserar USA för deras faktiska agerande anser "att allt är USA:s fel"?
Tydlig fakta i denna tråd:
Kuba är en diktatur!
Det finns tendenser i Kuba som visar bra förutsättningar, men också dåliga.
USA har en olaglig och brutal blockad mot Kuba, en som STARKT minskar handlingsutrymmet för regimen där.
Demokrati är att föredra, men det är en omöjlighet inför stora hot (som exemplet med Sverige under wwII visade). Detta för att demokrati betyder ett öppet samhälle, och ett öppet samhälle är mer sårbart än ett slutet.
Är LITE tröttsam att hela tiden behöva komma med grundskoleundervisning om vad demokrati innebär hela tiden!
Sedan detta om "egna ansvaret"! Ja, alla människor eller regeringar har eget ansvar, utifrån de förutsättningar de har att utgå från! Det är dock så att många gånger andra människor, eller regeringar, genom SINA enskilda ageranden påverkar dessa förutsättningar. Och även de har ett eget ansvar för sina egna val och ageranden!
Därför kan man också kritisera, inte bara regimen, utan alla de enskilda människor, eller regeringar, vars ageranden försämrar dessa förutsättningar!!!
Om nu ex. Secrist inte tycker så, vill jag gärna ha en saklig förklarting om VARFÖR, istället för att blanda in Nordkorea, "vänstern", eller "allt är USA:s fel", eller liknande floskler!!!
Sverige var ingen diktatur under WWII och självklart så skulle pressen på USA öka betydligt om regimen visade en vilja att reformeras och ge makt till folket. Dock kan man ifrågasätta varför USA fortsätter med sin blockad trots att kalla kriget är slut sedan länge och kommunismen har kollapsat.
- Inlägg 120
Secrist skrev:Sverige var ingen diktatur under WWII och självklart så skulle pressen på USA öka betydligt om regimen visade en vilja att reformeras och ge makt till folket. Dock kan man ifrågasätta varför USA fortsätter med sin blockad trots att kalla kriget är slut sedan länge och kommunismen har kollapsat.
Självklart var Sverige ingen diktatur under wwII, men de begränsade KLART OCH TYDLIGT stora demokratiska friheter - som riksdagsval och censur!
Varför skulle pressen på USA öka om "regimen visade en vilja att reformera och ge makt åt folket"???
Vad i hela friden ger USA rätt att ens bestämma vad detta skulle betyda för medborgare i ett annat land???
För oss som inte färds att vara kritiska gentemot USA, så finns det inte mycket att ifrågasätta vad gäller USA:s agerande gentemot Kuba, och i stort sett resten av tredje världen. Det är ganska tydligt, så snart man tar av sig de ideologiska glasögonen - och beskrivs gång efter gång av just kritiker i otaliga böcker, filmer och massmedia.
Det som skulle vara intressant att höra är DIN variant. Eftersom du anser att USA kan och skall ta sig rätten att bryta mot internationell rätt och bestämma hur andra länder skall föra för inrikespolitik, skulle det vara synnerligen intressant att höra din förklaring över USA blockad!
- Inlägg 121
Dao skrev:Secrist skrev:Sverige var ingen diktatur under WWII och självklart så skulle pressen på USA öka betydligt om regimen visade en vilja att reformeras och ge makt till folket. Dock kan man ifrågasätta varför USA fortsätter med sin blockad trots att kalla kriget är slut sedan länge och kommunismen har kollapsat.
Självklart var Sverige ingen diktatur under wwII, men de begränsade KLART OCH TYDLIGT stora demokratiska friheter - som riksdagsval och censur!
Varför skulle pressen på USA öka om "regimen visade en vilja att reformera och ge makt åt folket"???
Vad i hela friden ger USA rätt att ens bestämma vad detta skulle betyda för medborgare i ett annat land???
För oss som inte färds att vara kritiska gentemot USA, så finns det inte mycket att ifrågasätta vad gäller USA:s agerande gentemot Kuba, och i stort sett resten av tredje världen. Det är ganska tydligt, så snart man tar av sig de ideologiska glasögonen - och beskrivs gång efter gång av just kritiker i otaliga böcker, filmer och massmedia.
Det som skulle vara intressant att höra är DIN variant. Eftersom du anser att USA kan och skall ta sig rätten att bryta mot internationell rätt och bestämma hur andra länder skall föra för inrikespolitik, skulle det vara synnerligen intressant att höra din förklaring över USA blockad!
Fast att jämföra USA:s hot mot Kuba med WWII där hela världen stod i brand är kanske inte riktigt relevant. Nu tänjer du på logiken något våldsamt. USA kommer inte att invadera Kuba såvida inte Kuba börjar syssla med terrordåd.
- Inlägg 122
Dao skrev:
Det som skulle vara intressant att höra är DIN variant. Eftersom du anser att USA kan och skall ta sig rätten att bryta mot internationell rätt och bestämma hur andra länder skall föra för inrikespolitik, skulle det vara synnerligen intressant att höra din förklaring över USA blockad![/color][/size]
Och vem skulle då se till att folk får demokratiskt valda regeringar och inte en evig socialistdiktatur?
Är det inte dags att kasta dina förlegade vanföreställningar och skyddande av diverse diktatorer (socialistiska) och ge dessa galningar carte blanche att fortsätta i sina gamla vanliga hjulspår, maktfullkommlighet och åsidosättande av demokrati från gemene man?
Eller är du så totalt hjärntvättad att du bara måste fortsätta att blunda för verkligheten och stödja varje form av socialism hur uppenbart sjuk denna ideologis skadeverkningar uppenbarar sig?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 123
Secrist skrev:Sniperace skrev:Från vem, och tror du jag skulle bry mig?Infra skrev:Du vet att sånt där kan leda till allvarliga reprimander, va?Sniperace skrev:men för det ändamålet kunde jag tänka mig att skänka ett bra rep!Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Du kan väl åka dit och befria dom med din pittol.Sniperace skrev:Secrist skrev:Infra skrev:Min kommentar tar utgångspunkt i status quo. JämförtSecrist skrev:Infra skrev:Hylla - Nix. men jag kan hälsa dom välkomnaSecrist skrev:Infra skrev:Var det där ett diskutionsinlägg? Vad är detSecrist skrev:Infra skrev:Med tanke på "Latinos" låga, socialaR.O.F.L skrev:RedCloud skrev:Alla är mätta. Alla får sjukvård. Analfabetismen är utrotad.
Tänk, man kan inte säga samma sak om den stora demokratin norr om Kuba...konstigt
Ändå lever 3 miljoner exilkubaner i "den stora demokratin i norr" ca 20% av befolkningen....konstigt
status och utanförskap - hur många av dessa tror du inte återfinns
bland USA:s 70 miljoner fattiga?u
Många av dom skulle med glädje åka tillbaks till Kuba och äta sig mätta
men i USA måste man ha pengar. Det är nr 1 i Mammons land.
Ärligt talat, driver du med oss? Du kan ju inte på allvar tro på detta själv!
som inte går att tro på, tycker du? Att latinos
har låg social status i Staterna? Att USA har
70 miljoner fattiga. Vilket är bäst?: att svälta
ihjäl i en "välfärdsstat" eller att överleva mätt
på Kuba??? Strtyk det som ej önskas.
Du lär inte svälta ihjäl i USA. Nu är du bara barnslig. Ska du inte börja hylla Nordkorea också?
till verkligheten. I NK tillåts nu
västerländsk popmusik, långbyxor
på kvinnor och NK deltar för första gången
i Paralympics. När Nordkorea vill in i
gemenskapen ska du då stå där och spotta
tillsammans med USA, israel och de andra
facsisterna?
Visst är det fantastiskt land. Kvinnor tillåts bära långbyxor! Wow! Lycka åt alla. Du har inte så höga krav va?
med den är det här stora steg för en hårt sluten diktatur.
De hade nog varit mer tacksamma för mat.
för att inte tala om frihet att lämna landet
Varför skulle jag bruka våld? har jag inte gjort det innan kommer jag inbte heller göra det nu...
och en sak är säker, du skulle inte få låna revolvern ens för att ta dig själv av daga.....
vill du ha en bit bra rep?
Nu börjar ni gå över gränsen gubbar. Finns ingen anledning att önska livet ur varandra bara för att man tycker olika.
nej jag önskar inte livet av honomn, jag bara visar honom lite ohyst i samma anda som han gör mot mig....
- Inlägg 124
Secrist skrev:Fast att jämföra USA:s hot mot Kuba med WWII där hela världen stod i brand är kanske inte riktigt relevant. Nu tänjer du på logiken något våldsamt. USA kommer inte att invadera Kuba såvida inte Kuba börjar syssla med terrordåd.
Det var heller inte poängen med liknelsen, att likställa situationerna - utan att förtydliga en lärdom med demokrati, din hale ål!!!
Om USA invaderar eller inte har knappast med saken att göra. Blockaden är ett krigförande det också - och det har hållit på i 60 år. USA har flera gånger även strävat att invadera Kuba.
Men jag accepterar att du inte kan förklara USA olagliga blockad närmare, och respekterar att du så tydligt visar att du inte bryr dig!
Om det var Sovjet som en gång hade gjort detsamma som USA, mot ett tredje världenland, hade jag varit lika kritisk till Sovjet. Frågan är dock - hade du varit lika ursäktande?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 125
och?Infra skrev:Sniperace skrev:Från vem, och tror du jag skulle bry mig?Infra skrev:Du vet att sånt där kan leda till allvarliga reprimander, va?Sniperace skrev:men för det ändamålet kunde jag tänka mig att skänka ett bra rep!Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Du kan väl åka dit och befria dom med din pittol.Sniperace skrev:Secrist skrev:Infra skrev:Min kommentar tar utgångspunkt i status quo. JämförtSecrist skrev:Infra skrev:Hylla - Nix. men jag kan hälsa dom välkomnaSecrist skrev:Infra skrev:Var det där ett diskutionsinlägg? Vad är detSecrist skrev:Infra skrev:Med tanke på "Latinos" låga, socialaR.O.F.L skrev:RedCloud skrev:Alla är mätta. Alla får sjukvård. Analfabetismen är utrotad.
Tänk, man kan inte säga samma sak om den stora demokratin norr om Kuba...konstigt
Ändå lever 3 miljoner exilkubaner i "den stora demokratin i norr" ca 20% av befolkningen....konstigt
status och utanförskap - hur många av dessa tror du inte återfinns
bland USA:s 70 miljoner fattiga?u
Många av dom skulle med glädje åka tillbaks till Kuba och äta sig mätta
men i USA måste man ha pengar. Det är nr 1 i Mammons land.
Ärligt talat, driver du med oss? Du kan ju inte på allvar tro på detta själv!
som inte går att tro på, tycker du? Att latinos
har låg social status i Staterna? Att USA har
70 miljoner fattiga. Vilket är bäst?: att svälta
ihjäl i en "välfärdsstat" eller att överleva mätt
på Kuba??? Strtyk det som ej önskas.
Du lär inte svälta ihjäl i USA. Nu är du bara barnslig. Ska du inte börja hylla Nordkorea också?
till verkligheten. I NK tillåts nu
västerländsk popmusik, långbyxor
på kvinnor och NK deltar för första gången
i Paralympics. När Nordkorea vill in i
gemenskapen ska du då stå där och spotta
tillsammans med USA, israel och de andra
facsisterna?
Visst är det fantastiskt land. Kvinnor tillåts bära långbyxor! Wow! Lycka åt alla. Du har inte så höga krav va?
med den är det här stora steg för en hårt sluten diktatur.
De hade nog varit mer tacksamma för mat.
för att inte tala om frihet att lämna landet
Varför skulle jag bruka våld? har jag inte gjort det innan kommer jag inbte heller göra det nu...
och en sak är säker, du skulle inte få låna revolvern ens för att ta dig själv av daga.....
vill du ha en bit bra rep?
Från Berra, RC och dom - giganterna på forat!
det med repet är enbart av omsorg av andra, många andra sätt skadar andra, men repet skadar enbaret dig själv, jag skulle inte vilja se någon hoppa framför tåg eller lastbil osv, ....
så har någon verkligen bestämt sig för att avsluta sitt liv ser jag det som bäst om de gör det på ett sätt som inte skadar andra.....