Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
Secrist
redalert
RedCloud
7 posters

En förrädare....???

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

En förrädare....??? Empty En förrädare....???

Inlägg  RedCloud 2011-08-15, 17:01

Finansmannen Warren Buffett uppmanar USA:s kongress att höja skatterna för rika för att minska landets budgetunderskott. Miljardären efterlyser skattehöjningar för alla som tjänar över en miljon dollar om året.
    "Mina vänner och jag har skämts bort alltför länge av en miljardär-vänlig kongress" skriver Buffett i en debattartikel i New York Times.

Republikanerna har varnat för att skattehöjningar skadar jobbtillväxten, men det avfärdar Buffett.

http://www.expressen.se/ekonomi/1.2528651/warren-buffett-vill-ha-hogre-skatter

Stackars skattesänkarfundamentalisterna, ständigt i motvind :-)
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

En förrädare....??? Empty Sv: En förrädare....???

Inlägg  redalert 2011-08-15, 17:27

RedCloud skrev:Finansmannen Warren Buffett uppmanar USA:s kongress att höja skatterna för rika för att minska landets budgetunderskott. Miljardären efterlyser skattehöjningar för alla som tjänar över en miljon dollar om året.
    "Mina vänner och jag har skämts bort alltför länge av en miljardär-vänlig kongress" skriver Buffett i en debattartikel i New York Times.

Republikanerna har varnat för att skattehöjningar skadar jobbtillväxten, men det avfärdar Buffett.

Har du fått en kompis i supermiljardären Warren nu? Laughing
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

En förrädare....??? Empty Skatt

Inlägg  Secrist 2011-08-15, 18:05

Inte det minsta. Trots alliansens jobbskatteavdrag så är svensk ekonomi rekordstark. Förstår att detta retar gallfeber på en äkta vänster.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2011-08-15, 18:05

RedCloud skrev:Finansmannen Warren Buffett uppmanar USA:s kongress att höja skatterna för rika för att minska landets budgetunderskott. Miljardären efterlyser skattehöjningar för alla som tjänar över en miljon dollar om året.

Dina jämförelser är för roliga. Jag tror inte att den "vanlige" arbetaren som har en lön på nästan 7 miljoner om året lider så mycket av en skattehöjning heller. Däremot den hårt arbetande medelinkomsttagaren som kanske tjänar 300 000. Vad tycker din kompis Warren om dem? Vill han höja eller sänka skatten för dem?
    Secrist
    Secrist

En förrädare....??? Empty Skatt

Inlägg  Secrist 2011-08-15, 18:08

Vad tycker din kompis Warren om dem? Vill han höja eller sänka skatten för dem?

Vad RC tycker vet vi ju. Hans åsikt är enkel, jobbar du då ska du förbaske mig betala skatt tills du kvider. Gärna på nivåer där det börjar närma sig ren konfiskation. Annars finns det risk att den fasansfulla (hotfull stämma hörs) klyftan uppstår.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2011-08-15, 19:32

Secrist skrev:Vad tycker din kompis Warren om dem? Vill han höja eller sänka skatten för dem?

Vad RC tycker vet vi ju. Hans åsikt är enkel, jobbar du då ska du förbaske mig betala skatt tills du kvider. Gärna på nivåer där det börjar närma sig ren konfiskation. Annars finns det risk att den fasansfulla (hotfull stämma hörs) klyftan uppstår.

Men så har ju inte mytomanen rc alla hästar hemma heller! affraid
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2011-08-15, 22:51

redalert skrev:
    Secrist skrev:Vad tycker din kompis Warren om dem? Vill han höja eller sänka skatten för dem?

Men så har ju inte mytomanen rc alla hästar hemma heller! affraid

Nä, där saknas ett par öl till ett 6-pack. Laughing
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-08-16, 00:16

Och att jämföra USA och Sverige är relevant? Bara för skoj skull så har jag jämfört USA, Sverige och ditt "hatobjekt" Israel. Smile

http://www.heritage.org/Index/Visualize?countries=UnitedStates|Sweden&src=Ranking

Embarassed Israel fick visst inte vara med.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-08-16, 00:59

Här i Sverige får de som tjänar över ca 500000 kr/år betala en s.k värnskatt. Eftersom dessa är väldigt ger denna skatt bara marginella intäkter. Skulle vi höja gränsen till 7 miljoner kronor skulle det leda till mindre skatteintäkter - en sänkning.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-08-16, 09:33

men var det inte så att en minoritet betwlar majoriteten av skatterna i usa, dvs viss procent rika betalar större delen av skatteinteäkterna.

för de arbetande lär skatterna vara låga, och de rikaste betalade mer än 60% av skatteintäkterna, har jag rätt för mig var det 10% av befolkningen som stod för 60% av dessa och de 10%-n var de rikaste
    Secrist
    Secrist

En förrädare....??? Empty Relevant

Inlägg  Secrist 2011-08-16, 09:40

Och att jämföra USA och Sverige är relevant?

För en äkta vänster så skippas logiken och relevansen till förmån för domedagsprofetior och eländesbeskrivningar. Det ser bättre ut på papperet då.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-16, 10:37

Och att jämföra USA och Sverige är relevant?

Relevansen ligger i att även här har vi skattesänkarfundamentalister a´la Knatte, Fnatte & Tjattetrion.
    Secrist
    Secrist

En förrädare....??? Empty Stat

Inlägg  Secrist 2011-08-16, 11:34

Relevansen ligger i att även här har vi skattesänkarfundamentalister a´la Knatte, Fnatte & Tjattetrion.

Vänsterpartiet har folk som vill förstatliga. Betyder det då att det är relevant att jämföra med länder som Kuba och Nordkorea? Rolling Eyes
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-16, 15:06

Betyder det då att det är relevant att jämföra med länder som Kuba och Nordkorea?

Det har väl aldrig generat ngn från högerkanten, oavsett topic ?
    Secrist
    Secrist

En förrädare....??? Empty Kuba

Inlägg  Secrist 2011-08-16, 17:35

Det har väl aldrig generat ngn från högerkanten, oavsett topic ?

Med andra ord är du av samma skrot och korn trots att du ständigt försöker påvisa din egen förträfflighet.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-16, 17:37

"trots att du ständigt försöker påvisa din egen förträfflighet. "

Nu sällar du dig till Knatte, Fnatte, Tjatte trions mindervärdeskomplex, det klär dig inte riktigt secrist, du kan bättre...
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2011-08-16, 17:48

Secrist skrev:Det har väl aldrig generat ngn från högerkanten, oavsett topic ?

Med andra ord är du av samma skrot och korn trots att du ständigt försöker påvisa din egen förträfflighet.

I love you I love you I love you
    Secrist
    Secrist

En förrädare....??? Empty Bättre?

Inlägg  Secrist 2011-08-16, 17:48

Nu sällar du dig till Knatte, Fnatte, Tjatte trions mindervärdeskomplex, det klär dig inte riktigt secrist, du kan bättre...

Så du får inte kritiseras trots narcissistiska drag och en grandios självbild?

Men att du får kalla mig för "bombhöger, ultrahöger, sektmedlem, historielös etc etc" när du möter motstånd är helt i sin ordning då? Men du kanske inte kan bättre? Rolling Eyes
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-16, 17:54

problemet är bara att jag inte på någotvis försöker framhäva mig på ngt sätt.
    En illusion byggd på betraktarens mindervärdeskomplex.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2011-08-16, 19:01

RedCloud skrev:

Så svarar en liten människa med stora mindervärdeskomplex! Laughing

Stasi looking at you! Basketball

Senast ändrad av redalert den 2011-08-16, 19:15, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-16, 19:02

Så svarar en liten människa med stora mindervärdeskomplex!

It takes one to know one...

bounce bounce bounce
    Secrist
    Secrist

En förrädare....??? Empty Stort

Inlägg  Secrist 2011-08-16, 19:13

Snarare ett tecken på extremt dålig självinsikt från din sida.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-08-16, 19:19

Sniperace skrev:men var det inte så att en minoritet betwlar majoriteten av skatterna i usa, dvs viss procent rika betalar större delen av skatteinteäkterna.

för de arbetande lär skatterna vara låga, och de rikaste betalade mer än 60% av skatteintäkterna, har jag rätt för mig var det 10% av befolkningen som stod för 60% av dessa och de 10%-n var de rikaste

Visst var det så. Men det är knappast som så att 30 miljoner amerikaner tjänar över 1 miljon dollar om året. Man kan nog utgå ifrån att "de rikaste" är helt vanliga medelinkomsttagare.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 14:48