Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
redalert
Sniperace
RedMentalCase
7 posters

Drevet går på Lööf..

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Drevet går på Lööf.. - Sida 2 Empty Sv: Drevet går på Lööf..

Inlägg  ericTheDog 2012-08-16, 18:47

Sniperace skrev:
    ericTheDog skrev:
    Sniperace skrev:
    ericTheDog skrev:Tycker inte att politiker har megalöner.

Delar av drevet mot Lööf är direkt löjligt. Julfesten kostade 2100 per person, men då ingick ett semenarie. Verkar ha varit en kul fest. Visst låg kostnaden kanske lite i överkant, men inget att gå i taket över.

Det är inte kostnaden för julfesten som det går för, det är för att de försökte bland bort denne genom att kalla den flr seminarie, istället för att följa normala regler.

Man ska inte kringgå regelverken med lögner

De hade ju trots allt ett semanarie också. Så jag tycker inte det var så allvarligt. Betalas ska det ju oavsett vad det kallas. Men jag håller ändå med dig om att regelverket borde följas. Frågan är om Lööf kan göras ansvarig för bokföringen.

Om hon kan det vet jag inte, men hon kn ställas till svars för försöket at mörka och ställa om det.

Sedan är det ju klarlagt att det enligt reglerna skulle läggas som två saker, julfesten kunde inte anses som seminarie, och detta gjordes enbat för tt fixa fördelar osv.

De har burit sig illa åt och det ska det inte hymlas om

Med tanke på att media utvecklat ett förutsägbart drev-system så är det inte så konstigt att politiker utvecklar ett försvar. Så jag kan inte se vare sig julfesten eller dess bokföring som att de berikat sig själva eller burit sig illa åt.

Däremot finns det andra delar av drevet som varit helt rätt och jag tycker Lööf ska bort.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-08-16, 18:54

ericTheDog skrev:
    Sniperace skrev:
    ericTheDog skrev:
    Sniperace skrev:
    ericTheDog skrev:Tycker inte att politiker har megalöner.

Delar av drevet mot Lööf är direkt löjligt. Julfesten kostade 2100 per person, men då ingick ett semenarie. Verkar ha varit en kul fest. Visst låg kostnaden kanske lite i överkant, men inget att gå i taket över.

Det är inte kostnaden för julfesten som det går för, det är för att de försökte bland bort denne genom att kalla den flr seminarie, istället för att följa normala regler.

Man ska inte kringgå regelverken med lögner

De hade ju trots allt ett semanarie också. Så jag tycker inte det var så allvarligt. Betalas ska det ju oavsett vad det kallas. Men jag håller ändå med dig om att regelverket borde följas. Frågan är om Lööf kan göras ansvarig för bokföringen.

Om hon kan det vet jag inte, men hon kn ställas till svars för försöket at mörka och ställa om det.

Sedan är det ju klarlagt att det enligt reglerna skulle läggas som två saker, julfesten kunde inte anses som seminarie, och detta gjordes enbat för tt fixa fördelar osv.

De har burit sig illa åt och det ska det inte hymlas om

Med tanke på att media utvecklat ett förutsägbart drev-system så är det inte så konstigt att politiker utvecklar ett försvar. Så jag kan inte se vare sig julfesten eller dess bokföring som att de berikat sig själva eller burit sig illa åt.

Däremot finns det andra delar av drevet som varit helt rätt och jag tycker Lööf ska bort.

Nej i det fallet har de inte berikat, utan istället fuskat med representation och seminarie osv.

PÅ tal om annat, fick just telefon med besked om att min serbiske väns fru fick uppehållstillstånd i Sverige, jag hade fixat allt hos migrationsverket åt dem med ganska tät kontakt. Så nu kan hon flytta hit så snart hon fixat lite i Serbien (och hennes 17-årige son fick också ett sådant)

så, idag känner jag mig riktigt glad!!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-08-16, 21:48

Bra jobbat Sniper. Vi ser fram emot att få in skattepengar från ytterligare 2 medborgare.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-08-16, 22:13

ericTheDog skrev:Bra jobbat Sniper. Vi ser fram emot att få in skattepengar från ytterligare 2 medborgare.

Ja, de två lär inte bli några som bara går på bidrag, kvinnan har ett antal somrar jobbat på en handelsträdgård utanför malmö med tillfälliga arbetstillstånd, och är fruktansvärt flitig och arbetsvillig, Hennes man kom hit för många år sedan och har ännu aldrig gått på bidrag utan arbetat från första dagen här i Sverige.

Hade detta inte varit människor jag litat på skulle jag inte lagt ner det arbetet och tiden på dem.

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2012-08-17, 22:18

RedMentalCase skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    ericTheDog skrev:Det var ett drev mot Juholt, Littorin och nu Lööf. Daoren kan stoppa upp sina korkade teorier i arslet - börjar bli fullt där nu.

Därmed inte sat att dessa drev skulle vara obefogade. Missköter man sig ska man ha skit för det.

Helt rätt, politiker ska undersökas och jagas om de missbrukar och använder systemet på fel sätt eller berikar sig på detta

Men varför gnäller ni om "drev" så snart denna skyldighet på minsta sätt drabbar en arroganspolitiker???

Vem har gnällt om drev?

Svar: DU!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-08-17, 23:52

Redvictory skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    ericTheDog skrev:Det var ett drev mot Juholt, Littorin och nu Lööf. Daoren kan stoppa upp sina korkade teorier i arslet - börjar bli fullt där nu.

Därmed inte sat att dessa drev skulle vara obefogade. Missköter man sig ska man ha skit för det.

Helt rätt, politiker ska undersökas och jagas om de missbrukar och använder systemet på fel sätt eller berikar sig på detta

Men varför gnäller ni om "drev" så snart denna skyldighet på minsta sätt drabbar en arroganspolitiker???

Vem har gnällt om drev?

Svar: DU!

Rövhålet rv är tillbaka. Kul!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 14:16