Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
RedclownIII
DirtyDog
R.O.F.L
Vercingetorix
Secrist
Infra
10 posters

Aftonbladet leder drevet - både Helin och Mellin drivs av personligt hat.

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Aftonbladet leder drevet - både Helin och Mellin drivs av personligt hat. Empty Aftonbladet leder drevet - både Helin och Mellin drivs av personligt hat.

Inlägg  Infra 2012-01-20, 12:15

Om jag utvecklar trubriken så menar jag att att Lena Mellins horn
    i sidan till Håkan Juholdt är en feluppfattning om att denne bär
    ansvaret för drottning Monas fall och politiska misslyckande. Huruvida
    hon har rätt eller inte är en annan diskution.

Jan Helins hat har mera själviska grunder. Karln kommer aldrig att
    bli nåt större än vad han nu är: chefsredaktör för en kvällsblaska.
    Han är därför en hänsynslös skalpjägare utan skrupler. Juholts skalp
    skulle hänga fint i bältet och höja hans status några snäpp helt enkelt
    därför att drevet hade sitt ursprung i en AB artikel.

Att Juholt inte föll trots de första veckornas brutala ramponering från
    AB mot hans person har hos Helin väckt ett personligt och oresonligt hat.
    Juholt ses som den som har berövat Jan Helin en välförtjänt skalp och
    därmed den vidhängande statusen och äran.

Redan tidigt visade det sig att Jan helin inte skydde några medel att
    skadeskjuta (och helst döda) Juholt. Då han i en radiointervju
    fick frågan varför han inte avblåste drevet då det visade sig att AB hade fel då de sa att
    Riksdagens regler för hyreslägenheter var glasklara
    det fanmns inga regler alls), svarade fanskapet:
    "ja - men Juholt gick ju ut själv och sa att han gjort fel"

Likt en zionist som skuldbelägger sina offer belägger alltså Jan Helin
    Juholt med skuld på ett icke adekvat sätt och erkänner i och med det att
    han står helt utan sakargument utöver sitt blinda hat.

(Här måste det sägas att Juholt gjort en stor, ful blunder då han lät Riksdan
    betala hela sin hyra men att några regler ej fanns är helt
    ställt utom alla tvivel och bevisat utan och innan.
    De regler som dök upp på riksdagens hemsida 2-3 veckor efteråt var en
    ren efterhandskonstruktion och inte ens chefen för Riksdagskansliet
    vet än i dag vem som gick in och skrev till det här. Det bär prägel av
    att vilja sätta dit Juholt - det gör det sannerligen.

Juholt är helt friad genom polisutredning. I huvudsak är han helt oskyldig
    till allt AB anklagat hononm för även om han uppträtt naivt eller t o m fult.
    Detta vill AB inte erkänna. Jan Helin kommer aldrig att erkänna förr än han
    nedlagt sitt byte. Hoppas han misslyckas gruvligt med det ty han har hela vägen
    använt oärliga och ojusta metoder).

Beträffande det som nu franmställs som en sån stor faddäs: Juholts påstående att M tar stöd av SD i försvarsfrågan, så är det så att Juholt syftade på M:s nuvarande regerande i minoritet. Utan stöd från S har man bara SD att ta stöd ifrån för sin politik. Så långt har Juholt också rätt men det besinningslösa drevet triggades genast igång på alla 8. Sannerligen inget att leva jävel om. Vad det visar är
    att Svedala blivit drevjournalistikens Mekka.

Detta säger jag utan att känna nån speciell vurm för Juholdt men nu börjar jag svänga över till sympati, eftersom ju fastare han står på sig ju fulare uppför sig drevet.

pirat

Senast ändrad av Infra den 2012-01-20, 12:30, ändrad totalt 2 gånger
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Aftonbladet leder drevet - både Helin och Mellin drivs av personligt hat. Empty Tyvärr

Inlägg  Secrist 2012-01-20, 12:22

Man får vara bra vänsterfanatisk för att inte kunna se den verkliga anledningen till Juholts fiasko. Vanlig enkel inkompetens. Något mer spännande än så är det inte.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Aftonbladet leder drevet - både Helin och Mellin drivs av personligt hat. Empty Sv: Aftonbladet leder drevet - både Helin och Mellin drivs av personligt hat.

Inlägg  Vercingetorix 2012-01-20, 12:30

Undrar varför liknande texter från Infra aldrig kom till Littorins försvar när han fick ett mediadrev efter sig?

Jag tycker synd om Juholt, det gör jag faktiskt, men det beror snarare på att han tycks vara pinsamt omedveten om vidden på sin egen inkompetens.
    Infra
    Infra

Aftonbladet leder drevet - både Helin och Mellin drivs av personligt hat. Empty Sv: Aftonbladet leder drevet - både Helin och Mellin drivs av personligt hat.

Inlägg  Infra 2012-01-20, 12:31

Secrist skrev:Man får vara bra vänsterfanatisk för att inte kunna se den verkliga anledningen till Juholts fiasko. Vanlig enkel inkompetens. Något mer spännande än så är det inte.

Och Drevets kompetens.....Hur stor har den varit?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-01-20, 12:33

Vercingetorix skrev:Undrar varför liknande texter från Infra aldrig kom till Littorins försvar när han fick ett mediadrev efter sig?

Jag tycker synd om Juholt, det gör jag faktiskt, men det beror snarare på att han tycks vara pinsamt omedveten om vidden på sin egen inkompetens.

Nej, jag erkänner att där drev jag en medveten kampanj
    för att skada borgerligheten inför valet. Tänk om Drevjournalisterna kunde vara lika rakryggade och erkänna motsvarigehet i detta fall, dom också.

Sedan var ju Littorinaffären bra mycket snaskigare. En simpel groomare och
    CV-fuskare (FairFaxDebaklet). T o m Fredrik insåg det och gav honom omedelbart silkessnöret.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2012-01-20, 12:41

Utan stöd från S har man bara SD att ta stöd ifrån för sin politik.

Nja, Miljöpartiet och Alliansen har gjort upp en gemensam politik som kommer att göra Sverige ännu mer attraktivt för asylsökare.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-01-20, 12:45

R.O.F.L skrev:

Nja, Miljöpartiet och Alliansen har gjort upp en gemensam politik som kommer att göra Sverige ännu mer attraktivt för asylsökare.

OK. Bra att du rättar där. Men jag tror att det var så Juholdt menade.
    Och i försvarsfrågan har jag för mig att MP var för ett fortsatt
    värnpliktsförsvar. Har jag fel?
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-01-20, 13:53

Infra skrev:Och i försvarsfrågan har jag för mig att MP var för ett fortsatt värnpliktsförsvar. Har jag fel?
    Oppositionen är fan i mig inte överens om någonting varesig det gäller värnplikt, vapenexport eller Afghanistan så vad har de att komma med?

Ljugholt hävdar att regeringens nu verkställda försvarsbeslut påverkats av SD när alla vet att alliansen hade EGEN majoritet innan valet när beslutet fattades. Självklart så river de inte upp ett fattat beslut bara för att de inte längre har egen majoritet. Man river endast upp beslut som man inte gillar när man sitter vid makten. Nästa gång som det blir aktuellt att fatta beslut i försvarsfrågan så blir det dock besvärligare för dem. Sådana beslut fattas dock inte varje år.

Ljugholt är en pajas. Hoppas att han förblir partiledare för det sjunkande skeppet några år till. Smile
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2012-01-20, 14:04

Vercingetorix skrev:Undrar varför liknande texter från Infra aldrig kom till Littorins försvar när han fick ett mediadrev efter sig?

Ungefär som rc, fisten och infra då med andra ord fast dessa kommer ju inte ens upp till knähöjd men detta inser de ju föga! Laughing
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-01-20, 14:05

Valberedningen tog fel – Juholt fick rätt
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article14240661.ab

Juholt själv har sannolikt gjort den bästa analysen. I en dokumentär i Sveriges Radio sade han, när han fick veta att han var en av dem som valberedningen funderade på:
    – Oj. De är inte kloka. Absolut inte­. Absolut inte. Jag är inte en sådan person. Jag är alldeles för yvig, ostrukturerad. Jag har inte en personlighet som passar för ett sådant ledande uppdrag.

Detta insåg Ljugholt redan för ett år sedan men tråkigt nog för S så gjorde inte deras valberedning det. Laughing
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2012-01-20, 14:07

DirtyDog skrev:Valberedningen tog fel – Juholt fick rätt

Juholt själv har sannolikt gjort den bästa analysen. I en dokumentär i Sveriges Radio sade han, när han fick veta att han var en av dem som valberedningen funderade på:
    – Oj. De är inte kloka. Absolut inte­. Absolut inte. Jag är inte en sådan person. Jag är alldeles för yvig, ostrukturerad. Jag har inte en personlighet som passar för ett sådant ledande uppdrag.

Detta insåg Ljugholt redan för ett år sedan men tråkigt nog för S så gjorde inte deras valberedning det. Laughing

Nej så många andra rätt har ju denne mannen inte haft! Laughing
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2012-01-20, 14:21

"Nej, jag erkänner att där drev jag en medveten kampanj
    för att skada borgerligheten inför valet."

Sorteras under avdelningen "Så länge det handlar om alliansen kan man påstå vad som helst."
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-01-20, 14:46

DirtyDog skrev:
    Infra skrev:Och i försvarsfrågan har jag för mig att MP var för ett fortsatt värnpliktsförsvar. Har jag fel?
    Oppositionen är fan i mig inte överens om någonting varesig det gäller värnplikt, vapenexport eller Afghanistan så vad har de att komma med?

Ljugholt hävdar att regeringens nu verkställda försvarsbeslut påverkats av SD när alla vet att alliansen hade EGEN majoritet innan valet när beslutet fattades. Självklart så river de inte upp ett fattat beslut bara för att de inte längre har egen majoritet. Man river endast upp beslut som man inte gillar när man sitter vid makten. Nästa gång som det blir aktuellt att fatta beslut i försvarsfrågan så blir det dock besvärligare för dem. Sådana beslut fattas dock inte varje år.

Ljugholt är en pajas. Hoppas att han förblir partiledare för det sjunkande skeppet några år till. Smile

Jag tror att r.o.l.f. och jag själv menar att det inte längre är lika självklart att MP längre tillhör Opositionen. Moderaterna och MP har redan varit ute och berömt varandra i olika avseenden. I förhoppning om en eller annan regeringstaburett väljer MP att stå på de starkares sida.
    Ljugholt hävdar att regeringens nu verkställda försvarsbeslut påverkats av SD när alla vet att alliansen hade EGEN majoritet innan valet när beslutet fattades.
    Ja det har tolkats att Juholdt menade det, ja. Men då tolkade man illvilligt. Det var säkerligen inte alls det Juholt menade. Borgarpressen har med förtjusning misstolkat honom med vilja. Inte ens Juholt som är en erfaren politiker imbillar sig att någon ska gå på såna billiga finter.

Och var snäll att sluta kalla honom Ljugholt. Han ljuger inte mer än andra.

DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-01-20, 15:34

Infra skrev:
    DirtyDog skrev:Ljugholt hävdar att regeringens nu verkställda försvarsbeslut påverkats av SD när alla vet att alliansen hade EGEN majoritet innan valet när beslutet fattades.
    Ja det har tolkats att Juholdt menade det, ja. Men då tolkade man illvilligt.
    "´Nu är vi i ett läge där vi har en statsminister som har drivit igenom en ny försvarspolitik tillsammans med Sverigedemokraterna´, sa Håkan Juholt"
    Kan en lögn bli tydligare än så? Det handlar här inte om att "tolka" fel utan att korrekt återge hans uppenbara lögn.

Anklagelserna att regeringen skulle ha gjort upp med Sverigedemokraterna upprepades tre gånger under pressträffen och fick försvarsminister Sten Tolgfors att reagera. Han gick snabbt ut och avfärdade påståendet på sin blogg.

”Nej Juholt. Sverigedemokraterna satt inte ens i riksdagen när försvarsreformen och det nya personalförsörjningssystemet beslutades. Det skedde före valet 2010”, skrev han.

Håkan Juholt erkände sedan i en intervju med TT att påståendena var felaktiga, men valde ändå att gå till nytt angrepp mot Sten Tolgfors.

”Självklart vet jag att Sverigedemokraterna inte satt i riksdagen under förra mandatperioden. Det är dåligt att försvarsministern antyder något annat. Det är låg nivå”, sa Håkan Juholt till TT.

Skall den jävla lögnaren snacka om LÅG nivå? Shocked

Såhär uttryckte en center-politiker saken:

Regeringen - som ju just gjort upp med S i tre viktiga frågor, och som följt försvarsberedningens förslag om frivilligförsvaret - anklagades plötsligt för att ha drivit igenom den nya försvarspolitiken tillsammans med Sverigedemokraterna...

En helt obegriplig ståndpunkt. För det första så fanns ju bevisligen inte Sverigedemokraterna i riksdagen när försvarsbeslutet togs 2009.

Och för det andra, hade SD funnits där så hade de ju snarast stött Socialdemokraternas dåvarande linje med fortsatt värnpliktsförsvar, absolut inte regeringen som följde försvarsberedningens - med Håkan Juholt - förslag.

Hade då Håkan Juholt uttryckt sig fel? Hur kunde Sverigedemokraterna vara delaktiga i riksdagens försvarsbeslut 2009 fast de inte fanns i riksdagen och var emot en personalförsörjning på frivillighetens grund?

Nejdå, inte fel, bara "medvetet drastiskt"...

Visst hade alliansen egen majoritet förra mandatperioden, medan man nu är en stark minoritetsregering där de rödgröna tillsammans med SD har fler röster. Ville Håkan Juholt lyfta fram dessa obestridliga fakta så hade det ju stämt. Men att visa på detta genom att koppla ihop försvarsbeslutet 2009 med SD är ju obestridligen helt fel och jag begriper ju inte varför denna koppling gjordes, eller varför den inte är fel utan bara "medvetet drastiskt".

Infra skrev:Det var säkerligen inte alls det Juholt menade. Borgarpressen har med förtjusning misstolkat honom med vilja. Inte ens Juholt som är en erfaren politiker imbillar sig att någon ska gå på såna billiga finter.
    Så det var bara idioten på detta forum som startade om poll och VEM som talade sanning som gick på denna billiga fint? Twisted Evil
    Infra skrev:Och var snäll att sluta kalla honom Ljugholt. Han ljuger inte mer än andra.
    DET DÄR är en GROV förolämpning av resten av svenska folket!
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-01-20, 15:37

Har martin fått en efterföljare?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Aftonbladet leder drevet - både Helin och Mellin drivs av personligt hat. Empty Mp

Inlägg  Secrist 2012-01-20, 16:18

Infra skrev:
    R.O.F.L skrev:

Hade de (Mp) fått bestämma så hade vi inte haft något försvar överhuvudtaget.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-01-20, 17:34

Secrist skrev:
    Infra skrev:
    R.O.F.L skrev:

Där ser du själv vad litet MP:s stöd betyder för M i försvarsfrågan. Säg det åt DD.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2685378/tunga-distrikt-bakom-juholt

"Tunga distrikt bakom Juholt"
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-01-20, 21:30

Håkan Juholt var ute och åkte i den skånska landsbygden på sin "säg förlåt turné ", plötsligt sprang en gris upp framför bilen och chauffören hade inte en chans att väja utan körde på grisen som dog på fläcken.

Håkan sa åt chauffören att gå upp till gården och berätta vad som hänt.
    En timma senare kom chauffören tillbaka med kläderna i oordning rökande en cigarr och med en vinpava i ena handen.

... ... - Vad hände, frågade Håkan?
    - Jo, bonden gav mig vinaren, hans fru cigarren och sen fick jag otroligt skönt sex med deras 20 åriga dotter.
    - Herregud, vad har du sagt till dom, undrade Håkan?
    Jo, jag sa bara:

- Jag är Håkan Juholts chaufför och jag har kört ihjäl svinet .
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2012-01-20, 21:32

DirtyDog skrev:Håkan Juholt var ute och åkte i den skånska landsbygden på sin "säg förlåt turné ", plötsligt sprang en gris upp framför bilen och chauffören hade inte en chans att väja utan körde på grisen som dog på fläcken.

En timma senare kom chauffören tillbaka med kläderna i oordning rökande en cigarr och med en vinpava i ena handen.

- Jo, bonden gav mig vinaren, hans fru cigarren och sen fick jag otroligt skönt sex med deras 20 åriga dotter.
    Jo, jag sa bara:

Hehe... Den var faktiskt ganska rolig...
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2012-01-20, 21:48

DirtyDog skrev:Håkan Juholt var ute och åkte i den skånska landsbygden på sin "säg förlåt turné ", plötsligt sprang en gris upp framför bilen och chauffören hade inte en chans att väja utan körde på grisen som dog på fläcken.

Jo, jag sa bara:

lol! lol! lol!
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-01-20, 21:50

Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    R.O.F.L skrev:

Där ser du själv vad litet MP:s stöd betyder för M i försvarsfrågan. Säg det åt DD.
    Till mig?
    Vad har jag sagt om MP's stöd?

Tunga i gumpen menar du? Laughing

Västmanland, Örebro och Södermanland som enhälligt kräver hans avgång är rimligtvis mer anmärkningsvärda än att några INTE gör det. När man hör argument som dessa så blir man inte förvånad: Han har ingen i partiet som backar upp honom. Jag vet att han har sagt rätt saker men det har kommit ut fel. Då är det ingen backar upp honom. Talespersoner som sitter med kunskap måste göra det. Så här kan vi inte hålla på att undergräva vår egen ledare. Han ska inte behöva stå alldeles ensam.

Sanningen är ju den att ingen vettig människa vill ställa sig upp och påstå att det Ljugholt har sagt är korrekt. Istället är det endast en (förståerligt) pinsam tystnad förutom såna här hjärndöda kärringar som Phia Andersson, ordförande vid Södra Älvsborgs partidistrikt. cyclops

http://ljugholt.se/
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2012-01-20, 22:37

DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    R.O.F.L skrev:

Till mig?
    Vad har jag sagt om MP's stöd?

Tunga i gumpen menar du? Laughing

Västmanland, Örebro och Södermanland som enhälligt kräver hans avgång är rimligtvis mer anmärkningsvärda än att några INTE gör det. När man hör argument som dessa så blir man inte förvånad: Han har ingen i partiet som backar upp honom. Jag vet att han har sagt rätt saker men det har kommit ut fel. Då är det ingen backar upp honom. Talespersoner som sitter med kunskap måste göra det. Så här kan vi inte hålla på att undergräva vår egen ledare. Han ska inte behöva stå alldeles ensam.

Sanningen är ju den att ingen vettig människa vill ställa sig upp och påstå att det Ljugholt har sagt är korrekt. Istället är det endast en (förståerligt) pinsam tystnad förutom såna här hjärndöda kärringar som Phia Andersson, ordförande vid Södra Älvsborgs partidistrikt. cyclops

http://ljugholt.se/

DD du producerar snart så lika mycket skittext som ezzlirk.
    //Berra
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-01-20, 23:47

DD:
    DET DÄR är en GROV förolämpning av resten av svenska folket!
    Så då är det du då som är "resten av svenska folket". Stackars Nation.

"Tunga distrikt bakom Juholt"

DD
    Tunga i gumpen menar du?

"Västmanland, Örebro och Södermanland"

Sosseriet har 21 distrikt. Att tre börjar gnälla
    och ansluter sig till mobben är inte mycket att hurra för.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-01-21, 13:02

berralarzon skrev:DD du producerar snart så lika mycket skittext som ezzlirk.
    //Berra
    Jo, men alltmer talar väl för att den stämmer? Nu har väl tiden runnit ut för Ljugholt?
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2012-01-21, 14:17

RedclownIII skrev:
    DirtyDog skrev:Valberedningen tog fel – Juholt fick rätt

Nej så många andra rätt har ju denne mannen inte haft! Laughing

Vad ni överdriver. Moderaterna ljuger ju aldrig... Cool

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 02:34