Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
Infra
Dao
R.O.F.L
berralarzon
DMustaine
SiP
ericTheDog
RedclownIII
lazy
formsvackan
RedMentalCase
Secrist
RedCloud
Thetaxpayer
F.I.S.T
19 posters

Rasism, främlingsfientlighet och egoism och fördomar !

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Rasism, främlingsfientlighet och egoism och fördomar ! Empty Rasism, främlingsfientlighet och egoism och fördomar !

Inlägg  F.I.S.T 2012-07-26, 10:16

För att reda ut begreppen lite för de låtsas försmådda högerskribenter som motsäger sig att de har rasistiska eller främlingsfientliga åsikter....

Det finns en grupp som är emot invandring av ren och skär egoism. De tror nämligen helt felaktigt att det skulle generera mer pengar i egen ficka om vi stoppar invandringen.
    Detta beteende kan tangera på erller snudda vid främlingsfientlighet, men behöver inte vara det.

Främlingsfientlighet är och kan vara en motvilja till att ta in nya kulturer, bevara allt som det varit. Ty både dessa och rasister tror nämligen att det finns något "orört" etniskt svenskt, som inte blivit beblandat med invandrarkultur eller invandrarblod. När det i själva verket förekommit invandring till Sverige i alla tider, och deras kultur ALLTID påverkat Sverige. Dvs i verkligheten som dessa inte förstår, så förändras det svenska ständigt, och detta är ofrånkomligt

Rasism däremot, det är när man pekar ut vissa nationaliteter, kulturer, religioner att vara på ett visst sätt, och då i nästan alltid i negativ mening. Rasism är när man på eget bevåg förvandlat fördomar till sanningar.
    Fördomar är annars något som alla har, det är hur man hanterar dessa och huruvida man är villig att ta reda på sanningen som avgör om det kvarstår som oskyldiga fördomar, eller blommar ut i rasism...

Fördomar betyder som ordet låter att döma på förhand, dvs skapa sig en uppfattning utan att ha fakta, och blir så per automatik i hela livet att vi gör det....
    Men vissa av oss har en medvetenhet över detta, och kan förstå att dessa "bedömningar" vi gör vid första anblicken av en människa, är just bara en bedömning, och ingen absolut sanning.

De som på detta forum beblandat sig i diskussionen kring att vissa folkgrupper skall vara på ett visst sätt, tex har Somalier tagits upp p¨å ett smutsigt sätt här på forumet, där man antytt att dessa skulle vara sämre människor, även om få av er vågar säga det rätt ut. Men det blir konsekvensen av vad man säger om man menar på att somalier tex skulle vara mer brottsbenägna just för att de är Somalier...

Där mina ovänner, och vänner, har vi kontentan av just rasism !

Även gentemot religioner och kulturer, när beteendet blir det som ovan beskrivet, är inget annat än rasism... eller kulturrasism !

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Rasism, främlingsfientlighet och egoism och fördomar ! Empty Sv: Rasism, främlingsfientlighet och egoism och fördomar !

Inlägg  Thetaxpayer 2012-07-26, 10:42

F.I.S.T skrev:För att reda ut begreppen lite för de låtsas försmådda högerskribenter som motsäger sig att de har rasistiska eller främlingsfientliga åsikter....

Det finns en grupp som är emot invandring av ren och skär egoism. De tror nämligen helt felaktigt att det skulle generera mer pengar i egen ficka om vi stoppar invandringen.
    Detta beteende kan tangera på erller snudda vid främlingsfientlighet, men behöver inte vara det.

Främlingsfientlighet är och kan vara en motvilja till att ta in nya kulturer, bevara allt som det varit. Ty både dessa och rasister tror nämligen att det finns något "orört" etniskt svenskt, som inte blivit beblandat med invandrarkultur eller invandrarblod. När det i själva verket förekommit invandring till Sverige i alla tider, och deras kultur ALLTID påverkat Sverige. Dvs i verkligheten som dessa inte förstår, så förändras det svenska ständigt, och detta är ofrånkomligt

Rasism däremot, det är när man pekar ut vissa nationaliteter, kulturer, religioner att vara på ett visst sätt, och då i nästan alltid i negativ mening. Rasism är när man på eget bevåg förvandlat fördomar till sanningar.
    Fördomar är annars något som alla har, det är hur man hanterar dessa och huruvida man är villig att ta reda på sanningen som avgör om det kvarstår som oskyldiga fördomar, eller blommar ut i rasism...

Fördomar betyder som ordet låter att döma på förhand, dvs skapa sig en uppfattning utan att ha fakta, och blir så per automatik i hela livet att vi gör det....
    Men vissa av oss har en medvetenhet över detta, och kan förstå att dessa "bedömningar" vi gör vid första anblicken av en människa, är just bara en bedömning, och ingen absolut sanning.

De som på detta forum beblandat sig i diskussionen kring att vissa folkgrupper skall vara på ett visst sätt, tex har Somalier tagits upp p¨å ett smutsigt sätt här på forumet, där man antytt att dessa skulle vara sämre människor, även om få av er vågar säga det rätt ut. Men det blir konsekvensen av vad man säger om man menar på att somalier tex skulle vara mer brottsbenägna just för att de är Somalier...

Även gentemot religioner och kulturer, när beteendet blir det som ovan beskrivet, är inget annat än rasism... eller kulturrasism !

Tycker du att alla kulturer är lika bra? Har alla länder en kultur utom svenskar? Har invandringen alltid sett likadan ut enligt dig? Sedan snälla kan inte du peka ut vilka på forumet eller i Sveriges riksdag som vill stoppa invandringen?
    Var går gränsen för att kallas rasist enligt dig? Till och med du verkade tycka att 1000 000 Var för många att försörja eller har du ändrat åsikt?
    Vad bygger du den absurda åsikten om att inga skattepengar skulle kunna friläggas vid en mera restriktiv invandringspolitik?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Rasism, främlingsfientlighet och egoism och fördomar ! Empty Sv: Rasism, främlingsfientlighet och egoism och fördomar !

Inlägg  F.I.S.T 2012-07-26, 12:02

Tycker du att alla kulturer är lika bra?

Alla kulturer har bra och dåligt i sig !.... Och jag har inte kunsdkap om alla kulturer, därför uttalar jag mig inte om dessa

Har alla länder en kultur utom svenskar?

Nej svenskar har oxå en kultur, men den är konstant färgad av invandring, genom alla tider, så det finns inget "etniskt svenskt" ur den aspekten... så är det i de flesta delar av världen där det genom historien förekommit migration ! Varför är det så viktigt för dig med vad som är svenskt ?

Har invandringen alltid sett likadan ut enligt dig?

Den har alltid kommit utifrån, den har alltid bidragit till Sverige med kunskap och kultur

Sedan snälla kan inte du peka ut vilka på forumet eller i Sveriges riksdag som vill stoppa invandringen?

Det är få som säger det rätt ut i ordalaget "stoppa invandringen" men det är många av er som på olika sätt säger detta i praktiken, när ni tar upp brottsstatistik hos invandrare, egenskaper hos vissa folkgrupper osv...

Var går gränsen för att kallas rasist enligt dig?

Det står klart och tydligt beskrivet här ovan

Till och med du verkade tycka att 1000 000 Var för många att försörja eller har du ändrat åsikt?

1.000.000 på hur lång tid då ? ... och på vilket sätt är det aktuellt menar du ?

Vad bygger du den absurda åsikten om att inga skattepengar skulle kunna friläggas vid en mera restriktiv invandringspolitik?
    [/quote]

Ja nu har jag ju inte uttryckt mig på det viset, men om du antyder att jag påstår att en mera "restriktiv invandrarpolitik" (intressant terminologi tongue ) skulle påverka landets ekonomi negativt, så stämmer det.

Du och den forumhöger som påstår sig vurma för en mera "restriktiv invandringspolitik" har inte riktigt preciserat hur detta skulle gå till. Om ni nu inte vill stoppa invandringen, hur hade ni tänkt er att "gallringen" skulle skilja sig från nuvarande/samt vänsterns ivandringspolitik ?

Vilka ska väljas bort menar ni och på vilka grunder?
    Skall de som är i mest behov väljas bort pga dålig utbildning, krigstrauman osv ?
    Skall vi bara ta emot rika högutbildade invandrare ?
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-07-26, 12:25

F.I.S.T skrev:

Tycker du att alla kulturer är lika bra?

Alla kulturer har bra och dåligt i sig !.... Och jag har inte kunsdkap om alla kulturer, därför uttalar jag mig inte om dessa

Ok Fegis,

Har alla länder en kultur utom svenskar?

Nej svenskar har oxå en kultur, men den är konstant färgad av invandring, genom alla tider, så det finns inget "etniskt svenskt" ur den aspekten... så är det i de flesta delar av världen där det genom historien förekommit migration ! Varför är det så viktigt för dig med vad som är svenskt ?

Jag gillar inte att min kultur ses som icke befintlig eller sämre än de som invandrar hits. Annars är det inte det. Jag gillar andra kulturer (vissa mer än andras) och alla som bidrar med något positivt är ju naturligtvis bra.

Har invandringen alltid sett likadan ut enligt dig?

Den har alltid kommit utifrån, den har alltid bidragit till Sverige med kunskap och kultur

Rolling Eyes Jo invandring kommer naturligtvis utifrån.
    Dock så har den varit arbetskrafts eller annan kompetens eller ren nybyggarinvandring förut det är den inte idag.

Sedan snälla kan inte du peka ut vilka på forumet eller i Sveriges riksdag som vill stoppa invandringen?

Det är få som säger det rätt ut i ordalaget "stoppa invandringen" men det är många av er som på olika sätt säger detta i praktiken, när ni tar upp brottsstatistik hos invandrare, egenskaper hos vissa folkgrupper osv...

Alltså ingen då alltså. Bara ett hjärnspöke hos dig.

Var går gränsen för att kallas rasist enligt dig?

Det står klart och tydligt beskrivet här ovan

Till och med du verkade tycka att 1000 000 Var för många att försörja eller har du ändrat åsikt?

1.000.000 på hur lång tid då ? ... och på vilket sätt är det aktuellt menar du ?

Jag läste en insändare häromdagen som skrev att migrationsverket räknar med minst 175000 invandrare, asylsökande anhöriginvandrare beräknades komma detta och nästa år. Var skall de bo? Är det en vinst direkt eller tror du att det kommer att kosta samhället pengar och resurser?

Ja nu har jag ju inte uttryckt mig på det viset, men om du antyder att jag påstår att en mera "restriktiv invandrarpolitik" (intressant terminologi tongue ) skulle påverka landets ekonomi negativt, så stämmer det.

Det tror jag inte. Det får du nog styrka på något sätt.

Du och den forumhöger som påstår sig vurma för en mera "restriktiv invandringspolitik" har inte riktigt preciserat hur detta skulle gå till. Om ni nu inte vill stoppa invandringen, hur hade ni tänkt er att "gallringen" skulle skilja sig från nuvarande/samt vänsterns ivandringspolitik ?

Tja kolla alla andra länder i västvärlden. De har en mera restrektiv invandringspolitik. De har ändå inte stoppat invandringen. Hur svårt skall det behöva vara? I flera av dessa länderna har de också räknat på kostnader och deras siffror gör ju ingen glad.

Vilka ska väljas bort menar ni och på vilka grunder?
    Skall de som är i mest behov väljas bort pga dålig utbildning, krigstrauman osv ?
    Skall vi bara ta emot rika högutbildade invandrare ?
    [/quote]

Återigen. En invandrare är inte automatiskt en flykting och saknar därmed flyktingstatus. Skall det vara så svårt att fatta att endast en liten del av de som kommer är flyktingar. Jag är trött på snyltare och välfärdsturister. Vi behöver dem inte.
    Man behöver inte vara högutbildad men visst. Dem behöver vi mest.

Fan vad det är svårt och jobbigt att göra dessa långa svar snygga. Nu åker jag och badar.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-07-26, 12:28

Jag är trött på snyltare och välfärdsturister.

ha ha ha "men varför kallar ni mig rasist"
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Rasism, främlingsfientlighet och egoism och fördomar ! Empty Jaha

Inlägg  Secrist 2012-07-26, 12:29

Ingen falsk blygsamhet här inte! Razz
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-07-26, 12:30

Ingen falsk blygsamhet här inte!

Synd att den medvetenheten saknas bland 99% av högernissarna
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-07-26, 12:31

RedCloud skrev:

Länk? Källa?
    RedCloud
    RedCloud

Rasism, främlingsfientlighet och egoism och fördomar ! Empty ---

Inlägg  RedCloud 2012-07-26, 12:33

Secrist skrev:
    RedCloud skrev:

Länk? Källa?

här
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-07-26, 12:37

RedCloud skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:

Länk? Källa?

här

Mmmm...här får du en länk som visar varför vänstern har problem just nu...

här
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-07-26, 13:30

Secrist skrev:Fördomar betyder som ordet låter att döma på förhand, dvs skapa sig en uppfattning utan att ha fakta, och blir så per automatik i hela livet att vi gör det....

Ingen falsk blygsamhet här inte! Razz

Nä varför ska man ha falsk blygsamhet ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-07-26, 13:30

RedCloud skrev:

Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-07-26, 13:58

Ok Fegis,

Det du säger är alltså att du tycker det är fegt att inte tycka till om kulturer du inte vet tillräckligt om för att kunna värdera ? .... det skulle innebära att du då tycker det är modigt att tycka till om saker du inte vet nåt om .... ja jösses

Jag gillar inte att min kultur ses som icke befintlig eller sämre än de som invandrar hit.

Vem anser det menar du ?... och varför skulle du bry dig om det finns dom som är kulturrasistiska mot Svensk kultur ?
    Jag älskar svensk kultur, men se svagheter oxå, precis som med alla kulturer. Och min identitet står inte och faller med hur svensk jag uppfattas...
    Det är bara för dig att acceptera att det svenska både är svenskt utifrån hur det ser ut nu, med mångkultur och allt, och inte är det ur en sk "etnisk svensk" synvinkel eftersom det är ständigt föränderligt,
    Pizza tex är väldigt svenskt, men kom från Italien....

Annars är det inte det. Jag gillar andra kulturer (vissa mer än andras) och alla som bidrar med något positivt är ju naturligtvis bra.

Dock så har den varit arbetskrafts eller annan kompetens eller ren nybyggarinvandring förut det är den inte idag.

Så du menar med det att det inte funnits folk som flytt till Sverige förut pga politik eller förföljelse ?.... när menar du att detta började då ?... och innebär det då at du inte vill ha hit invandrare som är flyktingar ?

Jag läste en insändare häromdagen som skrev att migrationsverket räknar med minst 175000 invandrare, asylsökande anhöriginvandrare beräknades komma detta och nästa år. Var skall de bo? Är det en vinst direkt eller tror du att det kommer att kosta samhället pengar och resurser?

Det är alltså 175.000 och inte 1.000.000 ..... det är aldrig för sent att ta förnuftet till fånga. Sedan dina följdfrågor.... Ja det kan bli svårt med bostäder och sådant, mycket tack vare att det inte satsats tillräckligt på bostadsbyggande på väldigt länge...
    Bara Borg får visa upp "snygga siffror" utomlands, så bryr han sig inte om vilka konsekvenser det får för den befolkning han styr över...

Och återigen så anser jag att det inte handlar om vi har råd eller inte, det är bara löjligt att påstå...
    Då är det ärligare om ni påstår att du/ni inte alls vill hjälpa folk i nöd, utan vill lägga pengar på en extra bil, hus, båt, semester istället.

Nej jag har förstått att du inte tror på det, men utan invandring hade Sverige varit ett U-land med dåliga skördar och svält (ur ett långsiktigt tillbaka i tiden perspektiv)

Tja kolla alla andra länder i västvärlden. De har en mera restriktiv invandringspolitik. De har ändå inte stoppat invandringen. Hur svårt skall det behöva vara? I flera av dessa länderna har de också räknat på kostnader och deras siffror gör ju ingen glad.

Tänker du på USA ? Laughing

Återigen. En invandrare är inte automatiskt en flykting och saknar därmed flyktingstatus. Skall det vara så svårt att fatta att endast en liten del av de som kommer är flyktingar.

Jag har förstått sedan länge att det finns både flyktingar och annan invandring, och jag har inget problem med detta... båda skall få förekomma och behövs

Jag är trött på snyltare och välfärdsturister. Vi behöver dem inte.

Men du är inte rasist va ?

Har du nånsin tänkt i andra banor än på dig själv, och vad du behöver ?

Fan vad det är svårt och jobbigt att göra dessa långa svar snygga.

Det kan jag hjälpa dig med om du vill Cool

Nu åker jag och badar.

Helt rätt !
    sunny
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-07-26, 15:52

Men oj, vilken tur vi har,
    ett antal efterblivna kommunistidioter med fisten och Roffe i spetsen ska lära oss vad vissa värdeladdade ord betyder....

Tänk att få leva just nu, samtidigt med dessa giganter.....
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-07-26, 16:00

RedCloud skrev:

Menar du att de inte existerar?
    santa
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-07-26, 16:10

F.I.S.T skrev:Ok Fegis,

Det du säger är alltså att du tycker det är fegt att inte tycka till om kulturer du inte vet tillräckligt om för att kunna värdera ? .... det skulle innebära att du då tycker det är modigt att tycka till om saker du inte vet nåt om .... ja jösses

Jag gillar inte att min kultur ses som icke befintlig eller sämre än de som invandrar hit.

Vem anser det menar du ?... och varför skulle du bry dig om det finns dom som är kulturrasistiska mot Svensk kultur ?
    Jag älskar svensk kultur, men se svagheter oxå, precis som med alla kulturer. Och min identitet står inte och faller med hur svensk jag uppfattas...
    Det är bara för dig att acceptera att det svenska både är svenskt utifrån hur det ser ut nu, med mångkultur och allt, och inte är det ur en sk "etnisk svensk" synvinkel eftersom det är ständigt föränderligt,
    Pizza tex är väldigt svenskt, men kom från Italien....

Annars är det inte det. Jag gillar andra kulturer (vissa mer än andras) och alla som bidrar med något positivt är ju naturligtvis bra.

Så du menar med det att det inte funnits folk som flytt till Sverige förut pga politik eller förföljelse ?.... när menar du att detta började då ?... och innebär det då at du inte vill ha hit invandrare som är flyktingar ?

Nej det menar jag inte. Sluta tolka saker som inte står. Vanligt vänstertproblem dock.

Det är alltså 175.000 och inte 1.000.000 ..... det är aldrig för sent att ta förnuftet till fånga.

Nu tolkar du igen. Jag har aldrig påstått att det kommer 1000000 påkort tidendast frågat om du tycker att det är för många. Finns det en gräns för vad vår gemensamma ekonomi klarar av eller inte?

Sedan dina följdfrågor.... Ja det kan bli svårt med bostäder och sådant, mycket tack vare att det inte satsats tillräckligt på bostadsbyggande på väldigt länge...
    Bara Borg får visa upp "snygga siffror" utomlands, så bryr han sig inte om vilka konsekvenser det får för den befolkning han styr över...

Stämmer naturligtvis inte. Vanligt vänstertrams.

Och återigen så anser jag att det inte handlar om vi har råd eller inte, det är bara löjligt att påstå...

Varför då? Växer pengar på träd i din värld?

Då är det ärligare om ni påstår att du/ni inte alls vill hjälpa folk i nöd, utan vill lägga pengar på en extra bil, hus, båt, semester istället.

Vanlig vänsterfördom IGEN. Varför är jag inte förvånad?

Nej jag har förstått att du inte tror på det, men utan invandring hade Sverige varit ett U-land med dåliga skördar och svält (ur ett långsiktigt tillbaka i tiden perspektiv)

Ja det kan stämma. Men som sagt så ser inte invandringen ut på samma sätt längre annars att den kommer just utifrån då.

Tja kolla alla andra länder i västvärlden. De har en mera restriktiv invandringspolitik. De har ändå inte stoppat invandringen. Hur svårt skall det behöva vara? I flera av dessa länderna har de också räknat på kostnader och deras siffror gör ju ingen glad.

Tänker du på USA ? Laughing

Nej.
    Välj valfritt land i västvärlden.
    Varför tror du förresten att så mycket folk vill ta sig till västvärlden och Sverige i synnerhet? Tror du det beror på vädret eller att svenskar är så rasistiska?

Återigen. En invandrare är inte automatiskt en flykting och saknar därmed flyktingstatus. Skall det vara så svårt att fatta att endast en liten del av de som kommer är flyktingar.

Jag har förstått sedan länge att det finns både flyktingar och annan invandring, och jag har inget problem med detta... båda skall få förekomma och behövs

Ja båda skall få förekommna men inte på sättet som det ser ut idag, anser jag.

Jag är trött på snyltare och välfärdsturister. Vi behöver dem inte.

Men du är inte rasist va ?

Nej, Menar du att de inte existerar? Hur naiv får man bli som extremvänster?

Har du nånsin tänkt i andra banor än på dig själv, och vad du behöver ?

Vi är inte samma som jag. Lär dig det.

Fan vad det är svårt och jobbigt att göra dessa långa svar snygga.

Det kan jag hjälpa dig med om du vill Cool

Nu åker jag och badar.

Helt rätt !
    sunny

Det var gött.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-07-26, 16:43

Thetaxpayer skrev:Jag är trött på snyltare och välfärdsturister. Vi behöver dem inte.
    Varför inte testa med att ställa den mest uppenbara frågan i sammanhanget, Vem behöver mig?
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-07-26, 16:44

formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag är trött på snyltare och välfärdsturister. Vi behöver dem inte.
    Varför inte testa med att ställa den mest uppenbara frågan i sammanhanget, Vem behöver mig?

Varför då?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-07-26, 16:48

Thetaxpayer skrev:
    formsvackan skrev:
    Varför då?
    Törs du inte?

Vem behöver egentligen dig? Vad har du att erbjuda som andra inte har? Är behovet av just dig baserat på din födelseort, din hudfärg eller vad då?

Kyrkogårdarna är fyllda med människor som trodde sig vara oersättliga.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-07-26, 16:50

formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    formsvackan skrev:
    Varför då?
    Törs du inte?

Vem behöver egentligen dig? Vad har du att erbjuda som andra inte har? Är behovet av just dig baserat på din födelseort, din hudfärg eller vad då?

Törs? Jag förstår inte frågan?
    Tror du att jag har några illusioner om min betydelse? Vad har det med saken att göra?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-07-26, 16:54

Thetaxpayer skrev:
    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    formsvackan skrev:
    Varför då?
    Törs du inte?

Tror du att jag har några illusioner om min betydelse? Vad har det med saken att göra?
    Om man som du vill bestämma över vilka "vi" behöver respektive inte behöver, kan det kanske vara på sin plats med en förklaring till varför just du behövs.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-07-26, 17:00

formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    formsvackan skrev:
    Varför då?
    Törs du inte?

Om man som du vill bestämma över vilka "vi" behöver respektive inte behöver, kan det kanske vara på sin plats med en förklaring till varför just du behövs.

Oh my god. Ja eller så kan man tro att alla är lika användbara i realiteten eller inte. Oroa dig inte. Jag hyser inga illusioner om att min plats i livet skulle vara speciellt svår att fylla om det vore mitt öde. Vad är det du hänger upp dig på? Att jag anser att vår invandring är för stor och att vi främst behöver välutbildat folk för att få mest ut av immigrationen? Tror du att vi får mest nytta av analfabeter och religiösa fundamentalister? Eller vad är du ute efter?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2012-07-26, 22:01

F.I.S.T skrev:För att reda ut begreppen lite för de låtsas försmådda högerskribenter som motsäger sig att de har rasistiska eller främlingsfientliga åsikter....

Maken till självgott och självförhärligande inlägg har väl sällan skådats. Rolling Eyes
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2012-07-26, 23:04

lazy skrev:

Maken till självgott och självförhärligande inlägg har väl sällan skådats. Rolling Eyes [/font]

Nej det är sådana de är vänsterns representanter små människor som försöker tala om hur stora de är. No
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2012-07-26, 23:10

formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    formsvackan skrev:
    Varför då?
    Törs du inte?

Konkurstatistiken är också ganska så full av bolag som tappat oersättliga arbetare.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:37