F.I.S.T skrev:SiP skrev:
Vad har min politiska hemvists med att göra om jag tycker det är djävligt osmakligt att dra politiska poänger och att använda offren i Oslo och på utöya som slagträn i en debatt, bara trådnamnet säger ju en del om vad herr RC anser vad man kan göra med tragedin "Till forumrassarna,.....",
Din politiska hemvist är aktuell på det viset att det vore smakligt om en sosse nån enda gång kunde visa på politiska sympatier åt vänster i skalan, annars finns det ju 5 till borgerliga partier att välja på för dig....M, SD, KD, FP, och C....
Det är helt naturligt att man i några enstaka frågor avviker från sitt parti, men att som du kontinuerligt sympatisera med högervärderingar och påstå att du är Sosse blir ju bara mer och mer löjligt. Nu har ju iofs partiledningen gjort en lätt högersväng efter Olof Palmes död.... men de behåller åtminstone några socialdemokratiska värderingar.
Att dra politiska poänger på Utöya säger ni ....
Med tanke på att det knappast finns något tydligare politisk massmord i modern tid, gör det mig väldigt oroligt om du och dina högerkamrater inte vill beteckna dessa mord som politiska..... vad för agenda ligger bakom denna din åsikt ?
Anders Breivik, är helt klart och tydligt högerextrem rasist, och detta vill ni tysta ner.... undrar varför.
Om det hade handlat om en olycka av nåt slag, då finns det anledning att iaktta försiktighet i politisk inblandning... men NU ?.... ta av dig din fake-sosse-kostym någon gång och kom ut med din riktiga politiska tillhörighet !
Det tragiska vore inte att göra "politiska poänger" som ni uttrycker det, det tragiska vore om 77 människor dött i ett dåd tydligt riktat mot socialdemokratin och dess öppenhet kring mångkultur skulle av människor som er viftas bort som en opolitisk handling i tider då högerextremism och nazism växer sig starkare....
bevare oss väl för den utvecklingen, den fick genomslag i Tysklands 30-tal...
Det vore på sin plats att även du och din forumhöger erkände att det i högsta grad är politiska mord !....och att det är extremhögern som står för det !SiP skrev:
men ni förstår väl inte bättre...
Jo det verkar som vi i de allra flesta fall förstår bättre än erSiP skrev:
var det idiot du sa att du var???
Nej det stämmer inte, det har jag inte sagt.
Nu skall vi hålla isär begreppen här..
1. jag håller inte med er i er version av vänster, har ingen i min bekatskapskrets som är vänster som är i närheten av ert rabiata hat mot alliansare, politik för mig är att i samförstånd arbeta fram ett bra beslut, över blockgränser om det behövs, er syn på politik är att kalla alliansen för nazister.
2. Om vi tittar på "vänstern" här, tror du att någon vettig skulle hålla med er, ni är ju för fan rabiat hatiska, du själv t.ex. kan inte skriva ett enda svar utan att kalla någon för rasist, enbart p.g.a. ditt tillkortakommande när det gäller argument..
3. Visa gärna var jag påstår att morden inte var politiska, naturligtvis mördade han socialdemokrater för att han ansåg att de var skyldiga till vad han ansåg islamiseringen i Norge, men jag har aldrig påstått annat, däremot är det djävligt osmakligt att som er använda Breiviks dåd att vinna poänger i debatter, ta bara den sista tråden som RC startade, "till forumrassarna", vilken sorts debatt tror du han efterstävar med ett sånt trådnamn?
4.Vad han hade för avsikt och vad han är överlåter jag till den norska domstolen och psykologer att fastställa, jag anser mig inte ha varken den insikten eller kunskapen att sätta diagnos på honom, men du kanske har personlig kunskap av domstolar och psykologer??
5. jag skiter fullständigt i vad du tror..
6. Det finns politiska poänger sedan finns det er version på att göra politiska poänger, er version är att försöka få det till att alla som inte kryper för er hyllar Breiviks dåd..
7. Som sagt, jag har inte den insikten varför han mördade socialdemokrater, att det berodde på socialdemokratins öppenhet kring mångkultur som du påster, får helt enkelt stå för dig, själv väntar jag på domstolens utslag..
8. Tyskland var lite annorlunda, läs på..
9. kan inte ta ansvar för andra tyckande här..
10. Nope, ni förstår inte..
11. Sluta bete dig som en sån då..