F.I.S.T skrev:SiP skrev:
Så du anser att rasist inte är en förolämpning??
Rasist anser jag det förkastligt att vara.... det jag i de allra flesta fall gjort kring dessa frågor är att genom diskussion ifrågasatt åsikter som vissa kallar för "kritisk mot förd invandrarpolitik" i många av dessa fall, så har det dolt sig antingen rasistiska värderingar eller främlingsfientliga värderingar, eller i vissa fall bara rent egoistiska värderingar kring frågorna om invandring....
Det finns en rädsla bland rasister och främlingsfientliga att våga stå för sina åsikter, det är lite av att dessa tycker att de har rätt att tycka som de gör utan att bli ifrågasatta ...
detta är bara till hälften sant....
de har rätt att tycka som de gör, men inte utan att bli ifrågasatta.
Du har blandat ihop saker i denna debatt, och hittar på i efterhand att jag kallat dig för rasist pga att du inte vill att invandrare skall bo på samma ställe ....
det är synd att du inte vet vilken tråd det rörde sig om, så hade jag lätt kunnat förklara för dig mina ståndpunkter i just den tråden...
Jag kommer alltid fortsätta att kämpa mot främlingsfientlighet, rasism, och nyliberalism...
Och hur mycket än de som tycker annorlunda vill tysta dessa protester kommer vi aldrig ge upp...
Så mina uttalanden kring rasism är GRUNDADE PÅ UTTALANDEN forumhögern gjort på detta forum, och är en politisk diskussion. En politisk diskussion som du lämnat, och ägnar dig åt fantasier, lögner och personangrepp...
detta bekommer inte mig speciellt mycket, eftersom alla dina uttalanden faller tillbaka på dig själv.... så det är DITT VAL hur du vill uttrycka dig, och ingen annans, så därför vore det ju idé att sluta skylla DINA UTTALANDEN PÅ ANDRA....
Återigen, du kallade mig rassit, inte den första och inte den sista du halar fram det kortet, men då har man liksom lagt ribban hur man själv vill bli bemött i diskutionerna, att du inte vill kännas vid detta är typisk fistarn taktik, att skylla ifrån dig och lägga skuldbördan på alla andra är så typiskt dig..
Jag provar igen.
Så du anser att rasist inte är en förolämpning??