Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
lazy
Dao
Regndrottning
Sossar ee lata
Infra
9 posters

Estelle kommer lastad med humanitärt bistånd.

DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Estelle kommer lastad med humanitärt bistånd. - Sida 3 Empty Sv: Estelle kommer lastad med humanitärt bistånd.

Inlägg  DirtyDog 2012-07-16, 16:34

Dao skrev:
    DirtyDog skrev:...

Gaza och palestinierna har haft problem längre tid än från 1967.
    Ja, men enligt dig så ockuperade Israel Gaza 1967, eller hur och varför blev det då enligt dig så viktigt för Israel att dra ut sina trupper för att efter över 40 år av ockupation omringa skiten? Jag hoppades givetvis på ett svar som vi kan få skratta gott åt.

På tal om att ockupera: http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.374247-israel-har-ratt-till-gaza-och-vastbanken

Vad har du att invända mot hans resonamang? Cool
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Estelle kommer lastad med humanitärt bistånd. - Sida 3 Empty Sv: Estelle kommer lastad med humanitärt bistånd.

Inlägg  Dao 2012-07-16, 17:09

Sniperace skrev:
    Palestinierna KOMMER att få partier som är demokratiska och liknande, bara de får ett stabilt och tryggt samhälle, vilket innebär en slut på brutala angrepp från Israel, slut på blockaden och slut på terrorn!

Ja, det har jag ju sagt hela tiden, det sker inte med de som skickar raketer och utför angrepp mot Israel, när dessa upphör upphör ochså blockaden osv, men det är inte hamaz önskan, för utan detta kommer hamaz helt förlora makten, och det är inget de önskar....

Nej. Raketerna är en NY företeelse - blockaden, med tillhörande terror och förtryck är äldre än dessa raketer. När Hamas avbröt raketavskjutningarna, vilket även den israeliska underrättelsetjänsten berömde dem för, fortsatte Israel terror.

Hamas, och deras metoder, är en KONSEKVENS av Israels förtryck! Detta inser alla människorättsorganisationer liksom FN och många andra.

Israel har möjligheten att skapa fred, men de tar inte den möjligheten. Och känner man till Israels inrokessituation kan man, teoretiskt, förstå dem!

Annars är det en självklarhet för alla att det finns ett behov av Hamas för Israel för att rättfärdiga sitt förtryck, och tvärt om!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-07-16, 17:19

DirtyDog skrev:
    Dao skrev:

Ja, men enligt dig så ockuperade Israel Gaza 1967, eller hur och varför blev det då enligt dig så viktigt för Israel att dra ut sina trupper för att efter över 40 år av ockupation omringa skiten? Jag hoppades givetvis på ett svar som vi kan få skratta gott åt.

På tal om att ockupera: http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.374247-israel-har-ratt-till-gaza-och-vastbanken

Du får skratta åt människor fruktansvärda situation hur mycket du vill. Det säger mer om dig som person än om situationen där ner. Oavsett hur du ser på ockupationen, så är det inte i palestiniernas händer idag - om det skall ske en ljusning i regionen. Det ligger i Israels.

Det räckte med att läsa första raden av artikeln du länkade till så insåg jag att detta bara var en i raden av folk som skriver sin egen historia och skiter i fakta:

"Israel har hotats av krig och aggression alltsedan dess grundande 1948."

Därför kan jag hålla med om det artikelförfattaren skriver i ingressen: "Kunskapen om nutidshistoria brister på många håll.."

Det sjuka är att vad FN tycker uppenbarligen är oviktigt, när det gäller KRITIK mot Israel - men ett utslag från mellankrigstiden är då tydligen viktig...

Dubbelmoral är nog bara förnamnet här...
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-07-16, 19:48

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Palestinierna KOMMER att få partier som är demokratiska och liknande, bara de får ett stabilt och tryggt samhälle, vilket innebär en slut på brutala angrepp från Israel, slut på blockaden och slut på terrorn!

Ja, det har jag ju sagt hela tiden, det sker inte med de som skickar raketer och utför angrepp mot Israel, när dessa upphör upphör ochså blockaden osv, men det är inte hamaz önskan, för utan detta kommer hamaz helt förlora makten, och det är inget de önskar....

Nej. Raketerna är en NY företeelse - blockaden, med tillhörande terror och förtryck är äldre än dessa raketer. När Hamas avbröt raketavskjutningarna, vilket även den israeliska underrättelsetjänsten berömde dem för, fortsatte Israel terror.

Hamas, och deras metoder, är en KONSEKVENS av Israels förtryck! Detta inser alla människorättsorganisationer liksom FN och många andra.

Israel har möjligheten att skapa fred, men de tar inte den möjligheten. Och känner man till Israels inrokessituation kan man, teoretiskt, förstå dem!

Annars är det en självklarhet för alla att det finns ett behov av Hamas för Israel för att rättfärdiga sitt förtryck, och tvärt om!

att just hamaz avbröt, när dess broderorganisationer fortsatte saknar betydelse, det kvittaqr vem som skickar dessa därifrån, och hu så enkelt det är att bara byta namn, att kalla sig annat eller hur, så fortsätter raketerna skjutas så finns fortfarande orsak att ha kvar blockaden.

när började blockladen, och varför tror du den började, jo pga att det ansågs nödvändigt just för att stoppa införsel av vapen och strategisk materiel...
    har du svårt att fatta det, det är något ALLA länder som befinner sig i krig försöker utnyttja, kan de stoppa fiendens vapenstransporter osv så är halva kriget vunnet.

men som sagt, UTAN attacker mot israel skulle ingen blockad finnas, och utan dessa vore det kanske redan fred?

MEN HAmaz vill INTE ha fred, då mister de makten så det 'är avb vitalt intresse att se till att hålla striden igång...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-07-16, 19:51

Oavsett hur du ser på ockupationen, så är det inte i palestiniernas händer idag - om det skall ske en ljusning i regionen. Det ligger i Israels.

Nej, det ligger hos palestinierna och Hamaz, slutar deras attacker så finns chansen till fredoch överenskommelser, men som sagt, hamaz stadgar är ingen fredsduva på något sätt och så länge de finns där är det uinte mycket lönt att diskutera fred, det VET Hamaz, och hamaz vill inte ha fred, för då försvinnewr deras makt...
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-07-16, 21:25

Dao skrev:
    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:

Du får skratta åt människor fruktansvärda situation hur mycket du vill. Det säger mer om dig som person än om situationen där ner.
    Att du får det till att jag skrattar åt palestinierna och inte åt dig säger väldigt mycket om din intelligens.
    När jag menade på att det var en stor gest av Israel att vräka alla bosättare från Gaza och överlämna hela områden i Palestiniernas vård samtidigt som man hjälpte dem att bygga upp en ordningsmakt så menade du att "Gaza tömdes inte på bosättare för att befria gazaborna, utan för att kunna omsluta området."
    När jag då undrar varför man drar ur alla sina trupper från en landremsa som man har fullständig kontroll över ifall enda syftet är att omringa samma område? Varför är det bättre att omringa än att behärska?
    Då jag inte fick svar så upprepade jag med frågan: "På vilket sätt omslöt man Gaza MER genom att först dra sig ur och tappa kontrollen över vad som händer där inne?"
    Du svarade: Att helt omsluta Gaza med egna boenden inne där, är inte klokt.
    Jag svarade då att Israel ockuperade Gaza för 40 år sedan så varför har det plötsligt blivit ett problem med att ha bosättare och trupper där?
    Du svarade bara "Gaza och palestinierna har haft problem längre tid än från 1967."
    Jovisst, 1948 blev de ockuperade av Egyptierna och förblev det fram till 1967. Men det svarade inte på min fråga om Israels problem med att inte ha området omringat? Är det samma problem på västbanken där bosättare och militär finns idag?

Nu börjar du gläfsa om att jag skrattar åt palestinierna?
    Är svenska språket verkligen så besvärligt för dig?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-07-16, 21:36

Sniperace skrev:
    Oavsett hur du ser på ockupationen, så är det inte i palestiniernas händer idag - om det skall ske en ljusning i regionen. Det ligger i Israels.

Nej, det ligger hos palestinierna och Hamaz, slutar deras attacker så finns chansen till fredoch överenskommelser, men som sagt, hamaz stadgar är ingen fredsduva på något sätt och så länge de finns där är det uinte mycket lönt att diskutera fred, det VET Hamaz, och hamaz vill inte ha fred, för då försvinnewr deras makt...

Men snälla du... Israels terror fanns FÖRE Hamas ens existerade!!! Betyder detta INGENTING för dig??? Hamas fick makt initialt i de ockuperade zonerna, för att Israel då vägrade föra samtal med PLO. Då såg de med glädje att det kom en alternativ organisation som de "skulle ha koll på", och kunna samtala med, eftersom PLO var då de "dumma"! Tänk så det blev! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-07-16, 21:38

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

Men snälla du... Israels terror fanns FÖRE Hamas ens existerade!!! Betyder detta INGENTING för dig??? Hamas fick makt initialt i de ockuperade zonerna, för att Israel då vägrade föra samtal med PLO. Då såg de med glädje att det kom en alternativ organisation som de "skulle ha koll på", och kunna samtala med, eftersom PLO var då de "dumma"! Tänk så det blev! Very Happy

Ja, tänk så dumt det blev, hamaz blev till för att de inte tyckte fatah och plo var tillräckligt våldsamma..... att dessa ville leda till fred var ju inte bra eller hur?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-07-16, 21:41

DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:

Du får skratta åt människor fruktansvärda situation hur mycket du vill. Det säger mer om dig som person än om situationen där ner.
    Att du får det till att jag skrattar åt palestinierna och inte åt dig säger väldigt mycket om din intelligens.
    När jag menade på att det var en stor gest av Israel att vräka alla bosättare från Gaza och överlämna hela områden i Palestiniernas vård samtidigt som man hjälpte dem att bygga upp en ordningsmakt så menade du att "Gaza tömdes inte på bosättare för att befria gazaborna, utan för att kunna omsluta området."
    När jag då undrar varför man drar ur alla sina trupper från en landremsa som man har fullständig kontroll över ifall enda syftet är att omringa samma område? Varför är det bättre att omringa än att behärska?
    Då jag inte fick svar så upprepade jag med frågan: "På vilket sätt omslöt man Gaza MER genom att först dra sig ur och tappa kontrollen över vad som händer där inne?"
    Du svarade: Att helt omsluta Gaza med egna boenden inne där, är inte klokt.
    Jag svarade då att Israel ockuperade Gaza för 40 år sedan så varför har det plötsligt blivit ett problem med att ha bosättare och trupper där?
    Du svarade bara "Gaza och palestinierna har haft problem längre tid än från 1967."
    Jovisst, 1948 blev de ockuperade av Egyptierna och förblev det fram till 1967. Men det svarade inte på min fråga om Israels problem med att inte ha området omringat? Är det samma problem på västbanken där bosättare och militär finns idag?

Nu börjar du gläfsa om att jag skrattar åt palestinierna?
    Är svenska språket verkligen så besvärligt för dig?

Problemet var att Israel INTE KUNDE behärska Gaza med bosättare i området.

Jag vet faktiskt inte VARFÖR det är så viktigt för Israel att bestraffa Gazaborna som de gör.

Sättet att sköta ockupation och liknande varierar.

Västbanken är ett större område, men även där är det logistiska problem med att "skydda" bosättarna. Men så länge räkningen betlas av Washington är det nog inga problem...

Vad eller vem du skratar åt bryr jag mig inte om. Jag förstår inte varför du ens måste hävda att du skrattar åt någo/någonting - istället för att respektera folks åsikter och koncentrera dig på att förklara dina egna ståndpunkter...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-07-16, 21:47

Sniperace skrev:Ja, tänk så dumt det blev, hamaz blev till för att de inte tyckte fatah och plo var tillräckligt våldsamma..... att dessa ville leda till fred var ju inte bra eller hur?

Hamas var från början ingen politisk eller jihadistisk organisation över huvudtaget. Det var en organisation baserad på tankarna från Gannâ i Egypten, som skapade det Muslimska brödraskapet, och deras målsättning var att hjälpa gamla, sjuka, skolor och liknande. Den politiska organisationen kom senare, uppmuntrad av Israel. Den jihadistiska inriktningen kom först efter att Israel visat vad de egentligen ville...

Dags att läsa på lite, eller!?

http://en.wikipedia.org/wiki/Hamas

"With its takeover of Gaza after the 1967 war with Egypt, Israel hunted down secular Palestinian Liberation Organization factions but dropped the previous Egyptian rulers' harsh restrictions against Islamic activists. In fact, Israel for many years tolerated and at times encouraged Islamic activists and groups as a counterweight to the secular nationalists of the PLO and its dominant faction, Fatah.

Among the activists benefited was Sheikh Ahmed Yassin, leader of the Muslim Brotherhood in Gaza, who had also formed the Islamist group Mujama al-Islamiya in 1973, a charity recognized by Israel in 1979. Israel allowed the organization to build mosques, clubs, schools, and a library in Gaza."

Det finns mer att läsa om detta i länken. Orkar inte citera allt...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-07-16, 21:52

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Ja, tänk så dumt det blev, hamaz blev till för att de inte tyckte fatah och plo var tillräckligt våldsamma..... att dessa ville leda till fred var ju inte bra eller hur?

Hamas var från början ingen politisk eller jihadistisk organisation över huvudtaget. Det var en organisation baserad på tankarna från Gannâ i Egypten, som skapade det Muslimska brödraskapet, och deras målsättning var att hjälpa gamla, sjuka, skolor och liknande. Den politiska organisationen kom senare, uppmuntrad av Israel. Den jihadistiska inriktningen kom först efter att Israel visat vad de egentligen ville...

Dags att läsa på lite, eller!?

http://en.wikipedia.org/wiki/Hamas

"With its takeover of Gaza after the 1967 war with Egypt, Israel hunted down secular Palestinian Liberation Organization factions but dropped the previous Egyptian rulers' harsh restrictions against Islamic activists. In fact, Israel for many years tolerated and at times encouraged Islamic activists and groups as a counterweight to the secular nationalists of the PLO and its dominant faction, Fatah.

Among the activists benefited was Sheikh Ahmed Yassin, leader of the Muslim Brotherhood in Gaza, who had also formed the Islamist group Mujama al-Islamiya in 1973, a charity recognized by Israel in 1979. Israel allowed the organization to build mosques, clubs, schools, and a library in Gaza."

Det finns mer att läsa om detta i länken. Orkar inte citera allt...

men som det blev, kidnappades de av den där elake farbron då? Laughing
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-07-16, 22:06

Sniperace skrev:men som det blev, kidnappades de av den där elake farbron då? Laughing

Som sagt, utvecklingen senare var en KONSEKVENS av Israels agerande! Hade Israel valt att föra en dialog med PLO hade Hamas fortsatt att bara vara en välgörenhetsförening, och möjligheterna till fred hade varit större! Nu vägrar de föra en dialog med Hamas...

OM nu Israel hade velat en annan utveckling, typ fred - tror du inte de skulle ha lärt sig av sina misstag då? Eller är det så att faktiskt inte eftesträvar fred, vilket otaliga bedömmare kommit fram till!?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-07-16, 22:10

Dao skrev:
    Sniperace skrev:men som det blev, kidnappades de av den där elake farbron då? Laughing

Som sagt, utvecklingen senare var en KONSEKVENS av Israels agerande! Hade Israel valt att föra en dialog med PLO hade Hamas fortsatt att bara vara en välgörenhetsförening, och möjligheterna till fred hade varit större! Nu vägrar de föra en dialog med Hamas...

OM nu Israel hade velat en annan utveckling, typ fred - tror du inte de skulle ha lärt sig av sina misstag då? Eller är det så att faktiskt inte eftesträvar fred, vilket otaliga bedömmare kommit fram till!?

Mmen Israel förde ju en diualog med plo/fatah, och hamaz såg dessa som förrädare mot saken när dessa strök de förhatliga stadgepunkjterna, och hamas tog över med våldet, varför vill du förneka detta?

hade hamaz följt fatah så skulle det troligen kunnat bli fred, men det ville inte Hamaz, de hade ingetat vinna på det, snarare förlora eftersom de mister makt om det blir fred, det är alltså inte Israel som INTE ill ha fred, utan HAMAz och dess broderorganisationer som enbarrt vill ha allt....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-07-16, 22:49

Sniperace skrev: Mmen Israel förde ju en diualog med plo/fatah, och hamaz såg dessa som förrädare mot saken när dessa strök de förhatliga stadgepunkjterna, och hamas tog över med våldet, varför vill du förneka detta?

hade hamaz följt fatah så skulle det troligen kunnat bli fred, men det ville inte Hamaz, de hade ingetat vinna på det, snarare förlora eftersom de mister makt om det blir fred, det är alltså inte Israel som INTE ill ha fred, utan HAMAz och dess broderorganisationer som enbarrt vill ha allt....

Ja, när väl Fatah helt och håller hade kapitulerat. Detta för att de såg att Hamas höll på att ta över deras handlingsutrymme. Sedan användes Fatah av Israel för att starta ett inbördeskrig i Gaza, och de blev följaktligen utkastade.

Jag förnekar ingenting - men DU gör. Vad har palestinierna på Västbanken vunnit på Fatahs kapitulation? Har deras liv blivit bättre? Försvinner checkpoints? Rivs muren? Tar Israel bort bosättare? Hindrar de ens nya bosättningar? Försöker de hindra den etniska rensningen av östra Jerusalem?

Hade Hamas följt Fatah, hade ockupatuonen permanentas, och palestinierna på de ockuperade områdena hade fått leva som palestinierna i Israel redan lever - i misär!

Just nu är det Israel som vägrar fred! Få saker är så tydligt i en annars ganska komplex konflikt...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-07-16, 22:59

Dao skrev:
    Sniperace skrev: Mmen Israel förde ju en diualog med plo/fatah, och hamaz såg dessa som förrädare mot saken när dessa strök de förhatliga stadgepunkjterna, och hamas tog över med våldet, varför vill du förneka detta?

Ja, när väl Fatah helt och håller hade kapitulerat. Detta för att de såg att Hamas höll på att ta över deras handlingsutrymme. Sedan användes Fatah av Israel för att starta ett inbördeskrig i Gaza, och de blev följaktligen utkastade.

Jag förnekar ingenting - men DU gör. Vad har palestinierna på Västbanken vunnit på Fatahs kapitulation? Har deras liv blivit bättre? Försvinner checkpoints? Rivs muren? Tar Israel bort bosättare? Hindrar de ens nya bosättningar? Försöker de hindra den etniska rensningen av östra Jerusalem?

Hade Hamas följt Fatah, hade ockupatuonen permanentas, och palestinierna på de ockuperade områdena hade fått leva som palestinierna i Israel redan lever - i misär!

Just nu är det Israel som vägrar fred! Få saker är så tydligt i en annars ganska komplex konflikt...

Nej Fatah kapitulerade inte men var villiga att diskutera fredsvillor, kanske inte med att få allt de vuille, men att få fred med nåot som inte går som man vill ska kunna accepteras, och HUR det skulle sett ut om de fortsat kan du omöjligt veta, du kan pessimistiskt anta och tro, baserat på detta med lille och store satan......

att de inte ändrat på västbanken hänger absolut ihop medhamaz och andra gruppers fortsatta våld, det blir inte riktigt förrän dessa antingen försvinner eller ändrar sig.
    eller menar du att det rör sig om två helt olika "länder"
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2012-07-17, 00:24

Sniperace skrev:
    men som det blev, kidnappades de av den där elake farbron då? Laughing

lol!
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-07-29, 00:36

Det har riktats speciella zionistiska hot mot Ship to Gaza på
    olika sociala medier. Dror ha misshandlats.

Tydligen är det bara falska judar som Brunhögern
    håller högt i helgd.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15178543.ab
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2012-07-29, 00:58

Infra skrev:

håller högt i helgd.

För fan infra vad intetsägande du är urtråkig och ointressant till max skärp dig! Evil or Very Mad
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-07-29, 02:24

RedclownIII skrev:
    Infra skrev:

håller högt i helgd.

För fan infra vad intetsägande du är urtråkig och ointressant till max skärp dig! Evil or Very Mad
    Varsågod! Spärra mig då. Jag vet många som skulle undvika detta.

I ditt fall skulle jag hälsa en sån utveckling med oförställd glädje.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-07-29, 10:28

Jag var inte långt ifrån att åka med Estelle i år! Det hade glatt mig! Att kämpa för andra människor frihet från förtryck är ett MÅSTE, tycker jag!
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-07-29, 11:26

Dao skrev:Jag var inte långt ifrån att åka med Estelle i år! Det hade glatt mig! Att kämpa för andra människor frihet från förtryck är ett MÅSTE, tycker jag!

Varför gjorde du inte det då? Fick du inte åka med pga din extremism?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-09-18, 15:06

Ship to Gasa:s båt, Estelle har varit på väg sedan i juni.
    Estelle startade från Umeå, med siktet inställt på att
    bryta blockaden och leverera nödvändiga förnödenheter
    till Gazas folk. Man har seglat över Nordsjön, längs den
    franska Atlantkusten och befinner sig nu utanför Spanien.

I år följer Jonas Sjöstedt och andra riksdagsmän med
    etappvis, som en solidaritetshandling med Gazas 1,7 miljoner
    invånare.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article15457942.ab
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-09-18, 15:20

Infra skrev:Ship to Gasa:s båt, Estelle har varit på väg sedan i juni.

invånare.

Etappvis. Fniss vilket fjanteri. Fegar de ur när det gäller?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2012-09-18, 15:48

Antar att Ship to Hamas har missat den här artikeln.. Smile läs hela artikeln och fundera över Zahhars påstående att Gazas ekonomi är mycket bättre än den på Västbanken, kanske har det blivit en liten felnavigering från sjöfararna ifråga?

Published Saturday 15/09/2012 (updated) 18/09/2012 09:48
    BETHLEHEM (Ma’an)

– Seven years after Israel disengaged from the Gaza Strip, several things have changed both at the political and the economic level, Hamas official Mahmoud Zahhar said Friday.

Speaking to Ma’an, Zahhar asserted that “Gaza is free of occupation, and contiguity with the outside world is easier as visitors from all over the world visited the coastal enclave.”

He added that one year after the disengagement local and parliamentary elections took place in 2006. “Fatah turned against the outcome of elections, a siege has been imposed and the former Egyptian regime practiced certain policies including closure of the Rafah crossing.”

Despite all of that, he said, the economic situation has improved noticeably and the Gaza Strip became self-reliant in several aspects because lands in former Israeli settlements were planted. “We are self-dependent in several aspects except petroleum and electricity.”

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=520228

Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-09-18, 16:29

Thetaxpayer skrev:
    Infra skrev:Ship to Gasa:s båt, Estelle har varit på väg sedan i juni.

invånare.

Etappvis. Fniss vilket fjanteri. Fegar de ur när det gäller?
    Jag skulle inte kalla någon ombord på Estelle för feg. De följer
    inte alla samma etapp. En del åker första etappen - en del sista etappen.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 02:50