Infra skrev:Länk till det tack.
Tidigare när man överbevisat dig med länkar så blir du alltid så märkligt tyst och vägrar erkänna att du haft fel hela tiden. Så kommer det givetvis bli även här eftersom du STÄNDIGT har fel. Du ÄR helt enkelt ett stort jävla FEL som individ. Förmodligen resultatet av nåt misslyckat projekt med att försöka korsa en gris med en apa?
Men okay, vi kan väl ta några svar i denna tråd:
mån jul 09, 2012 8:50 am : microsoft tvingades till detta av konkurensskäl dä microsoft explorer var hårt kopplat till operativsystemet, detta tvingades de backa från, och nu ställs denna fråga för att göra den läsare man vill använda som den primära, och att denna då alltid öppnas när något program vill ut på nätet.
mån jul 09, 2012 9:43 am : Då de FLESTA använder flera olika webbläsare så måste operativet få VETA vilket du vill ha som standard och svarar du inte på den frågan så gissar den helt enkelt. Allt för att den skall veta vilken läsare den skall öppna om du klickar på en webblänk i ett mail eller dokument. Ditt svar på bägge dessa inlägg var:
En naiv, förbehållslös tro på den godhjärtade överheten. Ridå!Ridå var onekligen en bra beskrivning på din intelligens. Behöver ju inte påstå att du saknar intelligens, men ingen har väl ännu stött på den?
I mitt följande inlägg så postade jag 7 länkar (från olika trovärdiga källor) som samtliga beskrev hur man får
VÄLJA vilken webläsare man vill använda (du tillfrågas alltså inte vilken du
använder utan vilken du
VILL använda).
Infra skrev:Ånä Dirty! Jag hävdar likförbannat att det (precis som du själv sa) är EU-myndigheten, den som Thomas STASI Bodström förgiftade med sitt Mumbo-Jumbo.
Alla mina länkar samt även jag har förklarat EU's inblandning i detta samt vem som vinner på detta. Tyvärr så har du en mental kapacitet motsvarande en nyfödd babian så därför verkar sådan information för svår för dig att ta till dig. Du måste få saker serverade från nån på vänstersidan för att överhuvudtaget motionera den enda hjärncellen.
Infra skrev:Jag återhänvisar till min mormor: "Var och en blir salig på sin tro"!
Hon pratade nog om vänstertomtar. Vi övriga blir saliga på kunskap.
Infra skrev:För det tycks ju handla om tycke och tro eftersom ni säger olika allihopa.
Njae, vi säger i praktiken samma sak. RC skrev
"Det är operativet som frågar efter webläsare för att den ska vet hur den ska ta hand om html-filer och länkar." Jämför det med vad jag skrev som orsak till att operativet ställde frågan.
"för att den skall veta vilken läsare den skall öppna om du klickar på en webblänk i ett mail eller dokument." DEN = Operativsystemet! Infra skrev:
Och varför skulle operativet vilja vara anonymt??? Nånting stämmer jävligt illa.
Vilja vara anonym? Hur fan menar du? Presenterar den sig som "Herr Operativsystem" när den ber dig att installera OS-uppdateringar och sånt?
Infra skrev:
Sedan vill jag att du lägger en länk där du själv säger att "det är operativsystemet som frågar". Nåt sånt har jag inte hört från dig förr än nu! Vindflöjel!!!
I mitt FÖRSTA svar till dig så skrev jag:
ALLA nya OPERATIVSYSTEM är numera TVINGADE att ge kunderna VALFRIHET Valfriheten består alltså i att den presenterar en jävla massa webbläsare för dig och ber dig välja VILKEN som skall installeras. Då du inte gör någonting så VÄLJER du i praktiken Microsofts EGEN webbläsare.
Jag skrev vidare i samma inlägg:
Då de FLESTA använder flera olika webbläsare så måste operativet få VETA vilket du vill ha som standard och svarar du inte på den frågan så gissar den helt enkelt. Allt för att den skall veta vilken läsare den skall öppna om du klickar på en webblänk i ett mail eller dokument.De stora "den" ovan syftar givetvis på
OPERATIVSYSTEMET och inget annat!