Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
formsvackan
DirtyDog
Sniperace
Secrist
Regndrottning
lazy
Infra
11 posters

Har du köpt ny dator?

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Har du köpt ny dator? - Sida 5 Empty Sv: Har du köpt ny dator?

Inlägg  Sniperace 2012-07-11, 21:46

lazy skrev:
    Infra skrev:
    Som sagt: det märks att ni saknar kameror i Göinge. Kamerornas stora dilemma
    är att de alltid monteras över huvudhöjd. Som luttrad fjollträskbo utnyttjar du naturligtvis det här. Med kepsens skärm döljer du dig för allt som sitter ovanför huvudhöjd. De ser bara kepsen. Du kan dra många skojiga växlar på detta faktum till stort förtret för de som gjort sin omaket med dyra inköp och dyrt montage. Gör det hela till en sport och du får lika roligt varje gång du går ut.Ingen har dött av litet hederlig civil olydnad. Mer sånt.

cheers cheers rabbit

Du har fortfarande inte svarat på min fråga:-Du tror inte att "övervakarna" blir misstänksamma när de ser ngn som kryper fram på gatan?

Å andra sidan, vem bryr sig så länge han inte begår brott som misshandel, sabotage eller vandalism?

att någon går med neddragen keps eller hatt med stort brätte skiter de högaktnongsfullt i annars.....
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-07-11, 22:33

Infra's fru behöver ju inte ens ha keps när hon är ute med deras 3 barn.

Har du köpt ny dator? - Sida 5 252275.538att00019_orig

Hmmm, det kanske inte är 3 barn trots allt?
    Nåja, insidan är väl identisk. Cool
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2012-07-11, 23:26

DirtyDog skrev:Infra's fru behöver ju inte ens ha keps när hon är ute med deras 3 barn.

Har du köpt ny dator? - Sida 5 252275.538att00019_orig

Hmmm, det kanske inte är 3 barn trots allt?
    Nåja, insidan är väl identisk. Cool

Fy på dig DD, tänk på de stackars sopsäckarnas känslor, de blir ju så lätt kränkta de där sopsäckarna vet du...
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-07-11, 23:32

Inte konstigt att såna grejer som denna händer, ;

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/crime/9318406/Sexual-exploitation-of-white-girls-is-problem-in-Asian-communities-claims-prosecutor.html

Nazir Afzal, Chief Crown Prosecutor for North West England, said the status of women among some Asian men led to cases of white girls being sexually abused.

The comments were made after Mahfuzur Rahman and Abdul Hannan were convicted of raping or sexually assaulting four young women in the region after they were picked up and plied with alcohol.

Following the case, Mr Afzal said it should not pass unnoticed “that the perpetrators were Asian and the victims were not”.

He added: “Cultural baggage and the status of women among some men in these communities contributes to their disrespect for the rights of women.

Välkommna till mellanösterns kultur, tjejer!

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-07-12, 01:51

Det där med satteliter trodde jag var kulmen på dina idiotier. Och nu detta:
    men det finns fler än dem, kameror som inte syns, som kan se uppåt eller rakt fram från olika positioner, de kan finnas i fönster, de kan se ut som en spik i en vägg, en skruv på en lyktstolpe osv osv, de kan sitta i parkerade bilar, i lövverket på buskar......
    Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha.....Länk på det tack.

Du vet att ingen myndighet eller privatperson får sätta upp kameror
    hur som helst. Tillstånd krävs med restriktioner för placeringen. De
    myndighetskameror som sitter lägst i Fjollträsk sitter även dom i taket
    på låga kulvertpassager. De stryker kepsens överdel när du går under
    men de sitter i taket likt förbannat.

Länstyret har avslagit exempelvis all kameraplacering i SL:s utrymmen
    inklussive kameror på bussar och i T-banor. Dessa kameror kopplas med
    enkel knapptryck över till polisen. Då har SL och polisen överklagat
    till kammarrätten (förvaltningsrätten) som i motsvarande mån beviljat
    alla ansökningar. Ångpanneföreningen står för allt montage och har
    därvid följt alla restriktioner till punkt och pricka.

Du tycks tro att myndigheterna är beredd att slå knut på sig själva
    för att bevaka oss medborgare. Nää. Bekvämt ska de vara. Sitta framför
    monitorer med fötterna på bordet. I motsvarande grad blir de slöare och
    slöare, även intellektuellt. Det finns ingen som är så lätt att dra
    vid näsan som den som inbillar sig vara i kontroll. Och skojigt är det
    också.

(Jag har pratat med påde Lansstyret, SL och Ångpanneföreningen så du
    kan lita på mina uppgifter).

Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-07-12, 02:20

Sniperace skrev:
    lazy skrev:
    Infra skrev:
    Som sagt: det märks att ni saknar kameror i Göinge. Kamerornas stora dilemma
    är att de alltid monteras över huvudhöjd. Som luttrad fjollträskbo utnyttjar du naturligtvis det här. Med kepsens skärm döljer du dig för allt som sitter ovanför huvudhöjd. De ser bara kepsen. Du kan dra många skojiga växlar på detta faktum till stort förtret för de som gjort sin omaket med dyra inköp och dyrt montage. Gör det hela till en sport och du får lika roligt varje gång du går ut.Ingen har dött av litet hederlig civil olydnad. Mer sånt.

cheers cheers rabbit

Du har fortfarande inte svarat på min fråga:-Du tror inte att "övervakarna" blir misstänksamma när de ser ngn som kryper fram på gatan?

Å andra sidan, vem bryr sig så länge han inte begår brott som misshandel, sabotage eller vandalism?

att någon går med neddragen keps eller hatt med stort brätte skiter de högaktnongsfullt i annars.....

Båda dessa påståenden är åt helvete
    vänt.

1) Du förbiser helt att de här övervakningssystemen missbrukas. Har du varit ett
    "Smartass" vad bevakarna tycker är en gång för mycket blir du special-
    bevakad och på så sätt trackasserad av maktfullkomliga puckon med alldeles
    för stora resurser till förfogande.

2) En noga neddragen keps och ett stort brätte utlöser nyfikenhet hos
    snokarna. Men vad kan dom göra? Ingenting förutom de miljardinvesteringar
    i dyr och onödig utrustning som redan är gjorda.

Med företaget SL förhåller det sig så att man anser sig har råd med
    miljardinvesteringar i dyr kamerautrustning men de har inte råd att
    städa ordentligt. Pressen skriver att SL balanserar på ruinens brant.
    Är någon förvånad?

http://mobil.aftonbladet.se/halsa/article14663070.ab
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-07-12, 09:45

[quote="Infra"]Det där med satteliter trodde jag var kulmen på dina idiotier. Och nu detta:
    men det finns fler än dem, kameror som inte syns, som kan se uppåt eller rakt fram från olika positioner, de kan finnas i fönster, de kan se ut som en spik i en vägg, en skruv på en lyktstolpe osv osv, de kan sitta i parkerade bilar, i lövverket på buskar......

också.

[/quotså du tror de följer lagar och förordningar, men tvivlar ändå på dem när det gäller assange?

du litr inte på myndigheterna, men ändå litar du på dem gällande övervakningen?
    men då oroar du dig väl inte för fra, de är ju förbjudna att spana inom landet och på landets egna medborgare!!

nej du Infra, du varkar inte riktigt stabil i detta, i ena sekunden luitar du på myndigheterna och sveriges lagar, i andra litar du inte ett dugg på dem, hur ska du ha det?

Och det at du tror det är LÄTT att lura övervakarna visar på din naivitet....

TROR du verkligen att de talar om SANNINGEN för dig?

sedan måste du skilja på privat och STATLIG övervakning, ochg du fattar väl att alliansen inte avstår att verkligen använda detta för att kunna kontrollera och övervka oss eller hur?

sl,s bevakning, den är inte till för annat än sina egna saker och område, inte för att kunna övervaka den enskilde, när du inte är på deras område skiter de i dig, det är inte sådana du ska oroa dig för, det är STATENS övervakninbg, den som sker på alla allmänna områden på gator torg och sådant
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-07-12, 11:12

[quote="Sniperace"]
    Infra skrev:Det där med satteliter trodde jag var kulmen på dina idiotier. Och nu detta:

också.

[/quotså du tror de följer lagar och förordningar, men tvivlar ändå på dem när det gäller assange?

men då oroar du dig väl inte för fra, de är ju förbjudna att spana inom landet och på landets egna medborgare!!

nej du Infra, du varkar inte riktigt stabil i detta, i ena sekunden luitar du på myndigheterna och sveriges lagar, i andra litar du inte ett dugg på dem, hur ska du ha det?

sedan måste du skilja på privat och STATLIG övervakning, ochg du fattar väl att alliansen inte avstår att verkligen använda detta för att kunna kontrollera och övervka oss eller hur?

sl,s bevakning, den är inte till för annat än sina egna saker och område, inte för att kunna övervaka den enskilde, när du inte är på deras område skiter de i dig, det är inte sådana du ska oroa dig för, det är STATENS övervakninbg, den som sker på alla allmänna områden på gator torg och sådant
    du tror de följer lagar och förordningar, men tvivlar ändå på dem när det gäller assange?
    Fokusforskjutningarnas mästare bjuder oss
    på ännu ett svårslaget lappkast! Ta det där i Assangetråden i stället.

när du inte är på deras område skiter de i dig, det är inte sådana du ska oroa dig för, det är STATENS övervakninbg,
    Jag har ju försökt lära dig gång på gång att SL:s samtliga kameror genom en enkel knapptryckning kopplas över till polisens övervakningscentraler. Och vad är polisen om inte staten? Det är alltså lika mycket polisen som filmar som SL själva.

Jag räknar SL till en officiell eller åtminstone halvofficiell miljö. Jag accepterar inte att de ska filma sina finansiärer (skattebetalare)/resenärer helt utan misstanke. Jag respekterar det inte.

Däremot tar jag omedelbart av mig kepsen när jag kommer in på ICA eller Coop.
    Filmningen av kunderna där kan jag respektera. Det handlar om att handlaren
    vill skydda sina varor från snatteri och stölder. Det anser jag vara legitimt
    och respekterar.

Men SL:s tvångsfilmning av sina finansärer är tamefan rena
    gangstermetoderna. Så har också stämningen i kollektivtrafiken blivit
    grinigare, mer våldsutsatt och otrevligare sen dessa obehagligheter
    startade. Såna här övergrepp sprider bara hat och motsättningar mellan
    samhällsgrupper och mellan individer.
    Smile

Senast ändrad av Infra den 2012-07-12, 11:20, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-07-12, 11:18

[quote="Infra"]
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Det där med satteliter trodde jag var kulmen på dina idiotier. Och nu detta:

också.

du tror de följer lagar och förordningar, men tvivlar ändå på dem när det gäller assange?
    Fokusforskjutningarnas mästare presterar ännu ett svårslaget lappkast! Ta det där i Assangetråden i stället.
    när du inte är på deras område skiter de i dig, det är inte sådana du ska oroa dig för, det är STATENS övervakninbg,
    Jag har ju försökt lära dig gång på gång att SL:s samtliga kameror genom en enkel knapptryckning kopplas över till polisens övervakningscenntraler. Och vad är polisen om inte staten?

Jag räknar SL till en officiell eller åtminstone halvofficiell miljö. Jag accepterar inte att de ska filma sina finansiärer (skattebetalare)/resenärer helt utan misstanke. Jag respekterar det inte.

Däremot tar jag omedelbart av mig kepsen när jag kommer in på ICA eller Coop.
    Filmningen av kunderna där kan jag respektera. Det handlar om att handlaren
    vill skydda sina varor från snatteri och stölder. Det anser jag vara legitimt
    och respekterar. Men SL:s tvångsfilmning av sina finansärer är tamefan rena
    gangstermetoderna.
    Smile

men det är ju något sl bjuder på...
    kan alla affärers också med en enkel knapptrtyckning kopplas till polisens nät?

men är inte skyddet för resande bra, är det inte bra att förövare kan identifieras, har inte sl rätt till samma skydd som affärerna, detta är ju för att skydda även sl,s egendom mot vandalisering osv...

varför har sl inte den rätten?

är du ljusskygg aqv dig och begår du brott osvb så det är därför du oror dig för dem?

men som sagt lita inte på staten, de filmar dig dygnet runt, nästan var du än befinner dig....
    det är DIG de är ute efter.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-07-12, 11:36

Jag vet inte om du missförstår avsiktligt men kamerautbyggnaden
    inom kollektivnätet har främst drivits på av polisen. Troligen har
    stora subventioner anslagits av statsmedel.

För att få upp kameror på stationer som fram till 2005 var så lugna
    att de inte ens var besatta med spärrvakter har den snuskiga, svenska
    polisen tjänstvilligt tillhandahållit fabricerade historier med mord
    på öppen perrong och liknande lögner som till och med hamnat i
    lokalpressen.

men är inte skyddet för resande bra
    Du använder samma falska retorik som
    bevakarna när du pratar om "skyddet för resande" (Läs: övervakningen
    av resande). Likt SL som kallar sin
    övervakningscentral för "trygghetscentralen" ska snuskigheterna lindas in
    i fagra ord som förgyller och förskönar på samma sätt som som språket i
    Orwells 1984: "Krig är fred - okunnighet är styrka - Frihet är slaveri".

Nej, jag skär inte sönder säten, blottar mig eller vandaliserar. Jag värnar
    inte min kriminalitet utan min intregitet. Försök åtminstone att skilj
    dessa saker åt. Vad är det för j-a människosyn egentligen att alla
    vuxna måste ha dadda som bevakar dom med anonyma kameraögon.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-07-12, 11:47

Infra skrev:

lokalpressen.

men vad är problemet, tror du de använder detta i politiskt syfte, att kolla var just DU rör dig och just övervakar just dig för att veta något särskilt om dig?

är du rädd att de ska se dig göra något olämpligt som de kan sätta dit dig för eller löjliggöra dig?
    är de ute efter dig?

om DU blir rånad och det finns övervakningskamera, vill du då att de kollar denna för att ta rånaren, eller anser du att de gensat ska radera denna?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-07-12, 13:35

Sniperace skrev:
    Infra skrev:

lokalpressen.

men vad är problemet, tror du de använder detta i politiskt syfte, att kolla var just DU rör dig och just övervakar just dig för att veta något särskilt om dig?

är du rädd att de ska se dig göra något olämpligt som de kan sätta dit dig för eller löjliggöra dig?
    är de ute efter dig?

om DU blir rånad och det finns övervakningskamera, vill du då att de kollar denna för att ta rånaren, eller anser du att de gensat ska radera denna?

Näää. Jag är bara en i högen. Men alla
    kan väl inte lägga sig platt eller fläka upp sig för övervakningsstaten.
    Väl är att vissa kämpar emot.

Nää. Jag är inte "rädd". Däremot känner jag obehag av att bli filmad
    tan att först tillfrågas. Det myndigheterna förgriper sig mot är egenmakten.
    Det är våldtäkt.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-07-12, 15:14

Det är operativet som frågar efter webläsare för att den ska vet hur den ska ta hand om html-filer och länkar.
    Ok.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-07-12, 19:13

Infra skrev:
    Det är operativet som frågar efter webläsare för att den ska vet hur den ska ta hand om html-filer och länkar.
    Ok.
    Va?!?!?!?

Finns det ännu hopp för att han KAN ta till sig information? Detta har påpekats femtioelva gånger utan att han fattat tidigare. Twisted Evil
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-07-12, 19:48

DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    Ok.
    Va?!?!?!?

Finns det ännu hopp för att han KAN ta till sig information? Detta har påpekats femtioelva gånger utan att han fattat tidigare. Twisted Evil
    Länk till det tack.

Ånä Dirty! Jag hävdar likförbannat att det (precis som du själv sa) är
    EU-myndigheten, den som Thomas STASI Bodström förgiftade med sitt
    Mumbo-Jumbo.

Jag återhänvisar till min mormor: "Var och en blir salig på sin tro"!
    För det tycks ju handla om tycke och tro eftersom ni säger olika allihopa.
    Och varför skulle operativet vilja vara anonymt??? Nånting stämmer
    jävligt illa.

Sedan vill jag att du lägger en länk där du själv säger att
    "det är operativsystemet som frågar". Nåt sånt har jag inte hört
    från dig förr än nu! Vindflöjel!!!
    Twisted Evil
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-07-12, 20:19

Infra skrev:
    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    Ok.
    Va?!?!?!?

Länk till det tack.

Ånä Dirty! Jag hävdar likförbannat att det (precis som du själv sa) är
    EU-myndigheten, den som Thomas STASI Bodström förgiftade med sitt
    Mumbo-Jumbo.

Jag återhänvisar till min mormor: "Var och en blir salig på sin tro"!
    För det tycks ju handla om tycke och tro eftersom ni säger olika allihopa.
    Och varför skulle operativet vilja vara anonymt??? Nånting stämmer
    jävligt illa.

Sedan vill jag att du lägger en länk där du själv säger att
    "det är operativsystemet som frågar". Nåt sånt har jag inte hört
    från dig förr än nu! Vindflöjel!!!
    Twisted Evil

Det kan vara gröna gubbar från Mars också som i ett led i sina planer på att invadera jorden infiltrerar ditt operativsystem. Har du tänkt på det?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-07-12, 20:57

Infra skrev:Länk till det tack.
    Tidigare när man överbevisat dig med länkar så blir du alltid så märkligt tyst och vägrar erkänna att du haft fel hela tiden. Så kommer det givetvis bli även här eftersom du STÄNDIGT har fel. Du ÄR helt enkelt ett stort jävla FEL som individ. Förmodligen resultatet av nåt misslyckat projekt med att försöka korsa en gris med en apa? Twisted Evil

Men okay, vi kan väl ta några svar i denna tråd:
    mån jul 09, 2012 8:50 am : microsoft tvingades till detta av konkurensskäl dä microsoft explorer var hårt kopplat till operativsystemet, detta tvingades de backa från, och nu ställs denna fråga för att göra den läsare man vill använda som den primära, och att denna då alltid öppnas när något program vill ut på nätet.
    mån jul 09, 2012 9:43 am : Då de FLESTA använder flera olika webbläsare så måste operativet få VETA vilket du vill ha som standard och svarar du inte på den frågan så gissar den helt enkelt. Allt för att den skall veta vilken läsare den skall öppna om du klickar på en webblänk i ett mail eller dokument.

Ditt svar på bägge dessa inlägg var: En naiv, förbehållslös tro på den godhjärtade överheten. Ridå!

Ridå var onekligen en bra beskrivning på din intelligens. Behöver ju inte påstå att du saknar intelligens, men ingen har väl ännu stött på den? Laughing

I mitt följande inlägg så postade jag 7 länkar (från olika trovärdiga källor) som samtliga beskrev hur man får VÄLJA vilken webläsare man vill använda (du tillfrågas alltså inte vilken du använder utan vilken du VILL använda).
    Infra skrev:Ånä Dirty! Jag hävdar likförbannat att det (precis som du själv sa) är EU-myndigheten, den som Thomas STASI Bodström förgiftade med sitt Mumbo-Jumbo.
    Alla mina länkar samt även jag har förklarat EU's inblandning i detta samt vem som vinner på detta. Tyvärr så har du en mental kapacitet motsvarande en nyfödd babian så därför verkar sådan information för svår för dig att ta till dig. Du måste få saker serverade från nån på vänstersidan för att överhuvudtaget motionera den enda hjärncellen. Smile
    Infra skrev:Jag återhänvisar till min mormor: "Var och en blir salig på sin tro"!
    Hon pratade nog om vänstertomtar. Vi övriga blir saliga på kunskap.
    Infra skrev:För det tycks ju handla om tycke och tro eftersom ni säger olika allihopa.
    Njae, vi säger i praktiken samma sak. RC skrev "Det är operativet som frågar efter webläsare för att den ska vet hur den ska ta hand om html-filer och länkar." Jämför det med vad jag skrev som orsak till att operativet ställde frågan.
    "för att den skall veta vilken läsare den skall öppna om du klickar på en webblänk i ett mail eller dokument." DEN = Operativsystemet!
    Infra skrev:
    Och varför skulle operativet vilja vara anonymt??? Nånting stämmer jävligt illa.
    Vilja vara anonym? Hur fan menar du? Presenterar den sig som "Herr Operativsystem" när den ber dig att installera OS-uppdateringar och sånt?
    Infra skrev:
    Sedan vill jag att du lägger en länk där du själv säger att "det är operativsystemet som frågar". Nåt sånt har jag inte hört från dig förr än nu! Vindflöjel!!!
    Twisted Evil
    I mitt FÖRSTA svar till dig så skrev jag:

ALLA nya OPERATIVSYSTEM är numera TVINGADE att ge kunderna VALFRIHET
    Valfriheten består alltså i att den presenterar en jävla massa webbläsare för dig och ber dig välja VILKEN som skall installeras. Då du inte gör någonting så VÄLJER du i praktiken Microsofts EGEN webbläsare.
    Jag skrev vidare i samma inlägg: Då de FLESTA använder flera olika webbläsare så måste operativet få VETA vilket du vill ha som standard och svarar du inte på den frågan så gissar den helt enkelt. Allt för att den skall veta vilken läsare den skall öppna om du klickar på en webblänk i ett mail eller dokument.

De stora "den" ovan syftar givetvis på OPERATIVSYSTEMET och inget annat!
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-07-12, 22:39

DirtyDog skrev:Tidigare när man överbevisat dig med länkar så blir du alltid så märkligt tyst och vägrar erkänna att du haft fel hela tiden. Så kommer det givetvis bli även här eftersom du STÄNDIGT har fel.
    Som sagt! jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-07-12, 23:27

DirtyDog skrev:
    DirtyDog skrev:Tidigare när man överbevisat dig med länkar så blir du alltid så märkligt tyst och vägrar erkänna att du haft fel hela tiden. Så kommer det givetvis bli även här eftersom du STÄNDIGT har fel.

Och länkarna jag efterfrågade - vem tog dom?

lol! lol! lol! geek
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-07-13, 00:02

Infra skrev:
    DirtyDog skrev:

Och länkarna jag efterfrågade - vem tog dom?

lol! lol! lol! geek
    Skall jag behöva länka till våra inlägg i denna tråd? Du fick ju datum och klockslag?

ÄR DU HELT JÄVLA VÄCK I KOLAN????????????
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-07-13, 00:06

Du kan börja med att läsa det 3:e inlägget (Sniper) och det 4:e (Jag) på DENNA sida: https://acbladet.swedishforum.se/t53436p15-har-du-kopt-ny-dator

Det är våra första inlägg i tråden och bägge berättar att det är operativet som vill ha svar från dig.

FRÅGOR PÅ DET ???????????
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-07-13, 00:32

DirtyDog skrev:
    Infra skrev:En naiv, förbehållslös tro på den godhjärtade överheten. Svara du lydigt på myndigheternas anonyma frågor. Hoppas du får den där magknipen när det går upp för dig vad lurad du är.
    bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce

http://www.sweclockers.com/nyhet/10604-microsoft-later-anvandaren-valja-webblasare-i-windows

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/what-is-the-browser-choice-update

http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article267809.ece

http://doktorpc.se/nyheter/windows-7-valj-webblasare-windows

http://www.svd.se/naringsliv/dags-valja-webblasare_4333293.svd

http://blogg.tkj.se/dags-att-valja-webblasare-for-windows-7/

ALLA är lurade!! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Vilken tur att vi har IQ-Infra på vår sida i kampen mot myndigheter. Hur skulle vi kunna förlora? What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face
    Här har du FLER länkar som jag postat tidigare i tråden. Du har dock aldrig kommenterat NÅGON av dem?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-07-13, 05:49

DirtyDog skrev:Du kan börja med att läsa det 3:e inlägget (Sniper) och det 4:e (Jag) på DENNA sida: https://acbladet.swedishforum.se/t53436p15-har-du-kopt-ny-dator

Det är våra första inlägg i tråden och bägge berättar att det är operativet som vill ha svar från dig.

Jag är trött på att läsa era skitinlägg! Jag har inte bett Sniper
    om länk ty han har aldrig ändrat åsikt i frågan som du din vindflöjel
    gjort.

Därför är det mycket talande för hur osäker du är själv, Einstein,
    när det begärs länkar av det du sagt så hänvisar du till Snipern.

Det visar med all önskvärd tydlighet att du inte har brallorna på
    dig.

För att du inte ska störas i dina rosafärgade drömmar så slår vi
    väl fast en gång för alla att det är rent tekninikintresse som ligger
    bakom myndigheternas febrila tekniska utbyggnad för att få grepp om
    oss icke misstänkta medborgare.

Likadant FRA.s mångmiljarderdollars superdator från USA har
    införskaffats av pur teknikintresse. Inte sant?

Inte är det väl spionage på de egna medborgarna de är ute efter,
    inte. Nej! Rent och skärt teknikintresse är det som driver
    myndigheternas hektiska utbyggnad av övervakningssyystemen i hela
    samhället. Media rapporterar så mycket dumt så! Sov sött.

Sleep Sleep Sleep Sleep geek

Senast ändrad av Infra den 2012-07-13, 06:25, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-07-13, 06:16

DirtyDog skrev:
    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:En naiv, förbehållslös tro på den godhjärtade överheten. Svara du lydigt på myndigheternas anonyma frågor. Hoppas du får den där magknipen när det går upp för dig vad lurad du är.
    bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce

http://www.sweclockers.com/nyhet/10604-microsoft-later-anvandaren-valja-webblasare-i-windows

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/what-is-the-browser-choice-update

http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article267809.ece

http://doktorpc.se/nyheter/windows-7-valj-webblasare-windows

http://www.svd.se/naringsliv/dags-valja-webblasare_4333293.svd

http://blogg.tkj.se/dags-att-valja-webblasare-for-windows-7/

ALLA är lurade!! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Vilken tur att vi har IQ-Infra på vår sida i kampen mot myndigheter. Hur skulle vi kunna förlora? What a Face What a Face What a Face What a Face What a Face
    Här har du FLER länkar som jag postat tidigare i tråden. Du har dock aldrig kommenterat NÅGON av dem?

Min misstro mot myndigheterna är kompakt! Misstron mot EU är om
    möjligt än större.. Jag vidhåller att 50 % av infon i denna
    fråga (och mer) är myndighets-Mumbo/Jumbo som EU har duperat
    operatörer och andra att vidarebefodra.

Lyssna på Mumbo/Jumbo:

SAXAT

---------------------------------------------------------------------------

"Det är dags för val i EU. Med start den första mars ska alla som använder Windows välja vilken webbläsare de vill använda.
    --------------------------------------------------------------------------------
    Texten förklarar kortfattat att man som användare själv kan installera en annan webbläsare, och att genvägen till Internet Explorer tagits bort från startlisten.
    --------------------------------------------------------------------------------
    I december kom beslutet att alla användare som har någon variant av Windows – oavsett om det är XP, Vista eller 7 – ska få ett tydligt meddelande om att de själva kan välja vilken webbläsare de ska använda.--------------------------------------------------------------------------------

Vilken typ av barnkammarinfo är detta? Jag har ju redan gjort alla de val som
    informationen talar om "kan göras" och "skall göras". Och dom har jag gjort
    oavsett vad EU beslutat trots att jag inte är särskillt tekninskt
    fingerfärdigt.

Däremot har jag inte skrivit nån på näsan vilka val jag gjort
    och varför. Ingen har dött. Inget har hänt. Hur förklarar du det? Den tid
    är över då vi stog med mössan i hand, krökte rygg och skrapade med foten inför allt som
    föll höga vederböranden in. Men fortsätt stå där du - underdånigt!

Jag hävdar att de med normala datakunskaper och normalt omdöme inte behöver
    nån av dina spaltmetersinfo som du länkat till.

Det här ska du sköta själv utan inblandning av myndighetsdirektiv. Jag
    tycker mest att det låter som EU-tvånget om den idiotiska sommartiden,
    jordgubbsformen, datalagringsdirektivet eller all annan galimattias
    som kommer från det hållet.

EU bygger sitt eget Echelon. Glöm aldrig det - din naive torsk!
    Jag vidhåller varenda ord jag sagt hur mycket du än anstränger dig
    för att ta myndigheterna i försvar. Du kommer aldrig att få nåt
    erkännande av mig. Hoppa upp och klappa dig på det!
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-07-13, 09:37

Infra skrev:
    DirtyDog skrev:Du kan börja med att läsa det 3:e inlägget (Sniper) och det 4:e (Jag) på DENNA sida: https://acbladet.swedishforum.se/t53436p15-har-du-kopt-ny-dator

Jag är trött på att läsa era skitinlägg! Jag har inte bett Sniper om länk ty han har aldrig ändrat åsikt i frågan som du din vindflöjel gjort.

Därför är det mycket talande för hur osäker du är själv, Einstein,
    när det begärs länkar av det du sagt så hänvisar du till Snipern.
    Ingen av oss har ändrat åsikt. Våra inlägg hävdar samma sak. Du påstod att vi alla hade OLIKA åsikter så DÄRFÖR har jag visat och JÄMFÖRT Snipers inlägg med mitt och RC's. Lite svårt att visa likheten på annat sätt, eller hur?
    Alla hävdar vi samma sak (sen början) och det enda problemet här är att din intelligens är så låg att du inte kan få in det. Försök belägga på vilken punkt vår åsikter skiljer sig och hur JAG skulle ha ändrat åsikt. Skillnaden mellan oss var den att RC behövde några dagar extra på sig för att komma fram till samma svar som oss. Om han vore av en annan åsikt än mig i denna fråga så vore väl detta ett ypperligt tillfälle för honom att sätta mig på plats. Tyvärr så tror jag att han gör dig besviken din jävla pajas. jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor
    Infra skrev:För att du inte ska störas i dina rosafärgade drömmar så slår vi väl fast en gång för alla att det är rent tekninikintresse som ligger bakom myndigheternas febrila tekniska utbyggnad för att få grepp om oss icke misstänkta medborgare.
    Du får ha vilka paranoida åsikter du vill om den saken. Här diskuteras val av webbläsare och orsaken bakom detta.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 04:08