Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
ericTheDog
Secrist
Infra
RedMentalCase
formsvackan
Sniperace
F.I.S.T
DirtyDog
Dao
RedCloud
Sossar ee lata
15 posters

    Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Enkelt

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-29, 12:52

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Vem har sagt att han står över lagen??

    Om du inte menar detta, varför gjorde du ett inlägg där du visade hans "goda" sidor, för?

    Håller du med mig att att han inte står över lagen? Håller du med om att han inte per automatik är oskyldig bara för att han gjort bra saker i andra fall??

    Det du säger är ju helt sjukt!! Varför skulle man stå över lagen för man gjort något bra tidigare? Klart han inte står över lagen! scratch scratch

    Red C brukar ju tycka att vissa gör det, man skall ju ta hänsyn till religionen när folk knarkar anser han. För mig är alla lika inför lagen till 100%

    Men varför gjorde du det inlägg du gjorde då?????

    Kan du inte bara svara på denna enkla fråga??

    Det händer ofta att tjejer ljuger om dessa saker för att antingen få en slant eller för att få uppmärksamhet. Vi kan väl se vart detta leder....kan lova att det läggs ner för att anklagelsen tas tillbaka.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Dao 2012-06-29, 12:53

    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:Men varför gjorde du det inlägg du gjorde då?????

    Kan du inte bara svara på denna enkla fråga??

    Det händer ofta att tjejer ljuger om dessa saker för att antingen få en slant eller för att få uppmärksamhet. Vi kan väl se vart detta leder....kan lova att det läggs ner för att anklagelsen tas tillbaka.

    Du svarade inte på min fråga!!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Sniperace 2012-06-29, 12:56

    jag har ingen aning omn han är skyldig eller ej, men jag anser att lagen SKA ´ha sin gång och inte heller han ska på något vis stå utanför, så självfallet skla detta utredas och en rättegång kan behövas även här, det föreligger ingen skillnad mellan detta och assange, få bara se om denne gör lika stor sak av att försöka undkomma och inte vilja samarbeta
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Dao 2012-06-29, 13:41

    Sniperace skrev:jag har ingen aning omn han är skyldig eller ej, men jag anser att lagen SKA ´ha sin gång och inte heller han ska på något vis stå utanför, så självfallet skla detta utredas och en rättegång kan behövas även här, det föreligger ingen skillnad mellan detta och assange, få bara se om denne gör lika stor sak av att försöka undkomma och inte vilja samarbeta

    Håller med dig här! Lagen gäller alla - även om det hade varit Gandhi som vara anklagad!
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  DirtyDog 2012-06-29, 13:54

    F.I.S.T skrev:För det första handlar det inte så mycket om vad vissa enskilda debattörer finner för trolighet i själva skeendet, eftersom ingen av oss var där.
    Jo, nu handlar det om vad DU anser är troligt. Här diskuterar vi VÅRA åsikter!
    Du verkar ju inte ha några problem med att ha åsikter om Barnevik. Var du där?
    F.I.S.T skrev:
    För det andra så har den begynnande undersökningen skötts på ett sätt som inte inger förtroende, på många plan rent rättsvidriga. Som att han först blir friad från åtal, för att sedan efter det att transatlantiska intressen på ett rättsligt plan visat intresse för honom... bli anklagad för "våldtäkt" och interpool..... för astt han inte haft kondomen på, alt krupit på under småtimmarna ...
    Att undersökningen skötts dåligt i början är väl ingen anledning till att man skall fortsätta så? Ibörjan ansåg ju åklagaren att tjejerna fick skylla sig själva. Men när tjejerna klagade (inte USA) så fick utredningen tas upp på nytt. Vad är det som du inte begriper?
    F.I.S.T skrev:
    Det senare exemplet får vä dock anses vara i gråzonen till vad som är lagligt och moralist riktigt OM DET VORE SANT
    Vilket du tydligen TROR att det inte är? Alltså är väl frågan om vad du TROR att tjejerna har för motivering att LJUGA väsentlig för denna diskussion? Den ena tjejen var ju hans pressekreterare och är även FORTFARANDE en varm förespråkare för Wikileaks.
    F.I.S.T skrev:
    Men då kan man ju undra varför en av kvinnorna twittrat om hur bra de var efteråt ...
    Varför sprider du lögner? Har nån twittrat om deras sexuella handlingar? Skulle inte tro det!
    De dyrkar ju idioten som politiker men anklagar honom för våldtäkt av PERSONLIGA skäl. Är det en omöjlighet om man är kommunist?
    F.I.S.T skrev:
    Jag tror det är en kombi av stort fult politiskt spel och två bittra kvinnor, samt ett delvis sjukt svenskt rättsväsende, som mer eller mindre fört tillbaka rättsfrågor till häxbränningens tid, då barn kunde sitta på trappan till kyrkan och peka ut vilka som var häxor.... och sedan låta dem brännas
    Och nu går det tydligen bra att TRO igen? Nå, vad TROR du att tjejerna har för motiv för att INTE dra tillbaka sina anklagelser TROTS den HÄXJAKT som bedrivs mot dem för att de haft fräckheten att anklaga en vänsteridol för sexuella övergrepp?

    Att Sverige skulle utvisa Assange till USA är HELT uteslutet, försök att få in det i din lilla inskränkta hjärna. INGET svenskt parti (förutom möjligen SD) skulle ställa sig bakom en sådan handling. Det vore lika med ett politiskt självmord!


    Senast ändrad av DirtyDog den 2012-06-29, 13:57, ändrad totalt 1 gång
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Vad är det du inte förstår?

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-29, 13:54

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:Men varför gjorde du det inlägg du gjorde då?????

    Kan du inte bara svara på denna enkla fråga??

    Det händer ofta att tjejer ljuger om dessa saker för att antingen få en slant eller för att få uppmärksamhet. Vi kan väl se vart detta leder....kan lova att det läggs ner för att anklagelsen tas tillbaka.

    Du svarade inte på min fråga!!!

    Jag gjorde detta inlägg för att belysa att kvinnor IBLAND ljuger om saker som detta. Förstår du nu?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  DirtyDog 2012-06-29, 13:55

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:jag har ingen aning omn han är skyldig eller ej, men jag anser att lagen SKA ´ha sin gång och inte heller han ska på något vis stå utanför, så självfallet skla detta utredas och en rättegång kan behövas även här, det föreligger ingen skillnad mellan detta och assange, få bara se om denne gör lika stor sak av att försöka undkomma och inte vilja samarbeta

    Håller med dig här! Lagen gäller alla - även om det hade varit Gandhi som vara anklagad!
    Skönt att se att åtminstone NÅGON på vänstersidan har ett uns vett kvar.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  DirtyDog 2012-06-29, 14:03

    RedCloud skrev:Intressant att se hur tomtehögern här inne bemöter det här, gissningsvis tror man Barnevik är oskyldig.

    Man herr Asange som kan kallas vänster är skyldig, innan dom fallit....ja jävlar..
    Han påstår ingenstans att Barnevik är oskyldig men antyder att kvinnan är ute efter pengar, vilket knappast är ett orimligt antagande.

    Påstår någon på högersidan att Assange är skyldig? Visa mig ett inlägg där någon ens antyder detta?
    Det högersidan anser är väl möjligen att han skall infinna sig till rättegång för att bevisa sin oskuld och kanske samtidigt (med hjälp av bra advokater) se till att svenskt rättsväsende får sig en riktig match där inte snubben är dömd på förhand. I detta fall lär det krävas en ÖVERTYGANDE bevisning, tror inte du det? Allt annat skulle ju leda till kravaller.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Dao 2012-06-29, 14:19

    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:Men varför gjorde du det inlägg du gjorde då?????

    Kan du inte bara svara på denna enkla fråga??

    Det händer ofta att tjejer ljuger om dessa saker för att antingen få en slant eller för att få uppmärksamhet. Vi kan väl se vart detta leder....kan lova att det läggs ner för att anklagelsen tas tillbaka.

    Du svarade inte på min fråga!!!

    Jag gjorde detta inlägg för att belysa att kvinnor IBLAND ljuger om saker som detta. Förstår du nu?

    Det gjorde jag från början, men det var fortfarande inget svar på min fråga!!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Dao 2012-06-29, 14:21

    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:jag har ingen aning omn han är skyldig eller ej, men jag anser att lagen SKA ´ha sin gång och inte heller han ska på något vis stå utanför, så självfallet skla detta utredas och en rättegång kan behövas även här, det föreligger ingen skillnad mellan detta och assange, få bara se om denne gör lika stor sak av att försöka undkomma och inte vilja samarbeta

    Håller med dig här! Lagen gäller alla - även om det hade varit Gandhi som vara anklagad!
    Skönt att se att åtminstone NÅGON på vänstersidan har ett uns vett kvar.

    Det jag och därmed också Sniper här hävdade har varit det genomgående resonemangt bland forumets vänster. Det har varit högern som haft svårt att se likhet inför lagen som en självklarhet. Därmed min glädje att höra Sniper uttala detta på forumet!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  formsvackan 2012-06-29, 14:25

    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:jag har ingen aning omn han är skyldig eller ej, men jag anser att lagen SKA ´ha sin gång och inte heller han ska på något vis stå utanför, så självfallet skla detta utredas och en rättegång kan behövas även här, det föreligger ingen skillnad mellan detta och assange, få bara se om denne gör lika stor sak av att försöka undkomma och inte vilja samarbeta

    Håller med dig här! Lagen gäller alla - även om det hade varit Gandhi som vara anklagad!
    Skönt att se att åtminstone NÅGON på vänstersidan har ett uns vett kvar.
    Hallå där. Det är i och för sig trevligt att se att du anser Dao vara vettig men personligen tar jag detta "någon" som på gränsen till en förolämpning. Jag har tidigare framfört min åsikt att denne Assange naturligtvis ska ställas till svars för det han anklagas för. Målsägarna i fallet måste naturligtvis få sin sak prövad i rätten.

    Det anmärkningsvärda i sammanhanget är dock det engagemang som polis och åklagare uppvisar om någon är misstänkt för att ha genomfört ett samlag utan kondom. Drabbas man på torsdagsnatten av ett inbrott och får datorer för 100.000:- stulna är engagemanget ett annat. Trots att polisen får både tjuvarnas namn och bild, en videosnutt från övervakningkameran som förevigat skeendet, får man redan följande måndag ett brev från polisen med innehållet "Inget spaningsresultat". Off the record ansåg polisen att detta var ett försäkringsärende !

    Kunde man teckna försäkring mot oförutsedda konsekvenser i samband med samlag utan kondom skulle rättsväsendets arbetsbörda minskas ytterligare och brottsstatistiken se aningen bättre ut.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty fråga igen då

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-29, 14:35

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:Men varför gjorde du det inlägg du gjorde då?????

    Kan du inte bara svara på denna enkla fråga??

    Det händer ofta att tjejer ljuger om dessa saker för att antingen få en slant eller för att få uppmärksamhet. Vi kan väl se vart detta leder....kan lova att det läggs ner för att anklagelsen tas tillbaka.

    Du svarade inte på min fråga!!!

    Jag gjorde detta inlägg för att belysa att kvinnor IBLAND ljuger om saker som detta. Förstår du nu?

    Det gjorde jag från början, men det var fortfarande inget svar på min fråga!!!

    Jag uppfattade din fråga så här : "Varför startade du tråd?" Då svarar jag : för att belysa att kvinnor ibland ljuger. Hade du någon annan fråga? ta den då igen så ska du få ett svar.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Dao 2012-06-29, 15:04

    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:Men varför gjorde du det inlägg du gjorde då?????

    Kan du inte bara svara på denna enkla fråga??

    Det händer ofta att tjejer ljuger om dessa saker för att antingen få en slant eller för att få uppmärksamhet. Vi kan väl se vart detta leder....kan lova att det läggs ner för att anklagelsen tas tillbaka.

    Du svarade inte på min fråga!!!

    Jag gjorde detta inlägg för att belysa att kvinnor IBLAND ljuger om saker som detta. Förstår du nu?

    Det gjorde jag från början, men det var fortfarande inget svar på min fråga!!!

    Jag uppfattade din fråga så här : "Varför startade du tråd?" Då svarar jag : för att belysa att kvinnor ibland ljuger. Hade du någon annan fråga? ta den då igen så ska du få ett svar.

    Är det inte lättare att "uppfatta" frågan så som jag ställde den? Ditt inlägg om Barneviks pension och hans gåva till välgörande ändamål, var det det handlade om. Vad syftet med det inlägget var, liksom...
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  RedMentalCase 2012-06-29, 16:18

    Ja Roffe rökare, vem har sagt att Assange är skyldig??
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  F.I.S.T 2012-06-29, 17:17

    Han-som-letar-efter-negativa-saker-om invandrare skrev:

    Bröt Manning mot lagen eller inte? enligt gällande amerikansk lag. Vad vi TYCKER är väl en annan sak.

    Det är en absolut VÄSENTLIG SAK tycker jag

    Han-som-letar-efter-negativa-saker-om invandrare skrev:Ska tex 2 pedofiler få tycka att den ene är oskyldig då han utnyttjat ett barn bara för att de tycker så?

    Om du tycker det är samma sak att våldta barn, som att opponera sig mot att en världsmakt missbrukat sin makt till att döda och fängsla oskyldiga människor ...är det tyvärr ute med dig som människa beräknat
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  F.I.S.T 2012-06-29, 17:18

    DirtyDog skrev:
    F.I.S.T skrev:För det första handlar det inte så mycket om vad vissa enskilda debattörer finner för trolighet i själva skeendet, eftersom ingen av oss var där.
    Jo, nu handlar det om vad DU anser är troligt. Här diskuterar vi VÅRA åsikter!
    Du verkar ju inte ha några problem med att ha åsikter om Barnevik. Var du där?
    F.I.S.T skrev:
    För det andra så har den begynnande undersökningen skötts på ett sätt som inte inger förtroende, på många plan rent rättsvidriga. Som att han först blir friad från åtal, för att sedan efter det att transatlantiska intressen på ett rättsligt plan visat intresse för honom... bli anklagad för "våldtäkt" och interpool..... för astt han inte haft kondomen på, alt krupit på under småtimmarna ...
    Att undersökningen skötts dåligt i början är väl ingen anledning till att man skall fortsätta så? Ibörjan ansåg ju åklagaren att tjejerna fick skylla sig själva. Men när tjejerna klagade (inte USA) så fick utredningen tas upp på nytt. Vad är det som du inte begriper?
    F.I.S.T skrev:
    Det senare exemplet får vä dock anses vara i gråzonen till vad som är lagligt och moralist riktigt OM DET VORE SANT
    Vilket du tydligen TROR att det inte är? Alltså är väl frågan om vad du TROR att tjejerna har för motivering att LJUGA väsentlig för denna diskussion? Den ena tjejen var ju hans pressekreterare och är även FORTFARANDE en varm förespråkare för Wikileaks.
    F.I.S.T skrev:
    Men då kan man ju undra varför en av kvinnorna twittrat om hur bra de var efteråt ...
    Varför sprider du lögner? Har nån twittrat om deras sexuella handlingar? Skulle inte tro det!
    De dyrkar ju idioten som politiker men anklagar honom för våldtäkt av PERSONLIGA skäl. Är det en omöjlighet om man är kommunist?
    F.I.S.T skrev:
    Jag tror det är en kombi av stort fult politiskt spel och två bittra kvinnor, samt ett delvis sjukt svenskt rättsväsende, som mer eller mindre fört tillbaka rättsfrågor till häxbränningens tid, då barn kunde sitta på trappan till kyrkan och peka ut vilka som var häxor.... och sedan låta dem brännas
    Och nu går det tydligen bra att TRO igen? Nå, vad TROR du att tjejerna har för motiv för att INTE dra tillbaka sina anklagelser TROTS den HÄXJAKT som bedrivs mot dem för att de haft fräckheten att anklaga en vänsteridol för sexuella övergrepp?

    Att Sverige skulle utvisa Assange till USA är HELT uteslutet, försök att få in det i din lilla inskränkta hjärna. INGET svenskt parti (förutom möjligen SD) skulle ställa sig bakom en sådan handling. Det vore lika med ett politiskt självmord!

    Dig svarar jag senare... nu ska jag iväg och arbeta lite ideellt ... du vet utan egen vinning Cool
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Vad svamlar du om?

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-29, 17:35

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:Men varför gjorde du det inlägg du gjorde då?????

    Kan du inte bara svara på denna enkla fråga??

    Det händer ofta att tjejer ljuger om dessa saker för att antingen få en slant eller för att få uppmärksamhet. Vi kan väl se vart detta leder....kan lova att det läggs ner för att anklagelsen tas tillbaka.

    Du svarade inte på min fråga!!!

    Jag gjorde detta inlägg för att belysa att kvinnor IBLAND ljuger om saker som detta. Förstår du nu?

    Det gjorde jag från början, men det var fortfarande inget svar på min fråga!!!

    Jag uppfattade din fråga så här : "Varför startade du tråd?" Då svarar jag : för att belysa att kvinnor ibland ljuger. Hade du någon annan fråga? ta den då igen så ska du få ett svar.

    Är det inte lättare att "uppfatta" frågan så som jag ställde den? Ditt inlägg om Barneviks pension och hans gåva till välgörande ändamål, var det det handlade om. Vad syftet med det inlägget var, liksom...

    Min fråga/aning löd "Någon ny kvinna som vill ha pengar". Var har jag nämnt Barneviks pension och gåvor i mitt inlägg?

    Sen var det någon som hoppade på Barnevik och ville få han att verka girig, då tog jag upp att han skänkt hundratals miljoner till välgörande ändamål samt arbetar med detsamma idag.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Dao 2012-06-29, 17:43

    Sossar ee lata skrev:Min fråga/aning löd "Någon ny kvinna som vill ha pengar". Var har jag nämnt Barneviks pension och gåvor i mitt inlägg?

    Sen var det någon som hoppade på Barnevik och ville få han att verka girig, då tog jag upp att han skänkt hundratals miljoner till välgörande ändamål samt arbetar med detsamma idag.

    Inlägg 10. Du svarade på mig, som alltså inte alls hade hävdat att han var "girig"...

    Men gissar att jag inte får ur dig någon annan förkalring från dig...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Sniperace 2012-06-29, 17:47

    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:jag har ingen aning omn han är skyldig eller ej, men jag anser att lagen SKA ´ha sin gång och inte heller han ska på något vis stå utanför, så självfallet skla detta utredas och en rättegång kan behövas även här, det föreligger ingen skillnad mellan detta och assange, få bara se om denne gör lika stor sak av att försöka undkomma och inte vilja samarbeta

    Håller med dig här! Lagen gäller alla - även om det hade varit Gandhi som vara anklagad!
    Skönt att se att åtminstone NÅGON på vänstersidan har ett uns vett kvar.

    Det jag och därmed också Sniper här hävdade har varit det genomgående resonemangt bland forumets vänster. Det har varit högern som haft svårt att se likhet inför lagen som en självklarhet. Därmed min glädje att höra Sniper uttala detta på forumet!

    men ganska genpmgående så anser en del vänster assange vara en ängel och oskyldig, kvinnorna är ciaageter och fallet är rättsröta osv.....

    så visst är där vänster som är helt av banan och bara ser till politiska hänsyn och idoldyrkan samt konspiration mot denne osv osv....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  F.I.S.T 2012-06-29, 23:48

    DirtyDog skrev:
    Jo, nu handlar det om vad DU anser är troligt. Här diskuterar vi VÅRA åsikter!


    det är fortfarande inte relevant vad vi tror, när det kommer till saker vi inte har en aning om, som inte kan utredas, tex vad som hände i sovrummet. Och åsikter är inte samma som fakta


    DirtyDog skrev:Du verkar ju inte ha några problem med att ha åsikter om Barnevik. Var du där?

    Vad är det för åsikter jag har om Barnevik menar du ?



    DirtyDog skrev:Att undersökningen skötts dåligt i början är väl ingen anledning till att man skall fortsätta så?

    Och här utgår di igen från Assange skuld utan att förstå vad du pratar om


    DirtyDog skrev:I början ansåg ju åklagaren att tjejerna fick skylla sig själva. Men när tjejerna klagade (inte USA) så fick utredningen tas upp på nytt. Vad är det som du inte begriper?

    Jag begriper inte hur du är funtad som när du blundar för fakta som finns, och fabricerar ihop sånt som inte finns


    DirtyDog skrev:Vilket du tydligen TROR att det inte är? Alltså är väl frågan om vad du TROR att tjejerna har för motivering att LJUGA väsentlig för denna diskussion? Den ena tjejen var ju hans pressekreterare och är även FORTFARANDE en varm förespråkare för Wikileaks.

    Jag baserar detta på att det är märkligt att man kan twittra om hur bra det var efter samlaget, och sedan anmäla för våldtäkt....



    DirtyDog skrev:Varför sprider du lögner? Har nån twittrat om deras sexuella handlingar? Skulle inte tro det!

    En av kvinnorna twittrade om det, och tog bort det sedan våldtäktsanklagelsen kom fram

    DirtyDog skrev:De dyrkar ju idioten som politiker men anklagar honom för våldtäkt av PERSONLIGA skäl. Är det en omöjlighet om man är kommunist?

    Nu snurrar du till det ordentligt Dog


    DirtyDog skrev:Och nu går det tydligen bra att TRO igen?

    Ja ang nationer och rättsväsendet anser jag att man kan spekulera...
    ,.... men när det gäller saker som anklagelserna mot assange, så tycker jag det skall till klara bevis när han riskerar straff för flera olika saker


    DirtyDog skrev:Nå, vad TROR du att tjejerna har för motiv för att INTE dra tillbaka sina anklagelser TROTS den HÄXJAKT som bedrivs mot dem för att de haft fräckheten att anklaga en vänsteridol för sexuella övergrepp?

    Häxjakt mot tjejerna ?.... ja herrejisses, ställer man till det som de gör och kommer på en vecka efteråt att de blivit våldtagna så må de ju få utstå kritik

    DirtyDog skrev:Att Sverige skulle utvisa Assange till USA är HELT uteslutet, försök att få in det i din lilla inskränkta hjärna.

    Jag har full förståelse för Assange att han inte tar din "försäkran" på allvar, du har inga som helst mandat att försäkra nånting i fallet.... och inget underlag för det heller

    DirtyDog skrev:INGET svenskt parti (förutom möjligen SD) skulle ställa sig bakom en sådan handling. Det vore lika med ett politiskt självmord!

    Jasså du säger det ?

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Egyptenavvisningarna

    Egyptenavvisningarna


    Egyptenavvisningarna eller Egyptenaffären kallas den politiska affär som först avslöjades i TV4:s samhällsprogram Kalla fakta den 17 maj 2004. I programmet avslöjades hur Sveriges regering efter begäran från USA hade låtit avvisa två terroristmisstänkta egyptier från Bromma flygplats den 18 december 2001 i vad som tros vara en operation ledd av den amerikanska underrättelsetjänsten CIA. De två avvisade egyptierna, Ahmed Agiza och Mohammed Alzery, hade satts på ett amerikanskt flygplan med maskerade agenter och sedan genomgått förhör med tortyr i egyptiskt fängelse. USA hotade Sverige med handelsblockad om de inte gick med på utvisningen[1]. Utrikesministern som fattade beslutet var Anna Lindh.[2]

    I Egypten fängslades de avvisade männen. Mohammed Alzery släpptes ur fängelset i oktober 2003 utan att ha blivit åtalad. Ahmed Agiza blev först dömd till 25 år i fängelse, men senare ändrades domen till 15 år.[3]
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Infra 2012-06-30, 00:20

    Nån som minns den där textraden från proglåten
    "Vem kan man lita på" som går "När Zimmerman flytt landet med
    miljonerna".

    I Barneviks fall skulle det låta "När Barnevik flytt landet med
    miljarderna."

    Det var den summa han fick med sig när han stack. Han tyckte väl
    att han var värd den summan som "pension".

    Tro mig: han behöver inte antasta sig till sex. Har någon råd
    att köpa sin "kärlek" så är det han! The best there is.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-30, 00:33

    Infra skrev:Nån som minns den där textraden från proglåten
    "Vem kan man lita på" som går "När Zimmerman flytt landet med
    miljonerna".

    I Barneviks fall skulle det låta "När Barnevik flytt landet med
    miljarderna."

    Det var den summa han fick med sig när han stack. Han tyckte väl
    att han var värd den summan som "pension".

    Tro mig: han behöver inte antasta sig till sex. Har någon råd
    att köpa sin "kärlek" så är det han! The best there is.

    Hörru fyllo!! missat det här??

    Eller skall du som den loser du är bara säga "det där tror inte jag på!!" "för jag är en dum avunsjuk sosse" Läs på innan du spyr ut din avundsjuka!!


    Fakta / Percy Barnevik
    Percy Barnevik är en av få svenskar som har nått det globala näringslivets toppskikt. Han ledde Sandvik och därefter ABB till internationella framgångar, och har suttit i styrelserna för Sandvik, Investor, Astra Zeneca, Skanska, ABB, General Motors och DuPont.
    Ett uppmärksammat pensionsavtal gav honom 800 miljoner kronor i pension efter 17 år som vd hos Asea/ABB. Percy Barnevik valde
    att betala tillbaka 70 procent av pengarna. Resten, och mer än så, har han skänkt till Hand in Hand, där han är ordförande.

    Fakta / Hand in Hand
    En internationell, ideell organisation som bland annat utbildar kvinnor i u-länder och hjälper dem att starta egna företag. Hittills har Hand in Hand bidragit till att starta 750 000 nya företag.
    Läs mer på www.handinhand.nu

    http://www.svenskkarnkraft.se/artiklar/?news_id=144
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Infra 2012-06-30, 07:25

    Sossar ee lata skrev:
    Infra skrev:Nån som minns den där textraden från proglåten
    "Vem kan man lita på" som går "När Zimmerman flytt landet med
    miljonerna".

    I Barneviks fall skulle det låta "När Barnevik flytt landet med
    miljarderna."

    Det var den summa han fick med sig när han stack. Han tyckte väl
    att han var värd den summan som "pension".

    Tro mig: han behöver inte antasta sig till sex. Har någon råd
    att köpa sin "kärlek" så är det han! The best there is.

    Hörru fyllo!! missat det här??

    Eller skall du som den loser du är bara säga "det där tror inte jag på!!" "för jag är en dum avunsjuk sosse" Läs på innan du spyr ut din avundsjuka!!


    Fakta / Percy Barnevik
    Percy Barnevik är en av få svenskar som har nått det globala näringslivets toppskikt. Han ledde Sandvik och därefter ABB till internationella framgångar, och har suttit i styrelserna för Sandvik, Investor, Astra Zeneca, Skanska, ABB, General Motors och DuPont.
    Ett uppmärksammat pensionsavtal gav honom 800 miljoner kronor i pension efter 17 år som vd hos Asea/ABB. Percy Barnevik valde
    att betala tillbaka 70 procent av pengarna. Resten, och mer än så, har han skänkt till Hand in Hand, där han är ordförande.

    Fakta / Hand in Hand
    En internationell, ideell organisation som bland annat utbildar kvinnor i u-länder och hjälper dem att starta egna företag. Hittills har Hand in Hand bidragit till att starta 750 000 nya företag.
    Läs mer på www.handinhand.nu

    http://www.svenskkarnkraft.se/artiklar/?news_id=144
    Jasså, joo, då är han väl skyldig till sexanklagelserna då.

    Sen undrar man (en smula försynt) vad som ger dig belägg att kalla
    mig fyllo när det är du som sitter i spalterna och brer ut vad du
    tänker dricka och hur mycket.
    Moms Moms.

    Och jag upprepar: han stack med en miljard! Jag tror inte ens att
    fanskapet skämdes. Vem fan imbillar du dig är värd 1 miljard i
    pension efter 15 års tjänst inom samma företag. Skulle då jag,
    som säkerligen slitet dubbelt ont mot vad denna stekare nånsin
    fått göra, vara värd 800 miljoner efter 20 år i kommunal tjänst,
    tycker du? Fy för den lede och för dom som håller myglande
    bonusdirektörer om ryggen.

    Idealist är det sista Barnevik är så det måste handla om nåt
    fiffigt skatteupplägg! Raap!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Secrist 2012-06-30, 08:50

    Infra skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Infra skrev:Nån som minns den där textraden från proglåten
    "Vem kan man lita på" som går "När Zimmerman flytt landet med
    miljonerna".

    I Barneviks fall skulle det låta "När Barnevik flytt landet med
    miljarderna."

    Det var den summa han fick med sig när han stack. Han tyckte väl
    att han var värd den summan som "pension".

    Tro mig: han behöver inte antasta sig till sex. Har någon råd
    att köpa sin "kärlek" så är det han! The best there is.

    Hörru fyllo!! missat det här??

    Eller skall du som den loser du är bara säga "det där tror inte jag på!!" "för jag är en dum avunsjuk sosse" Läs på innan du spyr ut din avundsjuka!!


    Fakta / Percy Barnevik
    Percy Barnevik är en av få svenskar som har nått det globala näringslivets toppskikt. Han ledde Sandvik och därefter ABB till internationella framgångar, och har suttit i styrelserna för Sandvik, Investor, Astra Zeneca, Skanska, ABB, General Motors och DuPont.
    Ett uppmärksammat pensionsavtal gav honom 800 miljoner kronor i pension efter 17 år som vd hos Asea/ABB. Percy Barnevik valde
    att betala tillbaka 70 procent av pengarna. Resten, och mer än så, har han skänkt till Hand in Hand, där han är ordförande.

    Fakta / Hand in Hand
    En internationell, ideell organisation som bland annat utbildar kvinnor i u-länder och hjälper dem att starta egna företag. Hittills har Hand in Hand bidragit till att starta 750 000 nya företag.
    Läs mer på www.handinhand.nu

    http://www.svenskkarnkraft.se/artiklar/?news_id=144
    Jasså, joo, då är han väl skyldig till sexanklagelserna då.

    Sen undrar man (en smula försynt) vad som ger dig belägg att kalla
    mig fyllo när det är du som sitter i spalterna och brer ut vad du
    tänker dricka och hur mycket.
    Moms Moms.

    Och jag upprepar: han stack med en miljard! Jag tror inte ens att
    fanskapet skämdes. Vem fan imbillar du dig är värd 1 miljard i
    pension efter 15 års tjänst inom samma företag. Skulle då jag,
    som säkerligen slitet dubbelt ont mot vad denna stekare nånsin
    fått göra, vara värd 800 miljoner efter 20 år i kommunal tjänst,
    tycker du? Fy för den lede och för dom som håller myglande
    bonusdirektörer om ryggen.

    Idealist är det sista Barnevik är så det måste handla om nåt
    fiffigt skatteupplägg! Raap!

    Man kan vara framgångsrik och generös vet du. Kombinationen är faktiskt möjlig. Bill Gates med fru lägger ner mycket tid och pengar på välgörande ändamål. Så låt inte glödande avundsjuka göra dig enögd.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Dao 2012-06-30, 12:05

    Secrist skrev:Man kan vara framgångsrik och generös vet du. Kombinationen är faktiskt möjlig. Bill Gates med fru lägger ner mycket tid och pengar på välgörande ändamål. Så låt inte glödande avundsjuka göra dig enögd.

    Capone var en annan framgångsrik snubbe som var generös! Han gav också mycket till välgörande ändamål! Han var kanske moderat!? Smile

    Sponsored content


    Någon ny kvinna som vill ha pengar - Sida 2 Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 21:22