Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
ericTheDog
Secrist
Infra
RedMentalCase
formsvackan
Sniperace
F.I.S.T
DirtyDog
Dao
RedCloud
Sossar ee lata
15 posters

    Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-29, 09:36

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  RedCloud 2012-06-29, 09:44

    Intressant att se hur tomtehögern här inne bemöter det här, gissningsvis tror man Barnevik är oskyldig.

    Man herr Asange som kan kallas vänster är skyldig, innan dom fallit....ja jävlar..
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty ??

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-29, 09:59

    RedCloud skrev:Intressant att se hur tomtehögern här inne bemöter det här, gissningsvis tror man Barnevik är oskyldig.

    Man herr Asange som kan kallas vänster är skyldig, innan dom fallit....ja jävlar..

    Var har jag sagt att Assange är skyldig? Är man misstänkt skall man ställas inför rätta, man börjar ju undra lite gällande Assange eftersom han på alla sätt håller sig undan en rättvis prövning i svensk domstol.....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  RedCloud 2012-06-29, 10:09

    Var har jag sagt att Assange är skyldig?

    Nu kretsar ju inte allt runt dig ditt lilla rasistäckel...jag skrev forumhögern dit hör inte du, du tillhör forumrassarna

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty hahaha

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-29, 10:14

    RedCloud skrev:
    Var har jag sagt att Assange är skyldig?

    Nu kretsar ju inte allt runt dig ditt lilla rasistäckel...jag skrev forumhögern dit hör inte du, du tillhör forumrassarna


    Va ägd du är!! Varför tar du då upp det i mitt inlägg?....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  RedCloud 2012-06-29, 10:16

    Varför tar du då upp det i mitt inlägg?....

    Jag frågar inte ett rasistäckel om lov vad jag ska skriva eller inte,,,,

    Jag tror bara att forumhögern i sin enögdhet friar den ene men fäller den andre,,,,,
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Dao 2012-06-29, 10:33


    Ytterligare en man med för mycket pengar så det stigit honom åt huvet, var min spontana tanke!! Smile
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  DirtyDog 2012-06-29, 10:36

    RedCloud skrev:Intressant att se hur tomtehögern här inne bemöter det här, gissningsvis tror man Barnevik är oskyldig.

    Man herr Asange som kan kallas vänster är skyldig, innan dom fallit....ja jävlar..
    Varför skall man "tro något" och vad tjänar det för syfte?

    Bara för att två vänstertjejer har anklagat Assange för våldtäkt så innebär ju inte det att det är osanning och likadant är det här. – Anklagelserna är grundlösa. De kommer från en kvinna som förföljer mig, sade Percy Barnevik till Expressen i natt.
    Exakt så skulle troligtvis även en skyldig uttrycka sig. Det spelar ingen roll ifall han har råd att köpa 20 lyxhoror om dagen. Det är lika rimligt att han är skyldig ändå men givetvis skall engelsk polis få utreda detta, men vänstersidan här förespråkar kanske att han skall försöka undvika rättvisa och söka asyl Equador?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  RedCloud 2012-06-29, 10:38

    Varför skall man "tro något" och vad tjänar det för syfte?

    Fråga trådstartaren....
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Haha, ja han gav ju bara bort några hundra milljoner

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-29, 10:43

    Dao skrev:

    Ytterligare en man med för mycket pengar så det stigit honom åt huvet, var min spontana tanke!! Smile

    Du kanske har missat detta???

    Fakta / Percy Barnevik
    Percy Barnevik är en av få svenskar som har nått det globala näringslivets toppskikt. Han ledde Sandvik och därefter ABB till internationella framgångar, och har suttit i styrelserna för Sandvik, Investor, Astra Zeneca, Skanska, ABB, General Motors och DuPont.
    Ett uppmärksammat pensionsavtal gav honom 800 miljoner kronor i pension efter 17 år som vd hos Asea/ABB. Percy Barnevik valde
    att betala tillbaka 70 procent av pengarna. Resten, och mer än så, har han skänkt till Hand in Hand, där han är ordförande.

    Fakta / Hand in Hand
    En internationell, ideell organisation som bland annat utbildar kvinnor i u-länder och hjälper dem att starta egna företag. Hittills har Hand in Hand bidragit till att starta 750 000 nya företag.
    Läs mer på www.handinhand.nu

    http://www.svenskkarnkraft.se/artiklar/?news_id=144

    Men det kanske inte räcker för dig för att en person inte skall ses som girig med för mycket pengar?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Dao 2012-06-29, 10:47

    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:

    Ytterligare en man med för mycket pengar så det stigit honom åt huvet, var min spontana tanke!! Smile

    Du kanske har missat detta???

    Fakta / Percy Barnevik
    Percy Barnevik är en av få svenskar som har nått det globala näringslivets toppskikt. Han ledde Sandvik och därefter ABB till internationella framgångar, och har suttit i styrelserna för Sandvik, Investor, Astra Zeneca, Skanska, ABB, General Motors och DuPont.
    Ett uppmärksammat pensionsavtal gav honom 800 miljoner kronor i pension efter 17 år som vd hos Asea/ABB. Percy Barnevik valde
    att betala tillbaka 70 procent av pengarna. Resten, och mer än så, har han skänkt till Hand in Hand, där han är ordförande.

    Fakta / Hand in Hand
    En internationell, ideell organisation som bland annat utbildar kvinnor i u-länder och hjälper dem att starta egna företag. Hittills har Hand in Hand bidragit till att starta 750 000 nya företag.
    Läs mer på www.handinhand.nu

    http://www.svenskkarnkraft.se/artiklar/?news_id=144

    Vad har DET med saken att göra? Är han därmed automatiskt fri från skuld om han blir anklagad för att vara en ful gubbe???Detta med att betala tillbaka en stor del av pensionen gjorde han inte frivilligt, det borde du veta. Att sedan skänka pengar till välgörande ändamål, är enkelt att göra - även för skurkar. Han är säkert också en ganska trevlig människa (har faktiskt träffat honom några gånger, så jag kan skriva under på detta). Det gör ÄNDÅ INTE att man står över lagen.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  F.I.S.T 2012-06-29, 10:49

    Seel - Även om Assange-fallet är ett tydligt fall av rättsröta, och det är på det viset att det förekommer kvinnor som ljuger om sådana här saker.... så innebär inte detta att alla kvinnor gör det.
    Och då spelat det ingen roll om detta Percy-fallet är ett sådant eller inte !

    Du gör alltid likadant, du beter dig som du hade 2 hjärnceller.... eh eller förlåt en hjärncell, eftersom du bara ser saker som ...inte ens svart eller vitt.... utan i ditt fall bara vitt ---- rasist-vitt ----

    Du fördomarnas okrönte despot !
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  RedCloud 2012-06-29, 10:51


    Du kanske har missat detta???

    Barnevik som ville ha en miljard i pension....antar att du ser upp till honom, rasistäckel.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Vad svamlar du om

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-29, 11:14

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:

    Ytterligare en man med för mycket pengar så det stigit honom åt huvet, var min spontana tanke!! Smile

    Du kanske har missat detta???

    Fakta / Percy Barnevik
    Percy Barnevik är en av få svenskar som har nått det globala näringslivets toppskikt. Han ledde Sandvik och därefter ABB till internationella framgångar, och har suttit i styrelserna för Sandvik, Investor, Astra Zeneca, Skanska, ABB, General Motors och DuPont.
    Ett uppmärksammat pensionsavtal gav honom 800 miljoner kronor i pension efter 17 år som vd hos Asea/ABB. Percy Barnevik valde
    att betala tillbaka 70 procent av pengarna. Resten, och mer än så, har han skänkt till Hand in Hand, där han är ordförande.

    Fakta / Hand in Hand
    En internationell, ideell organisation som bland annat utbildar kvinnor i u-länder och hjälper dem att starta egna företag. Hittills har Hand in Hand bidragit till att starta 750 000 nya företag.
    Läs mer på www.handinhand.nu

    http://www.svenskkarnkraft.se/artiklar/?news_id=144

    Vad har DET med saken att göra? Är han därmed automatiskt fri från skuld om han blir anklagad för att vara en ful gubbe???Detta med att betala tillbaka en stor del av pensionen gjorde han inte frivilligt, det borde du veta. Att sedan skänka pengar till välgörande ändamål, är enkelt att göra - även för skurkar. Han är säkert också en ganska trevlig människa (har faktiskt träffat honom några gånger, så jag kan skriva under på detta). Det gör ÄNDÅ INTE att man står över lagen.

    Vem har sagt att han står över lagen??
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Somna om

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-29, 11:16

    RedCloud skrev:

    Du kanske har missat detta???

    Barnevik som ville ha en miljard i pension....antar att du ser upp till honom, rasistäckel.

    Han fick det i löneavtalet av ABB, inte krävde. Då måste det ju vara ok att ändra löner i efterhand för arbetare också???
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Hahaha

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-29, 11:18

    F.I.S.T skrev:Seel - Även om Assange-fallet är ett tydligt fall av rättsröta, och det är på det viset att det förekommer kvinnor som ljuger om sådana här saker.... så innebär inte detta att alla kvinnor gör det.
    Och då spelat det ingen roll om detta Percy-fallet är ett sådant eller inte !

    Du gör alltid likadant, du beter dig som du hade 2 hjärnceller.... eh eller förlåt en hjärncell, eftersom du bara ser saker som ...inte ens svart eller vitt.... utan i ditt fall bara vitt ---- rasist-vitt ----

    Du fördomarnas okrönte despot !

    FISTEN, du tillsammans med Red C är detta forums okrönte pucko. Du skriver det du vill utan någon som helst grund eller sammanhang till ämnet. Som vanligt.
    Det enda du kan komma in på är hur jag är, du måste gilla mig Very Happy

    Kan du inte svara på vad du anser om att Assange inte vill komma till svensk domstol? varför hållar han sig undan till varje pris??
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Dao 2012-06-29, 11:27

    Sossar ee lata skrev:Vem har sagt att han står över lagen??

    Om du inte menar detta, varför gjorde du ett inlägg där du visade hans "goda" sidor, för?

    Håller du med mig att att han inte står över lagen? Håller du med om att han inte per automatik är oskyldig bara för att han gjort bra saker i andra fall??
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Skulle jag inte det!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-29, 11:56

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Vem har sagt att han står över lagen??

    Om du inte menar detta, varför gjorde du ett inlägg där du visade hans "goda" sidor, för?

    Håller du med mig att att han inte står över lagen? Håller du med om att han inte per automatik är oskyldig bara för att han gjort bra saker i andra fall??

    Det du säger är ju helt sjukt!! Varför skulle man stå över lagen för man gjort något bra tidigare? Klart han inte står över lagen! scratch scratch

    Red C brukar ju tycka att vissa gör det, man skall ju ta hänsyn till religionen när folk knarkar anser han. För mig är alla lika inför lagen till 100%
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  DirtyDog 2012-06-29, 12:03

    F.I.S.T skrev:Seel - Även om Assange-fallet är ett tydligt fall av rättsröta, och det är på det viset att det förekommer kvinnor som ljuger om sådana här saker.... så innebär inte detta att alla kvinnor gör det.
    Vad gör det troligt att de två unga tjejerna i Assange-fallet ljuger? Han är ju inte ens rik?
    Varför skulle de vilja utsätta sig själva för allt detta då han är deras idol (politiskt sett)?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  F.I.S.T 2012-06-29, 12:12

    F.I.S.T skrev:Seel - Även om Assange-fallet är ett tydligt fall av rättsröta, och det är på det viset att det förekommer kvinnor som ljuger om sådana här saker.... så innebär inte detta att alla kvinnor gör det.
    Och då spelat det ingen roll om detta Percy-fallet är ett sådant eller inte !

    Du gör alltid likadant, du beter dig som du hade 2 hjärnceller.... eh eller förlåt en hjärncell, eftersom du bara ser saker som ...inte ens svart eller vitt.... utan i ditt fall bara vitt ---- rasist-vitt ----

    Du fördomarnas okrönte despot !

    Den late rasisten seel skrev:FISTEN, du tillsammans med Red C är detta forums okrönte pucko.

    Då får man tacka... ja RC har hjärtat till vänster och en vass hjärna, sedan att du kallar mig för choklad-dryck, är ju fullständigt utan sammanhang....

    Den late rasisten seel skrev:Du skriver det du vill

    Kallas yttrandefrihet..... skriver du det du INTE vill ?... eller handlar det om forumhögerns egentliga agenda att vänsteråsikter icke skall få göra sig hörda ?


    Den late rasisten seel skrev:utan någon som helst grund eller sammanhang till ämnet.

    Nä jag tillhör nog de som håller mig till ämnet, men tilläggas bör då i det sammanhanget att diskussioner utan moderator lätt glider iväg på sidospår... dock anser jag nog att Forumhögern överlag är bäst på att flytta fokus.... kul för er att få va bäst på NÅGONTING jallafall Cool


    Den late rasisten seel skrev:Det enda du kan komma in på är hur jag är

    Nej det stämmer inte ... det är inte det enda jag kommer in på .... men det är inte svårt att se att du är rasist... det ser vem som helst, utom andra rasister, och du själv !


    Den late rasisten seel skrev: du måste gilla mig Very Happy

    Nej det behöver du inte vara orolig för ! Cool

    Den late rasisten seel skrev:Kan du inte svara på vad du anser om att Assange inte vill komma till svensk domstol? varför hållar han sig undan till varje pris??

    Jo om du för någon sekund hade släppt ditt letande efter inlägg som på något sätt kan missgynna invandrare.... så hade du sett att jag gett svar på detta ... jag har skrivit hur mycket som helst om detta ...

    Assange är rädd att bli utlämnad till USA, och på goda grunder med tanke på hur de behandlat Manning !
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty EEhhh

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-29, 12:17

    F.I.S.T skrev:
    F.I.S.T skrev:Seel - Även om Assange-fallet är ett tydligt fall av rättsröta, och det är på det viset att det förekommer kvinnor som ljuger om sådana här saker.... så innebär inte detta att alla kvinnor gör det.
    Och då spelat det ingen roll om detta Percy-fallet är ett sådant eller inte !

    Du gör alltid likadant, du beter dig som du hade 2 hjärnceller.... eh eller förlåt en hjärncell, eftersom du bara ser saker som ...inte ens svart eller vitt.... utan i ditt fall bara vitt ---- rasist-vitt ----

    Du fördomarnas okrönte despot !

    Den late rasisten seel skrev:FISTEN, du tillsammans med Red C är detta forums okrönte pucko.

    Då får man tacka... ja RC har hjärtat till vänster och en vass hjärna, sedan att du kallar mig för choklad-dryck, är ju fullständigt utan sammanhang....

    Den late rasisten seel skrev:Du skriver det du vill

    Kallas yttrandefrihet..... skriver du det du INTE vill ?... eller handlar det om forumhögerns egentliga agenda att vänsteråsikter icke skall få göra sig hörda ?


    Den late rasisten seel skrev:utan någon som helst grund eller sammanhang till ämnet.

    Nä jag tillhör nog de som håller mig till ämnet, men tilläggas bör då i det sammanhanget att diskussioner utan moderator lätt glider iväg på sidospår... dock anser jag nog att Forumhögern överlag är bäst på att flytta fokus.... kul för er att få va bäst på NÅGONTING jallafall Cool


    Den late rasisten seel skrev:Det enda du kan komma in på är hur jag är

    Nej det stämmer inte ... det är inte det enda jag kommer in på .... men det är inte svårt att se att du är rasist... det ser vem som helst, utom andra rasister, och du själv !


    Den late rasisten seel skrev: du måste gilla mig Very Happy

    Nej det behöver du inte vara orolig för ! Cool

    Den late rasisten seel skrev:Kan du inte svara på vad du anser om att Assange inte vill komma till svensk domstol? varför hållar han sig undan till varje pris??

    Jo om du för någon sekund hade släppt ditt letande efter inlägg som på något sätt kan missgynna invandrare.... så hade du sett att jag gett svar på detta ... jag har skrivit hur mycket som helst om detta ...

    Assange är rädd att bli utlämnad till USA, och på goda grunder med tanke på hur de behandlat Manning !

    Skulle det vara större risk att han blir utlämnad till USA från Sverige än Storbritannien?? Och gällande Manning så har väl han brutit mot lagen och lämnat ut hemligt material? eller? Kallas väl spioneri, vi har ju haft "gubbar" bakom lås & bom för det i Sverige också och med all rätt.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  F.I.S.T 2012-06-29, 12:22

    DirtyDog skrev:
    F.I.S.T skrev:Seel - Även om Assange-fallet är ett tydligt fall av rättsröta, och det är på det viset att det förekommer kvinnor som ljuger om sådana här saker.... så innebär inte detta att alla kvinnor gör det.


    Vad gör det troligt att de två unga tjejerna i Assange-fallet ljuger? Han är ju inte ens rik?
    Varför skulle de vilja utsätta sig själva för allt detta då han är deras idol (politiskt sett)?

    För det första handlar det inte så mycket om vad vissa enskilda debattörer finner för trolighet i själva skeendet, eftersom ingen av oss var där.

    För det andra så har den begynnande undersökningen skötts på ett sätt som inte inger förtroende, på många plan rent rättsvidriga. Som att han först blir friad från åtal, för att sedan efter det att transatlantiska intressen på ett rättsligt plan visat intresse för honom... bli anklagad för "våldtäkt" och interpool..... för astt han inte haft kondomen på, alt krupit på under småtimmarna ...

    Det senare exemplet får vä dock anses vara i gråzonen till vad som är lagligt och moralist riktigt OM DET VORE SANT

    Men då kan man ju undra varför en av kvinnorna twittrat om hur bra de var efteråt ...

    Jag tror det är en kombi av stort fult politiskt spel och två bittra kvinnor, samt ett delvis sjukt svenskt rättsväsende, som mer eller mindre fört tillbaka rättsfrågor till häxbränningens tid, då barn kunde sitta på trappan till kyrkan och peka ut vilka som var häxor.... och sedan låta dem brännas

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  F.I.S.T 2012-06-29, 12:25

    S ee l skrev:

    Skulle det vara större risk att han blir utlämnad till USA från Sverige än Storbritannien??

    Det vet varken du eller jag.... men det har skett förut från Sverige ...


    S ee l skrev:Och gällande Manning så har väl han brutit mot lagen och lämnat ut hemligt material? eller? Kallas väl spioneri, vi har ju haft "gubbar" bakom lås & bom för det i Sverige också och med all rätt.

    Ja om man nu anser det vara ett brott att avslöja krigsbrott ... du kanske bör fråga dig själv vad du har för värderingar
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty En fråga

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-06-29, 12:30

    F.I.S.T skrev:
    S ee l skrev:

    Skulle det vara större risk att han blir utlämnad till USA från Sverige än Storbritannien??

    Det vet varken du eller jag.... men det har skett förut från Sverige ...


    S ee l skrev:Och gällande Manning så har väl han brutit mot lagen och lämnat ut hemligt material? eller? Kallas väl spioneri, vi har ju haft "gubbar" bakom lås & bom för det i Sverige också och med all rätt.

    Ja om man nu anser det vara ett brott att avslöja krigsbrott ... du kanske bör fråga dig själv vad du har för värderingar

    Bröt Manning mot lagen eller inte? enligt gällande amerikansk lag. Vad vi TYCKER är väl en annan sak. Ska tex 2 pedofiler få tycka att den ene är oskyldig då han utnyttjat ett barn bara för att de tycker så?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Dao 2012-06-29, 12:36

    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Vem har sagt att han står över lagen??

    Om du inte menar detta, varför gjorde du ett inlägg där du visade hans "goda" sidor, för?

    Håller du med mig att att han inte står över lagen? Håller du med om att han inte per automatik är oskyldig bara för att han gjort bra saker i andra fall??

    Det du säger är ju helt sjukt!! Varför skulle man stå över lagen för man gjort något bra tidigare? Klart han inte står över lagen! scratch scratch

    Red C brukar ju tycka att vissa gör det, man skall ju ta hänsyn till religionen när folk knarkar anser han. För mig är alla lika inför lagen till 100%

    Men varför gjorde du det inlägg du gjorde då?????

    Kan du inte bara svara på denna enkla fråga??

    Sponsored content


    Någon ny kvinna som vill ha pengar Empty Sv: Någon ny kvinna som vill ha pengar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 08:21