Dao skrev:Sniperace skrev:Jag är sjukensionerad, och det var inte förrän med alliansen min sjukpeng höjdes kraftigt, det var inte förrän alliansen tog över jag fick en rikrtig chans att ens FÖRSÖKA mig på olika arbeten utan att riskera pensionen, det var inte förrän med alliqansen jag nu får göra små inhopp i arbetslivet och faktiskt tjäna 40.000 per år utan att detta påverkar min sjukpension
Jag har inte upplevy något av detta negativa som så blåses upp och försöker göras att alla fått det så hemskt osv...
Det hade du före arrogansen också!
jag gnällde inte innan heller, men med alliansen förbättrades det väldigt mycket, men vad påstår du jag hade?
jag hade INTE rätten att fritt arbetspröva, jag hade inte rätten att arbeta in 40.000 per år utan att detta berörde min pension.
Undre den rödgrön kaskadspyrgimen så gjordes det klart att OM jag arbetsprövade så riskerade jag att få pensionen indragen om DE ansåg att jag skulle fortsätta arbeta även om jag själv kände att det inte fungerade, och de ville inte på några villkor låta mig testa olika jobb, och gjorde jag det skulle jag hamna utanför alla stolar med indragen pension, och för at få ny skulle jag då behöva genomgå hela apparaten ännu en gång, och riskera att jag fick LÄGRE pension än tidigare
som sagt för MIG och väldigt många andra i min situation har alliansen medfört en klar förbättring