Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
Secrist
Sniperace
lazy
Thetaxpayer
Dao
Infra
berralarzon
ericTheDog
Regndrottning
13 posters

Det eviga matfusket

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Det eviga matfusket - Sida 4 Empty Sv: Det eviga matfusket

Inlägg  Sniperace 2012-06-24, 12:34

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jag är sjukensionerad, och det var inte förrän med alliansen min sjukpeng höjdes kraftigt, det var inte förrän alliansen tog över jag fick en rikrtig chans att ens FÖRSÖKA mig på olika arbeten utan att riskera pensionen, det var inte förrän med alliqansen jag nu får göra små inhopp i arbetslivet och faktiskt tjäna 40.000 per år utan att detta påverkar min sjukpension
    Jag har inte upplevy något av detta negativa som så blåses upp och försöker göras att alla fått det så hemskt osv...

Det hade du före arrogansen också!

jag gnällde inte innan heller, men med alliansen förbättrades det väldigt mycket, men vad påstår du jag hade?

jag hade INTE rätten att fritt arbetspröva, jag hade inte rätten att arbeta in 40.000 per år utan att detta berörde min pension.

Undre den rödgrön kaskadspyrgimen så gjordes det klart att OM jag arbetsprövade så riskerade jag att få pensionen indragen om DE ansåg att jag skulle fortsätta arbeta även om jag själv kände att det inte fungerade, och de ville inte på några villkor låta mig testa olika jobb, och gjorde jag det skulle jag hamna utanför alla stolar med indragen pension, och för at få ny skulle jag då behöva genomgå hela apparaten ännu en gång, och riskera att jag fick LÄGRE pension än tidigare

som sagt för MIG och väldigt många andra i min situation har alliansen medfört en klar förbättring
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2012-06-24, 12:52

Sniperace skrev:jag gnällde inte innan heller, men med alliansen förbättrades det väldigt mycket, men vad påstår du jag hade?

jag hade INTE rätten att fritt arbetspröva, jag hade inte rätten att arbeta in 40.000 per år utan att detta berörde min pension.

Undre den rödgrön kaskadspyrgimen så gjordes det klart att OM jag arbetsprövade så riskerade jag att få pensionen indragen om DE ansåg att jag skulle fortsätta arbeta även om jag själv kände att det inte fungerade, och de ville inte på några villkor låta mig testa olika jobb, och gjorde jag det skulle jag hamna utanför alla stolar med indragen pension, och för at få ny skulle jag då behöva genomgå hela apparaten ännu en gång, och riskera att jag fick LÄGRE pension än tidigare

som sagt för MIG och väldigt många andra i min situation har alliansen medfört en klar förbättring

Ledsen att göra dig besviken, men möjligheterna fanns då också - kanske inte exakt likadana, men de fanns. Det var ett uruselt system redan då, men arrogansen har inte förbättrat situationen speciellt mycket.

Idag är det dessutom straff för arbetslösa att vikariera på olika arbetsplatser, en företeelse som arrogansen skapade (75-dagarsregeln), man tvingar ut sjuka på arbetsgolvet, etc, etc... Du som inte är sjuk ser det som en "förbättring", men för de som verkligen är sjuka - är det en tydlig försämring.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-06-24, 13:01

Dao skrev:
    Secrist skrev:Som sagt var. Dao bevisar exakt det jag sade. Tack! Very Happy

Varsågod!!! Smile

Fascinerande att ni inte ens klarar av att försvara arrogansens politik, utan försöker till och med rida på vågen!!! Smile

Svenska folket har lagt sin röst på alliasen för att de tyckt att de är bättre. Gilla läget.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-24, 13:03

Dao skrev:
    Sniperace skrev:jag gnällde inte innan heller, men med alliansen förbättrades det väldigt mycket, men vad påstår du jag hade?

Ledsen att göra dig besviken, men möjligheterna fanns då också - kanske inte exakt likadana, men de fanns. Det var ett uruselt system redan då, men arrogansen har inte förbättrat situationen speciellt mycket.

Idag är det dessutom straff för arbetslösa att vikariera på olika arbetsplatser, en företeelse som arrogansen skapade (75-dagarsregeln), man tvingar ut sjuka på arbetsgolvet, etc, etc... Du som inte är sjuk ser det som en "förbättring", men för de som verkligen är sjuka - är det en tydlig försämring.

Jasså, inte sjuk, sjukpensionär sedan 1988 med tumörer i halskotpelare ryggra, samt på nervbanor över hela kroppen, plut ett par smärre i huvudet? INTE SJUK?

och det måste jag säga att från att alliansen tog över har min ekonomiska ställning avsevärt förbättrats, liksom den sociala då jag nu utan hinder kan få ex arbeta in 40.000 per år UTAN att detta påverkar min pension, jag FÅR utan hinder verka som undomsledare och styrelseledamot i föreningsarbete, visste du inte att sådant kunde starra sig under den rödgröna kaskaspyregimen,

för merparten har det förbättrats, men tyvärr faller folk fortfarande mellan stolarna, och dessa framhgäver ni från vänstern till förbannelse, att de var fler tidigqare är inget ni vill erkänna...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-24, 13:04

Secrist skrev:
    Dao skrev:

Varsågod!!! Smile

Fascinerande att ni inte ens klarar av att försvara arrogansens politik, utan försöker till och med rida på vågen!!! Smile

Svenska folket har lagt sin röst på alliasen för att de tyckt att de är bättre. Gilla läget.

Ja de har ju det, och det gillar inte dessa vänster de vill med sina fåtal procent domptera sveriges befolkning.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-24, 13:14

Sniperace skrev:Jasså, inte sjuk, sjukpensionär sedan 1988 med tumörer i halskotpelare ryggra, samt på nervbanor över hela kroppen, plut ett par smärre i huvudet? INTE SJUK?

och det måste jag säga att från att alliansen tog över har min ekonomiska ställning avsevärt förbättrats, liksom den sociala då jag nu utan hinder kan få ex arbeta in 40.000 per år UTAN att detta påverkar min pension, jag FÅR utan hinder verka som undomsledare och styrelseledamot i föreningsarbete, visste du inte att sådant kunde starra sig under den rödgröna kaskaspyregimen,

för merparten har det förbättrats, men tyvärr faller folk fortfarande mellan stolarna, och dessa framhgäver ni från vänstern till förbannelse, att de var fler tidigqare är inget ni vill erkänna...

Jag vet inget om dig och din sjukdom, men du var tydlig med att du faktiskt KUNDE arbeta, till skillnad från många andra sjuka!

En gång i tiden fanns det gott om möjligheter för arbetslösa och sjuka att ÄNDÅ vara en del av samhället, enklare jobb och aktiviteter som betydde något. Sedan sossarna tog steget högerut och högerpolitiken blivit rumsren, har alla dessa möjligheter tagits bort! Varför???

Ja, det finns många som fått en bättre individuell ekonomisk ställning efter att arrogansen tog över. Detta har skolan, sjukvården, äldrevården och dagbarnen betalat ett högt pris för. Jag är glad att du är glad - men jag kan inte blunda för konsekvenserna för den politik som förs!

Nej - folk faller inte mellan stolarna. Det är ett medvetet politiskt val som arrogansen fört, så att du och andra skall få mer i plånboken!

Och nej, de var inte fler tidigare. Det var problem då också, men idag har problemen permanentats!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-24, 13:14

Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:

Varsågod!!! Smile

Ja de har ju det, och det gillar inte dessa vänster de vill med sina fåtal procent domptera sveriges befolkning.

Kommer du att gilla de rödgröna när de vinner nästa val??
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-24, 13:23

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jasså, inte sjuk, sjukpensionär sedan 1988 med tumörer i halskotpelare ryggra, samt på nervbanor över hela kroppen, plut ett par smärre i huvudet? INTE SJUK?

Jag vet inget om dig och din sjukdom, men du var tydlig med att du faktiskt KUNDE arbeta, till skillnad från många andra sjuka!

En gång i tiden fanns det gott om möjligheter för arbetslösa och sjuka att ÄNDÅ vara en del av samhället, enklare jobb och aktiviteter som betydde något. Sedan sossarna tog steget högerut och högerpolitiken blivit rumsren, har alla dessa möjligheter tagits bort! Varför???

Ja, det finns många som fått en bättre individuell ekonomisk ställning efter att arrogansen tog över. Detta har skolan, sjukvården, äldrevården och dagbarnen betalat ett högt pris för. Jag är glad att du är glad - men jag kan inte blunda för konsekvenserna för den politik som förs!

Nej - folk faller inte mellan stolarna. Det är ett medvetet politiskt val som arrogansen fört, så att du och andra skall få mer i plånboken!

Och nej, de var inte fler tidigare. Det var problem då också, men idag har problemen permanentats!

nej, inte tydlig att jag KUNDE, men att jag ville FÖRSÖKA, och att göra det jag kanske kunde klara av, det är stor skillnad.

ok, och den förändringen var dåp gjord redan 1988 då jqag kämpade mot pension och att istället prova en formell datautbildning för att kunna kanske arbetat något år till, vilket jag ju förvägrades....
    och du mnmmenar att de föll inte mellan stolarna förr heller med de rödgröna kaskadspyorna? att de gjorde det som ett medvetet politiskt val för att alla skulle ha det lika illa?

och hur försämrat? det går idag fortare att få adekvat vård, köerna kortas, lättare än någonsin att få dagisplats, förr fick man inte ha om man inte jobbade, nu är tre timmar per dag garanterade oqavsett om man jobbar eller ej, äldrevården är inte heller sämre än vad den var sista tiden med de rödgröna kaskadspyorna...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-24, 13:26

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:

Varsågod!!! Smile

vinner de nästa val så kommer jag inte gnälla, och försämrar de inte för mig så är det skit samma, jag gnällde inte ett dugg innan när de satt där, för mig är en
    g alla av samma skrot och korn när det gäller politiker, och jag vär
    grar ljuga om att aliansen är en katastrof, för det är de inte, de har inneburit et kraftigt förbättrat liv för mig som SJUKPENSIONERAD LÅGINKOMSTTAGARE i jämförelse om hur det var under sossetiden, och med den vetskap om hur det var för min ar med samma sjukdom och 40 nmår i rullstol under sossetid så vet jag hur det var....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-24, 15:52

Sniperace skrev:nej, inte tydlig att jag KUNDE, men att jag ville FÖRSÖKA, och att göra det jag kanske kunde klara av, det är stor skillnad.

ok, och den förändringen var dåp gjord redan 1988 då jqag kämpade mot pension och att istället prova en formell datautbildning för att kunna kanske arbetat något år till, vilket jag ju förvägrades....
    och du mnmmenar att de föll inte mellan stolarna förr heller med de rödgröna kaskadspyorna? att de gjorde det som ett medvetet politiskt val för att alla skulle ha det lika illa?

och hur försämrat? det går idag fortare att få adekvat vård, köerna kortas, lättare än någonsin att få dagisplats, förr fick man inte ha om man inte jobbade, nu är tre timmar per dag garanterade oqavsett om man jobbar eller ej, äldrevården är inte heller sämre än vad den var sista tiden med de rödgröna kaskadspyorna...

Jag är jätteglad för din skull att du känner att det går lättare för dig.

Och ja, mycket har försämrats i Sverige idag, för arbetslösa och sjuka. Idag hamnar exempelvis Sverige under snittet för OECD-länderna när det gäller grundläggande trygghet för svaga grupper. 2005 låg Sverige näst högst i världen. Flera länder har gått om Sverige när det gäller sjuk-, arbetsskade- och arbetslöshetsförsäkring.

Vi har kommit till en brytpunkt när inte ens medelsvensson får fullgott inkomstbortfallsskydd av de allmänna försäkringarna, enligt en färsk rapport. (Fria Tidningen 23 maj)

Men jag är glad att åtminstone DU känner en tillförsikt...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-24, 15:57

Sniperace skrev:vinner de nästa val så kommer jag inte gnälla, och försämrar de inte för mig så är det skit samma, jag gnällde inte ett dugg innan när de satt där, för mig är en
    g alla av samma skrot och korn när det gäller politiker, och jag vär
    grar ljuga om att aliansen är en katastrof, för det är de inte, de har inneburit et kraftigt förbättrat liv för mig som SJUKPENSIONERAD LÅGINKOMSTTAGARE i jämförelse om hur det var under sossetiden, och med den vetskap om hur det var för min ar med samma sjukdom och 40 nmår i rullstol under sossetid så vet jag hur det var....

Att protestera mot en negativ trend, är inte "att gnälla", det är att väcka opinion!

Men som sagt - några har troligen fått det bättre. En del UPPLEVER det som bättre, andra har nog fått det bättre i praktiken.

En högervän till mig ansåg att VECKAN EFTER arrogansen vann 2006 att det redan i praktiken hade blivit bättre för företagare som han, detta trots att arrogansen då inte hade hunnit regera ett skit! Smile

Sossarnas arbetspolitik har helt klart försämrats, men detta för att de blev mer lik högern. Det är det stora problemet...

Visa hade det mycket bra under Saddams regim i Irak också, så varför "gnälla"..! Smile
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-24, 16:55

jag tror dock at merparten har fått det bättre, både bland friska och sjuka arbetslösa osv, men kanske har några fått det sämre, men devisen bör väl ändå inte vara att alla ska ha det lika dåligt?

ser mqn till detta verkar många vänster hellre se det så. än att inte alla lyckas komma med
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-06-24, 18:57

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:

Varsågod!!! Smile

Jag kommer i alla fall inte att kräva nyval. Rolling Eyes
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-24, 21:14

Sniperace skrev:jag tror dock at merparten har fått det bättre, både bland friska och sjuka arbetslösa osv, men kanske har några fått det sämre, men devisen bör väl ändå inte vara att alla ska ha det lika dåligt?

ser mqn till detta verkar många vänster hellre se det så. än att inte alla lyckas komma med

Så statistiken ljuger?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-24, 21:16

Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:

Varsågod!!! Smile

Det var inte vad jag frågade. Du hävdade att vi till vänster var "dumma" för att vi inte gillade regeringen. Då jag frågar om du skulle gilla regeringen när den blir rödgrön efter nästa val, så glider du undan - din hala ål...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-24, 21:22

Dao skrev:
    Sniperace skrev:jag tror dock at merparten har fått det bättre, både bland friska och sjuka arbetslösa osv, men kanske har några fått det sämre, men devisen bör väl ändå inte vara att alla ska ha det lika dåligt?

Så statistiken ljuger?

statistik kan nästan alltid vinklas att visa det man vill visa eller tvärtom.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-24, 21:24

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Så statistiken ljuger?

statistik kan nästan alltid vinklas att visa det man vill visa eller tvärtom.

Speciellt när den visar vad inte vill se!!! Very Happy
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-06-25, 00:05

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:

Varsågod!!! Smile

Det var inte vad jag frågade. Du hävdade att vi till vänster var "dumma" för att vi inte gillade regeringen. Då jag frågar om du skulle gilla regeringen när den blir rödgrön efter nästa val, så glider du undan - din hala ål...

Omöjligt att säga eftersom jag inte sett deras politik. Till skillnad från dig så bestämmer jag mig inte flera år i förväg vilka jag ska rösta på.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-25, 01:18

Secrist skrev:Omöjligt att säga eftersom jag inte sett deras politik. Till skillnad från dig så bestämmer jag mig inte flera år i förväg vilka jag ska rösta på.

Fokusförskjutning igen, i vanlig ordning - tillsammans med en fantasilögn om mig igen. Får väl ge upp här, då det nog inte gå att få ur sig något vettigare...

Skall du inte kalla mig för rasist också? Det verkar vara populärt på en annan tråd, då jag ju gjorde brottet att kritisera Israel! Smile
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-06-25, 01:25

Dao skrev:
    Secrist skrev:Omöjligt att säga eftersom jag inte sett deras politik. Till skillnad från dig så bestämmer jag mig inte flera år i förväg vilka jag ska rösta på.

Fokusförskjutning igen, i vanlig ordning - tillsammans med en fantasilögn om mig igen. Får väl ge upp här, då det nog inte gå att få ur sig något vettigare...

Skall du inte kalla mig för rasist också? Det verkar vara populärt på en annan tråd, då jag ju gjorde brottet att kritisera Israel! Smile

Rasistanklagelser är nog vänstern ganska ensamma om. För övrigt, hur i jösse namn kan det vara fokusförskutning att svara på frågan? scratch
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-25, 01:34

Secrist skrev:Rasistanklagelser är nog vänstern ganska ensamma om. För övrigt, hur i jösse namn kan det vara fokusförskutning att svara på frågan? scratch

Det sker just nu, i en tråd om Mellanöstern - och för att jag kritiserade Israel. Gammal högertaktik faktiskt!

Ja, huruvida jag valt redan nu hur jag kommer att rösta var väl knappast det frågan handlade om!

Du svarade dock "omöjligt att svara på", men DET var en slingring det också, då du anklagade "vänstern" för att vi skulle vara så "dumma" att vi inte gillade den nuvarande regeringen eftersom de vann valet. Långsökt som fasiken, men jag gisar att du aldrig kommer att föra den tanken fullt ut. Vänstern skall tydligen alltid vara ett föredömme, men inte högern!
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-06-25, 01:44

Dao skrev:
    Secrist skrev:Rasistanklagelser är nog vänstern ganska ensamma om. För övrigt, hur i jösse namn kan det vara fokusförskutning att svara på frågan? scratch

Det sker just nu, i en tråd om Mellanöstern - och för att jag kritiserade Israel. Gammal högertaktik faktiskt!

Ja, huruvida jag valt redan nu hur jag kommer att rösta var väl knappast det frågan handlade om!

Du svarade dock "omöjligt att svara på", men DET var en slingring det också, då du anklagade "vänstern" för att vi skulle vara så "dumma" att vi inte gillade den nuvarande regeringen eftersom de vann valet. Långsökt som fasiken, men jag gisar att du aldrig kommer att föra den tanken fullt ut. Vänstern skall tydligen alltid vara ett föredömme, men inte högern!

Du frågade, jag svarade. Jag vet inte vad jag kommer att rösta på. Det får vi se då. Även om chansen att jag röstar på Vänsterpartiet är minimalt. Det kan jag erkänna.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-25, 01:50

Secrist skrev:Du frågade, jag svarade. Jag vet inte vad jag kommer att rösta på. Det får vi se då. Även om chansen att jag röstar på Vänsterpartiet är minimalt. Det kan jag erkänna.

Jaha..? Och..?

Jag vet inte heller vad jag skall rösta på, men du verkar ju veta vad jag kommer att rösta på, så det är väl bara att fråga dig så jag får klarhet i det...
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-06-25, 01:52

Dao skrev:
    Secrist skrev:Du frågade, jag svarade. Jag vet inte vad jag kommer att rösta på. Det får vi se då. Även om chansen att jag röstar på Vänsterpartiet är minimalt. Det kan jag erkänna.

Jaha..? Och..?

Jag vet inte heller vad jag skall rösta på, men du verkar ju veta vad jag kommer att rösta på, så det är väl bara att fråga dig så jag får klarhet i det...

Din polare KP-RC vet i alla fall. Han har röstat på samma parti i hela sitt liv. Flexibel kille.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-25, 01:54

Secrist skrev:
    Dao skrev:

Jaha..? Och..?

Din polare KP-RC vet i alla fall. Han har röstat på samma parti i hela sitt liv. Flexibel kille.

Man skall väl ändå rösta enligt sin övertygelse?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 14:11