Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
Regndrottning
ericTheDog
RedMentalCase
SiP
Secrist
redalert
RedCloud
lazy
Sossar ee lata
formsvackan
Infra
15 posters

Vann Sverige eller.........

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Vann Sverige eller......... - Sida 3 Empty Sv: Vann Sverige eller.........

Inlägg  F.I.S.T 2012-05-30, 01:49

Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Tråden blir menlös eftersomingen sympatiserar med sd.

.... det finns många som "sympatiserar med SD" ... men ingen som öppet erkänner sina åsikter

Du menar som du sympatiserar med KP? RC är väl inte ensam om det?

svar NEJ !Jag prövar igen:

.... det finns många som "sympatiserar med SD" ... men ingen som öppet erkänner sina åsikter

Skillnaden ligger i att SDs enda syfte är ett främlingsfientligt samhälle, och det ställer uppenbarligen rätt många forumhöger upp på.... inte jag.

Och jag är inte spec insatt i KP/KFMLr och deras tankar.
    Men jag delar INTE åsikter som innefattar ren planekonomi, lika lite som jag stöttar den typ av nyliberalt samhälle som nu existerar. Och jag stöder inte den revolutionära del som anser att man får ta till våld för att införa sin politik. Våld får bara användas till att frigöra sig från diktatur.... så som sker i tex Syrien nu, där inte regimen bryr sig om att oppositionen till en början demonstrerar fredligt.....

Nu åter till dina sympatier till SD och deras främlingsfientliga politik....

F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-05-30, 01:51

ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Tråden blir menlös eftersomingen sympatiserar med sd.

Jaså, vem? Du?

Nej ...DU !
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-05-30, 01:53

lazy skrev: och om man slutar att marginalisera deras väljare så blir det så småningom ett neutralt parti.[/font]

Menar du att de kommer överge sin syn på invandring ?
    Shocked
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-05-30, 01:54

ericTheDog skrev:

Att sd är med i rödgröna röran är det ju trots allt få som höjer på ögonbrynen åt idag, trots deras mörka historia.

SD röstar fortfarande mest med alliansen !.... Sd är i opposition, men delar borgerliga värderingar mer än rödgröna !
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-05-30, 01:56

lazy skrev:
    Våra politiker är tyvärr människor som ser till att det blir ännu fler väljare till SD

Kallas allianspolitik... ökade klyftor !
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-05-30, 06:39

Doin the omoralisk schlagerfestival

goa gubbar...

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-05-30, 07:48

Vercingetorix skrev:
    Regndrottning skrev:
    Vercingetorix skrev:Om en hund föds i ett stall i Kina, blir den middag...

Om man sedan maler ner den och äter den på en kälke kan man säga att den blivit kinesisk med-burgare...

Den var dåååålig.... Wink

Ja, den tangerar väl något slags lågvattenmärke, hehe..
    Jag och ungarna åker till Dubai och Kina om några veckor, och min dotter sa till mig: "En del av mig vill testa att äta hund, en annan inte..."

Kul när barnen är intresserade av käk. Smile
    Likt mina ungar har hon väl tjatat om att få hund i åratal?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-05-30, 07:55

F.I.S.T skrev:
    lazy skrev: och om man slutar att marginalisera deras väljare så blir det så småningom ett neutralt parti.[/font]

Shocked

Den kommer att förändras. De kommer att sluta att vara ett enfrågeparti och de kommer att få mer kompetent folk i leden. Milöpartiet var rena skogstomtepartiet med minst sagt udda förslag i början. Nu är de ett pragmatiskt storstadsparti.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-05-30, 07:56

Infra skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Regndrottning skrev:
    Vercingetorix skrev:Om en hund föds i ett stall i Kina, blir den middag...

Om man sedan maler ner den och äter den på en kälke kan man säga att den blivit kinesisk med-burgare...

Den var dåååålig.... Wink

Ja, den tangerar väl något slags lågvattenmärke, hehe..
    Jag och ungarna åker till Dubai och Kina om några veckor, och min dotter sa till mig: "En del av mig vill testa att äta hund, en annan inte..."

Kul när barnen är intresserade av käk. Smile
    Likt mina ungar har hon väl tjatat om att få hund i åratal?

Usch...
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2012-05-30, 08:11

formsvackan skrev:
    Regndrottning skrev:
    lazy skrev:
    Regndrottning skrev:
    lazy skrev:
    Regndrottning skrev:
    Fördelen med detta att man kan då födas med dubbel medborgarskap, (som mina syskon har). Nackdelen är att man också kan födas som statslös.[/b][/color]

Statslösa gäller endast palestinier, våra unika flyktingar. Wink jämför gärna med kurder/assyrier/syrianer.

Inte alls..... Jag har två kusinbarn som föddes som statslösa. De föddes i Tyskland.

Hur? För evigt?

Tyskland, såsom Sverige, erkänner barn födda av en moder med landets nationalitet.

Min kusin har Kanadensisk medborgarskap. Kanada erkänner barn födda inom landet. Alltså, varken Tyskland eller Kanada kunde erkänna dessa barn då de inte uppfylde kriterierna för medborgarskap.

Efter flera år, och genom måååånga turer i olika rättsinstanser fick barnen brittisk medborgarskap då fadern var engelsk.
    Jag hade ett smärre h-vete att bli av med mina barns franska medborgarskap. De är födda i Sverige med modern hade franskt medborgarskap vilket innabar att barnen automatiskt fick detta ockå. I och med att hon sökte svenskt medborgarskap var hon tvungen att avsäga sig det franska eftersom vi då inte godkände dubbla i svensk lag. I det sammanhanget uppdagades på franska ambassaden att barnen också led av denna "åkomma", dubbla medborgarskap. Det var inte bara att avsäga sig det franska eftersom de inte sökte något nytt, de hade ju redan svenskt sedan födseln. Att mala detta genom den fantastiskt utvecklade franska byråkratikvarnen var krånglig och tidsödande varför man begärde bra betalt för denna "tjänst". Naturligtvis vägrade jag betala eftersom barnen "påtvingats" dubbelt medborgarskap, klart i strid med svensk lag. Fransmän har en fantastisk förmåga att tappa alla språkkunskaper och se väldigt oförstående ut när de ställs inför någon som kräver att de ger med sig.

Rasist! Shocked
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2012-05-30, 08:15

F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:

Att sd är med i rödgröna röran är det ju trots allt få som höjer på ögonbrynen åt idag, trots deras mörka historia.

SD röstar fortfarande mest med alliansen !.... Sd är i opposition, men delar borgerliga värderingar mer än rödgröna !

Och hade sossarna haft makten så hade sd röstat mest med dem! Laughing
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-05-30, 08:19

redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:

Och hade sossarna haft makten så hade sd röstat mest med dem! Laughing
    Dumma dej!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-05-30, 09:42

lazy skrev:
    Sniperace skrev:åter till frågan om sverige vann, tråkigt är att de flesta lämnat sina språk, men låten var skriven av svenskar, liksdom en hel drös av de andra ländernas bidrag, tänk så stor chans det var för svensk seger med så många svenska bidrag även om de sjöngs för andra länder Smile

och det blev ju trippelsvensk seger eftersom loreen sjöng för sverige, och är en Svensk flicka med svensk text och musikskapare.

För i det har jag väl inte fel? Smile

å andra sidan kommer det kosta oss pengar, det är nte billigt att hålla detta evenemang, jag tror ex att värdlandet detta år skulle kunnat använda pengarna till mycket viktigare saker än detta

En liten fågel viskade i mitt öra att Eurovision 2013 ska ske i Malmö?

ok, ja jag har inte en aning, men en sak är säker, jag ska INTE dit.... Smile
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-05-30, 09:48

Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:

Shocked

Den kommer att förändras. De kommer att sluta att vara ett enfrågeparti och de kommer att få mer kompetent folk i leden. Milöpartiet var rena skogstomtepartiet med minst sagt udda förslag i början. Nu är de ett pragmatiskt storstadsparti.

frågan löd om SD kommer att ÖVERGE sin syn på invandring ? .... är det så jävla svårt för dig att nån gång svara rakt på en enda jävla fråga ????... Miljöpartiet har på inget sätt övergett sin huvudfråga, dvs miljötänket
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-05-30, 10:21

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:

Shocked

frågan löd om SD kommer att ÖVERGE sin syn på invandring ? .... är det så jävla svårt för dig att nån gång svara rakt på en enda jävla fråga ????... Miljöpartiet har på inget sätt övergett sin huvudfråga, dvs miljötänket

Miljöpartiet idag har inte mycket likheter med hur det såg ut i början så ditt påstående stämmer inte. Samma sak kommer att ske med SD. Grunden kommer att finnas kvar men med ett annat utseende och fokus.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2012-05-30, 12:14

När personer som Solveig Renhammar-Meteus hoppar av partiet och funderar på att gå till nationaldemokraterna istället så får väl det ses som ett tecken på att SD redan har ändrat sig, hon hamnade ju i kommunfullmäktige redan 1991.

Ingen kan väl förneka att det har varit många avhopp till främst ND men även till det nya Svenskarnas parti.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 00:38