Sniperace 2015-10-01, 14:12
Infra skrev: Secrist skrev: Infra skrev: Secrist skrev: Infra skrev: Secrist skrev: Infra skrev: Secrist skrev: ericTheDog skrev:Ikväll är hela Sveriges pk-elit samlad i Globen.
Även jag har en empati och ett ett hjärta - även om vänstermuppar har svårt att tro det. Det sägs en och annan bra sak i Globen ikväll. Men det samlade budskapet är inget vidare.
palatsliknande utanpå men innehållande fängelsehålor.
Dessa celler var inte bra nog för internerna dvs brottslingar, och du vill alltså placera flyktingar i fängelseceller?
Tror du de accepterar sådana när busslaster av sådana vägrar bo i olika anläggningar som andra betalt stora pengar att få bo i under semestrar?
Just nu råder det något som närmast kan liknas vid masshysteri. Hur många journalister granskar kaoset idag? Vem skulle våga ifrågasätta?
Ursäkta , men vad ska ifrågasättas?
Problemen med att ta emot så här många människor när det saknas pengar, vårdplatser, skolor, bostäder, arbete etc för att ta hand om alla.
Ja, men nu lägger vi ju till alla klutar för att få
ordning på mottagandet och boendet. Så många
klutar har vi lagt till att vi fått skäll av Lazy och
Snappe för att vi inhyst flyktingar i allehanda
byggnader under allehanda former.
Det ska vara ett humant flyktingmottagande.
Tror du bostäder, skolor, vårdplatser, arbete etc skapas ur tomma intet? Förstår att du röstar på de rödgröna. Partier som V och Mp lever ju i en fantasivärld.
Jag la till den sista meningen på pin ki för
att riktigt reta upp er, era djävlar. Det lyckades över förväntan.
Så du tror att bostäder skapas ur ingenting?
Poff! Nytt hus!
Jag är så nöjd med att det gick att reta upp er, era djävlar.
Jag visste precis var den ömma tån fanns.
Bostäder?
Skapas?
Så denna palatsliknande byggnad det duger inte som
bostäder, då, enligt dej?
tja gillar du insidan i fängelser så.
Du ser alltså bara till hur det ser ut utifrån?
Denna byggnad är ett UTDÖMT fängelse där standarden var för låg för våra interner, så du vill alltså placera flyktingar i fängelse Joakim?
Undrar vad dessa tycker när de vägrar vara på ställen som svenskar betalar mycket för när de är på semester....
Senast ändrad av Sniperace den 2015-10-03, 12:02, ändrad totalt 1 gång