Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
RedMentalCase
lazy
Thetaxpayer
Sossar ee lata
F.I.S.T
RedCloud
redalert
Dao
Secrist
13 posters

    Skola sönderslagen och satt i brand

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Men en fråga då?

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-05-18, 11:03

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:

    Poängen är att vi kanske inte klarar av att vara ett av världens mest invandringsgenerösa länder.

    Ett av världens rikaste länder "inte klara av att ta emot invandring" ?
    Tror du på det själv ?..... Det är ärligare om du säger som det är ni VILL INTE klara av det, då ni inbillar er att det bara innebär kostnader, vilket i sig inte är hela sanningen, det innebär stora inkomster oxå med invandring. Och vidare så anser jag att ett av det största problemen till varför den absolut LILLA del av invandrarna som hamnar i trubbel och begår brottslighet, är främlingsfientliga krafter blå-bruna, dom argumenterar om efternamn, osv ... som argumenterar FÖR ökade klyftor, vilket försvårar för Invandrare att ta sig in i Svenska samhället


    Secrist skrev: När vänstern skriver hyllningstrådar till invandringens ära så får jag lägga lite mottrådar.

    Ska vi ta och göra en balansräkning på era Rasist-trådar och "hyllningstrådar" till invandrare, så kommer du inse att vi vänster måste sätta igång och tokspamma fram "hyllningstrådar" till invandrare för att ens vara i närheten av er rasistpropaganda


    Secrist skrev:Och reaktionen från extremvänstern

    Nämn någon extrem vänsteråsikt från tex mig ... en enda ?

    Tycker du att vi klarar av att ta hit alla som vi gör idag? fungerar de i samhället? skall vi acceptera beteendet som imamerna förespråkade i inslaget här om dagen?

    Den viktigaste frågan, verkar det som Sverige klarar av att at hand om alla som kommer?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 11:05

    Det är nog bäst innan du gör bort dig fullständigt.

    Roligt att se att trollet spricker i solen, kom ut ur garderoben Secrist, du är inte alliansröstare du är SD:are uti fingerspetsarna. Och förmodligen stolt över det....

    En fråga: om det nu visar sig att förövarnas förnamn inte stavas Pelle och Kalle, vad gör vi då med den informationen, vad är din analys ?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 11:10

    Den viktigaste frågan, verkar det som Sverige klarar av att at hand om alla som kommer?

    Största delen invandrare är återvändande svenskar....klarar vi ta hand om dom ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-18, 11:12

    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    Nä, jag förväntar mig inte att ni ska debattera detta eftersom strutsbeteendet i dessa frågor är vida utbrett, framförallt på vänsterhåll. Hör inget, ser inget, säger inget. Då kan man aldrig rasistanklagas vilket är mycket viktigare än att faktiskt göra något.

    göra vad ?

    Åt problemet.

    Ja precis ... vilket problem ? vad består problemen i vad är orsakerna, VILL du göra nåt åt dem ? är du villig att offra nåt själv ?... och göra vad åt det ? ... det var en fråga alltså ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-18, 11:18

    Seel-e-lat skrev:
    Tycker du att vi klarar av att ta hit alla som vi gör idag?

    Absolut ! ... frågan är inte om vi KAN, frågan är om vi VILL !?


    Seel-e-lat skrev:fungerar de i samhället?

    Det är olika, precis som det är olika med Svenskar.... du är ju ETT exempel på hur dåligt vissa fungerar i samhället

    Seel-e-lat skrev:skall vi acceptera beteendet som imamerna förespråkade i inslaget här om dagen?

    Nej !.... men det har inget att göra med frågan om invandringens vara eller inte vara

    Seel-e-lat skrev:Den viktigaste frågan, verkar det som Sverige klarar av att at hand om alla som kommer?

    Den viktigaste frågan är om vi VILL !?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  redalert 2012-05-18, 11:20

    RedCloud skrev:
    Jag bara länkade till en artikel i Aftonbladet.

    Vad gäller etniciteten så tror jag inte ens du på allvar tror att det är blonda och blåögda killar som heter Kalle och Anders

    rest my case....

    Du menar att du är svarslös? Razz
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-18, 11:22

    redalert skrev:
    RedCloud skrev:
    Jag bara länkade till en artikel i Aftonbladet.

    Vad gäller etniciteten så tror jag inte ens du på allvar tror att det är blonda och blåögda killar som heter Kalle och Anders

    rest my case....

    Du menar att du är svarslös? Razz

    Han menar nog att Secrist skötte argumentationen MOT sig själv helt på egen hand ! Cool
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  redalert 2012-05-18, 11:22

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Ska vi ta och göra en balansräkning på era Rasist-trådar och "hyllningstrådar" till invandrare, så kommer du inse att vi vänster måste sätta igång och tokspamma fram "hyllningstrådar" till invandrare för att ens vara i närheten av er rasistpropaganda

    Jag bara länkade till en artikel i Aftonbladet. På vilket sätt är det rasistiskt? Betyder det att AB också är rasistiskt eftersom de skriver om det?

    Du länkade inte bara till en artikel, di har i denna tråd och andra konsekvent ventilerat dina åsikter kring invandring, och nu börjar du prata om blonda Svenskar.... jag förstår om du skäms över dina rasistiska åsikter... det är helt i sin ordning

    Önskar att man någon gång slapp att skriva jefla tomte till dig, skärp dig för fan....as.....! affraid
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 11:25

    Du menar att du är svarslös?

    Nej, tycker Fist sammanfattade rätt bra:

    Han menar nog att Secrist skötte argumentationen MOT sig själv helt på egen hand !
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 11:26

    Önskar att man någon gång slapp att skriva jefla tomte till dig, skärp dig för fan....as.....!

    Vem tvingar dig egentligen ?

    Rösterna inne i huvudet ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-18, 11:27

    redalert skrev:

    Önskar att man någon gång slapp att skriva jefla tomte till dig, skärp dig för fan....as.....! affraid

    Jag beklagar dina tvångsmässiga impulser Crying or Very sad
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  redalert 2012-05-18, 11:30

    RedCloud skrev:
    Den viktigaste frågan, verkar det som Sverige klarar av att at hand om alla som kommer?

    Största delen invandrare är återvändande svenskar....klarar vi ta hand om dom ?

    Slår de sönder städer och bränner bilar, puckot? Evil or Very Mad
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 11:31

    Slår de sönder städer och bränner bilar, puckot?

    vet inte, du kanske kan berätta ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-18, 11:32

    redalert skrev:
    RedCloud skrev:
    Den viktigaste frågan, verkar det som Sverige klarar av att at hand om alla som kommer?

    Största delen invandrare är återvändande svenskar....klarar vi ta hand om dom ?

    Slår de sönder städer och bränner bilar, puckot? Evil or Very Mad

    Du är i sanning en sjuk människa.... jag har aldrig haft nåt hopp om att det ska gå att rädda dig till mänskligheten igen.... allt ditt förblindade hat hindrar dig från att vara människa, du är inte ett ögonblick bättre än de personer som välter bilar
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  redalert 2012-05-18, 11:41

    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    RedCloud skrev:
    Den viktigaste frågan, verkar det som Sverige klarar av att at hand om alla som kommer?

    Största delen invandrare är återvändande svenskar....klarar vi ta hand om dom ?

    Slår de sönder städer och bränner bilar, puckot? Evil or Very Mad

    Du är i sanning en sjuk människa.... jag har aldrig haft nåt hopp om att det ska gå att rädda dig till mänskligheten igen.... allt ditt förblindade hat hindrar dig från att vara människa, du är inte ett ögonblick bättre än de personer som välter bilar

    Sanningen svider och dina illusioner brister? Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 11:42

    Sanningen svider och dina illusioner brister?

    Är nog ingen här som har haft illusionen att du skulle komma med annat än personliga påhopp, naiva oneliners och hot....
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  redalert 2012-05-18, 11:57

    RedCloud skrev:
    Sanningen svider och dina illusioner brister?

    Är nog ingen här som har haft illusionen att du skulle komma med annat än personliga påhopp, naiva oneliners och hot....

    Glömde jag lönnfet? Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 12:01

    Glömde jag lönnfet?

    Du kanske kan förklara vad en debattörs kroppsvikt har för tyngd som argument ?

    Eller du ville bara vara lite rolig och elak ?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  redalert 2012-05-18, 12:27

    RedCloud skrev:
    Glömde jag lönnfet?

    Du kanske kan förklara vad en debattörs kroppsvikt har för tyngd som argument ?

    Eller du ville bara vara lite rolig och elak ?

    Och du menar att du bara var hygglig? Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-18, 12:52

    redalert skrev:
    RedCloud skrev:
    Glömde jag lönnfet?

    Du kanske kan förklara vad en debattörs kroppsvikt har för tyngd som argument ?

    Eller du ville bara vara lite rolig och elak ?

    Och du menar att du bara var hygglig? Rolling Eyes

    tänk va träffande Avatar du har Cool
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-05-18, 13:50

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:

    Poängen är att vi kanske inte klarar av att vara ett av världens mest invandringsgenerösa länder.

    Ett av världens rikaste länder "inte klara av att ta emot invandring" ?
    Tror du på det själv ?..... Det är ärligare om du säger som det är ni VILL INTE klara av det, då ni inbillar er att det bara innebär kostnader, vilket i sig inte är hela sanningen, det innebär stora inkomster oxå med invandring. Och vidare så anser jag att ett av det största problemen till varför den absolut LILLA del av invandrarna som hamnar i trubbel och begår brottslighet, är främlingsfientliga krafter blå-bruna, dom argumenterar om efternamn, osv ... som argumenterar FÖR ökade klyftor, vilket försvårar för Invandrare att ta sig in i Svenska samhället


    Secrist skrev: När vänstern skriver hyllningstrådar till invandringens ära så får jag lägga lite mottrådar.

    Ska vi ta och göra en balansräkning på era Rasist-trådar och "hyllningstrådar" till invandrare, så kommer du inse att vi vänster måste sätta igång och tokspamma fram "hyllningstrådar" till invandrare för att ens vara i närheten av er rasistpropaganda


    Secrist skrev:Och reaktionen från extremvänstern

    Nämn någon extrem vänsteråsikt från tex mig ... en enda ?




    Nu skrev ju inte Secrist invandring i allmänhet utan generösate invandringsländer. Ser du skillnaden? Det finns grader i helvetet för vanliga människor. Kanske inte för extremister som dig dock.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  lazy 2012-05-18, 15:54

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Nu får vänstern hjälpa till. På vilket sätt är detta bra för sverige?

    Åtta personer greps efter onsdagens upplopp i Tensta i Stockholm.

    Ungdomar kastade sten mot polisen och startade fler bränder.


    – Det började med att man slagit sönder skolan, fönster och dörrar, och sedan fick vi rapporter om att man startat bränder, i eller i alla fall vid skolan, säger Simon Jonasson, stationsbefäl vid Västerortspolisen.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14839998.ab

    De är i sig inte bra för Sverige, men det är bra att folk börjar reagera på det svenska samhällets segretion och det rådande utanförskapet. Dock ogillar jag att kastar sten och bränner skolor, mern jag förstår att detta händer...

    Känner man till situationen i Sverige, och bakgrunden till dessa, är det inte svårt att förstå reaktionerna.

    Mer sådant här kommer det att bli i fortsättningen om främst ni högerfanatiker fortsätter att blunda för problemen i dagens samhälle, och ständigt skylla på andra!

    "Lustigt" nog så ser det likadant ut i hela Europa, i vissa områden. scratch
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 15:58

    "Lustigt" nog så ser det likadant ut i hela Europa, i vissa områden.

    Olustigt kanske ?

    Nu får vi betala för nyliberalernas framfart med ett tvåtredjedelssamhälle, men visst ja, du anser väl att allt är de stygga muslimernas fel i vanlig ordning.

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  lazy 2012-05-18, 16:42

    RedCloud skrev:
    "Lustigt" nog så ser det likadant ut i hela Europa, i vissa områden.

    Olustigt kanske ?

    Nu får vi betala för nyliberalernas framfart med ett tvåtredjedelssamhälle, men visst ja, du anser väl att allt är de stygga muslimernas fel i vanlig ordning.


    I de fall där auktoriteter betonar hur viktigt det är att stå utanför samhällets regler och normer för att de inte är kompatibla med de egna "gudomliga" lagarna så skyller jag på dessa vilseledare, ja.

    Men jag har all förståelse för att du hellre skyller på "nyliberaler", det är väl bekvämast så. Wink

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 16:44

    I de fall där auktoriteter betonar hur viktigt det är att stå utanför samhällets regler och normer för att de inte är kompatibla med de egna "gudomliga" lagarna så skyller jag på dessa vilseledare, ja.

    och du VET att så är fallet i Tensta ???

    Men jag har all förståelse för att du hellre skyller på "nyliberaler", det är väl bekvämast så

    SJag "skyller" inte, jag konstaterar....din islamofobi får du behålla för dig själv....puke

    Sponsored content


    Skola sönderslagen och satt i brand - Sida 2 Empty Sv: Skola sönderslagen och satt i brand

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:23