Sniperace 2012-05-23, 17:38
F.I.S.T skrev:Sniper hamnar i Historien igen, och inte ens den beskriver han rätt, kom med i matchen nån gång ... eller vågar du inte ? !
Sniperace skrev:
menar du att jag har fel, vad är det för värde i att debattera en sådan sak, ni är ett marginaliserat parti som inte någonsin med demokratiska medel kommer bli regeringsparti,
Kan det vara så att du inte KLARAR AV att diskutera sakfrågor, i nutid? Sniperace skrev:folket liter inte på er för er bakgrund och avsaknad av avbön inför denna,
Om så är fallet att folket inte litar på V, så är ju så fallet även för C, FP, och KD, förtjänar inte heller dom att få vara med i demokratiska debatter ?... som du uppenbarligen inte anser att V gör ... och på något underligt sätt kallar du dina värderingar för "demokratiska".... att DU inte litar på V.... företräder inte folkets tankar i frågan
Sniperace skrev:det räcker liksom inte att bara ta bort ordet kommunist utan att ändra annat
Räcker det att sätta ditt ordet "nya" framför Moderaterna då, för att tvätta bort det faktum att de inte ville ha allmän rösträtt... hur länge vill du vara kvar i historien.... jag är HELT SÄKER på att anledningen till att du är kvar där, är att du vet att du kommer förlora debatten om en bra nutida politik... kan inte finnas nån annan anledning
Sniperace skrev: du skriver ju nu också om martx kommunistiska manifest osv, är det något ni nu tar avstånd från?
Tar avstånd från ???... Jag behöver inte ta avstånd från det eftersom jag inte propagerar för det..... Det är inte min politiska linje. Min linje är min egen, och sammanfaller i mångt och mycket med Vänsterpartiets, men inte i allt... så är det i en representativ demokrati att man får tycka bra om vissa saker och illa om andra och rösta på det som är bäst. Däremot tar jag avstånd från all form av diktatur, och även inskränkningar på demokrati och yttrandefrihet som tex EMU, FRA, IPRED, datalagring,
Det är märkligt ändå .... att de flesta forumhöger här avfärdar V som odemokratiska, men ALDRIG nånsin kunnat visa något odemokratiskt i deras program ... SAMTIDIGT som många av forumhögern då och då uttrycker sin önskan om att vissa inte borde få rösta ....
ni är ett mycket märkligt klientel
Återigen ... pröva att förflytta dig till nutid om du vågar !
först, det är i allra högsta grad nutid att v är så litet som det är eller hur, och det har sina mandat precis som de andra partierna, att sedan en del samarbetar är inte fel, det gjorde ex v med sossar o
ch mp, men folket straffade genom att rösta annorlunda just pga samarbetat med v, detta har sap klart för sig och har erkänt att det var ett missgrepp som orsakade en massa tappade röster.
vi får väl se vid nästa val vad de anser om det borgerliga samarbetet och om de straffar genom att byta parti med sina röster.
Jag har alltid betonat at ALLA ska ha rätt att rösta och att alla partierna ska få finnas oavsett om de ligger till vänster eller höger, men fått höra att ex sd saknar all legitimitet och borde förbjudas, och från vilken sida kom det?
ok, så det kommunistiska manifestet från marx är inget du på något sätt läger någon tonvikt vid, varför är diu
u då så aggressiv att förneka att något land använt detta och att de inte varit kommunister osv....