Infra skrev:Secrist skrev:Infra skrev:Det är inte RC - det är jag som öppet pläderar för en iransk försvarsförmåga när de hotas avSecrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:
Och ändå så hyllar vänstern Irans kärnvapenambitioner
Jasså ?
Vänsterpartiet kräver att kärnvapen ska förbjudas i internationell lag
Den 6 augusti är det 63 år sedan det första kärnvapenkriget drabbade världen. USA hade utvecklat det värsta terror- och massförstörelsevapnet hittills och utplånade två storstäder i Japan. Ett par hundra tusen civila i Hiroshima och Nagasaki förintades till stoft. Några överlevde med ohyggliga skador. Effekterna av den radioaktiva strålningen har drabbat barn och barnbarn.
Det var över 60 år sedan. Idag känner alltfler sig hotade av USA:s aggressiva kärnvapenpolitik och av hur USA stöder allierade – framför allt Israel – som skaffat sig kärnvapen samtidigt som de riktar världens uppmärksamhet bort från de egna planerna genom att skrämma oss med påståenden om andras innehav. USA:s upptrappade kärnvapenpolitik undergräver den säkerhetsordning som fredsrörelsen i världen kämpat så hårt för: de internationella avtalen om ickespridningen av kärnvapen och vapenkontroll av konventionella vapen över hela världen.
Vi ser också med stor oro på att allt fler stater skaffar kärnvapen eller kapacitet att utveckla dem. För varje ny stat som skaffar sig kärnvapen undergrävs icke-spridningsarbetet och risken för ytterligare upprustning ökar. Vänsterpartiet motsätter sig att Iran skaffar kärnvapen och kräver att de existerande kärnvapenmakter som inte undertecknat icke-spridningsvatalet, såsom Israel, Pakistan, Indien och Nordkorea, gör det.
Jag menar forumvänstern. Inte Vänsterpartiet. Vänsterpartiet skulle aldrig kunna bedriva den typen av extremvänster som man ser på forumet. Då skulle man åka ur riksdagen i raketfart.
Jag är forumvänster, jag har aldrig förespråkat kärnvapen nånstans.... så försök igen !
Så ingen på vänstersidan har någonsin försvarat Irans ambitioner att skaffa kärnvapen?
Ingen aning !
Din polare RC ser inga problem med det. Gärna demokrati men först en ordentlig laddning kärnvapen.
de bägge kärnvapenstaterna USA och israel - 2 av världens otäckaste agressorer.
Iran släppte i går in IAEA bland sina atomkraftsinstallationer. Säg
secrist - varför gör inte israel likadant, släpper in IAEA? De har
haft 60 år på sig. Vad döljer dom?
Och var har du hittat att IAEA har blivit insläppta? Nu tror jag dina fantasigenerator har fått kortslutning.
Mitt enkla svar blir.......
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3304&grupp=6240&artikel=5114137
Då borde du nog läsa artikeln ordentligt och göra ett nytt försök....