Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
Secrist
redalert
Thetaxpayer
F.I.S.T
lazy
formsvackan
DMustaine
Sniperace
RedCloud
RedMentalCase
14 posters

UG i morron på SVT, det finns 2 samhällen i Sverige.

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

UG i morron på SVT, det finns 2 samhällen i Sverige. Empty UG i morron på SVT, det finns 2 samhällen i Sverige.

Inlägg  RedMentalCase 2012-05-15, 19:15

Uppdrag granskning i morron på SVT tar upp hur islam och immaner behandlar mänskliga rättigheter, ett måste att titta på.

http://svt.se/ug/

Det finns 2 samhällen i Sverige, det normala där nästan full jämställdhet och mänskliga rättigheter finns, och så detta mörkade, där islam försöker behälla sin medeltida kultur, ofta stödd av pktyckarna i sin totala naivitet.

Jag anser det är ett av våra större problem idag, hur ska vi komma tillrätta med det?
    Min åsikt är klar, man måste helt enkelt slå undan benen för dessa mörkermän och deras trossamfund.

Senast ändrad av RedMentalCase den 2012-05-15, 19:40, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

UG i morron på SVT, det finns 2 samhällen i Sverige. Empty Sv: UG i morron på SVT, det finns 2 samhällen i Sverige.

Inlägg  RedCloud 2012-05-15, 19:22

Jag anser det är ett av våra stärre problem idag, hur ska vi komma tillrätta med det?

Kanske städa framför den egna dörren ?

I Sverige finns endast den exklusiva grenen av Plymouthbröderna och den etablerades på 1870-talet. Det finns medlemmar i Smålandsstenar, Ljungby, Helsingborg, Göteborg och Stockholm. De samlas till dagliga möten där språket alltid är engelska. Om någon församling är för liten fylls den på av medlemmar från utlandet. I Sverige beräknades antalet medlemmar till cirka 200 år 1994, och 2007 dubbelt så många.

* All form av föreningstillhörighet är förbjuden.
    * Högre utbildning än grundskola är inte tillåten för flickor. Pojkar kan i undantagsfall få gå praktisk gymnasieutbildning.
    * En kvinna får inte stå över en man. (De flesta bröderna driver egna företag.)
    * Preventivmedel är förbjudna.
    * Radio och tv finns inte i hemmen. Datorer betraktas som djävulens påfund.
    * Husdjur är förbjudna eftersom man inte får slösa kärlek på dem i stället för på Gud.
    * Medlemmarna ska klä sig och leva enkelt. Allt överskott går till kollekten.
    * Tre gånger varje söndag och en gång dagligen under resten av veckan samlas sektmedlemmarna för bön och sång.
    * Den som bryter mot reglerna blir socialt utesluten.
    * Ett av sektens viktigaste mål är egna friskolor.

men det är klart, är man fixerad vid muslimer så är man ju....

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

UG i morron på SVT, det finns 2 samhällen i Sverige. Empty Sv: UG i morron på SVT, det finns 2 samhällen i Sverige.

Inlägg  Sniperace 2012-05-15, 19:28

RedCloud skrev:
    Jag anser det är ett av våra stärre problem idag, hur ska vi komma tillrätta med det?

Kanske städa framför den egna dörren ?

I Sverige finns endast den exklusiva grenen av Plymouthbröderna och den etablerades på 1870-talet. Det finns medlemmar i Smålandsstenar, Ljungby, Helsingborg, Göteborg och Stockholm. De samlas till dagliga möten där språket alltid är engelska. Om någon församling är för liten fylls den på av medlemmar från utlandet. I Sverige beräknades antalet medlemmar till cirka 200 år 1994, och 2007 dubbelt så många.

* All form av föreningstillhörighet är förbjuden.
    * Högre utbildning än grundskola är inte tillåten för flickor. Pojkar kan i undantagsfall få gå praktisk gymnasieutbildning.
    * En kvinna får inte stå över en man. (De flesta bröderna driver egna företag.)
    * Preventivmedel är förbjudna.
    * Radio och tv finns inte i hemmen. Datorer betraktas som djävulens påfund.
    * Husdjur är förbjudna eftersom man inte får slösa kärlek på dem i stället för på Gud.
    * Medlemmarna ska klä sig och leva enkelt. Allt överskott går till kollekten.
    * Tre gånger varje söndag och en gång dagligen under resten av veckan samlas sektmedlemmarna för bön och sång.
    * Den som bryter mot reglerna blir socialt utesluten.
    * Ett av sektens viktigaste mål är egna friskolor.

men det är klart, är man fixerad vid muslimer så är man ju....

är tillhöriugheten i detta samfund frivillig, eller är den ett tvång?

Så snart tvång utövas mot någon bör myndigheter inkopplas, hur många är dessa är de en väldigt liten klick? (det verkar så)

men självfallet så får tvång ej finnas, känner en kvinna tvång har hon väl rätten att lämna detta hemska sekteristsällskap?

men kanske är detta som att ex vara med i vänsterpartiet och betala en viss del av sin lön till dettqa parti, det ÄR frivilligt att gå med eller hur?

hur är det om en flicka lämnar detta sällskap, samlas då släkten och församlingsmedlemmarna och mördar henne?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-05-15, 19:30

Plymouthsekten? du är en sån jubelidiot Roffe, att man förstår ditt beteende i andra frågor när man läser dina påkorkade inlägg, jisses vad knäpp du är, om nån har en fixering så är det roffe, han fixerar sig vid ALLT som INTE är islam eller muslimskt.
    Hur många är dom , 200?
    DESSUTOM gäller väl deras regler ALLA, inte bara kvinnor.

H-lvete vad du är knäpp Roffe, kan du inte gå och ringa lotta eller nåt, din nedknarakde idiot.Smile

RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-05-15, 19:31

RedMentalCase skrev:Plymouthsekten? du är en sån jubelidiot Roffe, att man förstår ditt beteende i andra frågor när man läser dina påkorkade inlägg, jisses vad knäpp du är, om nån har en fixering så är det roffe, han fixerar sig vid ALLT som INTE är islam eller muslimskt.
    Hur många är dom , 200?
    DESSUTOM gäller väl deras regler ALLA, inte bara kvinnor.

H-lvete vad du är knäpp Roffe, kan du inte gå och ringa lotta eller nåt, din nedknarakde idiot.Smile

Hataren fortsätter hata.
    Det kan inte vara lätt att stå över alla andra ?
    Ditt beteende är inte friskt.....
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-05-15, 19:33

Jag som trodde att hot om publicering av andras personuppgifter och verkställande av detsamma var "inte friskt", men roffe har kanske andra värderingar? Ring Lotta, Roffe, hon väntar på ditt samtal...

Men kan man be dig vänligt att hålla dig borta från denna tråden, det blir ingen debatt när en sån jubelidiot som du klampar in.

Senast ändrad av RedMentalCase den 2012-05-15, 19:36, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-05-15, 19:34

RedMentalCase skrev:Jag som trodde att hot om publicering av andras personuppgifter och verkställande av detsamma var "inte friskt", men roffe har kanske andra värderingar? Ring Lotta, Roffe, hon väntar på ditt samtal...

Men hur orkar du vara så fixerad vid någon som "är lägre än en insekt" ?

Du mår helt enkelt inte bra. Sök.
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2012-05-15, 20:13

RedMentalCase skrev:Uppdrag granskning i morron på SVT tar upp hur islam och immaner behandlar mänskliga rättigheter, ett måste att titta på.

http://svt.se/ug/

Det finns 2 samhällen i Sverige, det normala där nästan full jämställdhet och mänskliga rättigheter finns, och så detta mörkade, där islam försöker behälla sin medeltida kultur, ofta stödd av pktyckarna i sin totala naivitet.

Jag anser det är ett av våra större problem idag, hur ska vi komma tillrätta med det?
    Min åsikt är klar, man måste helt enkelt slå undan benen för dessa mörkermän och deras trossamfund.

Jag håller med dig till 100%. Jag vet inte hur djuplodande den här dokumentären är men något liknande gjordes ju i Storbritanien (Undercover Mosque) och där var det systematiskt att man officiellt hade en moderat muslimsk fasad men när man väl kom innanför murarna predikades något annat och ondskefullt!

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-05-15, 20:18

RedMentalCase skrev:Min åsikt är klar, man måste helt enkelt slå undan benen för dessa mörkermän och deras trossamfund.
    HALLÅ RMC, vi är överens !!!

Frågan blir dock hur vi ska kunna göra detta inom ramen för demokrati och religionsfrihet. Jag skiter i religionsfriheten men demokratin tycker jag vi ska vara rädda om.
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2012-05-15, 20:26

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Min åsikt är klar, man måste helt enkelt slå undan benen för dessa mörkermän och deras trossamfund.

Frågan blir dock hur vi ska kunna göra detta inom ramen för demokrati och religionsfrihet. Jag skiter i religionsfriheten men demokratin tycker jag vi ska vara rädda om.

I Afghanistan är du inte så nogräknad!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-05-15, 20:39

DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:

Hokus-pokus-doktorerna i Afghanistan påverkar mig inte det minsta.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-05-15, 20:39

formsvackan skrev:

Att slå undan benen men ändå respektera religionsfriheten är eg inte så svårt, våra andra lagar trumfar varje religions terror....

dvs ingen får tvingas till giftermål oavsett om man är ateist, kristen, muslim eller annat, ingen får straffas med aga oavsett vad en religion säger, ingen kan nekas skilsmässa oavset religionstillhörighet osv sv, det är bara att se till att gällande lagar FÖLJS...
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-05-15, 21:18

Sniperace skrev:det är bara att se till att gällande lagar FÖLJS...
    Och hur gör man detta innan personligt lidande redan har uppkommit? Lagstiftningen medger inget proaktivt agerande, endast reaktivt och då är det ju för sent.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2012-05-15, 21:50

formsvackan skrev:
    Och hur gör man detta innan personligt lidande redan har uppkommit? Lagstiftningen medger inget proaktivt agerande, endast reaktivt och då är det ju för sent.

Jag tror att man måste börja redan i skolan och det blir ju omöjligt om vi har en bunt religiösa friskolor som värderar sin "egen lag" högre än den som gäller i samhället i övrigt.

Lika rättigheter för alla måste betyda lika rättigheter för alla oavsett varifrån personen kommer, där kan jag också sticka ut hakan när det gäller den, minst sagt, infekterade debatten om omskärelsens vara el. icke vara som har pågått ett tag nu.

Vem har rätt att begå ett sådant övergrepp mot ett barn i religionens/kulturens namn?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2012-05-15, 21:55

Att inte ha religionsfrihet, är inte förenligt med demokrati
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-05-15, 21:59

F.I.S.T skrev:Att inte ha religionsfrihet, är inte förenligt med demokrati

Alla är väl hur fria som helst att hänge sig till sin religion. Jag tycker bara att man borde göra det hemma eller i alla fall privat. De som inte är intresserade av religion borde ju ha lika stor rätt att slippa andras religioner.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-05-15, 22:00

Att inte ha frihet från religionstvång är inte heller demokrati. Wink
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-05-15, 22:09

formsvackan skrev:

hur gör man för att hindra misshandel innan den sker?
    hur gör man för att förhindra mord innan detta sker, hur gör man för att förhindra fortkörning innan denna sker osv osv... vad gör religion annorlunda?

ska vi förbjuda religion för att någon missbrukar den?
    vi kanske då kan börja med den som idag ger störst lidande till människor, ISLAM....

eller kanske ska vi iaktta religionsfrihet och straffa när de som med religion som rättesnöre överträder lagen?

religionsfriheten är värd att bevara, den gäller både frihet att välja viken religion man vill, att få byta denna när man vill och även att slippa religion.....
    där får inte vara några som helst TVÅNG i detta, och det bör även gälla ex politik, då jag upplevt att det var förenat med utfrysning och hot när man lämnade ssu och kfml(r)s föreningsliv, då bkev man utsatt för spott och spe avståndstagande från deras melemmar som likt ex jehovas vittnen pch plymoutbröderna gjorde allt för att göra livet surt för den som lämnade....
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2012-05-15, 22:21

Med detta visar äckelfisten var han står i frågan om förtryck av kvinnor och barn! puke!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-05-15, 23:04

DMustaine skrev:

Med detta visar äckelfisten var han står i frågan om förtryck av kvinnor och barn! puke!

Jasså, annars räknas religionsfrihet som en av demokratins hörnpelare.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-05-15, 23:16

Que?

, du fisten, skaffa dig ett jobb och håll tyst.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2012-05-15, 23:19

Religionsfrihet enligt fistaren är att påtvingas andras religion och kastas tillbaka till medeltiden! Shocked
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-05-15, 23:30

DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:

Vad jag vet så finns det klara och tydliga lagar som kan förhindra vad de sysslar med i de där så kallade moskeerna.
    Det handlar om viljan att praktisera dem, men problemet är att myndighetssverige är så skitnödiga och livrädda för att kallas rasister eller att få diskrimineringsstämpeln på sig att de inte ingriper.
    Om nåt lkinande hade hänt i Storkyrkan hade vi haft både mediestorm OCH ingripanden, varför är det på detta viset?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-05-15, 23:38

RedCloud skrev:
    DMustaine skrev:

Religionsfrihet kan också innebära att slippa religion helt och hållet..för den som vill, eller tycker du att vi ska påtvinga de det i "religionsfrihetens namn?"
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2012-05-15, 23:50

RedCloud skrev:
    DMustaine skrev:

Ännu en som sällar sig till förtrycket mot kvinnor och barn. De båda försöker dessutom gömma sig bakom demokratiska spelregler. Låt mig dock säga att det finns inget i demokratin som stödjer ert förtryck mot kvinnor och barn! Religionen är HÄR underkastad demokratiska regler och lagar stadgade. Kontentan är väl då kanske att viss religion kolliderar med demokratiska länder och dess lagar. Ska vi bryta lagarna för att tillgodose utlänningars religion lr skall de anpassa sig efter våra lagar? Ni är då inga som skall söka sig till human rights watch....puke puke trippelpuke!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:47