Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
redalert
Sniperace
SiP
Thetaxpayer
Secrist
formsvackan
R.O.F.L
Infra
Regndrottning
Sossar ee lata
14 posters

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  RedMentalCase 2012-04-18, 17:09

    Jag har aldrig varit för dina förslag om medborgarlön.

    Om man bara ska byta namn , vad i hela friden är det då för mening?
    Du pratar i nattmössan som vanligt.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  formsvackan 2012-04-18, 17:30

    RedMentalCase skrev:Jag har aldrig varit för dina förslag om medborgarlön.

    Om man bara ska byta namn , vad i hela friden är det då för mening?
    Du pratar i nattmössan som vanligt.
    Naturligtvis förnekar du i hastigheten detta eftersom du är van att det är dina tidigare dumheter du blir påmind om. Denna gång är det dock ingen dumhet det är frågan om utan ett kort ögonblick av klarhet som du "drabbades" av. Låt bli att önska ett samhällssystem uppbyggt på undantagen i samhället, d.v.s. fokusera inte på det fåtal "latoxar" som bevisligen finns. De är så få att de har ingen betydelse i sammanget. Det enda de gör är att förorsaka partiell blindhet hos obetänksama högersympatisörer. Kom igen och börja tänka efter igen, du har klarat det förrut.

    Fundera och diskutera hur ett sådant "grundbidrag" skulle kunna vara konstruerat för att ersätta dagens djungel av bidragsdumheter. Är du intresserad av arbetslinjen är detta troligtvis den bästa vägen att gå, även om det tar tid innan den kan ha förverkligats. Börja gärna med barnbidraget, ett bidrag som utbetalas till alla utan krav på återbetalning eller motprestation.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  RedMentalCase 2012-04-18, 18:42

    Som sagt, du är dummare än rcberra, form.

    Du pratar bara i nattmössan, jag har varit positiv till mitt eget förslag om medborgarlön, aldrig ditt förvirrade dravel,
    som dessutom nästan är helt kliniskt rent från konkreta förslag, jisses vad kass du är.

    Jag har diskuterat bidrag på detta forum , och andra , och det har varit givande,
    dock har aldrig du bidragit ( ursäkta vitsen ) med nåt som helst konkret, du är sopigare än komposterade grönsaker.
    Gå och gräv ner dig.Smile
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  formsvackan 2012-04-18, 19:17

    RedMentalCase skrev:jag har varit positiv till mitt eget förslag om medborgarlön
    Berätta mera.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  redalert 2012-04-18, 19:23

    Big Dick alias Dirty Dick är en jävla pick! Laughing
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  Infra 2012-04-18, 20:09

    redalert skrev:Big Dick alias Dirty Dick är en jävla pick! Laughing
    Orka...............
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Nivå

    Inlägg  Secrist 2012-04-18, 23:01

    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:Så skattebetalarna ska stå för fiolerna när man ligger och lapar sol med en paraplydrink i handen? Verkar ju vettigt.
    Hur kommer du fram till detta?
    Secrist skrev:Och hur mycket ska vi chockhöja skatten med för att finansiera detta bidragskalas?
    Troligtvis inte alls.

    Och pengarna kommer från himlen och bara ramlar ner över sverige?
    Vilka pengar menar du? Inbillar du dig att det skulle bli "dyrare" än idag?

    Självklart blir det det. Annat är ju bara naiva fantasier.
    I och med att inga nivåer presenterats/diskuterats kan åsikten att det blir dyrare inte vara baserad på annat än just fantasier.

    Jag förutsatte att det inte ligger under eller på existensminimum.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  formsvackan 2012-04-18, 23:34

    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:Så skattebetalarna ska stå för fiolerna när man ligger och lapar sol med en paraplydrink i handen? Verkar ju vettigt.
    Hur kommer du fram till detta?
    Secrist skrev:Och hur mycket ska vi chockhöja skatten med för att finansiera detta bidragskalas?
    Troligtvis inte alls.

    Och pengarna kommer från himlen och bara ramlar ner över sverige?
    Vilka pengar menar du? Inbillar du dig att det skulle bli "dyrare" än idag?

    Självklart blir det det. Annat är ju bara naiva fantasier.
    I och med att inga nivåer presenterats/diskuterats kan åsikten att det blir dyrare inte vara baserad på annat än just fantasier.

    Jag förutsatte att det inte ligger under eller på existensminimum.
    Självklart räcker slantarna till en bit över denna nivå innan det börjar bli dyrare än idag. Glöm inte att de allra flesta vuxna kommer att betala tillbaka via skattsedeln. Du ska även räkna med alla pengar från sjuk och arbetslöshetsförsäkringarna. Dessa är fortfarande överfinansierade. Lägg till bostadsbidrag, studiebidrag och alla andra bidrag du hittar i samhället så får du ihop en bra slant. Till detta får du även lägga "vinsten" som görs i och med att administrationen minskar med kanske 80%. Jag tog denna siffra ur luften men detn är nog inte otrolig. Det kommer att finnas pengar till ett hyfsat "grundbidrag".
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  ericTheDog 2012-04-18, 23:55

    RedCloud skrev:
    och tar sig hit från världens allra sämsta länder bara för att leva på bidrag

    Skånska rasisthögern förnekar sig inte....

    Kackerlackan borde kanske slå upp ordet...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  ericTheDog 2012-04-18, 23:59

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Själva tanken bakom begreppet medborgarlön kan säkert vara bra men när man tar i beaktande hur många som ser Sverige som en födkrok och tar sig hit från världens allra sämsta länder bara för att leva på bidrag är nog denna tanke nårt som aldrig går att realisera.
    Eftersom denna medborgarlön är tänkt att ersätta hela det befintliga bidragssystemet torde det vara förbaskat mycket enklare (och därmed billigare) att dimensionera och administrera, något som talar mot dina farhågor. På AB-forum tyckte du idén var tilltalande bara man bytte namn eftersom ordet medborgarlön förorsakade dig tarmvred Very Happy


    Inte bara ersätta. Tanken är väl att många arbetare som jag skulle kunna sluta jobba och leva på medborgarlön.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  ericTheDog 2012-04-19, 00:01

    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:Så skattebetalarna ska stå för fiolerna när man ligger och lapar sol med en paraplydrink i handen? Verkar ju vettigt.
    Hur kommer du fram till detta?
    Secrist skrev:Och hur mycket ska vi chockhöja skatten med för att finansiera detta bidragskalas?
    Troligtvis inte alls.

    Och pengarna kommer från himlen och bara ramlar ner över sverige?
    Vilka pengar menar du? Inbillar du dig att det skulle bli "dyrare" än idag?

    Självklart blir det det. Annat är ju bara naiva fantasier.
    I och med att inga nivåer presenterats/diskuterats kan åsikten att det blir dyrare inte vara baserad på annat än just fantasier.

    Jag förutsatte att det inte ligger under eller på existensminimum.
    Självklart räcker slantarna till en bit över denna nivå innan det börjar bli dyrare än idag. Glöm inte att de allra flesta vuxna kommer att betala tillbaka via skattsedeln. Du ska även räkna med alla pengar från sjuk och arbetslöshetsförsäkringarna. Dessa är fortfarande överfinansierade. Lägg till bostadsbidrag, studiebidrag och alla andra bidrag du hittar i samhället så får du ihop en bra slant. Till detta får du även lägga "vinsten" som görs i och med att administrationen minskar med kanske 80%. Jag tog denna siffra ur luften men detn är nog inte otrolig. Det kommer att finnas pengar till ett hyfsat "grundbidrag".

    Oooops, nu börjar formskrället kalla a-kassa och sjukersättning för bidrag. Sent ska syndaren vakna.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  RedMentalCase 2012-04-19, 00:06

    Jag väntar fortfarande på konkreta siffror och förslag, formdravel om att det finns pengar, är ju just bara dravel.

    Diskussionsnivån på forumvänster är definitivt under existensminimum....Smile
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  formsvackan 2012-04-19, 00:16

    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Själva tanken bakom begreppet medborgarlön kan säkert vara bra men när man tar i beaktande hur många som ser Sverige som en födkrok och tar sig hit från världens allra sämsta länder bara för att leva på bidrag är nog denna tanke nårt som aldrig går att realisera.
    Eftersom denna medborgarlön är tänkt att ersätta hela det befintliga bidragssystemet torde det vara förbaskat mycket enklare (och därmed billigare) att dimensionera och administrera, något som talar mot dina farhågor. På AB-forum tyckte du idén var tilltalande bara man bytte namn eftersom ordet medborgarlön förorsakade dig tarmvred Very Happy


    Inte bara ersätta. Tanken är väl att många arbetare som jag skulle kunna sluta jobba och leva på medborgarlön.
    I din värld kanske det är så, men i verkligheten är det något annat.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  formsvackan 2012-04-19, 00:17

    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:Så skattebetalarna ska stå för fiolerna när man ligger och lapar sol med en paraplydrink i handen? Verkar ju vettigt.
    Hur kommer du fram till detta?
    Secrist skrev:Och hur mycket ska vi chockhöja skatten med för att finansiera detta bidragskalas?
    Troligtvis inte alls.

    Och pengarna kommer från himlen och bara ramlar ner över sverige?
    Vilka pengar menar du? Inbillar du dig att det skulle bli "dyrare" än idag?

    Självklart blir det det. Annat är ju bara naiva fantasier.
    I och med att inga nivåer presenterats/diskuterats kan åsikten att det blir dyrare inte vara baserad på annat än just fantasier.

    Jag förutsatte att det inte ligger under eller på existensminimum.
    Självklart räcker slantarna till en bit över denna nivå innan det börjar bli dyrare än idag. Glöm inte att de allra flesta vuxna kommer att betala tillbaka via skattsedeln. Du ska även räkna med alla pengar från sjuk och arbetslöshetsförsäkringarna. Dessa är fortfarande överfinansierade. Lägg till bostadsbidrag, studiebidrag och alla andra bidrag du hittar i samhället så får du ihop en bra slant. Till detta får du även lägga "vinsten" som görs i och med att administrationen minskar med kanske 80%. Jag tog denna siffra ur luften men detn är nog inte otrolig. Det kommer att finnas pengar till ett hyfsat "grundbidrag".

    Oooops, nu börjar formskrället kalla a-kassa och sjukersättning för bidrag. Sent ska syndaren vakna.
    Är det läskunnighet eller läsförståelse som saknas dig?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  DirtyDog 2012-04-19, 01:55

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Inte bara ersätta. Tanken är väl att många arbetare som jag skulle kunna sluta jobba och leva på medborgarlön.
    I din värld kanske det är så, men i verkligheten är det något annat.
    Eller hur? Laughing

    Men en sak som du har rätt i är att ALLA som INTE jobbar borde ha SAMMA ersättning för att INTE jobba.
    S.k. "försäkringar" som är obligatoriska och till största del finansieras av andra än de som utnyttjar dem är bara stöld.

    Om folk skall jobba TROTS att de i praktiken inte MÅSTE så måste det löna sig ordentligt. Att folk överhuvudtaget skall utbilda sig måste motiveras med att det kommer löna sig. Det finns väldigt många jobb som väldigt få vill utföra redan nu när man MÅSTE jobba. Att tillsätta dem när ingen MÅSTE jobba lär bli rätt svårt.

    Själv skulle jag kunna ÖKA min årsinkomst genom att istället leva på socialbidrag. Problemet är att jag då måste sälja ett fint hus, sälja några öar med fastigheter på samt säkert en del annat som jag inte kommer på just nu. Dessutom måste jag lägga ned mitt företag.

    Med en medborgarlön i klass med socialbidrag så gör det inget att företaget går dåligt. Jag kunde ändå leva på en betydligt högre standard än idag och förbjuder man inte utlandsvistelse så kunde jag hyra ut min villa för 15 000:-/mån och leva som en kung i Thailand eller liknande paradisö.

    Över hälften av de som jag känner skulle sluta jobba och ägna sig åt sina hobbies som de idag gnäller över att de inte hinner med. Sen när de inser att minst hälften kommer gå i skatt om de skall jobba lite kommer innebära att de kommer skippa alla inkomster som inte är svarta. Min snickargranne reser sig inte ur soffan för mindre än 200:-/tim (Efter skatt!).

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  formsvackan 2012-04-19, 14:09

    DirtyDog skrev:
    Men en sak som du har rätt i är att ALLA som INTE jobbar borde ha SAMMA ersättning för att INTE jobba.
    Att alla människor ska värderas lika skulle vi kunna vara överens om ifall det nu hade varit det du menade. Dina "INTE jobbar" och "INTE jobba" får mig dock att tro att du menar något annat.

    DirtyDog skrev:S.k. "försäkringar" som är obligatoriska och till största del finansieras av andra än de som utnyttjar dem är bara stöld.
    Du har ingen bil va?

    Det känns något förunderligt att du med tanke på det du skrev motsätter dig en förändring som leder till större individuellt ansvar för egna "försäkringar".

    DirtyDog skrev:Om folk skall jobba TROTS att de i praktiken inte MÅSTE så måste det löna sig ordentligt. Att folk överhuvudtaget skall utbilda sig måste motiveras med att det kommer löna sig. Det finns väldigt många jobb som väldigt få vill utföra redan nu när man MÅSTE jobba. Att tillsätta dem när ingen MÅSTE jobba lär bli rätt svårt.
    Nu har du övergått till "MÅSTE jobba" vilket får mig att uppfatta en något negativ syn på arbete då det tydligen ska räknas som ett tvång.

    DirtyDog skrev:Själv skulle jag kunna ÖKA min årsinkomst genom att istället leva på socialbidrag. Problemet är att jag då måste sälja ett fint hus, sälja några öar med fastigheter på samt säkert en del annat som jag inte kommer på just nu. Dessutom måste jag lägga ned mitt företag.
    Ska detta uppfattas som ett framhävande av dig själv eller som en klagolåt på ostämd gnällpipa?

    DirtyDog skrev:Med en medborgarlön i klass med socialbidrag så gör det inget att företaget går dåligt. Jag kunde ändå leva på en betydligt högre standard än idag och förbjuder man inte utlandsvistelse så kunde jag hyra ut min villa för 15 000:-/mån och leva som en kung i Thailand eller liknande paradisö.
    Självklart bör regelverket utformas med tanke på att det finns personer som önskar överutnyttja välfärden på andras bekostnad. Du kan kanske fungera som ett exempel på ett sådant tankesätt.

    DirtyDog skrev:Över hälften av de som jag känner skulle sluta jobba och ägna sig åt sina hobbies som de idag gnäller över att de inte hinner med. Sen när de inser att minst hälften kommer gå i skatt om de skall jobba lite kommer innebära att de kommer skippa alla inkomster som inte är svarta. Min snickargranne reser sig inte ur soffan för mindre än 200:-/tim (Efter skatt!).
    Antingen ska du byta umgängeskrets eller sluta attackera vänstersympatisörer för någon sorts inneboende "lathet". Det verkar som om du och dina bekanta endast kan fås att utföra någon form av arbete under förutsättning att piskan viner över er.

    Bortsett från dig och några andra latoxar tror jag inte att vi hittar så många som skulle nöja sig med existensminimum. Ni är undantagen som ett system inte ska baseras på !

    Sponsored content


    Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc - Sida 3 Empty Sv: Ojojoj dessa ord gillar inte Red c, regndrottning, infra etc

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 20:32