De israeliska attackerna är till 100% först och främst inriktade på att slå ut de som roar sig med att skjuta raketer mot civila israeler
säg det till de ettusenfyrahundrasjuttioen mördade barnen Lazy......om du törs.
De israeliska attackerna är till 100% först och främst inriktade på att slå ut de som roar sig med att skjuta raketer mot civila israeler
Har jag ens oärligt påstått något sådant ?lazy skrev:formsvackan skrev:Pågår det verkligen "slakt på judar i Frankrike" eller vinklar du det bara så i propagandasyfte ?lazy skrev:RedCloud skrev:
Det slaktas palestinska barn i princip dagligen av herrefolket i Jerusalem
Vad har det att göra med slakt på judar i Frankrike? Skulle du skriva samma sak den dag det händer här i Sverige?
Kan du ärligt påstå att det pågår slakt på palestinska barn och dessutom på daglig basis?
RedCloud skrev:De israeliska attackerna är till 100% först och främst inriktade på att slå ut de som roar sig med att skjuta raketer mot civila israeler
säg det till de ettusenfyrahundrasjuttioen mördade barnen Lazy......om du törs.
Nu gällde det religionen islam som du gärna utpekar som "mordisk".Sniperace skrev:Det är din ytterst selektiva åsikt, jag har ALLTID varit noga med att påpekara att det gäller islamister, inte den vanlige muslimen.
Faktum kvarstår att en hatisk person hade vapenlicens. Detta anser jag vara fel.Sniperace skrev:Själcvfallet inte, men sådana galningar skulle ändå få tag på vapen, 99% av brott som sker med vapen sker med illegala sådana, och tyvärr kan misstag göras, och i just det fallet skulle det kvittat om han haft vapoen eller ej om hans sprängladdning fungerat... och som sah´gt, det saknar väl betydelse för de döda barnen eller hur?
Dina "hundra procent" visade sig omedelbart vara osanning. Vad krigslagar beträffar kan du stoppa upp dem där solen aldrig skiner tills du erkänner Palestina som en suverän stat.Sniperace skrev:Men, deras attacker är ju svar påp raketattackerna moit dem, utan dessa skulle israel inte göra några motattacker, och alla de attacker israel besvarar är sådana där hamaz o co bryter mot krigslagarna.
Sniperace skrev:Det är din ytterst selektiva åsikt, jag har ALLTID varit noga med att påpekara att det gäller islamister, inte den vanlige muslimen.
jasså, jag utpekar den vanlige normale muslimen som vilken annan människa som helst, och att utmåla som mordisk är kanske inte helt fel ändå, för där har vi ju samma sak i gamla testamentet, och det är verkligen mordiskt, och det finns nog inte många som försöker leva efter de gammaltestamntliga reglerna, även judarna har till största delen övergivit det bokstavstroendet, på samma sätt som de flesta sk muslimer eg inte är muslimer eftersom de inte tror på allah, och av dem som tror är det en minoritet som är islamister, och islamiter eller andra religiösa extremister ska bekämpas med alla medel.Nu gällde det religionen islam som du gärna utpekar som "mordisk".
Sniperace skrev:Själcvfallet inte, men sådana galningar skulle ändå få tag på vapen, 99% av brott som sker med vapen sker med illegala sådana, och tyvärr kan misstag göras, och i just det fallet skulle det kvittat om han haft vapen eller ej om hans sprängladdning fungerat... och som sah´gt, det saknar väl betydelse för de döda barnen eller hur?
Faktum kvarstår att en hatisk person hade vapenlicens. Detta anser jag vara fel.
resten är för infantilt att ens kommenteraSniperace skrev:Men, deras attacker är ju svar påp raketattackerna moit dem, utan dessa skulle israel inte göra några motattacker, och alla de attacker israel besvarar är sådana där hamaz o co bryter mot krigslagarna.
Nej det vill jag inte, men när en person lever ut sitt hat på publika forum är det min uppfattning att en sådan persons vapenlicenser borde ifrågasättas.Sniperace skrev:och hur skulle de VETA att han var hatisk, vill du nu helt plötsligt anamma tanken på total övervakning och kontroll av medborgarna som en riktigt hård fralag där det avlyssnas alla, och kameror osv som övervakar, angiverisystem i samhället osv?
formsvackan skrev:Nej det vill jag inte, men när en person lever ut sitt hat på publika forum är det min uppfattning att en sådan persons vapenlicenser borde ifrågasättas.Sniperace skrev:och hur skulle de VETA att han var hatisk, vill du nu helt plötsligt anamma tanken på total övervakning och kontroll av medborgarna som en riktigt hård fralag där det avlyssnas alla, och kameror osv som övervakar, angiverisystem i samhället osv?
så forumen ska övervakas, och myndigheterna leta upp vilka de är osv, gäller det även de som verfkar långt till vänster osv?
Det räcker säkert med att myndigheterna görs uppmärksamma på detta av andra som besöker forumen.Sniperace skrev:så forumen ska övervakas, och myndigheterna leta upp vilka de är osvformsvackan skrev:Nej det vill jag inte, men när en person lever ut sitt hat på publika forum är det min uppfattning att en sådan persons vapenlicenser borde ifrågasättas.Sniperace skrev:och hur skulle de VETA att han var hatisk, vill du nu helt plötsligt anamma tanken på total övervakning och kontroll av medborgarna som en riktigt hård fralag där det avlyssnas alla, och kameror osv som övervakar, angiverisystem i samhället osv?
Det är väl dessa som övervakats intensivast genom åren. Idag lär det dock vara mer intressant att "spionera" på misstänkta islamister, d.v.s. muslimer.Sniperace skrev:gäller det även de som verfkar långt till vänster osv?
RedCloud skrev:Och du själv drar ju slutsatser ur samma bevekelsegrund,
Jasså, gör han ?
Exakt var då ?
formsvackan skrev:Det är oerhört beklämmande att se någon, utan minsta kunskap om händelsen ändå i ohöljt hat peka ut en viss grupp av människor som skyldiga. Det är dessutom skrämmande att samma någon är betrodd med vapenlicens.Sniperace skrev:Så det är alltså hemskt att misstänka islamister?
redalert skrev:RedCloud skrev:Och du själv drar ju slutsatser ur samma bevekelsegrund,
Jasså, gör han ?
Exakt var då ?
HÄR läs för bövelen vad dåren skriver:formsvackan skrev:Det är oerhört beklämmande att se någon, utan minsta kunskap om händelsen ändå i ohöljt hat peka ut en viss grupp av människor som skyldiga. Det är dessutom skrämmande att samma någon är betrodd med vapenlicens.Sniperace skrev:Så det är alltså hemskt att misstänka islamister?
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/minst-fyra-doda-i-dad-pa-judisk-skola_6934753.svdlazy skrev:"Jonathan Sandler was killed in the shooting of Toulouse. He left last September for a two-year mission to teach Jewish subjects in Toulouse," the source confirmed. (AFP)
Han och hans barn var tydligen från Jerusalem..
RedCloud skrev:redalert skrev:RedCloud skrev:Och du själv drar ju slutsatser ur samma bevekelsegrund,
Jasså, gör han ?
Exakt var då ?
HÄR läs för bövelen vad dåren skriver:formsvackan skrev:Det är oerhört beklämmande att se någon, utan minsta kunskap om händelsen ändå i ohöljt hat peka ut en viss grupp av människor som skyldiga. Det är dessutom skrämmande att samma någon är betrodd med vapenlicens.Sniperace skrev:Så det är alltså hemskt att misstänka islamister?
Inte då....
Men bövelen det är väl bara att läsa svart på vitt
formsvackan skrev:
Idag lär det dock vara mer intressant att "spionera" på misstänkta islamister, d.v.s. muslimer.
Det har nog inte Säpolazy skrev:Jag har förresten svårt att se kopplingen islamister-muslimer
formsvackan skrev:Det har nog inte Säpolazy skrev:Jag har förresten svårt att se kopplingen islamister-muslimer
Aha, den svenska säkerhetspolisen rullar tummarnaSniperace skrev:det vill till MYCKET indikationer för att de ska börja misstänka och undersöka.
formsvackan skrev:Aha, den svenska säkerhetspolisen rullar tummarnaSniperace skrev:det vill till MYCKET indikationer för att de ska börja misstänka och undersöka.
formsvackan skrev:http://www.svd.se/nyheter/utrikes/minst-fyra-doda-i-dad-pa-judisk-skola_6934753.svdlazy skrev:"Jonathan Sandler was killed in the shooting of Toulouse. He left last September for a two-year mission to teach Jewish subjects in Toulouse," the source confirmed. (AFP)
Han och hans barn var tydligen från Jerusalem..
– Det finns vissa likheter men det är alldeles för tidigt att säga om det finns en verklig koppling eller inte. Bara polisen och åklagarna kan säga oss vilka slutsatser som kan dras, säger president Sarkozy om dåden till fransk radio.
Det här är alltså inte det första mordet som inträffat i detta område på senare tid.
• Ett mord på en soldat inträffade i Toulouse den 11 mars. En 30-årig fallskärmsjägare hade lagt ut en annons för sin motorcykel på internet och sköts ihjäl efter att ha gjort upp ett möte för att sälja den – sannolikt till den nu jagade gärningsmannen.
• Den 15 mars sköts sedan tre andra fallskärmsjägare när de höll på att ta ut pengar i Montauban. Två av dem sköts till döds. Förövaren var tydligt inriktad på just soldaterna och ska enligt vittnen bland annat ha knuffat undan en äldre person som köade samtidigt.
Tre av soldaterna hade arabiskt ursprung och den fjärde kom från Västindien.
Ammunitionskalibern vid dessa dåd var samma – 11,43 millimeter. Och enligt polisen var det samma kaliber även vid dagens skoldåd. Polis och åklagare utesluter därför inte ett samband mellan de tre incidenterna.
Tre av soldaterna hade arabiskt ursprung och den fjärde kom från Västindien
Om ingen av dessa kom från Jerusalem är de ointressanta och får förmodligen räknas som enbart collateral damage.
Du kanske ska tipsa den franska polisen att de letar efter fel gärningsman.Sniperace skrev:Vad säger forumets vänsternick om detta, är det något ni VÄLDIGT starkt fördömer även om det visar sig vara Islamister? (vilket jag är ganska säker på)
formsvackan skrev:Du kanske ska tipsa den franska polisen att de letar efter fel gärningsman.Sniperace skrev:Vad säger forumets vänsternick om detta, är det något ni VÄLDIGT starkt fördömer även om det visar sig vara Islamister? (vilket jag är ganska säker på)
http://www.expressen.se/nyheter/skott-pa-judisk-skola-i-frankrike---flera-doda/
Enligt franska tidskriften Le Point söker utredarna efter de tre före detta fallskärmsjägare med nazistiska åsikter som 2008 tvingades lämna sitt regemente i Montauban. En av de tre har redan gett sig till känna.