formsvackan skrev:Nu tycks fantasigeneratorn skena ....RedMentalCase skrev:Då svammlar du igen om att den inte kan minska mer....
Skena!!! den går ju för tusan i överljudsfart numera..
SKB får förmodligen utslag i sina mätningar!
//Niklas
formsvackan skrev:Nu tycks fantasigeneratorn skena ....RedMentalCase skrev:Då svammlar du igen om att den inte kan minska mer....
formsvackan skrev:Vad då ? Ditt ylande om att färre kineser är extremt fattiga, d.v.s. lever på mindre än 8 kronor om dagen, har vilket värde då i sammanhanget ?RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Att en ökad jämlikhet motarbetar fattigdom behöver inte förklaras för dem som kan tänka själv.RedMentalCase skrev:Inte ett enda svar eller en enda utveckling av vad du tycker, bara pajaserier och daguisnivå.
Mina frågor som du fick för en kvart sen kvarstår, du är fri att försöka besvara dem om du vill eller kan debattera.
Nåt jäkla dravel om att Kina nu är rent kapitalistiskt kan du bespara oss.
RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Vad då ? Ditt ylande om att färre kineser är extremt fattiga, d.v.s. lever på mindre än 8 kronor om dagen, har vilket värde då i sammanhanget ?RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Att en ökad jämlikhet motarbetar fattigdom behöver inte förklaras för dem som kan tänka själv.RedMentalCase skrev:Inte ett enda svar eller en enda utveckling av vad du tycker, bara pajaserier och daguisnivå.
Mina frågor som du fick för en kvart sen kvarstår, du är fri att försöka besvara dem om du vill eller kan debattera.
Nåt jäkla dravel om att Kina nu är rent kapitalistiskt kan du bespara oss.
Jag hade 3 frågor, om du inte vet eller begriper vad du själv debatterar om, bara säg det, det är ju ingen hemlighet att du är råkorkad, så vad skäms du för?
Fantisera gärna ihop tre till. I din iver att "tvåla till" mig gräver du din grop allt djupareRedMentalCase skrev:Jag hade 3 frågor, om du inte vet eller begriper vad du själv debatterar om, bara säg det, det är ju ingen hemlighet att du är råkorkad, så vad skäms du för?
formsvackan skrev:Fantisera gärna ihop tre till. I din iver att "tvåla till" mig gräver du din grop allt djupareRedMentalCase skrev:Jag hade 3 frågor, om du inte vet eller begriper vad du själv debatterar om, bara säg det, det är ju ingen hemlighet att du är råkorkad, så vad skäms du för?
Stäng av fantasigeneratorn, läs om, läs rätt.RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Fantisera gärna ihop tre till. I din iver att "tvåla till" mig gräver du din grop allt djupareRedMentalCase skrev:Jag hade 3 frågor, om du inte vet eller begriper vad du själv debatterar om, bara säg det, det är ju ingen hemlighet att du är råkorkad, så vad skäms du för?
Jag tycker det räcker med de 3 så länge, finns ju ingen större anledning att försöka driva med dig mer när du inte ens klarar av att svara på 3 simpla frågor om vad du anser.
Beklämmande hur råkorkade alla vänster är.
formsvackan skrev:Stäng av fantasigeneratorn, läs om, läs rätt.RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Fantisera gärna ihop tre till. I din iver att "tvåla till" mig gräver du din grop allt djupareRedMentalCase skrev:Jag hade 3 frågor, om du inte vet eller begriper vad du själv debatterar om, bara säg det, det är ju ingen hemlighet att du är råkorkad, så vad skäms du för?
Jag tycker det räcker med de 3 så länge, finns ju ingen större anledning att försöka driva med dig mer när du inte ens klarar av att svara på 3 simpla frågor om vad du anser.
formsvackan skrev:Stäng av fantasigeneratorn, läs om, läs rätt.RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Fantisera gärna ihop tre till. I din iver att "tvåla till" mig gräver du din grop allt djupareRedMentalCase skrev:Jag hade 3 frågor, om du inte vet eller begriper vad du själv debatterar om, bara säg det, det är ju ingen hemlighet att du är råkorkad, så vad skäms du för?
Sniperace skrev:osse lite skitnyheter, var och tävlade kpistskytte i Landskrona idag, genomförde halva tävlingen, sedan kom jag inte upp från min liggandeställning och blev buren tillbaka på bår, de ville ringa ambulans, men jag vägrade, och efter två timmar var jag på benen igen, men fick inte fortsätta med de missade skjutstationerna.
Får hoppas det iallafall blir bättre nästa tävling om två veckor....
så denna dag var mest skit.....
lazy skrev:Sniperace skrev:osse lite skitnyheter, var och tävlade kpistskytte i Landskrona idag, genomförde halva tävlingen, sedan kom jag inte upp från min liggandeställning och blev buren tillbaka på bår, de ville ringa ambulans, men jag vägrade, och efter två timmar var jag på benen igen, men fick inte fortsätta med de missade skjutstationerna.
Trist att höra att din sjukdom antagligen blivit värre men hoppas att det var en engångsföreteelse som berodde på väder, trötthet, whatever..
Keep up the good work!
Sniperace skrev:lazy skrev:Sniperace skrev:osse lite skitnyheter, var och tävlade kpistskytte i Landskrona idag, genomförde halva tävlingen, sedan kom jag inte upp från min liggandeställning och blev buren tillbaka på bår, de ville ringa ambulans, men jag vägrade, och efter två timmar var jag på benen igen, men fick inte fortsätta med de missade skjutstationerna.
Trist att höra att din sjukdom antagligen blivit värre men hoppas att det var en engångsföreteelse som berodde på väder, trötthet, whatever..
Keep up the good work!
mycket mitt eget fel, nerver i halskotpelaren kommer i kläm när jag böjer huvudet uppåt, skulle valt att skjuta sittande istället för liggande pga mål som låg högt, men att tänka i förväg funkar inte alltid
lazy skrev:Sniperace skrev:lazy skrev:Sniperace skrev:osse lite skitnyheter, var och tävlade kpistskytte i Landskrona idag, genomförde halva tävlingen, sedan kom jag inte upp från min liggandeställning och blev buren tillbaka på bår, de ville ringa ambulans, men jag vägrade, och efter två timmar var jag på benen igen, men fick inte fortsätta med de missade skjutstationerna.
Keep up the good work!
mycket mitt eget fel, nerver i halskotpelaren kommer i kläm när jag böjer huvudet uppåt, skulle valt att skjuta sittande istället för liggande pga mål som låg högt, men att tänka i förväg funkar inte alltid
Därför som jag valde att skjuta stående när jag hade som mest problem med diskbråcket i halsryggen, tränaren undrade om jag var riktigt klok.
Sniperace skrev:
där kan båda ha rätt, tränaren för han vet vilken ställning som ger mest stöd och mest möjlighet till bra träffar, du för att du vet vad som sker med klämningen...
ett val mellan pest o kolera.
lazy skrev:Sniperace skrev:
där kan båda ha rätt, tränaren för han vet vilken ställning som ger mest stöd och mest möjlighet till bra träffar, du för att du vet vad som sker med klämningen...
Absolut! Jag har aldrig skjutit på tävlingsnivå som du har gjort, halkade mest in på ett bananskal och upptäckte hur kul det var att träffa rätt men jag höll på tillräckligt länge för att förstå skillnaden mellan liggande, sittande och stående, när man står upp så har man verkligen inget stöd alls och ändå är det bäst när man har någon form av nackskada.
Sniperace skrev:lazy skrev:Sniperace skrev:
Absolut! Jag har aldrig skjutit på tävlingsnivå som du har gjort, halkade mest in på ett bananskal och upptäckte hur kul det var att träffa rätt men jag höll på tillräckligt länge för att förstå skillnaden mellan liggande, sittande och stående, när man står upp så har man verkligen inget stöd alls och ändå är det bäst när man har någon form av nackskada.
inte om man lyckas få en liggande ställning där mqan slipper böja huvudet för mycket bak, därför har jag alltid ett underlägg för att få en högre skjutställning, men här var alla målen anpassade för ståendeskyttar och alltså högt placerade, så min upphöjning var för låg.
hade jag här varit smart och inte istadig skulle jag skjutit allt sittande istället, kanske har jag lärt mig till nästa gång jag märker det, och ser till att byta skjutställning i tid istället för att tro jag klarar det nog...
Secrist skrev:Själv skjuter jag AK4 med aimpoint.
Sniperace skrev:Secrist skrev:Själv skjuter jag AK4 med aimpoint.
fusk..... det ska vara öppna sikten eller någon typ av diopter, de lägger aldrig av eller får slut på batterier
Secrist skrev:Sniperace skrev:Secrist skrev:Själv skjuter jag AK4 med aimpoint.
fusk..... det ska vara öppna sikten eller någon typ av diopter, de lägger aldrig av eller får slut på batterier
Har skjutit mycket med öppet sikte men det är onekligen en klar fördel med aimpoint. Speciellt vid tex instinktivskytte.
lazy skrev:På tal om att leka, kul men gör ont.
http://www.telgepaintball.com/index.php?page=galleri
lazy skrev:Nej, jag har inga betänkligheter när det gäller att sikta på goda vänner när jag vet att det inte är något farligt, lite som det här klippet, inte en sommar utan vattenkrig!
Sniperace skrev:Secrist skrev:Sniperace skrev:Secrist skrev:Själv skjuter jag AK4 med aimpoint.
Har skjutit mycket med öppet sikte men det är onekligen en klar fördel med aimpoint. Speciellt vid tex instinktivskytte.
visst, men ändå är ak4,ans diopter ändå överlägsen i det stora hela genom just hur man kan utnyttja det mer exakt för bra träffar, men visst i en del sitationer är en rödpunkt bra, speciellt om man har svårt med ögonen med ex öppna sikten, så visst kan rödpunkt fylla en funktion, men tll nackdelen blir att de är aldrig eller sällan lika exakta, de har elektronik som kal allera och batterier som kan ta slut i ett kritiskt skede.
Annars kan även jag gilla att leka med rödpunkt och lasersikten.