DirtyDog skrev:Ansvar regleras i konsumentlagen och hur många av dina ÖVRIGA matvaruaffärer har en "kundtoalett"? Ingen här i min kommun vad jag vet? Men så går ju inte jag till affärer för att skita utan för att handla.Regndrottning skrev:Ansvar för sålda produkter,kundtoaletter.... är helt obefintligt.Jo, det händer ibland men köttfärs köper jag nog främst för mexicanska rätter eller för att göra egna hamburgare. Har såna fina former för att få fina hamburgare.Regndrottning skrev:
Hur vore det om du trillade egna köttbullar? Det blir bra mycket godare samt du kan få variation på dessa.... Och då kunde du helt skippa löken vid behag...
Tyvärr blir detta inte så ofta eftersom köttfärs normalt kostar dubbelt så mycket per kg (även hos Lidl) som de färdiglagade köttbullarna från Lidl.
ALLA matbutiker jag handlar hos har kundtoa.... Inte heller går jag till affären för att sköta mina toabehov men när nöden kallar..... Det är ju förståss inte bara jag som har behov av toalett. Gamla, småbarn och andra med trängande behov nyttjar dessa inrättningar. Och det är lag på att det skall finnas kundtoaletter.
Du missade det med ansvar för sålda produkter. Även detta finns i lagen som Lidl skiter totalt i.
Även om det är dubbelt så dyrt trillar vi ALLTID våra egna köttbullar här hemma. Smaken och konsistensen på färdigköpta går inte att jämföra med handgjorda.....