Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
RedMentalCase
Vercingetorix
Regndrottning
DirtyDog
Sossar ee lata
Infra
Secrist
redalert
RedCloud
13 posters

Tack.....,.

Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Tack.....,. - Sida 2 Empty Sv: Tack.....,.

Inlägg  Regndrottning 2012-02-19, 16:17

RedCloud skrev:
    Ett lagbrytaraffär som tyvärr tillåts att bryta mot svensk lagstiftning. Både deras kundpolicy samt personalpolicy suger.

Av samma anledning avstår jag...

Och jag retar mig på faktumet att lidl TILLÅS att bryta mot svensk lag. Varför är myndigheterna så mjäkiga?
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-02-19, 16:36

Regndrottning skrev:
    RedCloud skrev:
    Ett lagbrytaraffär som tyvärr tillåts att bryta mot svensk lagstiftning. Både deras kundpolicy samt personalpolicy suger.

Och jag retar mig på faktumet att lidl TILLÅS att bryta mot svensk lag. Varför är myndigheterna så mjäkiga?
    Syftar du på detta?
    Lidl har marknadsfört alkohol genom en tävling där konsumenterna för att kunna delta måste köpa två sexpack öl Carlsberg 3,5 procent. Konsumentombudsmannen, KO, anser att matkedjan gjort sig skyldig otillbörlig marknadsföring av alkoholdryck och förbjuder därför Lidl att fortsätta med kampanjen, skriver TT. Twisted Evil
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-02-19, 16:43

Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2012-02-19, 16:59

RedCloud skrev:

"Nazist-ICA" som en av mina f.d. hönor uttryckte saken...
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2012-02-19, 17:00

DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:
    RedCloud skrev:

Syftar du på detta?
    Lidl har marknadsfört alkohol genom en tävling där konsumenterna för att kunna delta måste köpa två sexpack öl Carlsberg 3,5 procent. Konsumentombudsmannen, KO, anser att matkedjan gjort sig skyldig otillbörlig marknadsföring av alkoholdryck och förbjuder därför Lidl att fortsätta med kampanjen, skriver TT. Twisted Evil

Nej, det är inte det jag syftade på. Men, tack för upplysningen. Just den detaljen kände jag inte till.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-02-19, 17:10

*asg* den var rolig
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2012-02-19, 17:14

RedCloud skrev:

*asg* den var rolig

Nej, det var det INTE!!

Att det fortfarande kallas kvinnor för höns, år 2012, övergår mitt förstånd. Har inte mannen kommit längre i sin utveckling?
    Evil or Very Mad
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-02-19, 17:18

ok, det var nazi-Ica som var roligt....
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2012-02-19, 17:19

RedCloud skrev:ok, det var nazi-Ica som var roligt....

Vad är så roligt med det?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-02-19, 17:20

Men RD då.....

Lidl = tyskt....

ja ja kanske långsökt, men jag tycker det var lite roligt iaf....
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2012-02-19, 17:24

RedCloud skrev:Men RD då.....

Lidl = tyskt....

ja ja kanske långsökt, men jag tycker det var lite roligt iaf....

jaha..... Jag uppfattade som man kallade ICA för nazist.

Hursomhelst fann jag icke detta som roligt.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-02-19, 17:35

Du har inga mer "aktuella" ärenden?
    Två länkar om samma butik i Bromölla från 2004 och en annan länk om "Livsmedelsverket menar att företaget vilseleder kunderna när de inte redovisar att kött tillförts vissa ingredienser" från 2005?
    Evil or Very Mad
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-02-19, 17:37

Du har inga mer "aktuella" ärenden?

Jag tog några random från google, 600 000 träffar som sagt.

Många incidenter har varit om raster, anställningsvillkor, facktillhörighet osv

Sen kan jag tycka att det är bra sjukt att transportera B-livsmedel att kränga i Sverige, ända från Tyskland.

"Det tyska familjeföretaget Lidls expansion i Europa styrs av en medveten policy att skapa otrygghet hos de anställda.

Det gäller även svenska Lidl enligt den "svartbok" som presenteras i Berlin i dag.

Rapporten som ställts samman av den tyska fackorganisationen Verdi är en uppföljning av en liknande undersökning som rörde enbart Tyskland för något år sedan. Nu har den utökats till Lidls agerande i 20 europeiska länder, däribland Sverige."

http://www.dn.se/ekonomi/fackforeningar-motarbetas-av-lidl
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-02-19, 17:42

Som exempel på trakasserier som motiverades med behov av kontroll, detta var butiker i Tjeckien och Polen, nämns att kvinnliga anställda med mens var tvungna att bära armbindel för att butiksledningen skulle få ned antalet toalettbesök under arbetstid.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=887431

Räcker det även för extremhögern ?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-02-19, 17:50

Regndrottning skrev:Nej, det är inte det jag syftade på. Men, tack för upplysningen. Just den detaljen kände jag inte till.
    Nå, VILKEN lag är det isåfall som du menar att politikerna låter Lidl bryta emot?

Själv gör jag 80% av mina inköp på Lidl. Visst, det är jag och en massa invandrare som handlar där mest. En majoritet av deras kunder kan nog inte så mycket svenska men de behöver inte kunna svenska för att inse att grönsaker på Lidl håller mycket högre kvalité än hos någon annan butikskedja och de är inte intresserade av att betala för "ICA-Maxi-ägarnas" nya lustjakter. Wink

Jag som är en storkonsument av t.ex kyckling uppskattar t.ex att standardpriset för deras "svenska" djupfrysta kycklingklubbor ligger på 18:50/kg och då slipper man de där torra äckliga bröstbitarna som idioter köper bara för att det kallas för "filéer". Laughing

Deras färdiga och färska Lasagne är jävligt god och kostar normalt under 15:-/portion. Färska köttbullar från Enebacken kostar under 30:- och ändå så köper jag hellre deras andra märke som endast kostar 24:-/kg eftersom min hund blir så glad om det ligger ett par köttbullar under hennes torrfoder i matskålen. Hennes torrfoder kostar betydligt mer per kg men eftersom köttbullar innehåller lite lök så skall man vara väldigt sparsam med att ge sådant till hundar.

Deras mjölk (svensk!) kostar flera kronor mindre per liter än i andra butiker. Kort sagt, jag handlar där för att det ger mig så mycket mer mat för pengarna.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-02-19, 17:51

DD: enligt Seel är det en Såsseaffär.....
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2012-02-19, 17:57

DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:Nej, det är inte det jag syftade på. Men, tack för upplysningen. Just den detaljen kände jag inte till.
    Nå, VILKEN lag är det isåfall som du menar att politikerna låter Lidl bryta emot?

Själv gör jag 80% av mina inköp på Lidl. Visst, det är jag och en massa invandrare som handlar där mest. En majoritet av deras kunder kan nog inte så mycket svenska men de behöver inte kunna svenska för att inse att grönsaker på Lidl håller mycket högre kvalité än hos någon annan butikskedja och de är inte intresserade av att betala för "ICA-Maxi-ägarnas" nya lustjakter. Wink

Jag som är en storkonsument av t.ex kyckling uppskattar t.ex att standardpriset för deras "svenska" djupfrysta kycklingklubbor ligger på 18:50/kg och då slipper man de där torra äckliga bröstbitarna som idioter köper bara för att det kallas för "filéer". Laughing

Deras färdiga och färska Lasagne är jävligt god och kostar normalt under 15:-/portion. Färska köttbullar från Enebacken kostar under 30:- och ändå så köper jag hellre deras andra märke som endast kostar 24:-/kg eftersom min hund blir så glad om det ligger ett par köttbullar under hennes torrfoder i matskålen. Hennes torrfoder kostar betydligt mer per kg men eftersom köttbullar innehåller lite lök så skall man vara väldigt sparsam med att ge sådant till hundar.

Deras mjölk (svensk!) kostar flera kronor mindre per liter än i andra butiker. Kort sagt, jag handlar där för att det ger mig så mycket mer mat för pengarna.

Ansvar för sålda produkter,kundtoaletter.... är helt obefintligt.

Hur vore det om du trillade egna köttbullar? Det blir bra mycket godare samt du kan få variation på dessa.... Och då kunde du helt skippa löken vid behag...
    Wink
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-02-19, 18:01

redalert skrev:
    RedCloud skrev:....redalert vill att man i sina inlägg ska tacka USA för att man har en dator att skriva på i varje inlägg.

Nu har jag precis skrämt upp min PC till att vara ett riktigt monster.

De jag vill tacka är alla de underbetalda kinesiska flickorna som under vidriga förhållanden tillverkar billiga komponenter till oss i väst. Utan ert slit hade jag inte kunnat göra detta.
    Och jag tror det kallas marknadsekonomi.

http://www.idg.se/2.1085/1.105827

http://www.da.se/home/da/content.nsf/aget?openagent&key=sjalvmord_kina_1326447254335

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.618794-iphone-leverantor-forbjuder-sjalvmord
    Så kineserna utvecklade även datorn?
    Säg mig någonting som har utvecklats i en kommandoekonomi?

Så kackerlackan utnyttjar alltså underbetalde slavarbetare bara för att kunna och sitta här och bete sig som ett svin och en idiot??, finns de tingen ände på denna freakshow??
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-02-19, 18:09

Så kackerlackan utnyttjar alltså underbetalde slavarbetare bara för att kunna och sitta här och bete sig som ett svin och en idiot??

Hur mår du egentligen, som inte klarar av ett enda inlägg utan att skriva att alla andra som inte håller med är idioter ?

Vet din omgivning om ditt net-rage ?

Inte ?

Dubbelliv alltså....
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-02-19, 18:11

RedMentalCase skrev:Så kackerlackan utnyttjar alltså underbetalde slavarbetare bara för att kunna och sitta här och bete sig som ett svin och en idiot??, finns de tingen ände på denna freakshow??
    På vilket sätt skiljer du dig från denna "beskrivning" ?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-02-19, 18:15

På vilket sätt skiljer du dig från denna "beskrivning" ?

Tack.....,. - Sida 2 A3613644-6190-48A6-85B01FB71EA3D4DA
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2012-02-19, 18:22

Regndrottning skrev:
    RedCloud skrev:

*asg* den var rolig

Nej, det var det INTE!!

Att det fortfarande kallas kvinnor för höns, år 2012, övergår mitt förstånd. Har inte mannen kommit längre i sin utveckling?
    Evil or Very Mad

Det var en av mina favorithönor, I might add... ;-)
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-02-19, 18:27

RedCloud skrev:http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=887431

Räcker det även för extremhögern ?
    Återigen gamla uppgifter (denna gång från 2006).

Det nämns dock "Men villkoren är bättre där facket är starkt, som i Sverige". Så det kanske inte är så illa för anställda i Sverige? Har inte hört att Handels har gnällt åtminstone?

Lidl har som policy att inte uttala sig i massmedia och har hamnat i blåsväder när det gäller frågor som personalens arbetsmiljö- och anställningsförhållanden, men enligt Handels, som är personalens fackförening, är det ingen skillnad mellan Lidl och andra arbetsgivare inom dagligvaruhandeln i Sverige.

Räcker detta även för extremvänstern?

Senast ändrad av DirtyDog den 2012-02-19, 18:39, ändrad totalt 1 gång
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-02-19, 18:38

Regndrottning skrev:Ansvar för sålda produkter,kundtoaletter.... är helt obefintligt.
    Ansvar regleras i konsumentlagen och hur många av dina ÖVRIGA matvaruaffärer har en "kundtoalett"? Ingen här i min kommun vad jag vet? Men så går ju inte jag till affärer för att skita utan för att handla.
    Regndrottning skrev:
    Hur vore det om du trillade egna köttbullar? Det blir bra mycket godare samt du kan få variation på dessa.... Och då kunde du helt skippa löken vid behag...
    Wink
    Jo, det händer ibland men köttfärs köper jag nog främst för mexicanska rätter eller för att göra egna hamburgare. Har såna fina former för att få fina hamburgare.

Tyvärr blir detta inte så ofta eftersom köttfärs normalt kostar dubbelt så mycket per kg (även hos Lidl) som de färdiglagade köttbullarna från Lidl. Wink
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-02-19, 18:46

Alla som jag inte håller med,.... 3 sinnessjuka vänsterextremister med förstånd som 5-åringar, det är väl nåt som du borde diskutera med din granne, kackerlacka.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 21:35