DirtyDog 2012-02-19, 17:50
Regndrottning skrev:Nej, det är inte det jag syftade på. Men, tack för upplysningen. Just den detaljen kände jag inte till.
Nå, VILKEN lag är det isåfall som du menar att politikerna låter Lidl bryta emot?
Själv gör jag 80% av mina inköp på Lidl. Visst, det är jag och en massa invandrare som handlar där mest. En majoritet av deras kunder kan nog inte så mycket svenska men de behöver inte kunna svenska för att inse att grönsaker på Lidl håller mycket högre kvalité än hos någon annan butikskedja och de är inte intresserade av att betala för "ICA-Maxi-ägarnas" nya lustjakter.
Jag som är en storkonsument av t.ex kyckling uppskattar t.ex att standardpriset för deras "svenska" djupfrysta kycklingklubbor ligger på 18:50/kg och då slipper man de där torra äckliga bröstbitarna som idioter köper bara för att det kallas för "filéer".
Deras färdiga och färska Lasagne är jävligt god och kostar normalt under 15:-/portion. Färska köttbullar från Enebacken kostar under 30:- och ändå så köper jag hellre deras andra märke som endast kostar 24:-/kg eftersom min hund blir så glad om det ligger ett par köttbullar under hennes torrfoder i matskålen. Hennes torrfoder kostar betydligt mer per kg men eftersom köttbullar innehåller lite lök så skall man vara väldigt sparsam med att ge sådant till hundar.
Deras mjölk (svensk!) kostar flera kronor mindre per liter än i andra butiker. Kort sagt, jag handlar där för att det ger mig så mycket mer mat för pengarna.