Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Sniperace
redalert
RedMentalCase
Secrist
Sossar ee lata
RedCloud
Corven
11 posters

    Världens fetaste man.

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Sniperace 2012-02-15, 11:17

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:
    VAr/är han oförmögen att själv bestämma?
    har andra rätten att bestämma åt honom?
    får en människa inte själv så länge denna följer lagar och förordningar själv bestämma.även om detta leder till döden och man är som sagt psykist frisk och vet vad detta leder till?

    man har ju ovillkorlig rätt att sluta äta och dricka om man vill, man har ovillkorlig rätt att vägra behandling av läkare

    Visst, men assistenterna har ju också rätten att göra som dom vill, och kan vägra att köpa det han vill ha.


    NEJ, det har de INTE, de ska tillgodose den vårdades önskningaqr i detta, det är så att alla ska ha rätten att leva som de vill så länge det inte bryter mot lsag, ex så har vi personliga assistenter, skulle de vägra köpa ex kött till en de vårdar pga att de är veganer, skulle de inte få fortsätta, så nej lagar styr att handikappade ska få den hjälp de behöver att leva ett normalt liv, och där ingår just detta att ingen kan vägra detta så länge det inte bryter mot lagar.

    här har jag ett rätts
    fall som stöder mig, det var en handikappad man som varje kväll drack ett glas whisky, så var det en vårdare som av "religiösa" skäl vägrade att ge honom detta, han blev sparkad, och fick inte något stöd av rätten

    Sniperace skrev:
    att röka marijuana KAN som sagt vara farligt, men bara för att det KAN vara farligt så borde det vara upp till var och en Smile


    I vissa länder, så är det upp till var och en, där det är lagligt. I Sverige är det inte lagligt, alltså är det inte upp till var och en här.
    Sniperace skrev:

    men det finns INGEN lag som säger att man har rätten att utan domstolsbeslut vägra mannen att få den mat han vill ha....

    så du vill alltså MOT lagen förvägra denne sin önskan på subjektiva åsikter?
    alltså vill du ta ifrån människor deras rätt at bestämma över sina liväven om de är fullt mentalt friska?

    Nej, men i det här fallet så anser jag att han själv får köpa det som förstör hans liv. Inte tvinga andra att hjälpa honom begå självmord. Självmordshjälp är inte tillåtet i Storbritannien så vitt jag vet. Det är inget permanent handikapp han lider av. Det är möjligt att göra något åt det.

    och det ska göras mot en mentalt frisk man som inte vill ändra på detta, och du vill alltså at andra ska besluta att förvägra UTAN domstolsorder?
    vilka kriterier ska gälla för att vem som helst ska få bestämma även den som inte klarar av att handla själv?
    Sniperace skrev:
    så som sagt, ska läkare ha denna makt, eller ska maen enbart utövas av domstol som i varje fall avgör vad som är rätt, eller ska den ligga hon de som sköter denna människa?

    Tja, är det nödvändigt, så visst kan ett domstolsbeslut vara ok. Men jag skulle aldrig köpa det han begärde, om jag vore assistent. Jag skulle helt sonika upplysa honom om att han själv fick gå ut och handla om han nu ville ha skräpmaten som dödar honom.

    och då skulle din anställning som ex personlig assistent vara slut eftersom du då bryter mot gällande lagar.....

    jag tycker det är en fruktansväd inställning att vara förmyndare till en mentalt frisk person och bestämma vad denne får och inte får enbart för att denne inte kan handla själv, skulle du kunna lägga andra bedömningar med och ex vägra köpa israelodlade grapes tiull honom för att han inte kan själv osv?

    Nej, sådan förmndarmentalitet är något jag absolut säger nej till, vill någon mentalt frisk person äta ihjäl sig och BETALAR själv, är det upp till denne.

    samma sak, vill en fullt mentalt frisk sluta äta och dricka är detta helt upp till denne.

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Sniperace 2012-02-15, 11:21

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:

    Så gör även jag, och det har skett många gånger, MEN jag tror inte en människa som påstår attr denna ALDRIG begått något brott, dessa finns helt enkelt INTE, och som jag sa, jag tror inte för ett ögonblick att Berra skulle jaga en inkarnerad Jesus, att han aldrig ex skulle smuttat på hembränt, osv.....

    men genomärligheten är at knna erkänna både för sig själv och andra att man inte är felfri.

    så, nej, Jag tror inte på ber när han påstår detta han är inte på något sätt trovärdig i sitt förnekande

    Och vad bygger du denna misstro på? Varför skulle inte Berra faktiskt kunna vara så ärlig som han påstår? Bara för att du inte gillar hans person betyder det ju inte att han måste vara en småfifflare.

    Felfri har jag aldrig sett honom påstå sig vara. Man kan ju ha andra fel än att bryta mot lagen.....

    att någon gång druckit smuggelöl eller hembränt räknar jag inte som småfifflare, att någon gång ha köpt insmugglade cigaretter ser jag inte heller som något särskilt graverande, det är sådant som de flesta någon gång gjort, och jag tror inte att det finns en enda människa som ALDRIG brutit en lag på ett eller anat sätt, och då menar jag inte en fortkörning som tydligen skulle vara berras enda "brott" Smile

    så återigen så tror jag INTE honom, det förefaller troligt helt enkelt
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Corven 2012-02-15, 11:23

    Sniperace skrev:vill någon mentalt frisk person äta ihjäl sig och BETALAR själv, är det upp till denne.



    Fast nu betalar han inte själv, det är den brittiska staten som betalar, så hela ditt resonemang handlar alltså inte om denne man.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Sniperace 2012-02-15, 11:27

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:vill någon mentalt frisk person äta ihjäl sig och BETALAR själv, är det upp till denne.



    Fast nu betalar han inte själv, det är den brittiska staten som betalar, så hela ditt resonemang handlar alltså inte om denne man.

    MEN nu har jag ju flera gånger påpekat att staten INTE ska stå för det, utan att normal sociallag och hur mycket man får ska gälla, dvs staten skulle bara stå för en normal matförbrukning...

    läste du aldrig de raderna?
    alltså är det staten som skulle minska matpengarna de betalar.
    har han inte råd då att köpa dessa mängder är saken som den ska, felet är att enskilda skulle ha rätten at vägra honom detta om han hade pengarna....

    så mitt resonemang höll, däremot håller inte din förmyndarmentalitet där du då vill bestämma vad den som inte kan hanla själv ska få, att det är upp till assistenterna om de vill eller inte vill...
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Corven 2012-02-15, 11:31

    Sniperace skrev:
    MEN nu har jag ju flera gånger påpekat att staten INTE ska stå för det, utan att normal sociallag och hur mycket man får ska gälla, dvs staten skulle bara stå för en normal matförbrukning...

    läste du aldrig de raderna?
    alltså är det staten som skulle minska matpengarna de betalar.
    har han inte råd då att köpa dessa mängder är saken som den ska, felet är att enskilda skulle ha rätten at vägra honom detta om han hade pengarna....

    så mitt resonemang höll, däremot håller inte din förmyndarmentalitet där du då vill bestämma vad den som inte kan hanla själv ska få, att det är upp till assistenterna om de vill eller inte vill...


    Och jag har hela tiden svarat om denne man, och den artikel jag länkade till.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  redalert 2012-02-15, 12:03

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:
    och heller aldrig tagit genom lite för mycket alkohol genom tullen?

    du får ursäkta med det låter väldigt otroligt att du aldrig brutit mot någon lag mer än ört för fort, du kanske heter Jesus Kristus i verkligheten?

    nej, det förefaller helt otroligt att du skulle vara denna så laglydige man att du aldrig gjort något sådant, du torde vara helt ensam i sverige om det Smile så nej, det ger ingen som helst trovärdighet åt dig, tvärtom, ljuger du om sådana bagateller så ljuger du säkert om mycket mer också...


    Efter sig själv dömer man andra Sniper.... Det finns faktiskt genomärliga människor i detta land. Även om du inte tror på det. Folk som går tillbaka till kassan när dom upptäcker att dom råkat glömma att lägga upp en gul lök värd typ 50 öre. Eller liknande.

    Du är löjligt naiv corven. Shocked
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Corven 2012-02-15, 12:11

    redalert skrev:

    Du är löjligt naiv corven. Shocked

    Nej, det är jag inte. Men jag har ett öppet sinne, och vet att det faktiskt existerar genomärliga människor.

    Likaväl som det existerar såna som inte är det...

    Jag dömer inte folk på förhand.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Sniperace 2012-02-15, 12:38

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:
    MEN nu har jag ju flera gånger påpekat att staten INTE ska stå för det, utan att normal sociallag och hur mycket man får ska gälla, dvs staten skulle bara stå för en normal matförbrukning...

    läste du aldrig de raderna?
    alltså är det staten som skulle minska matpengarna de betalar.
    har han inte råd då att köpa dessa mängder är saken som den ska, felet är att enskilda skulle ha rätten at vägra honom detta om han hade pengarna....

    så mitt resonemang höll, däremot håller inte din förmyndarmentalitet där du då vill bestämma vad den som inte kan hanla själv ska få, att det är upp till assistenterna om de vill eller inte vill...


    Och jag har hela tiden svarat om denne man, och den artikel jag länkade till.

    Nej, du har svarat generellt med alla som är i den situationen.

    Och som sagt, i den sitiuationen är det INTE assistenternba som skulle regagera och vägra, där ska staten vägra betala extra för mannens matmissbruk....

    två helt skilda saker att förvägra någon att äta vad han vill så länge han själv betalar och att vägra ge extra pengar för det.

    så återigen, är det inte en handikappads rätt att få inhandlat det som är fullt legalt även om hans assistenter tycker illa om det?
    ska sådana ställas under förmyndarskap där andra än denne ska avgöra om det är bra eller inte?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Corven 2012-02-15, 12:45

    Sniperace skrev:

    Nej, du har svarat generellt med alla som är i den situationen.

    Och som sagt, i den sitiuationen är det INTE assistenternba som skulle regagera och vägra, där ska staten vägra betala extra för mannens matmissbruk....

    två helt skilda saker att förvägra någon att äta vad han vill så länge han själv betalar och att vägra ge extra pengar för det.

    så återigen, är det inte en handikappads rätt att få inhandlat det som är fullt legalt även om hans assistenter tycker illa om det?
    ska sådana ställas under förmyndarskap där andra än denne ska avgöra om det är bra eller inte?

    Här nedan finner du samtliga svar jag gjort kring detta ämne. Så du slipper leta fram det.

    Är du snäll och talar om i vilket av dom jag inte har hänvisat till artikeln, dvs honom?

    Corven skrev:

    Visst, men om han inte själv kan handla, så är det ju så att dom runtomkring honom kan göra något åt hans problem. Dom har ju makten att ge honom det som han mår bra av, istället för att följa hans önskemål om skräpmat, som bara leder honom djupare in i problemen... Vill han ha det annorlunda, jamen då får han se till att handla själv....

    Corven skrev:Och tvångsvård finns redan inom missbrukarvården.

    Corven skrev:Problemet som jag ser det är att han äter sig till döds.
    Att röka och snusa KAN vara farligt, men långt ifrån alla rökare/snusare blir sjuka av det. Att väga 370 kg gör alla sjuka.

    Och visst är det hans eget val, om han själv kan göra inköpen. Men det kan han inte. Och vad jag förstår på artikeln, så är det de engelska sociala myndigheterna som står för hans kostnader.

    Att köpa det han begär, trots hans stora problem, är med eller mindre medhjälp till självmord....

    Det är ju inte svårare än att assistenterna köper det dom borde köpa, och inte det han begär. Dom har knappast någon skyldighet att köpa allt han begär- Vill han ha något annat, ja då får han masa sig ur sängen och köpa det själv.

    Hans sängliggande skulle ju inte vara nödvändigt om han går ner i vikt. Och jag om någon vet hur svårt det är att gå ner i vikt. Men jag har åtminstone inte låtit andra köpa det jag inte borde ha köpt....

    Corven skrev:

    Huruvida staten ska gå in och bestämma om tvångsbantning eller inte är liksom en annan fråga.
    Nu anser jag ju att så länge man själv kan köpa det man vill ha, så är det upp till var och en vad dom vill köpa.

    Min mor rökte i 57 år, men dog som icke rökare, för att läkaren vägrade låta henne få nikotinplåster. Men hänvisning till att det inte var bra för sjukdomsbilden. Hon fick en stroke, och vi ansåg att hon kunde få plåster. Men nej, läkaren vägrade. Alla utom läkaren insåg att min mor aldrig skulle komma ut ifrån sjukhuset, så läkarens beslut plågade min mor helt i onödan.

    Nu handlar det ju inte om några nycker i det här speciella fallet, att någon bara anser att något skulle vara bra för någon. Bevisligen så är den diet han själv väljer farlig, och kommer oundvikligen att leda till hans död.

    Att röka KAN som sagt vara farligt, att supa KAN vara farligt. Men bara för att något KAN vara farligt, så måste det inte vara det, alltså är det upp till var och en att bestämma om det.

    Det är ju lite skillnad på om något KAN vara farligt, och om det ÄR farligt.

    Och som jag sagt, läkarna borde kunna sätta honom på en diet, och låta assistenterna se till att han följer den. Det är ju myndigheterna som betalar för hans uppehälle, både mat och omvårdnad.




    Corven skrev:

    Visst, men assistenterna har ju också rätten att göra som dom vill, och kan vägra att köpa det han vill ha.

    I vissa länder, så är det upp till var och en, där det är lagligt. I Sverige är det inte lagligt, alltså är det inte upp till var och en här.

    Nej, men i det här fallet så anser jag att han själv får köpa det som förstör hans liv. Inte tvinga andra att hjälpa honom begå självmord. Självmordshjälp är inte tillåtet i Storbritannien så vitt jag vet. Det är inget permanent handikapp han lider av. Det är möjligt att göra något åt det.

    Tja, är det nödvändigt, så visst kan ett domstolsbeslut vara ok. Men jag skulle aldrig köpa det han begärde, om jag vore assistent. Jag skulle helt sonika upplysa honom om att han själv fick gå ut och handla om han nu ville ha skräpmaten som dödar honom.


    Corven skrev:

    Fast nu betalar han inte själv, det är den brittiska staten som betalar, så hela ditt resonemang handlar alltså inte om denne man.
    Corven skrev:

    Och jag har hela tiden svarat om denne man, och den artikel jag länkade till.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Sniperace 2012-02-15, 12:55

    suck, jag skiter i det......

    men jag förstår nu att det uppstod problem för dig...

    jag fattade att du INTE gillade överförmynderiet mot din mor, men mot andra skulle det vara helt okej?

    mitt första inlägg, som du tydligen valde att ignorera och sedan bortförklara


    det rör ju sig om individens frihet att själv bestämma, MEN samhället ska INTE stå för hans matkostnader, de ska spegla den normale medborgarens matkonto.

    Alternativet är att OMYNDIGFÖRKLARA honom, men är det rätt?
    kan vi göra samma sak med våra missbrukare, ta ifrån dem sin fria vilja och tvångsvårda dem att bli av med sitt missbruk?

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  redalert 2012-02-15, 13:06

    Corven skrev:
    redalert skrev:

    Du är löjligt naiv corven. Shocked

    Nej, det är jag inte. Men jag har ett öppet sinne, och vet att det faktiskt existerar genomärliga människor.

    Likaväl som det existerar såna som inte är det...

    Jag dömer inte folk på förhand.

    Tror du berra är en sådan visserligen åkte han dit för misshandel men det var ju bara någon som han anklagade för att vara nazist så var ju den saken ursäktad och rättfärdigad!
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Corven 2012-02-15, 13:09

    Sniperace skrev:suck, jag skiter i det......

    men jag förstår nu att det uppstod problem för dig...

    jag fattade att du INTE gillade överförmynderiet mot din mor, men mot andra skulle det vara helt okej?

    mitt första inlägg, som du tydligen valde att ignorera och sedan bortförklara


    det rör ju sig om individens frihet att själv bestämma, MEN samhället ska INTE stå för hans matkostnader, de ska spegla den normale medborgarens matkonto.

    Alternativet är att OMYNDIGFÖRKLARA honom, men är det rätt?
    kan vi göra samma sak med våra missbrukare, ta ifrån dem sin fria vilja och tvångsvårda dem att bli av med sitt missbruk?



    Nej, det är dig det blir jobbigt för. Så jag förstår att du säger att du skiter i det. Du kan inte påvisa att jag besvarat annat än om honom. Jag har hela tiden hänvisat till hans fall. I alla mina svar.

    Däremot har jag inte svarat på dina frågor som inte rört honom och artikeln. Eftersom det, som jag skrev är en annan fråga.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Corven 2012-02-15, 13:12

    redalert skrev:

    Tror du berra är en sådan visserligen åkte han dit för misshandel men det var ju bara någon som han anklagade för att vara nazist så var ju den saken ursäktad och rättfärdigad!


    Om Berra är genomärlig eller inte vet jag inte. Men jag tänkre inte bedöma hans ärlighet utifrån vad han skriver härinne, det får han i så fall visa IRL.

    Nu åkte han ju inte dit för misshandel. Han blev anklagades, men friades. Så rättsväsendet ansåg inte att han var skyldig.

    JAg anser inte att det är ok att misshandla någon enbart för att denne någon har en viss åsikt, oavsett vilken åsikt det än vara månde...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Sniperace 2012-02-15, 13:13

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:suck, jag skiter i det......

    men jag förstår nu att det uppstod problem för dig...

    jag fattade att du INTE gillade överförmynderiet mot din mor, men mot andra skulle det vara helt okej?

    mitt första inlägg, som du tydligen valde att ignorera och sedan bortförklara


    det rör ju sig om individens frihet att själv bestämma, MEN samhället ska INTE stå för hans matkostnader, de ska spegla den normale medborgarens matkonto.

    Alternativet är att OMYNDIGFÖRKLARA honom, men är det rätt?
    kan vi göra samma sak med våra missbrukare, ta ifrån dem sin fria vilja och tvångsvårda dem att bli av med sitt missbruk?



    Nej, det är dig det blir jobbigt för. Så jag förstår att du säger att du skiter i det. Du kan inte påvisa att jag besvarat annat än om honom. Jag har hela tiden hänvisat till hans fall. I alla mina svar.

    Däremot har jag inte svarat på dina frågor som inte rört honom och artikeln. Eftersom det, som jag skrev är en annan fråga.


    *asg*



    så blev det lönlöst att diskutera.... jag skrev klart voch tydligt att OM man betalar själv, att staten INTE ska stå för kostnaderna för matmissbruk, DET brydde du dig inte om, så, tack för en meningslös debatt...



    men då frågar jag ÅTERIGEN stär du fast vid övertgelsen att assistenter ska vägra sådant även om man själv betalar till 100%?

    eller gällde det ENBART att staten inte ska stå för det och att assistenterna då ska vägra även om staten beslutat så?

    Jag måste säga att jag är besvikan på dina undaflykter i detta.

    kan jag förvänta mig svar? Smile
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Corven 2012-02-15, 13:18

    Sniperace skrev:

    *asg*



    så blev det lönlöst att diskutera.... jag skrev klart voch tydligt att OM man betalar själv, att staten INTE ska stå för kostnaderna för matmissbruk, DET brydde du dig inte om, så, tack för en meningslös debatt...



    men då frågar jag ÅTERIGEN stär du fast vid övertgelsen att assistenter ska vägra sådant även om man själv betalar till 100%?

    eller gällde det ENBART att staten inte ska stå för det och att assistenterna då ska vägra även om staten beslutat så?

    Jag måste säga att jag är besvikan på dina undaflykter i detta.

    kan jag förvänta mig svar? Smile

    I det här specifika fallet så anser jag att assistenterna gör sig skyldiga till medhjälp till självmord. Vilket jag hela tiden har hävdat. Eftersom han inte själv betalar för det. Jag har inte tagit ställning till någon annan möjlig situation, eftersom tråden handlar om just denne man, och hans specifika situation.


    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Corven 2012-02-15, 13:26

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Sniperace 2012-02-15, 13:33

    Corven skrev:https://acbladet.swedishforum.se/t52785-overformynderi#291490

    ny tråd om din frågeställning.

    den lämnar jag därhän.....

    Det finns inget mer att tillägga än vad jag gjort här, ch i den nya bekräftade du att jag hade rätt i mitt första inlägg och framåt.....
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Corven 2012-02-15, 13:49

    Sniperace skrev:
    Corven skrev:https://acbladet.swedishforum.se/t52785-overformynderi#291490

    ny tråd om din frågeställning.

    den lämnar jag därhän.....

    Det finns inget mer att tillägga än vad jag gjort här, ch i den nya bekräftade du att jag hade rätt i mitt första inlägg och framåt.....

    Inte om denne man, men du ville ju inte diskutera denne man, utan försökte göra något annat av det.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Sniperace 2012-02-15, 14:00

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:
    Corven skrev:https://acbladet.swedishforum.se/t52785-overformynderi#291490

    ny tråd om din frågeställning.

    den lämnar jag därhän.....

    Det finns inget mer att tillägga än vad jag gjort här, ch i den nya bekräftade du att jag hade rätt i mitt första inlägg och framåt.....

    Inte om denne man, men du ville ju inte diskutera denne man, utan försökte göra något annat av det.

    jag skrev att han hade rätt att göra som han ville SÅ LÄNGE staten inte betalade extra, och att det inte är assistenternas skyldighet att hindra honom att äta när myndigheterna inte satt sig emot det.

    antingen bör det väl gälla alla eller ingen, det är en tydlig efterhandskonstruktion från dig, jag klargjorde det till 100% i mitt FÖRSTA inlägg, och det konfirmerade du ju i din nya tråd att var helt korrekt...


    men då kan vi ju ställa oss frågan, varför ansåg du din mor illa behaqndlöad att hon inte fick vad hon behövde, ville hon haq det skulle hon ju själv masat sig till afär för att köpa detta, läkaren ville ju INTE hon skulle ha det eftersom det inte passqde med hennes tilstånd...

    är det att skillnad?

    nej, denna debatt har du spårat ur i, jag klargjorde som sagt till 100% i mitt första svar tråden, annat kan du inte påstå...
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  berralarzon 2012-02-16, 22:46

    Corven skrev:
    redalert skrev:

    Tror du berra är en sådan visserligen åkte han dit för misshandel men det var ju bara någon som han anklagade för att vara nazist så var ju den saken ursäktad och rättfärdigad!


    Om Berra är genomärlig eller inte vet jag inte. Men jag tänkre inte bedöma hans ärlighet utifrån vad han skriver härinne, det får han i så fall visa IRL.

    Nu åkte han ju inte dit för misshandel. Han blev anklagades, men friades. Så rättsväsendet ansåg inte att han var skyldig.

    JAg anser inte att det är ok att misshandla någon enbart för att denne någon har en viss åsikt, oavsett vilken åsikt det än vara månde...

    Bevisar att Sniperace bara läser rubriker inget annat! och spö fick "nassen" för att han gav sig på minderåriga barn men med tanke detta forums högertomtar så förstår jag kritiken med att jag spöa en kompis till dom!
    //Niklas
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  berralarzon 2012-02-16, 23:06

    redalert skrev:
    Corven skrev:
    redalert skrev:

    Du är löjligt naiv corven. Shocked

    Nej, det är jag inte. Men jag har ett öppet sinne, och vet att det faktiskt existerar genomärliga människor.

    Likaväl som det existerar såna som inte är det...

    Jag dömer inte folk på förhand.

    Tror du berra är en sådan visserligen åkte han dit för misshandel men det var ju bara någon som han anklagade för att vara nazist så var ju den saken ursäktad och rättfärdigad!

    Jag åkte inte dit för misshandel av nassen jag nita HAN åkte dit, jag fick en skaplig summa skadestånd för mina 5% mindre användning av min högerarm/axel, och åter en gång svinskallen såg jag ikväll lalla omkring som värsta gustavander/rmc på stan här.
    //Niklas

    Sponsored content


    Världens fetaste man. - Sida 3 Empty Sv: Världens fetaste man.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 03:53