Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

2 posters

Det går inte att ändra på.....

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Det går inte att ändra på..... Empty Det går inte att ändra på.....

Inlägg  RedMentalCase 2012-02-13, 02:13

Här är ett direktcitat av s-ledaren Löfven , ett citat som summerar ganska bra varför jag, och de flesta vanliga jobbare, inte kan rösta på detta förmyndarparti som tydligen fortsätter att sätta bidrag i fokus.

Många låg- och mellaninkomsttagare har fått mer i plånboken och det är det inte så lätt att ändra på, sade han.
    -Vi vill inte försämra deras villkor.

Inte så lätt att ändra på?,
    S anser alltså att vanligt folk egentligen inte skulle haft mer i plånboken, utan de skulle haft pengarna hos staten att sen fördela till folk med mössan i hand, jisses vilket dinosaurieparti s fortfarande är.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Det går inte att ändra på..... Empty Sv: Det går inte att ändra på.....

Inlägg  Vercingetorix 2012-02-13, 02:26

Ja, varför i hela friden skulle man vilja ändra på det? Eller ens ifrågasätta det?

Låg- och medelinkomsttagare har alltså fått det bättre under regeringen Reinfeldt. Och dessa ord kommer från den nyblivne socialdemokratiske partiledaren. Smaka på det...
    Mitt stalltips blir att Löfvén inte går in i valrörelsen med skattehöjningar som paradfråga...
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-02-13, 02:31

Vercingetorix skrev:Ja, varför i hela friden skulle man vilja ändra på det? Eller ens ifrågasätta det?

Låg- och medelinkomsttagare har alltså fått det bättre under regeringen Reinfeldt. Och dessa ord kommer från den nyblivne socialdemokratiske partiledaren. Smaka på det...
    Mitt stalltips blir att Löfvén inte går in i valrörelsen med skattehöjningar som paradfråga...

Men formuleringen han använder.. " det är inte så lätt att ändra på..."
    antyder ju att han egentligen inte var ett dugg intresserad av att den vanlige människan skule få några skattelättnader eller få det bättre, väldigt avslöjande.

Jag tror inte heller att Löfven kommer att satsa på skattehöjningar som valbudskap, och därmed drar han undan mattan för sig själv och hela socialdemokratin , igen,
    de kommer att få möta samma vägg av logik när de ska försöka förklara hur de ska finansiera alla sina bidragsförslag.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2012-02-13, 02:38

RedMentalCase skrev:
    Vercingetorix skrev:Ja, varför i hela friden skulle man vilja ändra på det? Eller ens ifrågasätta det?

Men formuleringen han använder.. " det är inte så lätt att ändra på..."
    antyder ju att han egentligen inte var ett dugg intresserad av att den vanlige människan skule få några skattelättnader eller få det bättre, väldigt avslöjande.

Jag tror inte heller att Löfven kommer att satsa på skattehöjningar som valbudskap, och därmed drar han undan mattan för sig själv och hela socialdemokratin , igen,
    de kommer att få möta samma vägg av logik när de ska försöka förklara hur de ska finansiera alla sina bidragsförslag.

Vilken socialdemokratisk partiledare har varit intresserad av skattelättnader för den vanlige arbetaren? Dock tror jag att även valet -14 är förlorat om han går till val på höjda skatter. Det inser han nog själv också, även om han kanske önskat annorlunda...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 16:12