Regndrottning skrev:Secrist skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:RedCloud skrev:Och ni som tycker det är ännu häftigare att inkassera skatter i form av bidrag.
SD-kramare secrists fördomar har mycket kvar att önska.....
Fördomar säger AFA-anhängaren RC. Vem minns inte kartläggningen för en tid sedan där inte en enda av vänsterpartiets före detta riksdagspolitiker hade skaffat något annat arbete. 100% levde på bidrag.
Eller pension, som det så fint heter. Något som ALLA riksdagsmän/kvinnor kan inkassera.
Är det inte då skönt att V är ett litet parti? Då är inte 100% så många. Under hur många f.d. riksdagsledamöter lever på pensionen. slår vad om att det är betydligt fler, till antal, än V:s 100%.
De styrande bäddar först åt sig själva och sedan, kanske, tänker de på övriga medborgare. Gäller alla partier som har haft regeringsplats, iaf.
Pension? När man är 35? För övrigt så borde du kanske kolla upp mer exakt antal etc för du bygger dina argument på rena spekulationer.
Skyll inte på mig.... Det är inte jag som har hittat på reglerna.
Spekulationer? Nej, Secrist, enkel logik. V är ett litet parti med få riksdagsledamöter. S, M, C Fp har fler, och har haft fler i riksdagen. Så det är logisk, (svårt ord, jag vet), att påstå att de flesta som uppbär riksdagspension INTE kommer från Vänsterpartiet.
Fp hade samma antal (8 st) men bara 3 som gick på inkomstgaranti.