Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
Infra
Vercingetorix
DMustaine
redalert
Sniperace
DirtyDog
ericTheDog
Secrist
RedCloud
13 posters

Praktisk solidaritet, and I´m luving it.....

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Praktisk solidaritet, and I´m luving it..... - Sida 3 Empty Bidrag

Inlägg  Secrist 2012-02-06, 18:44

Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    Och ni som tycker det är ännu häftigare att inkassera skatter i form av bidrag.

SD-kramare secrists fördomar har mycket kvar att önska.....

Fördomar säger AFA-anhängaren RC. Vem minns inte kartläggningen för en tid sedan där inte en enda av vänsterpartiets före detta riksdagspolitiker hade skaffat något annat arbete. 100% levde på bidrag. Neutral

Eller pension, som det så fint heter. Något som ALLA riksdagsmän/kvinnor kan inkassera.

Är det inte då skönt att V är ett litet parti? Då är inte 100% så många. Under hur många f.d. riksdagsledamöter lever på pensionen. slår vad om att det är betydligt fler, till antal, än V:s 100%.

De styrande bäddar först åt sig själva och sedan, kanske, tänker de på övriga medborgare. Gäller alla partier som har haft regeringsplats, iaf.

Pension? När man är 35? För övrigt så borde du kanske kolla upp mer exakt antal etc för du bygger dina argument på rena spekulationer.

Skyll inte på mig.... Det är inte jag som har hittat på reglerna.

Spekulationer? Nej, Secrist, enkel logik. V är ett litet parti med få riksdagsledamöter. S, M, C Fp har fler, och har haft fler i riksdagen. Så det är logisk, (svårt ord, jag vet), att påstå att de flesta som uppbär riksdagspension INTE kommer från Vänsterpartiet.

Fp hade samma antal (8 st) men bara 3 som gick på inkomstgaranti.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Praktisk solidaritet, and I´m luving it..... - Sida 3 Empty Sv: Praktisk solidaritet, and I´m luving it.....

Inlägg  RedCloud 2012-02-06, 19:21

Tja, de ivrigaste anhängarna av generösa bidrag på detta forumet är personer som inte jobbat på många år

exakt vad vet du egentligen om detta ?

Menar du att är man vänster så får man inte ta del av våra socialförsäkringar ?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Praktisk solidaritet, and I´m luving it..... - Sida 3 Empty Sv: Praktisk solidaritet, and I´m luving it.....

Inlägg  Regndrottning 2012-02-06, 19:22

Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:

Fördomar säger AFA-anhängaren RC. Vem minns inte kartläggningen för en tid sedan där inte en enda av vänsterpartiets före detta riksdagspolitiker hade skaffat något annat arbete. 100% levde på bidrag. Neutral

Eller pension, som det så fint heter. Något som ALLA riksdagsmän/kvinnor kan inkassera.

Är det inte då skönt att V är ett litet parti? Då är inte 100% så många. Under hur många f.d. riksdagsledamöter lever på pensionen. slår vad om att det är betydligt fler, till antal, än V:s 100%.

De styrande bäddar först åt sig själva och sedan, kanske, tänker de på övriga medborgare. Gäller alla partier som har haft regeringsplats, iaf.

Pension? När man är 35? För övrigt så borde du kanske kolla upp mer exakt antal etc för du bygger dina argument på rena spekulationer.

Spekulationer? Nej, Secrist, enkel logik. V är ett litet parti med få riksdagsledamöter. S, M, C Fp har fler, och har haft fler i riksdagen. Så det är logisk, (svårt ord, jag vet), att påstå att de flesta som uppbär riksdagspension INTE kommer från Vänsterpartiet.

Bra för Fp.

Det jag försöker säga, utan framgång hittills, att antal kostar mest, inte procent. Om 100 Socialdemokrater tar ut pension är det fler än V:s 8 stycken. Alltså kostar de större partierna MER i pensioner, trots färre procent, än vad V kostar med sina 100%.

Inte heller är det konstigt att de större partierna kostar mer, trots mindre procent, då de är fler till ANTAL.

Och personligen anser jag att hela idén är förkastligt. Om en politiker, under alla sina år i riksdagen, inte har skaffat sig erfarenheter och kontakter som leder till ett nytt jobb så får de ställa sig till arbetsmarknadens förfogande som alla andra, enligt dagens regler.

Jag är helt emot att politiker skaffar sig egna förmåner och privilegier som inte gäller för 'svensson'. Politiker får själva följa den lag- och regelstiftning som de själva har bestämt.
    Secrist
    Secrist

Praktisk solidaritet, and I´m luving it..... - Sida 3 Empty Gilla

Inlägg  Secrist 2012-02-06, 20:06

RedCloud skrev:
    Tja, de ivrigaste anhängarna av generösa bidrag på detta forumet är personer som inte jobbat på många år

Absolut får man det. Tycker bara det är symptomatiskt att de som ivrigast vurmar för höga skatter och generösa bidrag också är de som är de flitigaste utnyttjarna av systemet och betalar de facto in minst skatt.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2012-02-06, 20:10

Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:

Bra för Fp.

Det jag försöker säga, utan framgång hittills, att antal kostar mest, inte procent. Om 100 Socialdemokrater tar ut pension är det fler än V:s 8 stycken. Alltså kostar de större partierna MER i pensioner, trots färre procent, än vad V kostar med sina 100%.

Inte heller är det konstigt att de större partierna kostar mer, trots mindre procent, då de är fler till ANTAL.

Och personligen anser jag att hela idén är förkastligt. Om en politiker, under alla sina år i riksdagen, inte har skaffat sig erfarenheter och kontakter som leder till ett nytt jobb så får de ställa sig till arbetsmarknadens förfogande som alla andra, enligt dagens regler.

Jag är helt emot att politiker skaffar sig egna förmåner och privilegier som inte gäller för 'svensson'. Politiker får själva följa den lag- och regelstiftning som de själva har bestämt.

Då kan vi vara överens om att vi ska vara glada över att v är litet. Att v är så litet beror i sin tur på att bara kompletta idioter kan tänkas rösta på deras vanvettiga politik.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-02-06, 20:27

också är de som är de flitigaste utnyttjarna av systemet och betalar de facto in minst skatt.

ahhh du menar våra svenska bönder som håvar in EU-bidrag ?
    Jag tror du hittar få (v) röstare där secrist, bondeförbundet ligger nog närmre....eller centern som dom ju heter nu....
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2012-02-06, 21:40

RedCloud skrev:

Fan vilken fjantig pajas du är asshole!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-02-06, 22:04

pottkanten igen ?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2012-02-06, 22:12

RedCloud skrev:
    pottkanten igen ?

Herreguud så barnslig! tongue
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-02-07, 00:25

redalert skrev:
    RedCloud skrev:
    pottkanten igen ?

Herreguud så barnslig! tongue
    Ja verkligen, det vet väl alla att vuxna och seriösa människor skriver "asshole" i vartannat inlägg.
    Secrist
    Secrist

Praktisk solidaritet, and I´m luving it..... - Sida 3 Empty Bonde

Inlägg  Secrist 2012-02-07, 01:00

RedCloud skrev:
    också är de som är de flitigaste utnyttjarna av systemet och betalar de facto in minst skatt.

ahhh du menar våra svenska bönder som håvar in EU-bidrag ?
    Jag tror du hittar få (v) röstare där secrist, bondeförbundet ligger nog närmre....eller centern som dom ju heter nu....

Tja, de jobbar ju i alla fall. Ingen 8-timmarsdag där inte. Snarare 12-timmarsdag. Är du mjölkbonde så är du ute i ladugården i gryningen och har sista mjölkningen på kvällen. Ändå har du svårt att överleva på inkomsterna.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 08:09