Sniperace 2011-11-29, 13:39
ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev: ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev: ANNA2LINK skrev: F.I.S.T skrev:Alliansen ställer sig frågande över höga sjukskrivningssiffror, i "världens friskaste folk" Men bravo..... det sambandet har jag förstått sedan länge
http://www.e24.se/karriar/overtidstrend-okar-antalet-sjukskrivna_3207410.e24#xtor=AD-500-[e24.se]-[3207410]-[Box]-[aftonbladet]-[]-[]Allt fler svenska tjänstemän jobbar övertid trots att det bryter mot både lag och avtal. De tuffare arbetstiderna har lett till ökad sjukskrivning på 4 av tio arbetsplatser.
Antalet sjukskrivningar orsakade av arbetsrelaterad stress har ökat jämfört med föregående år. På nära fyra av tio företag förekommer sjukskrivningar där arbetstiden är orsaken, visar Unionens arbetsmiljöbarometer.
Svenska tjänstemän arbetar allt mer. Enligt Unionens statistik förekommer övertid oförenligt med både lag och avtal på 83 procent av de svenska arbetsplatserna.
- Hårt slimmade organisationer och ökande krav på effektivitet och tillgänglighet leder till att stressen och pressen tilltar, säger Unionens förbundsordförande Cecilia Fahlberg.
Japp och detta har man hävdat länge här inne men högern verkar inte ta till sig detta!
vilka gissar du att verkställande direktötrer och verkschefer med löner i 50.000 och mer per månad röstar på?
större delen av dem som räknas upp i denna notis är ju njust de ordentliga höginkomsttagarna, föruom just brevbärarna som jag nämnde innan.
ja, stackars verkställande direktörer och verkschefer, chefer för särskilda funktioner, drift och verksamhetschefer, chefer för mindre företag och enheter, juister (ex våra stjärnadvokater)
är det dessa du kämpar för Anna?
Ja du Sniper det är mest "synd" om direktörer, chefer och andra högavlönade... Oj vad synd det är för dem... Jag gråter snart krokodiltårar...
jag tycker inte et dugg synd om dessa högavlönade cheferna.... som ju artikeln handlade om....
men deär visade du ju hur synd det var, kanske utan att ha läst artikeln och bildtexterna...
Jo men visst är det mest synd om dem... De är ju de som "bygger upp"" Sverige... . De andra "latmaskarna" vad gör de??? (ironi)
de du kallar latmaskarna är ex industriarbetarna som försörjer dig och mig, de som inte får arbeta mer än 200 övertidstimmar per år, skulle företaget råka ta ut ex 205 timmar blir det VÄLDIGT kostsamt om du inte visste det.
att sedan du tydligen nanser att de verkställande direktörerna bygger upp får stå för dig, för utan folket på golvet skulle inget blivit gjort.
men åter till artikeln som trådskaparen tydligen ite läst riktigt...
hur är det är det synd om dessa verkställande direktörer och övriga chefer med de löner de inkasserar osv...
vad sedan gäller fordonsförre så finns kör och arbetstidsregler lagstadgade som ger stora böter om de överskrids, alla större fordon har färdskrivare som visar påp just körtider, och de är numera inte pappersskivor utan kort som loggas elektroniskt, så man kan inte bara fuska genom att byta skiva, för alla olika körningar loggas direkt