Corven skrev:Sniperace skrev:
varifrån har du fått det, det blir ju likadant vilken lönennivå man än befinner sig på
har du 100.000 i månade och den sjuke skulle ha 80% av denna och den andra har så stora kostnader för sitt arbete vpore det väl inte rätt om han plötsligt får mindre än den som gårt hemmaq.
så frågan är en i SAMMA lönegrupp som DU har självfallet 100% när denne jobbar, och du har de 80%-en
men aqnser du det rätvist att denne skulle få mindre pengar per månad än du pga hans arbetskostnader äter upp så mycket att han får lika eller mindre än du?
ska det eller ska det INTE löna sig att arbeta?
är det inte ganska sjölvklart att man ska ligga lite under iom man är sjuk eller arbetslös, jag har absolut inga roblem med det och känner inte det som orättvist
Det har alltid lönat sig att arbeta om man jämför med de som är arbetslösa inom samma yrke.
Men om man jämför med den som jobbar på McDonalds, så har det lönat sig att gå hemma.
men om vi gör jämförelsen med två person på samma jobb med samma lön och samma sträcka till arbetet, med månadslön på 20.000 som jag gjorde, lönar det då sig FORTFARANDE, speciellt om de drar jobbskatteavdraget?
kan du förklara HUR detta går till?
eller menar du att allt från 20.000 och under är McDonaldslöner?
Här kan jag ju exempelvis helt korrekt visa på att min son som har den lönen hade mer att röra sig med när han gick hemma gentemot när han arbetade, kan du på något sätt bevisa att detta skulle vara fel?