Sniperace 2012-01-07, 17:29
Corven skrev: Sniperace skrev:
HAR det, jag har ju klart visat att en stor grupp i samhället med lön upp till 20.000 skulle ha det LIKA bra med att gå hemma istället för att arbeta OM det inte vore för deras jobbskatteavdrag, du vet LÅNGT ifrån alla ha jobbet inom cylekavstånd eller med billiga kolletiva alternativ, de har kostnader för dagis mm mm för att kunna sköta sina arbeten, men dem skiter du väl i eller?
Ja, om man har utbildat sig, och haft ett relativt högavlönat arbete, så har det lönat sig att vara arbetslös jämfört med att ta jobb på t ex McDonalds.
Så kommer det alltid vara.
Eller anser ni kanske att alla jobb borde ge samma lön? Så att ingen kan få ut mer pengar från a-kassan, än dom skulle tjäna på ett lågavlönat arbete?
Eller inbillar ni er att högutbildade inte kan bli arbetslösa?
Har jag påstått något annat, och hur ställer man då sig till detta att det SKA löna sig att arbeta, den som arbetar BÖR väl ha det LITE bättre än den som inte arbetar?
den som INTE abetar bör väl knappast ha mer pengar än den som sliter och försörjer den som INTE arbetar, JAG som INTE arbetar har inga som helst problem med detta, har du det?
men återigen, ta vilken arbetare som helst som tjänar 20.000 i månaden, på dessa betalar han ca 6000:- i skatt, han kör 12 mil om dagen för att komma till och från sitt jobb, han har dagiskostnader osv...
ta nu den som går hemma med 80% av de 20.000, denne slipper resekostnader och annat som hör ihop med jobbet, den som går hemma har inget av dessa, vem tror du då har mest pengar kvar i börsen, speciellt om denne då slipper dagiskostnaderna...
är det då rättvist enligt dig?