Jag menar inte att bara för att folk är fattiga så ska människor inte åka på resa var och varannan dag utan att någon gång ibland få kunna ha semester och koppla av, det behöver alla.
I och med att man sänker nivåerna för arbetslösa/sjuka idag så sänker man också deras levnadsstandard. Att ständigt leva med dåligt med pengar är väldigt jobbigt och påverkar människors hälsa och liv mycket.
Sen finns det dom i samhället som lever i överflöd och vet inte ens vad dom ska göra med alla pengar...
Detta är en väldigt stor snedfördelning i samhället, en onödig snedfördelning.
Det här med ekonomi är så centralt för oss alla och krånglar den ja då krånglar mycket annat i våra liv...
Att ha en usel ekonomi ökar definitivt depressioner.
Alla i samhället borde klara sig något sånär ekonomiskt, ingen ska behöva vända på vartenda krona i ett rikt land som Sverige. Fördelningen när det gäller ekonomin i landet borde bli bättre, fördelningen när det gäller jobb skulle också vara bättre.
Allt detta skulle vi må bra av.
Att kunna unna sig lite extra någon gång ibland behöver vi alla.
Jag hoppas att vi i framtiden tänker om när det gäller det här med ekonomin i landet och fördelar den bättre i samhället... I dag är fördelningen usel just pga att vi har rika och fattiga i Sverige...
Året är 2010 nu och alla i Sverige skulle ha en ekonomi att klara sig på, inte behöva leva på socialen eller vara hemlösa...
Jag menar inte att alla ska leva i överflöd, men helt klart så behöver vi fördela resurserna bättre inför framtiden...
Jag är helt 100% säker på att vi skulle ha ett bättre samhälle som fler trivs med, mår bättre i och det skulle gynna oss alla... I dag så gynnas bara den rika delen vilket är fel.
Sverige skulle kunna vara ett mer rättvist land och verkligen jobba för det. Men då måste våra politiker vända riktning...