RedMentalCase 2012-01-07, 13:55
formsvackan skrev: RedMentalCase skrev:Men för att svara på den märkliga frågan, självklart kan ett välstånds och välfärdssamhälle byggas på liberal grund, även nyliberal om man så önksar
Då kanske du kan ge oss några exempel på högtstående välfärdssamhällen byggda på nyliberal grund. Kom bara inte dragandes med det elände som åstadkoms av Reagan, Thatcher, Pinochet m.fl.
RedMentalCase skrev:inte för att jag förespråkar nyliberalsim i folieforms form...
Jag kan inte påminna mig ha givit uttryck för någon speciell form av nyliberalism och dina fantasier står jag som vanligt inte för. Försöker du nu ta avstånd från nyliberalismen överhuvudtaget bör du först göra avbön från alla monumentala dumheter du skrev under nicket Neolib.
Farsoten nyliberalism är betydligt farligare för människan än både pest och kolera. Digerdöden bleknar bort .....
I princip alla västeuropeisak länder vilar ju på liberal och nyliberal grund, fri företagssamhet och entreprenörskap som gett oss ett välstånd som ingen annanstans,
resten av världen följer efter.
Utan den grunden hade inte heller socialdemokraterna ljugit och försökt ta åt sig äran för välståndet, i princip alla våra storföreatg som vi lever på är startade INNAN sossarna kom och låtsades att de hade del i välståndet, och försökte skrämma bort alla.
Förnekar du det är du så galen att du är bortom all hjälp.
Och du sitter ju i varje inlägg och fantiserar om nyliberalism, och påstår alla stödjer dina förvirrade tankar om hur den ser ut, knäppgök.