Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Sniperace
Thetaxpayer
SiP
redalert
Sossar ee lata
Secrist
RedCloud
Infra
DirtyDog
PE Dal
F.I.S.T
15 posters

    En liten tankeställare till Seels människosyn

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  F.I.S.T 2011-12-29, 00:12

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14138864.ab

    ’Fruimport är en form av slaveri’

    Svenskar sätter relationer med thailändskor i system

    NORRA SVERIGE/UPPLANDS VÄSBY. Phacharee, 45, stirrar ner i bordet.

    Personalen på Migrationsverket får ställa om sin fråga:

    – Förstår du att han inte vill ha dig?

    Sakta går det upp för henne vilken mardröm hon hamnat i.

    Efter snart två år i Sverige trodde Phacharee att besöket på Migrationsverket skulle handla om ett permanent uppehållstillstånd.

    Prövotiden för det tidsbegränsade tillstånd hon fick när hon kom till Sverige är på väg att ta slut.

    Men den svenska man hon är gift med, som hon lämnade Thailand för, har sagt sitt till Migrationsverket.

    Han vill inte ha henne mer.

    – Jag blev chockad, och ledsen. Jag vet inte varför han inte vill längre, berättar hon när vi möts i en stad i norra Sverige.

    Efter mötet på Migrationsverket försökte hon få svar. Han sa att han inte vill hjälpa henne mer.

    – I början var det annorlunda. När vi kom till Sverige köpte han en tröja till mig. Men sedan sa han till mig att jag måste börja spara pengar och handla själv.
    ”Jag är som en piga”

    Med tiden började hennes man sätta upp regler i hemmet. Om Phacharee ville gå ut måste hon fråga om lov.

    Hon fick bara äta efter att mannen ätit.

    – Han gömmer mat. Han höjer rösten, skriker och svär.

    De träffades i Thailand när han var på besök, berättar hon. Innan dess hade de chattat med varandra på internet. De blev kära. Han betalade för henne när de åt ute, de gick på bio, han skämde bort henne. De reste tillsammans.

    – Jag blev lycklig av honom, säger hon.

    Efter två år i Sverige är allt förändrat.

    – Jag är som en piga åt honom nu. Jag känner mig inte som en fru.





    Vilai, som finns i en annan del av Sverige, känner igen Phacharees berättelse.

    Hon träffade en man när hon kom till Sverige på turistvisum för att ta hand om en släktings barn en tid.

    Relationen utvecklades snabbt. Han började bestämma – Vilai började lyda.

    Snart upptäckte hon lögnerna.

    – Han sa att han hade varit gift med en thailändsk kvinna tidigare. Men sedan hittade jag brev och foton. Det visade sig att jag var den sjunde thailändska kvinna han var med.

    Skammen över att livet i Sverige inte hade blivit som hon förväntat sig gjorde att hon valde att försöka stå ut – i bland också med våldsamheter.

    – Han knuffade mig, slängde saker på mig. Efteråt bad han alltid om ursäkt.

    Det tog 15 år innan hon separerade från honom.





    Allt fler thailändska kvinnor kommer till Sverige med en svensk man.

    De är överrepresenterade i Migrationsverkets statistik över vilka som får temporärt uppehållstillstånd för nyetablerad anknytning.

    Bara hittills i år är de 1 441 stycken.
    ”De har satsat allt”

    Många män sätter relationerna i system, och lämnar kvinnorna lagom tills det är dags för ett permanent uppehållstillstånd, berättar Carina Diaz och Utaiwan Nasai, som arbetar på Kvinnojouren i Luleå.

    Fenomenet kallas fruimport.

    – Det är en modern form av slaveri, säger Carina Diaz.

    Till deras kvinnojour sökte sig 43 thailändska kvinnor förra året. Det är nästan en i veckan. Vi pratar med dem eftersom Luleås kvinnojour har gjort sig känd för att arbeta hårt med just thailändska kvinnors situation, men ingen av dem tror att fruimport är ett typiskt fenomen för just norra Sverige.

    – Men det syns kanske extra mycket här, i de små byarna, säger Carina Diaz.

    Hon fortsätter:

    – De som kommer till oss gör det oftast när de har upptäckt tvåårsregeln och är oroliga. Männen vet om den, men aldrig kvinnorna.

    Just regeln om att relationen måste bestå i två år för ett permanent uppehållstillstånd gör att många kvinnor stannar och står ut i misslyckade förhållanden.

    – De har satsat allt på att komma hit. Många kan inte språket och har inget jobb. De är helt beroende av sin svenska man. Då kan han styra dem med hot, säger Utaiwan Nasai.
    Startade nätverk

    Migrationsminister Tobias Billström (M) har efter flera larmrapporter tillsatt en utredning om att förändra tvåårsregeln, men än har inget ändrats.

    Problemet är så pass utbrett att thailändska ambassaden i Sverige redan 2007 startade en telefonlinje och ett nätverk för de många thailändska medborgare som nu finns i Sverige.

    – Nästan 80 procent av dem som ringer är kvinnor. Några behöver veta vilken myndighet de ska vända sig till om de har problem, andra berättar att de har blivit misshandlade. Men vi kan bara ge råd, säger den ansvarige tjänstemannen på thailändska ambassaden, Thanawat Vesanto.





    Men nätverket har också sammanfört de lyckliga exemplen.

    Som Mary Wu Johansson, 45, från Bangkok, som träffade Anders 1997 och har bott i Sverige sedan dess. Hon tror att förhållandet har funkat för att hon inte flyttade till Sverige för ett bättre liv, utan för kärlek.

    – Men det var svårt att komma hit. Språket var hopplöst att lära sig, och maten – ni har ju inga grönsaker. Och så är det kallt och mörkt på vintern, 60 graders skillnad från Thailand.

    Väninnan Thanya Nielsen, 40, berättar att många tar henne för en ”tjej från baren”, som hon kallar de fattiga kvinnor som lämnat sina byar, och träffat svenska män på turistorter.

    – Många tror att vi kommit hit för att vi var fattiga, och ville ha ett bättre liv. Men jag

    hade inte kommit hit om det inte var för kärleken till Thomas.





    När andra firar jul väntar Phacharee i norra Sverige på beskedet om sin framtid.

    – Jag lever hela tiden på gränsen. Om jag inte gör som han vill kommer min man slänga ut mig.

    Hon tror inte att hon kommer att få stanna i Sverige. Om relationen inte består har Migrationsverket ingen anledning att ge henne ett permanent uppehållstillstånd, som regelverket ser ut i dag.

    Hur skulle det kännas att flytta tillbaka?

    – Alla kommer att prata om mig. Allt som var planerat här förstördes. Jag skäms.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Jämställda privilegier

    Inlägg  PE Dal 2011-12-29, 02:35

    Jag förstår att denna sorts kvinnoförnedring Du beskriver, väcker dubbla känslor hos Dig FIST!

    Det är bara det att med nuvarande marknadsekonomiska system är det inte alltid fallet, med nuvarande utbildningssystem och lönesättningssystem är det inte alltid fallet, och med nuvarande överdrivna feminism, som bedriver selektiv "jämställdhet" ... i själva verket inte alls är ute efter jämställdhet, utan privilegier för kvinnor..... F.I.S.T on 2011-12-26, 22:44

    Dessa kvinnor från Thailand kanske enbart söker de privilegier Du generellt anser kvinnor vara på jakt efter?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  DirtyDog 2011-12-29, 04:39

    Vad är syftet med detta inlägg?

    Det är en jävla massa text utan frågeställning eller kommentar? Rolling Eyes
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  Infra 2011-12-29, 09:22

    DirtyDog skrev:Vad är syftet med detta inlägg?

    Det är en jävla massa text utan frågeställning eller kommentar? Rolling Eyes
    Frågar du mig skulle jag säga att syftet är att påvisa och avslöja
    SEELs torftiga människosyn. Inte en dag för tidigt.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  RedCloud 2011-12-29, 09:29

    Hans kvinnosyn är inte mycket att stå efter heller, så visst är tråden relevant.

    du får inte vara äldre än 25, jag har just passerat 40 strecket, och för en vältränad man som mig är 22-25 ålders tjejer lagom, sen blir ni pluffsiga.

    https://acbladet.swedishforum.se/t52558p15-spricka-i-regeringen-om-ganna-fallet

    Han är väl en sådan där fru-importör Seel-valpen, enda sättet för honom att få ligga.....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Knas

    Inlägg  Secrist 2011-12-29, 10:34

    Finns det några belägg för att SEEL importerar thailändskor eller vad var syftet med tråden? Mer än att det finns idioter som utnyttjar thailändska kvinnor. För övrigt så finns det gott om thailändskor som utnyttjar naiva västeuropeiska män. "Skicka pengar, mamma sjuk, pappa sjuk, vattenbuffel sjuk etc..." Det finns många typer i vår Herres hage.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  RedCloud 2011-12-29, 10:40

    Secrist skrev:Finns det några belägg för att SEEL importerar thailändskor eller vad var syftet med tråden? Mer än att det finns idioter som utnyttjar thailändska kvinnor. För övrigt så finns det gott om thailändskor som utnyttjar naiva västeuropeiska män. "Skicka pengar, mamma sjuk, pappa sjuk, vattenbuffel sjuk etc..." Det finns många typer i vår Herres hage.

    Att du bara ids att försvara sån här skit secrist...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Que?

    Inlägg  Secrist 2011-12-29, 10:44

    RedCloud skrev:
    Secrist skrev:Finns det några belägg för att SEEL importerar thailändskor eller vad var syftet med tråden? Mer än att det finns idioter som utnyttjar thailändska kvinnor. För övrigt så finns det gott om thailändskor som utnyttjar naiva västeuropeiska män. "Skicka pengar, mamma sjuk, pappa sjuk, vattenbuffel sjuk etc..." Det finns många typer i vår Herres hage.

    Att du bara ids att försvara sån här skit secrist...

    Jag har försvarat vad? scratch
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Mina små vänner

    Inlägg  Sossar ee lata 2011-12-29, 10:48

    Jag är lyckligt gift med en underbar kvinna som har tyskt blod. Om vi stryper möjligheterna för detta "gifterimygel" så att det tar 10 år att få medborgarskap för en kvinna/man som kommer hit och gifter sig så är detta problem borta. Människor måste hålla sig på sina områden på jorden, så enkelt är det. Eller så gör man som jag, tar frugan till Thailand en månad, gynnar befolkningen där samtidigt som vi kan njuta av dykning, sol & god mat etc, cheers cheers cheers 2 dagar kvar, sen bye bye vi ses i februari.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  RedCloud 2011-12-29, 11:05

    Jag är lyckligt gift med en underbar kvinna som har tyskt blod

    Hade det inte varit bättre om hon haft människoblod ?

    Människor måste hålla sig på sina områden på jorden, så enkelt är det.


    2 x 4 m cell för din del då, madrasserad....
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Nu visar du ditt rätt jag

    Inlägg  Sossar ee lata 2011-12-29, 12:04

    RedCloud skrev:
    Jag är lyckligt gift med en underbar kvinna som har tyskt blod

    Hade det inte varit bättre om hon haft människoblod ?

    Människor måste hålla sig på sina områden på jorden, så enkelt är det.


    2 x 4 m cell för din del då, madrasserad....

    För mig är alla människor, svenskar, tyskar, araber, etc etc. Du har en vidrig människosyn om du anser att tyskar inte är människor. RASIST!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  F.I.S.T 2011-12-29, 12:44

    Poängen med denna tråd, var att visa för Seel att det inte ankommer på nationalitet eller kultur när det kommer till att utröna om människor är "goda människor eller inte"
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  redalert 2011-12-29, 13:51

    F.I.S.T skrev:Poängen med denna tråd, var att visa för Seel att det inte ankommer på nationalitet eller kultur när det kommer till att utröna om människor är "goda människor eller inte"

    Och ej heller politisk hemvist! Basketball
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  F.I.S.T 2011-12-29, 14:05

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:Poängen med denna tråd, var att visa för Seel att det inte ankommer på nationalitet eller kultur när det kommer till att utröna om människor är "goda människor eller inte"

    Och ej heller politisk hemvist! Basketball

    Du vet inte riktigt vad politik är för något är jag rädd. Cool
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  redalert 2011-12-29, 14:07

    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:Poängen med denna tråd, var att visa för Seel att det inte ankommer på nationalitet eller kultur när det kommer till att utröna om människor är "goda människor eller inte"

    Och ej heller politisk hemvist! Basketball

    Du vet inte riktigt vad politik är för något är jag rädd. Cool

    Så politisk hemvist har betydelse för ens godhet? Shocked
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  F.I.S.T 2011-12-29, 15:10

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:Poängen med denna tråd, var att visa för Seel att det inte ankommer på nationalitet eller kultur när det kommer till att utröna om människor är "goda människor eller inte"

    Och ej heller politisk hemvist! Basketball

    Du vet inte riktigt vad politik är för något är jag rädd. Cool

    Så politisk hemvist har betydelse för ens godhet? Shocked

    Ok jag gör ett försök, även om det förmodligen inte kommer att landa hos dig, då du måste ha en teflonhjärna.

    Politik förstår du Alerten är förlängningen av demokrati i sina bästa fall, och politik innebär makt i mångt och mycket. Och om makten används tex till att roffa åt sig själv förmåner och spotta på de sjuka, gamla och arbetslösa..... ja du i mina ögon är det så nära ondska man kan komma
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  redalert 2011-12-29, 16:07

    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:Poängen med denna tråd, var att visa för Seel att det inte ankommer på nationalitet eller kultur när det kommer till att utröna om människor är "goda människor eller inte"

    Och ej heller politisk hemvist! Basketball

    Du vet inte riktigt vad politik är för något är jag rädd. Cool

    Så politisk hemvist har betydelse för ens godhet? Shocked

    Ok jag gör ett försök, även om det förmodligen inte kommer att landa hos dig, då du måste ha en teflonhjärna.

    Politik förstår du Alerten är förlängningen av demokrati i sina bästa fall, och politik innebär makt i mångt och mycket. Och om makten används tex till att roffa åt sig själv förmåner och spotta på de sjuka, gamla och arbetslösa..... ja du i mina ögon är det så nära ondska man kan komma
    Så som Stalin, Kim, Mao, Hitler m.fl. då?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  RedCloud 2011-12-29, 16:09


    Så som Stalin, Kim, Mao, Hitler m.fl. då?

    Men sök hjälp lillen innan dina fobier tar över helt....
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  redalert 2011-12-29, 16:14

    RedCloud skrev:
    Så som Stalin, Kim, Mao, Hitler m.fl. då?

    Men sök hjälp lillen innan dina fobier tar över helt....
    Hi hi men den som mest behöver hjälp här fattar ju inte hur sjuk han är!


    *asg*
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  RedCloud 2011-12-29, 16:22

    Hi hi men den som mest behöver hjälp här fattar ju inte hur sjuk han är!

    men vi är ju många som talat om för dig, ditt beteende här ÄR inte friskt.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  SiP 2011-12-29, 16:29

    RedCloud skrev:Hans kvinnosyn är inte mycket att stå efter heller, så visst är tråden relevant.

    du får inte vara äldre än 25, jag har just passerat 40 strecket, och för en vältränad man som mig är 22-25 ålders tjejer lagom, sen blir ni pluffsiga.

    https://acbladet.swedishforum.se/t52558p15-spricka-i-regeringen-om-ganna-fallet

    Han är väl en sådan där fru-importör Seel-valpen, enda sättet för honom att få ligga.....

    Den ende här som importerat frugan är väl RV, fördömmer du honom nu då???
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-12-29, 17:24

    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    Secrist skrev:Finns det några belägg för att SEEL importerar thailändskor eller vad var syftet med tråden? Mer än att det finns idioter som utnyttjar thailändska kvinnor. För övrigt så finns det gott om thailändskor som utnyttjar naiva västeuropeiska män. "Skicka pengar, mamma sjuk, pappa sjuk, vattenbuffel sjuk etc..." Det finns många typer i vår Herres hage.

    Att du bara ids att försvara sån här skit secrist...

    Jag har försvarat vad? scratch





    Du får inget svar från honom. Han kan nämligen inte läsa och då försvinner han upp på pottkanten med tummen i munnen och byxorna nerdragna. Man kan ju tycka att han borde ge upp någon gång så ofta som du dragit ner brallorna på honom den senaste tiden.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  F.I.S.T 2011-12-29, 18:56

    SiP skrev:
    RedCloud skrev:Hans kvinnosyn är inte mycket att stå efter heller, så visst är tråden relevant.

    du får inte vara äldre än 25, jag har just passerat 40 strecket, och för en vältränad man som mig är 22-25 ålders tjejer lagom, sen blir ni pluffsiga.

    https://acbladet.swedishforum.se/t52558p15-spricka-i-regeringen-om-ganna-fallet

    Han är väl en sådan där fru-importör Seel-valpen, enda sättet för honom att få ligga.....

    Den ende här som importerat frugan är väl RV, fördömmer du honom nu då???

    Har inte sniper oxå det ?.... hur som helst så är det inte poängen,.... poängen är att få in i skallen på Seel att det finns bra och dåliga människor i alla kulturer och nationaliteter .... jag vet att det är lite av ett mission impossible, men jag gillar svåra utmaningar Cool
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  Sniperace 2011-12-29, 19:59

    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:
    RedCloud skrev:Hans kvinnosyn är inte mycket att stå efter heller, så visst är tråden relevant.

    du får inte vara äldre än 25, jag har just passerat 40 strecket, och för en vältränad man som mig är 22-25 ålders tjejer lagom, sen blir ni pluffsiga.

    https://acbladet.swedishforum.se/t52558p15-spricka-i-regeringen-om-ganna-fallet

    Han är väl en sådan där fru-importör Seel-valpen, enda sättet för honom att få ligga.....

    Den ende här som importerat frugan är väl RV, fördömmer du honom nu då???

    Har inte sniper oxå det ?.... hur som helst så är det inte poängen,.... poängen är att få in i skallen på Seel att det finns bra och dåliga människor i alla kulturer och nationaliteter .... jag vet att det är lite av ett mission impossible, men jag gillar svåra utmaningar Cool

    oj, har jag en importerad fru, det visste inte jag och inte hon heller, vad jag vet kan vi spåra hennes släkt bakåt några generationer i en gammal svensk "tattarsläkt"
    så nu undrar jag vad det är för informationer DU har och försöker sprida.....
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  SiP 2011-12-29, 20:17

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:
    RedCloud skrev:Hans kvinnosyn är inte mycket att stå efter heller, så visst är tråden relevant.

    du får inte vara äldre än 25, jag har just passerat 40 strecket, och för en vältränad man som mig är 22-25 ålders tjejer lagom, sen blir ni pluffsiga.

    https://acbladet.swedishforum.se/t52558p15-spricka-i-regeringen-om-ganna-fallet

    Han är väl en sådan där fru-importör Seel-valpen, enda sättet för honom att få ligga.....

    Den ende här som importerat frugan är väl RV, fördömmer du honom nu då???

    Har inte sniper oxå det ?.... hur som helst så är det inte poängen,.... poängen är att få in i skallen på Seel att det finns bra och dåliga människor i alla kulturer och nationaliteter .... jag vet att det är lite av ett mission impossible, men jag gillar svåra utmaningar Cool

    oj, har jag en importerad fru, det visste inte jag och inte hon heller, vad jag vet kan vi spåra hennes släkt bakåt några generationer i en gammal svensk "tattarsläkt"
    så nu undrar jag vad det är för informationer DU har och försöker sprida.....

    Det är nog bara en av hans utmaningar, han försökte tänka, men eftersom det snart är ett nytt år ska jag vara snäll, keep up the good work Fistarn, du kanske lyckas nån gång...

    Sponsored content


    En liten tankeställare till Seels människosyn Empty Sv: En liten tankeställare till Seels människosyn

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 09:17